ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

(nie)statyczne boty

Voytas

Od: 2003-11-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-18 18:02:38

Zrobiłem mapę i chciałem żeby grały na niej boty, ale mam mały problem: boty stoją w miejscu respawnu i nic, ustawiłem hinty, clusterportale (w korytarzach), miejsca wyższej atrakcyjności, miejsca gdzie będa kampować, a one dalej stoją jak wryte.
Pewnie był już taki temat, ale ja go szukałem i nic nie znalazłem :\ Więc jeśli znaleźliście taki temat lub znacie strony z poradami gdzie piszą jak stuningować mapę żeby boty na niej grały to zarzućcie linkiem :) Wszelkie sugestie też mile widziane :)

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-02-18 18:42:26

A czy spawny o coś nie zahaczają? Bo może taki bot po prostu wisieć na kawałku ściany lub podłogi jak na haku rzeźnickim...

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Voytas

Od: 2003-11-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-18 18:51:42

Nie, nie. Spawny są oddalone od ścian, poprostu boty bezczynnie stoją i nic nie robią, dopiero jak do nich podejdę tak że mnie widzą, to reagują. Była kiedyś taka strona, na której było opisane (po ang.) jak robić żeby boty grały normalnie ale link się zawieruszył :\

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-02-18 19:23:01

Przełącznik [i]-forcesidesvisible[/i] przy "kompilacji" pliku .aas. Na 99.9% pomoże.

Pozdrawiam.
[b]edit:[/b]

Jeśli chodzi o "skillowanie" botów, to zajrzyj na www.planetquake.com/cardiganstronę Cardigana.

Voytas

Od: 2003-11-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-18 20:13:02

Wielkie dzięki, to jest właśnie ta strona, o której mówiłem.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-18 20:24:24

Pomaga też -optimize wyprubuj najpierw tę opcję - jak nie pomoże to jak wyżej.

focesides podwoi wielkość pliku aas

W skrócie - bot będzie wędrować po łańcuszku itemów, broni i botroamów. ścieżka ta jest losowo zakłucana przez inne boty i ludzi oraz porzucone bronie - i tak powstaje ta sztuczna inteligencja:-). Po zebraniu jednego itemu podąża do najbliższego itd więc trzeba je rozsądnie rozłożyć. Niestety ma się to nijak do itempleacementu atrakcyjnego dla ludzi. Nie można też bota zmusić do korzystania z windy uruchamianej przyciskiem itd. Nawet jeśli położymy botroam na guziku i bot go "przypadkiem" naciśnie to zaraz potem odchodzi - winda jest dla niego "nieatrakcyjna"

NOT MY PRESIDENT !