ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

niebo w pudełku

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-29 20:48:39

Zauwazylem, ze skyboxy zazwyczaj sa z tekstur 512x512. Ja mam textury (te boczne, czyli ft,bk,lf,rt) 512x128, przez co sa one czterokrotnie rozciagniete w pionie, efekt jest okropny. Niestety, nie znajde innych tekstur, poniewaz w konwersji ktora robie, postawilem na maximum zgodnosci z oryginalem, a tam textury sa 512x128. Nie da sie jakos ominac tego problemu? Tzn. chodzi mi o to, by gra nie rozciagala textur na domyslny format 512x512...

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-29 21:01:25

skyparms - - ?

W kazdej texturze rozciaganej do 512 jest tak:

skyparms - 512 -
Daj

skyparms - -

to nie powinno rozciagac.

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-30 18:10:04

1.

Z tym rozciaganiem to nie przechodzi. Ja juz mialem tam wstawione dwa minusy:
[i]

textures/utek/fajnybox

{

qer_editorimage textures/utek/fajnybox.jpg

surfaceparm noimpact

surfaceparm nolightmap

surfaceparm sky

q3map_surfacelight 5

skyparms env/fajnybox/fajnybox - -

{

map textures/utek/chmura.jpg

tcMod scroll 0.00 0.005

tcMod scale 1 1

}

}

[/i]
Chyba pozostaje mi tylko jakas obrobka tych tekstur w programie graficznym, coby jakos wygladaly normalnie.
2.

Na scianach (front, back, left, right) skyboxa mam te nieszczesne tekstury gor, a jak doloze chmury, to zakrywaja one gory. Chcialbym miec te chmurki, ale tylko na niebie, czyli na scianie \"up\". Nie zrobie brusha z tekstura chmur gdzies wysoko, bo to kretynsko wyglada, w dodatku skybox jest po to, by perspektywa nie ruszala tekstur na nim.

Obczailem w \"Q3Map2 Shader Manual\" ze:

skyParms [farbox] [cloudheight] [nearbox]

Drugi parametr podobno odpowiada za wysokosc warstwy chmur, ale to nie dziala, przynajmniej u mnie. Co bym tam nie ustawil, to chmury zawsze zaslaniaja gory... Parametr nearbox tez nie dziala, ale o tym to akurat napisali.

WTF?!?
3.

I jeszcze jedno:

Skad sie biora takie artefakty, jak ponizej? Patrzac w skybox widze lezace ponizej niektore fragmenty mapy. Jak to usunac?

[img]willow.iie.uz.zgora.pl/~tmaciag/artefakty.jpg[/img]

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-30 18:58:21
  1. Sproboj recznie ustalic rozmiary textur bocznych nieba, moze zrobic aby gora, dol i sciany byly identyczne... Moze nie bedzie rozciagac...
  2. Skyboxem z ruchomych chmur nie zrobisz takiej zamknietej przestrzeni...

W kazdym niebie typu chmury - bedziesz mial taka dziure, mimo ze niby wszystko jest wporzadku, zamkniete... Taki juz silnik q3.

Roznica zamknietego, skyboxu, ktory jest nei ruchomy jest roznica w shaderze:

Skybox ruchomy:

textures/skies/hellsky

{

qer_editorimage textures/skies/dimclouds.tga

surfaceparm noimpact

surfaceparm nomarks

surfaceparm nolightmap
q3map_sun 4 3 3 65 290 75

q3map_surfacelight 50

skyparms - 512 -
{

map textures/skies/dimclouds.tga

tcMod scroll 0.05 0

tcMod scale 2 2

depthWrite

}

}

Skybox, jakis widok, zamkniete, z 6 scian...

textures/skies/nightsky_xian_dm4

{

qer_editorimage textures/skies/xnight2_up.tga

surfaceparm noimpact

surfaceparm nolightmap

q3map_sun 1 1 1 80 -41 58

q3map_surfacelight 50

skyparms env/xnight2 - -

}

Roznica jest wyrazna... Ta sekcja dotyczaca ruchu i wogole...

  1. Jak dajesz chmury, to daje ci na 5 scian z wyjatkiem dolniej... To czy ci chmury beda zakrywac... To sie jakos konfigurowalo...

Tak wyglada shaderek do nieba skyboxu polaczanego z chmurami:
textures/skies/skybox

{

surfaceparm noimpact

surfaceparm nolightmap

q3map_lightimage textures/common/white.tga

qer_editorimage textures/skies/space1_bk.tga

q3map_sun 1 1 1 100 -58 58

q3map_surfacelight 400
skyparms env/space1 - -

{

map textures/skies/killsky_2.tga

blendfunc GL_ONE GL_ONE

tcMod scroll 0.05 0.06

tcMod scale 3 2

}

}

I chmury masz na 5 scianach, bez dolnej... na sama gorna sie nie da zrobic ruchomych chmur...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-30 23:35:08

nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, ale nie prościej tą prostokątną texturkę rozciągnąć do kwadratu w photosh ? engine ją dla odmiany spłaszczy i będzie wyglądać ok (poza rozdzielczością).

NOT MY PRESIDENT !