ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Niestandardowe dzwięki w Quake 3

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-03 19:52:01

Witam wszystkixh !

MAM PYANIE W JAKI SPOSÓB DODAĆ/ WŁĄCZYĆ DO QUAKE 3 DZWIĘKI NP PODCZAS 3 Z KOLEI TRAFNEGO STRZAŁU Z RAKIETY -" ACCURACY" (kliknij tutaj 4:10MIN I DZWIEK KTURY SIE POJAWIA GDY ZABIJEMY PRZECIWNIKA PODCZAS CHWILI PRZED ZDOBYCIEM PRZEZ NIEGO FLAGI kliknij tutaj 2:40MIN. TYLKO CHCIAŁBYM URZYĆ TEN ODGŁOS DO SYTŁACJI W KTÓREJ ZDOBYWAM FRAGA RAKIETĄ (W POWIETRZU).
PODSTAWĄ MOJEGO PYTANIA JEST TO ZE KIEDYŚ GRAŁEM NA SERYERZE O TAKICH USTAWIENIACH.
MAM NADZIEJE ŻE SIE NIE WYGŁUPIŁEM DAJĄC TAKI TEMAT.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-12-03 20:05:41
  1. Szukasz interesujące Cię dźwięki w pakach (*.pk3) i je kopiujesz gdzieś na bok.

  2. Zmieniasz ich nazwy, np. HolyShit zmieniasz na Agressive.

  3. Robisz paka z nowymi dźwiękami z taką samą strukturą, jaką mają oryginalne paki i nazywasz go np. zzzsound.pk3

El-Mo

Od: 2002-06-04

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2008-12-03 20:22:12

zobacz też na parametry bo ja jak kiedyś się bawiłem z dźwiękami to nie odtwarzało ich bo była inna częstotliwość i takie tam

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-03 20:30:36

DZIeEKI ZA ZAINTERESOWANIE
WSZYSTKO JASNE TYLKO NIE MOGĘ WYSZUKAĆ MUGŁBYŚ NAPISAC PO KOLEI JAK ZNALEŚĆ TE DZWIĘKI
QUAKE 3 / BASEQ3/ i....

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-03 20:35:20

Plik 'pak0.pk3' w baseq3. Tylko broń buddo, niczego stamtąd nie wywalaj ani tam nie dodawaj bo potem mogą być różne ciekawe przygody jak będziesz chciał wejść na jakiś serwer. Po prostu wyjmij z paka dźwięki (z odpowiednimi ścieżkami ofkz np. 'sound/model/orbb') i albo je modyfikuj albo zrób sobie nowe, zapisz je z takimi samymi nazwami, wpakuj do nowego pliku .pk3 i wrzuć do baseq3

EDIT: tu masz przykład. Zrobiłem sobie dźwięki dla Mynx z gry Aliens vs Predator 2

http://members.lycos.co.uk/pkdemon/others/MYNX_NEW_SOUNDS!!!.pk3

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-03 21:01:01

nie wiem jakim sposobem przeszukać ten pak0.pk3 bo napewno nie metodą start/ wyszukaj itd.
jeśli masz cierpliwość to napisz mi jak wyodrębnić tr dzwięki z pak0.pk3


a ta stronka kturą mi wysłałeś nie otwiera sie bo jest obsługiwana przez wtyczkę, i kaplica :)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-12-03 21:17:13

najlepiej total commanderem, ewentualnie rarem albo zipem

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-12-03 21:59:54

Rozszerzenie PK3 to inaczej ZIP. Wystarczy, że rozszerzenie zmienisz najpierw na ZIP, rozpakujesz to co chcesz i zmienisz znowu na PK3. Poszukaj tutaj albo na googlach trochę info o pk3.

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-03 22:07:27

ok rozpakowałem, czas na podmiane tylko jak nazwać dzwięki i foldery tak zeby były one włączane wtedy kiedy chcę

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2008-12-03 22:20:40

Jeśli chcesz podmienić jakiś plik, to musisz stworzyć drugie archiwum o identycznej strukturze. Np. jak podmieniasz plik dźwięku: sound/feedback/impressive.wav to tworzysz plik zzzsound.pk3 (musi być zzz żeby był wczytywany po pak0) który ma folder sound/feedback z twoim plikiem o nazwie impressive.wav. W pak0 nic nie mieszaj, niech zostanie taki jaki jest.

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-04 00:38:07

stworzyłem drugie archiwum o w taki sposób ze skopjowałem plik 'pak0.pk3 i zmieniłem folder sound. czy dobrze to zrobiłem ? Bo nie mogę otwozyć gry (pojawia się białe tło i dalej nic po wyjęciu pliku zzzsound.pk3 gra działai

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-04 00:51:50

A dobra tam anuluje temat jestem zbyt tępy , będe grał normalnie dzięki za zainteresowanoe i poświęcenue czasu
moja xsywka w quake to Zly Pan PL

KUND3L

Od: 2003-03-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-04 07:49:34

nie anuluj! tylko walcz dzielnie jak babcia z rozwolnieniem!!!
Chodzi o to, ze w tych plikach .pk3 (które to są tak naprawde zwykłymi plikami .zip) znajdują się pliki i foldery. W folderach są pliki. Istotne jest jak te foldery się nazywają i jak nazywają się pliki, które się w tych folderach tam znajdują. Przykładowo:

  • jeśli zmienisz tylko nazwe pliku który znajduje się gdzieś wewnątrz pak0.pk3 - to gra nie będzie w ogóle odtwarzała tego dźwięku.

  • jeśli zmienisz zawartość któregoś z plików *.pk3 (np. pak0.pk3) to okaże się, że serwery Q3 nie pozowolą ci na nich grać (wyświetli ci się w konsoli odpowiedni komunikat). Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie przed tym, aby gracze nie modyfikowali sobie odpowiednio plików tej gry. No bo pomyśl.. co by było, jeśli byś sobie w ten sposób przerobił nie dźwięk rakietnicy - tylko wielkość modelu przeciwnika - w ten sposób, że byłby on 3 razy szerszy niż w orginalnej grze. Widziałbyś go odpowiednio wcześnie zza rogu ściany! :)

Dlatego jeśli chcesz sobie dodać jakiś swój własny dźwięk/obrazek do Quake3 to musisz zrobić to w odpowiedni sposób - tak jak pisali ci tutaj inni gracze.

Czyli poprostu:

-tworzysz plik dźwiękowy .wav o odpowiednich parametrach (ważne aby był mono lub stereo, ilość bitów, częstotliwość - wszystko te ustawienia muszą być takie jak ustawienia innych plików .wav które już znajdują się w pliku pak0.pk3)

-podglądasz sobie gdzie w pliku pak0.pk3 znajduje się plik który chcesz podmienić (np. pak0.pk3/dupa/sounds/rakieta/rakieta.wav)

-tworzysz sobie gdzieś na dysku foldery (np.dupa/sounds/rakieta) i wrzucasz tam plik moja_rakieta.wav

-pakujesz całość (łącznie z tymi wszystkimi folderami i twoim plikiem od rakiety) za pomocą programu WinZIP lub WinRAR. Tworzysz w ten sposób archiwum np. dupa.zip

-zmieniasz nazwe tego pliku archiwum dupa.zip nazzzsound.pk3

-plikzzzsound.pk3 wrzucasz do katalogu Quake3/BASEQ3
i gotowe! powinno działać.
ALE UWAGA!!!

jeśli na serwerze Quake jest włączona opcja sv_pure "1" to raczej ten twój dźwięk nie będzie odgrywany. Zostanie wtedy odegrany orignalny dźwięk z pak0.pk3.

Niestety.

Wybacz, ale nie będę podawał przykładu co można zrobić aby ułatwić sobie granie za pomocą podmiany dźwięków.

gl / hf / die happy!

n_7x1s1

Gravatar

Od: 2008-05-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-04 18:00:35

Udało mi sie po podmieniać pliki dzwiękowe np muzyka podczas gry takie tam ale nie utwożyłem dzwieków w sytuacjach które opisałem na początku czyli - "DZWIĘKI NP PODCZAS 3 Z KOLEI TRAFNEGO STRZAŁU Z RAKIETY -" ACCURACY" (kliknij tutaj 4:10MIN I DZWIEK KTURY SIE POJAWIA GDY ZABIJEMY PRZECIWNIKA PODCZAS CHWILI PRZED ZDOBYCIEM PRZEZ NIEGO FLAGI kliknij tutaj 2:40MIN. TYLKO CHCIAŁBYM URZYĆ TEN ODGŁOS DO SYTŁACJI W KTÓREJ ZDOBYWAM FRAGA RAKIETĄ (W POWIETRZU)."

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-12-04 19:27:04

Aha o to biega. Otóż w czystym q3 to niemożliwe, bo to po prostu były dźwięki wprowadzone w modzie pt 'Rocket Arena'. Tam przy trafieniu kolesia rakietą albo granatem w powietrzu quek odtwarzał dźwięk (akjurasi albo ekselent czy coś tam). W czystym q3 tego nie ma i bez modów tego nie zrobisz.

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher