Wiec mam taki problem bo gdzies czytalem o tym jak sie ustawia rate w q3 (cos tam przez cos sie dzielilo i wychodzilo odpowiednie rate) tylko nie wiem gdzie moze ktos mi pomoze?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Wiec mam taki problem bo gdzies czytalem o tym jak sie ustawia rate w q3 (cos tam przez cos sie dzielilo i wychodzilo odpowiednie rate) tylko nie wiem gdzie moze ktos mi pomoze?
jeżeli łącze pozwala najlepiej dać na maxa, tyle co server daje. tyczy sie to zarowno do pakietow, rate jak i snaps.
eh czyli wszystko na maxa? no tak jest najprosciej ale czy najlepiej ?
No ogranicza Cię tylko łącze oraz ustawienia serwera. Im większe wartości, tym lepsza jakość połączenia. Przy obecnych kłopotach z pingiem nie można się sugerować jakimiś tam wyliczeniami, tylko dojść metodą prób i błędów do najlepszej dla siebie opcji.
Snaps najlepiej jak jest rowne sv_fps serwera.
Rate ... Jak masz lacze 128kbs - rate ustaw 128/8*100 = 16000; modem 56k - 7000, itd., jak lepsze - najlepiej sprawdza sie wartosc 25000 - akceptowana przez wiekszosc serwerow.
Cl_maxpackets - im wyzsze tym teoretycznie ping wyzszy, ale gra staje sie plynniejsza. Jak na uploadzie masz 128 w gore mozesz spokojnie ustawic wartosc rowna 100-125.
cl_timenugde - mozesz, ale nie koniecznie ustawic wartosc ujemna, rowna okolo 20-40% twojego aktualnego pingu. Teoretycznie bedziesz mial wrazenie mniejszego opoznienia. Wyklucza sie z cl_smoothclients - co mozesz ustawic na 1, jak modele innych graczy ci warpuja.
Koniecznie cl_predictitems 1 - aby to klient a nie serwer decydowal o podniesionych itemach.
Jak na lagometre pojawiaja sie czerwone linie, mozesz tez zwiekszyc cl_packetdup do 1-2.
Poeksperymentuj z wartosciami. Im slabsze lacze tym proboj nizsze rate, nizsze cl_maxpackets jednoczesnie zwiekszajac cl_packetdup czy zmniejszajac cl_timenugde.