ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Niebo albo tło w GtkRadiant dla Quake-2

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2019-01-12 12:04:29

dzień dobry,
Robię dla dzieciaka proste labirynty 3D w GtkRadiant dla Quake-2 i nie wiem jak w najprostszy sposób ustawić tło, żeby na zewnątrz bloków nie było tej koszmarnej sieczki, lecz np. jednolite szare tło.
Nie potrzebuje nieba z chmurkami ani innych wodotrysków, tylko zwykłe tło. Jak to najprościej i czy można wstawić w Radiancie bez zabawy w 3d kombajnach?
edycja: Czy nikt nie wie, czy nikt nie chce się podzielić wiedzą, bo widzę, że jakieś wejścia są? Może jest metoda trudniejsza, to proszę o wytłumaczenie!

aiken

Artistic avatar

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2019-01-15 17:17:37

Ja bym chętnie pomógł, ale edytora do map i to jeszcze nie Radianta do Q2 używałem gdzieś pewnie w '99 :D. Raczej mała szansa, że jakiś mapper tu zagląda, ale na pewno gdzieś znajdziesz tutoriale po angielsku odnośnie Skyboxa.

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2019-01-17 10:36:57

Na wikibooksie jest GtkRadiant/Creating sky shaders i są podane jekieś kody ale gdzie je dać i z czym to jeść?

en.wikibooks.org/wiki/GtkRadiant/Creating_sky_shaders

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2019-01-17 18:06:15

Tutaj jest tutorial do Q2:
tastyspleen.net/~panjoo/rust/tutorials/3/3.html
Generalnie potrzeba 6 obrazów, które tworzą "kostkę" skyboxa. Muszą mieć odpowiednie końcówki nazw (bk, dn, ft, lf, rt, i up).
Wrzucasz je do /quake2/baseq2/env, potem w Radiancie zaznaczasz jakiś brush (worldspawn, nie entity) i ustawiasz klucz "sky" i wartość "nazwa_skyboxa".
Shadery nie powinny być potrzebne, te powyżej to chyba do Q3. Pliki w formacie PCX też pewnie można sobie darować.
W sieci jest sporo skyboxów w formacie tga, które powinny być gotowe do użycia, np.:
www.quaddicted.com/webarchive/kell.quaddicted.com/skyboxes.html
lvlworld.com/download/id:2023

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2019-01-18 19:38:32

Dzięki za pomoc, ale niestety nie udaje mi się ustawić skyboxa - nie udaje mi się wykonać tego fragmentu: "potem w Radiancie zaznaczasz jakiś brush (worldspawn, nie entity) i ustawiasz klucz "sky" i wartość "nazwa_skyboxa"
Próbuję w oknie "Entities" ale jakoś nie idzie. Musiałbym mieć to bardziej "łopatologicznie" ;)

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2019-01-18 22:13:44

Zaznaczasz jakikolwiek brush w mapie (ścianę, podłogę), cokolwiek co nie jest entity (światło, model itp.).
Przywołujesz wtedy okno "Entities" i tam można dodawać klucze i wartości do "worldspawn", czyli do głównej entity "świata" mapy (np. nazwę opisową mapy czy właśnie niebo).
Dodajesz w "Key" klucz "sky" a w "Value" nazwę skyboxa. Zatwierdzasz chyba naciskając enter.
Nazwa skyboxa to wspólny początek nazw jego plików, przykładowo dla plików earth1bk.tga, earth1dn.tga, earth1ft.tga, earth1lf.tga, earth1rt.tga i earth1up.tga nazwa skyboxa to earth1.

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2019-01-19 13:32:43

Niestety po wpisaniu wartości i naciśnięciu enter nic się nie zmienia. Będę musiał chyba poszukać gdzieś gotowej mapy z niebem/tłem. Z tym też jest kłopot, ponieważ gotowe mapy są z rozszerzeniem bsp, których nie można otworzyć w gtkRadiancie - wszystko to strasznie jakieś trudne, nie wiem czemu, bo powinno być tak łatwe jak nadawanie tekstur brushom. Klikasz prawym myszy w puste pole i nadajesz tło.

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2019-01-19 17:42:21
Komentarz usunięty

Alchemik

7874

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2019-01-19 17:45:42

Możesz otworzyć plik .map edytorem tekstu i tam ustawić klucz i wartość, powinno to wyglądać jakoś tak:

// Game: Quake
// Format: Valve
// entity 0
{
"classname" "worldspawn"
"worldtype" "0"
"_tb_mod" "xmas2018"
"_sunlight" "300"
"_tb_def" "external:../../AD/ad_1_7p1_tb.fgd"
"_sunlight_mangle" "170 -65 0"
"_sunlight_penumbra" "2"
"sky" "moonhigh_"
"_sunlight_color" "0.756863 0.733333 1"
"fog_colour" "0.13 0.10 0.2"
"fog_density" "0.07"
"fog" "0.07 0.13 0.10 0.20"
"water_alpha" "1"
"telealpha" "1"
"_dirt" "1"
"_anglescale" "1"

Przykład z Q1, ale w Q2 powinno być podobnie.
Najpierw może sprawdź czy pliki skyboxa są dobrze wrzucone: odpal grę i wpisz w konsolo komendę sky z nazwą skyboxa - powinien się ustawić.

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2019-01-23 09:12:03

Udało mi się zrobić sześcian i w gtkRadiancie jest pokazany na zielono z napisem "niebo" czyli tak jak nazwa mojego skyboxa. Sześć plików tga z odpowiednimi nazwami w katalogu env. Ale niestety nie działa, niebo/tło nadal jest trzęsącą się sieczką. Próbuję zmieniać w kodzie, ale jak na razie bezskutecznie.