Moglibyscie wejsc na ta strone www.speedtest.net/ sprawdzic swoje lacze, napisac wyniki i powiedziec jak Wam sie gra, i jakie macie pingi ? Chyba sobie zmienie lacze, z gory bardzo dziekuje za pomoc :)
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Moglibyscie wejsc na ta strone www.speedtest.net/ sprawdzic swoje lacze, napisac wyniki i powiedziec jak Wam sie gra, i jakie macie pingi ? Chyba sobie zmienie lacze, z gory bardzo dziekuje za pomoc :)
www.speedtest.net/result/53566758.png
Gra mi się dobrze mam neo:) pingi wiadomo białe, no chyba że na dialu to wtedy juz gorzej troszke:D
Kablówka z astera. Na serwach aster mam ~~5ms; na pozostałych serwach w kraju ok. ~~10-15ms; za granicą, w niemczech na przykład ~~30-40 w porywach do 50ms
rAvik ale przepustowosc lacza wcale nie swiadczy o jakosci polaczenia w grze.
Q3 potrzebuje max 8-9 KB/s uploadu a sciaga 3-4 kilobajty. [ wartosci chyba lekko zawyzylem nawet]
Jesli chcesz zmieniac lacze i patrzysz przez pryzmat grania przez internet, powinienes szukac czegos na pewno z dosc ciekawym wysylem, bo on w tym przypadku jest wazniejszy.
Hm pamietam jak mialem neostrate 512/128 czyli max 64/16 kB/s (oczywiscie nigdy takiej predkosci nie osiagnalem), to na PL serwerach pingi 30, W Niemczech 55 , Na Wegrzech 80, w Rosji 120 stale.
Obecnie jestem w sieci lokalnej i mam download i upload porownywalny z NEOshitem no ale gralo sie zupelnie inaczej niz, na laczu od monopolisty. Tak jak juz wspomnialem, granie nie zalezy od szybkosci lacza.
Znam osoby, ktorym dobrze sie gralo na kablowce firmy multimedia z Kalisza, Dialogu z Wroclawia.
Wracajac do tepsy, od nowego roku maja rozdzielic uslugi - net i korzystanie z telefonu, cena standardowego lacza, na ktorym mozesz sobie pograc bedzie wynosila 28 zl przez pol roku, potem 56 w umowie na 3 lata. Dalej sa to horendalne sumy jak za takie lacze ale no lepsze to niz byc w lanie czy miec net np radiowo. No chyba, ze jest sie babcia, ktora wchodzi na gg i sprawdza poczte via onet.
Nie ma to jak miec jeden z najdrozszych www na swiecie. Kwa kwa
Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...
» yt
Kablówka Toya
Ping na Polskich serwerach 10-25, na Toya 1-10
Za granicą 40-90
A tak mam po nocach i rano:
I ten wynik jak narazie wszystkich z boarda widzę pwnuje :P
@eng jesli nie od lacza (wielkosci) to od czego zalezy plynnosc gry, ping i paciet lost ? : /
No generalnie to zalezy od wielu rzeczy, po pierwsze czy masz lacze sam na siebie czy jestes w lanie lub innej sieci. Jezeli to drugie to bez wsparcia administratora zapomnij o graniu. Jezeli np beda ustawione priorytety na porty z programow p2p czy nawet port 80 (http) bedzie mial wyzszy priorytet od portow klejkowych to nie pograsz mimo, iz teoretycznie moglbys miec limity, ktore w zupelnosci wystarczyly by do grania np 512/128 kbps. Kilka osob zacznie cos sciagac , otwierac stronki a pakieciki z klejka(maja mniejszy priorytet) beda staly w kolejce a Ciebie automatycznie zlaguje w grze.
Kolejny przypadek :
siec lan, masz tez limity takie jakie sa potrzebne do grania lub nawet ponad norme. Admin przydzieli 1024kbitps /128kbps (wartosci sa kilobitach, jak chcesz w kilobajtach- KB to wystarczy podzielic na 8) upload lacza jest na poziomie np 256kbit i teraz pare osob np zacznie wysylac poczte(np jakis film, zakladam, ze na kazda stacje robocza admin przydzielil np 7 kB(56kbit) wysylu) i masz po graniu
Sytuacja czesto spotykana w laczach od tp DSL gdzie np na 4 mbit daja 512 uploadu. Kiedys bylo 256, tak sobie "inteligentnie" wymyslili.
Kolejny przyklad:
np masz neostrade 512/256 - lacze, na ktorym teoretycznie powinienno byc 25 ms do servera.
Niestety mieszkasz sobie tu a centrala tpsa jest ’kawalek’ od twojego domu, Przepustowosc lacza Ci sie nie zmienia, natomiast w grze masz nie 25 a 35-50 ms lub na innych serverach stale 50-60 ( znam przypadki, ze ludzie posiadali neostrady 640 i na polskich serverach wlasnie mieli takie warunki)
Kolejny przypadek:
WiFi - sieci radiowe , jezeli np jestes w takiej sieci, masz super download i upload ale co z tego. Sygnal z anteny nadawczej moze byc latwo zagluszony przez inne urzadzenie pracujace na tej samej czestotliwosci np mikrofalowke. Wowczasz zapomnij o graniu.
Brak strat, stale polaczenie podczas gry jak widzisz nie zalezy od przepustowosci lacza. Tak jak juz wspomnialem, klejk wysyla 8-9 kB a sciaga kilka kB. Zazwyczaj kazdy wycisnie takie predkosci z lacza swojego a jednak jak wiesz, na serverach sa ludzie ktorzy maja po 15ms, 20 ms lagujace do 90 w godzinach szczytu = me, i osoby z wiekszymi lagami.
Jaki z tego wniosek? Spraw sobie lacze, z ktorego sam bedziesz korzystal albo, na ktore bedziesz mial wplyw poprzez administrowanie.
Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...
» yt
Cytat z posta - autor: [Mav_`](%E2%80%99?id=users&details=3846%E2%80%99)
>
> A tak mam po nocach i rano:
>
>
>
>
> I ten wynik jak narazie wszystkich z boarda widzę pwnuje :P
>
sz4t4n dał wcześniej zdeka lepszy wynik :D