ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

newbie Radiant problem :/

streamline

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-01 15:07:27

Dzisiaj zaczołem bawić się w radiancie i mam problem z skonwertowaniem mapki do bsp. Problem w tym że jestem w tym newbie więc prosze o krótką pomoc.

W kursie radiant jak opisalićie mówicie żeby wejść na bsp>BSP -meta. Problem w tym że nie mam nic takiego w menu ! Poniżej link do tego co posiadam:

ftbsport.w.interia.pl/radiant.jpg

a po naciśnięciu pierwszego lepszego wyskakuje mi błąd

ftbsport.w.interia.pl/radiant1.jpg

Możecie mi jakoś pomóc w przetestowaniu 1 mapki ?? [20]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-06-01 15:38:43

Dobra, po pierwsze - masz Q3Radianta, a nie gtkRadianta. Jeśli możesz, to ściągnij sobie gtkRadianta (www.qeradiant.com) bo jest o wiele lepszy. Jest tam też inny \"podział\" w memu \"bsp\", dlatego nie masz opcji, o którą się pytałeś.

\"bsp_FullVis (light -extra)\" to najlepsza kompilacja, opłaca się ją stosować gdy wydajesz już ostateczną wersję mapki. W międzyczasie, gdy kompilujesz mapkę dla siebie, żeby zobaczyć jak całość wygląda możesz używać np. \"bsp_FastVis\".
Screen drugi - tak jak napisane - \"Aby usunąć problem należy ponownie uruchomić program instalacyjny Windows\" - czyli przeinstaluj Win\'a. Chyba... Możesz też zajrzeć do \"system.ini\" i zobaczyć czy w tamtym miejscu nie ma czegoś dziwnego, ale nie mam pojęcia co powinno się tam znajdować, więc nie bardzo mogę pomóc.

streamline

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-02 21:21:00

dzięki wielkie powoli przyzwyczajam się do programu, mam nadzieje że uda mi się zaprezentować jakąś przyzwoitą mape w przyszłości [35]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-07 10:07:35

nie pamiętam już gtk, ale chyba jest tam taż przegródka pt. project settings - tam znajdziesz okno do ustawień kompilacji - możesz sobie ustawić co chcesz, ja do szybkich korekt w q3 używam bsp -meta -light -fast -filter (w każdym razie bez vis)

NOT MY PRESIDENT !

cih

Od: 2003-03-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-07 23:00:13

przeciez fastvis to zaledwie pare sekund kompilacji..

[yellow]b[/color][white]o[/color][yellow]rn.[/color][white]ci[/color][yellow]h[/color]
piwo, piwo, piwo trzeba pic !

www.pajacyk.pl[img]http://www.pajacyk.pl/ban_pajac/zacheta400x50b.gif[/img]

streamline

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-30 12:08:02

no to mam jeszcze jeden mały problem > jak wstawiam model w q3radiancie to nie moge nic z nim zrobić (zeskalować albo obrócić), wszystkie opcje nie dziają tzn. czerwony kwadrat się obraca a model pozostaje na swoim miejscu. :/ hlp please...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-06-30 12:48:03

Edycja modeli jest dosyć ograniczona, obrót modelu możliwy jest przez okno Entities (zaznaczasz model, naciskasz N i są tam takie przyciski: 90, 180, itd można też zastosować dowolny kąt obrotu używając kluczy:

-------- Q3MAP2 KEYS --------

angles : Individual control of PITCH, YAW, and ROLL (default 0 0 0).

modelscale : Floating-point value used to scale a model up or down (default 1.0).

modelscale_vec : Floating-point vector used to scale a model\'s axes individually (default 1.0 1.0 1.0).
Skalowanie modelu też odbywa się w tym oknie - czytaj opisy kluczy - są w tym górnym okienku...

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-30 22:21:00

model mozna obracac i skalowac jak ci sie zywnie podoba

do scalowanie sluzy klusz

modelscale 0.5 zrobi z niego polowe zas 2,0 powiekszy go 2 krotnie :D

klucz angles sluzy do jego rotacji

X Y Z

przyklad angles 2 -5 45

have fun :D

jakbys pytal to klucze wpisuje sie w entities viewer [n]