nie anuluj! tylko walcz dzielnie jak babcia z rozwolnieniem!!!
Chodzi o to, ze w tych plikach .pk3 (które to są tak naprawde zwykłymi plikami .zip) znajdują się pliki i foldery. W folderach są pliki. Istotne jest jak te foldery się nazywają i jak nazywają się pliki, które się w tych folderach tam znajdują. Przykładowo:
jeśli zmienisz tylko nazwe pliku który znajduje się gdzieś wewnątrz pak0.pk3 - to gra nie będzie w ogóle odtwarzała tego dźwięku.
jeśli zmienisz zawartość któregoś z plików *.pk3 (np. pak0.pk3) to okaże się, że serwery Q3 nie pozowolą ci na nich grać (wyświetli ci się w konsoli odpowiedni komunikat). Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie przed tym, aby gracze nie modyfikowali sobie odpowiednio plików tej gry. No bo pomyśl.. co by było, jeśli byś sobie w ten sposób przerobił nie dźwięk rakietnicy - tylko wielkość modelu przeciwnika - w ten sposób, że byłby on 3 razy szerszy niż w orginalnej grze. Widziałbyś go odpowiednio wcześnie zza rogu ściany! :)
Dlatego jeśli chcesz sobie dodać jakiś swój własny dźwięk/obrazek do Quake3 to musisz zrobić to w odpowiedni sposób - tak jak pisali ci tutaj inni gracze.
Czyli poprostu:
-tworzysz plik dźwiękowy .wav o odpowiednich parametrach (ważne aby był mono lub stereo, ilość bitów, częstotliwość - wszystko te ustawienia muszą być takie jak ustawienia innych plików .wav które już znajdują się w pliku pak0.pk3)
-podglądasz sobie gdzie w pliku pak0.pk3 znajduje się plik który chcesz podmienić (np. pak0.pk3/dupa/sounds/rakieta/rakieta.wav)
-tworzysz sobie gdzieś na dysku foldery (np.dupa/sounds/rakieta) i wrzucasz tam plik moja_rakieta.wav
-pakujesz całość (łącznie z tymi wszystkimi folderami i twoim plikiem od rakiety) za pomocą programu WinZIP lub WinRAR. Tworzysz w ten sposób archiwum np. dupa.zip
-zmieniasz nazwe tego pliku archiwum dupa.zip nazzzsound.pk3
-plikzzzsound.pk3 wrzucasz do katalogu Quake3/BASEQ3
i gotowe! powinno działać.
ALE UWAGA!!!
jeśli na serwerze Quake jest włączona opcja sv_pure "1" to raczej ten twój dźwięk nie będzie odgrywany. Zostanie wtedy odegrany orignalny dźwięk z pak0.pk3.
Niestety.
Wybacz, ale nie będę podawał przykładu co można zrobić aby ułatwić sobie granie za pomocą podmiany dźwięków.