ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Noobek szuka graczy/pomocy

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-21 12:39:58

Witam,

W ostatnim roku postanowiłem przesiasc się na Quake. Wcześniej gralem glownie cod4 promod, proszę mnie nie ganic, gralem ze znajomymi, ale nigdy nie twierdziłem, ze to gra pro, czy najlepsza itp. W sumie to była pierwsza taka gra online dla mnie, w sumie dopiero wtedy jak cod4 wychodzil to może miałem w końcu jakies sensowne łącze internetowe i kompa. Wczesniejsze fpsy jak CS, ET czy Quake albo UT99 gralem po prostu po lanie, w każdym razie nie znalem się. Zaczely wychodzić coraz to gorsze gry, ludzie się rozpłynęli i zresztą sam gdzies zniknalem jako zwolennik silnika id tech, stwierdziłem, ze trzeba sprobowac króla fpsów, czyli Q.To tak słowem wstępu. btw. taki młodzik nie jestem tez, wiec ogolnie znam stare tytuly.

W ostatnim roku glownie bawiłem się w QL, jakies FFA itp. Pozniej w końcu zdecydowałem poduelowac. Z lekka mnie przygniotło, z lekka chwyciłem haczyk. Gra nabrala innego znaczenia. Mimo, ze lama ze mnie straszna, ludzie mnie niszcza, to mam fun. Troche tez pogrywałem QW. CPMA jakos nie ruszałem, bo myslalem, ze to martwe. Az do czasu gdy sciagnalem, pograłem trochę ffa, ca itp. pare dueli i odnalazłem, ze cpma to o wiele większy fun niż QL.

Czy znajdzie się trochę ludzi do gry? Którzy az tak mnie nie zmasakrują? Idzie mi coraz lepiej imo, ale ciężko grac gdy ma się mastahów przeciw sobie. Ogolnei korzystam z irca by znaleźć graczy. Gdzie najlepiej szukac ludzie do gry w ql lub cpma?

Swoja droga w polswiatku Q, cos się dzieje ostatnio:
esreality.com/post/2495092/dhw-5-more-players-added-to-the-line-up/ Dreamhack 2013 może av3k tez się skusi?
esreality.com/post/2494932/promode-masters-duel-cup-2013/ Promode Masters Cup 2013, możliwe, ze dojdzie Vo0
esreality.com/post/2493052/inzenity-summer-grand-finals/ Inzenity cpma cup
esreality.com/post/2492770/14th-cpmduel-cup/ cpmduel cup
esreality.com/post/2492765/duelmania-1on1-tournament-announced/ duelmania 1vs1
i inne.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-22 16:46:19

Witamy! W QL raczej łatwo online znaleźć kogoś na swoim poziomie do duelowania jak patrzysz na ranking ELO. W CPMA to już chyba nie ma wielkiego wyboru i pewnie mało jest amatorów. Co jakiś czas są cup-y dla amatorów promode-a, więc możesz przeszukać ESR pod tym kątem i znaleźć jakieś nicki z tych cupów. Ja teoretycznie mogę w każdej chwili zagrać promode-a na CPMA sporadycznie, tylko musiałbym sens-a nastawić. Wymiataczem nigdy nie byłem, ale movement i tempo ogarniam, nie wiem jak to się ma do Twojego doświadczenia.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-23 00:04:07

Siem. Thx, za rady. Z QL taki problem, ze czesc nowych kont to fejki, ktore potrafia mocno dac w kosc poczatkujacym. Szczegolnie, gdy nie ma sie za bardzo doswiadczenia w duelowaniu a bardziej w team based grach.

Uzupełniłem profil, więc powinno być łatwo mnie znaleźć.

W QL - h1ghty / h1ghlander - dwa konta'
w cpma i innych gierach quakowych pod nickiem H1ghlander np. na kanalach #cpmduel , #ctfpickup , #cpmduel , #promode

Kto chętny niech dodaje.

btw. jesli nie gram na configu w stylu "lego quake" to dam rade? Bo nie chce mi sie grac bez tekstur w 21 wieku hehe ;)

gralem przez chwile przeciwko temu gosciowi, zdobylem 2 fragi, to niezly wynik? ;p
www.youtube.com/watch?v=2SPWZcRVKJs&hd=1

PS. bylem chwile na PGA2013 i az mnie zdziwilo stanowisko do Quake. I zdziwione twarze mlodzikow "co to", choc ucieszylo mnie ,ze troche ludzi sie temu przygladalo.

majki

Od: 2013-07-10

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-10-23 10:00:30

Jedyne co mi przeszkadza to bloom w sumie. Nie gram na lego teksturach i od kilku miesięcy mam tego tier4 w CTF :p

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-23 22:19:23

Tekstury "lego" pomagają nie tylko przy wielu graczach, ale i w duelu. To zawsze jakieś tam o ułamki sekund szybsze dostrzeżenie przeciwnika. Spróbujcie, a już nigdy nie wrócicie do defaultowych ustawień:) Nie mówię, żeby od razu jakieś wielkie zmiany wprowadzać, ale mimo wszystko.
H1ghlander - spiknij się z kimś wyżej ustawionym na luźne mecze w duelu. Nauczyć się można czegoś tylko od lepszych od siebie, poza tym pokaże Ci tricki związane z movementem, ścieżkami poruszania się przeciwnika, najkrótsze drogi, taktykę, czytanie odgłosów, tricki związane z konstrukcją map i wiele innych. Z pewnością ktoś zechce poświęcić parę godzin na naukę.
Oglądanie vodów i dem pomaga, ale nie wyjaśnia wszystkich rzeczy dziejących się na ekranie.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-24 09:30:28

to może sobie sprawdze picmip 1 w takim razie ;)
Ja ostatnio glownie gram duelki i to co się nawinie (inne tryby) w cpma, ale raczej tego mało jest. ale mnie bija hehe, ale nie zrazam się, im bardziej brnę dalej, tym chyba bardziej się zakotwiczam a inne fpsy wydaja się nudne. Co prawda czasem po solidnym łomocie się trochę odechciewa... ale się nie poddaje ;)

Mimo wszystko, poki co glownie staram się by bardziej w krew mi wszedł strafe jumping, czy niektóre basic trick jumpy, bo jak się gralo trochę w gry bardziej retardowe typu CoDy, CSy, red orchestry i inne slow paced to niestety tak już jest. W cod4 jeszcze było trochę elementow strafe jumpingu... ale imo najlepsze gry team based to były rtcw/et/etqw. No i ofc trochę bardziej odpowiednie mapy ogarnąć ;p

w ciągu ostatnich lat, żaden fps nie dostarczyl mi takiej adrenaliny jak duele w quake'u.

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-24 14:33:59

Z tego co wiem, to efekt "lego" nie zależy od picmip, tylko od texture mode. Przecież na ultra gładziutkim picmip 7 bez pixeli i klocków na ścianach też wszystko zajebiście widać. :)

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-24 15:34:39

@Mariano: Z lego chyba nie chodzi mu o to, że tekstury wyglądają jakby były zrobione z 10 razy większych pixeli tylko właśnie jednolity kolor co daje właśnie r_picmip. To o czym myślisz to raczej inna sprawa.

Generalnie są configi, które mają dobrą przejrzystość, a wciąż wyglądają ładnie. Są też gracze co grają na dobrych detalach. Np. Lam z Vertigo ma r_picmip 1, ale rzadko się to spotyka. Sam musisz popróbować, ale jak już wejdziesz w Quake-a bardziej to sam do tego dojrzejesz i przestaniesz na grę patrzeć "oczami", a bardziej geometrią mapy i modelem przeciwnika. Wiadomo, że kolory i tekstury jakoś na człowieka oddziałują dalej, ale jednak liczy się jednak mentalna rozgrywka :).

Tutaj Memento opisał metodę nauki gry i doskonalenia się: www.esreality.com/post/2432626/a-different-training-method/

Myślę, że to ciekawa sprawa. Mógłbym kiedyś poświęcić chwilkę, bo pewnie różnica ELO będzie pasowała do wzorca. Stawiam, że pewnie około 1000 będziesz oscylował.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-25 08:32:19

Chodzi o płaskie tekstury i glownie o picmip. Wiem, ze grafika w grach nie jest najwazniejsza. Ale imo jakiś jej poziom powinien być. Quake znam jakiś tam czas ale granie bez tekstur to trochę jak granie bez krwi w QL dla mnie. ;] Zabija trochę klimat.

W QL mam cos takiego mniej więcej www.esreality.com/files/placeimages/2010/78226-injx1.jpg
www.esreality.com/post/1950022/high-visibility-config-post-yours/
w cpma poki co mam podobnie, ale przydaloby się podjasnic enemy model.

I bez tekstur robie czasem missjumpy i nie trafiam ;d

Osobiscie to w nowych Quakach forcnał bym serwery na picmip 0 i finał ;] To już nie czasy, gdzie kompy nie dadza sobie rady z teksturami ;]

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-25 11:15:13

Ale tu nie chodzi o niewyrabianie kompów:)
Początkowo rzeczywiście tak było. Oddawało się graczom grę, która miała bardzo wiele ustawień graficznych, aby można było grać również na kiepskim sprzęcie. Ale podczas rozgrywek zauważono, że na pewnych ustawieniach gra się skuteczniej. Zresztą podczas rozgrywki nie zwracasz uwagi na tekstury, architekturę itd., co więcej - duża ilość szczegółów, fajerwerków itp. odciąga uwagę gracza od tego co istotne. Dlatego grafikę sprowadza się do minimum, które pozwala bez pomyłki odróżnić schody od pochylni a ozdobnik na teksturze nie myli się z ozdobnikiem ściany (na który można wskoczyć).
Q to bardzo dynamiczna gra, bardzo szybka i wymagająca refleksu. Wszystko, co przyciąga wzrok gracza a nie jest przeciwnikiem - przeszkadza:)

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-25 12:27:01

Naprawde nie musisz mi tego tlumaczyc, bo doskonale o tym wiem. Ale początek był taki by pomoc wlasnie ludziom z iloscia fpsow.

Ale naprawdę, mamy już 21 wiek, granie w gre, gdzie wszystko jest szare, a przeciwnik sam jeden zielony... nei wydaje się trochę absurdalne? Gdybys teraz odgornie nalozyl cvary na picmip 0 i ludzie zmieniliby troche tryb myslenia (bo ludzie nie lubia zmian, z zasady). to specjalnie nie zmieniloby samej gry. Musze ciac detale z tego względu, ze inni mogą zrobić taki config bardziej przejrzysty config, by wyrownac szanse.

Sam w roznych grach zazwyczaj starałem się to po prostu wypośrodkować.

I tak, zawsze grafika była dla mnie drugorzedna... dlatego nie mogę grac w nowe gry, które zostały spłaszczone do move forward+ fire i sam gameplay mnie nudzi.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-25 21:11:07

> Ale początek był taki by pomoc wlasnie ludziom z iloscia fpsow.

To samo napisałem:)

Szare mapy z zielonym robotem nie są absurdalne. Gracze po prostu usuwają z ekranu wszystko, co jest im niepotrzebne i tyle. Jednemu dobrze się gra na kolorowych mapach, drugiemu na szarych. Równie dobrze możemy stwierdzić, że włókna węglowe w samochodach rajdowych są absurdalne, obcisłe kombinezony narciarskie są dziwactwem a golenie ciała przez kolarzy czy pływaków jest perwersją ;)
Quake'a już nie zmienisz. Po zmianie picmipa na 0, ktoś wpadnie na pomysł, żeby zlikwidować strafe jumpy, bo to wyrówna szanse. itd... Wtedy gra stanie się po prostu jedną z wielu "szczelanek".
Jałowa dyskusja... Potestuj różne ustawienia, również te skrajne i sam wybierz to, co najlepiej Ci odpowiada i na czym najlepiej się gra. Min. dlatego ta gra wciąż żyje :)

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-25 22:34:39

Akurat strafe jumpy to kwestia umiejetnosci, nie szedlbym tak daleko. Config to widocznosc i zawsze lepsza widocznosc znaczy lepiej. W glupim cod4 cielismy configi by miec lepsza widocznosc. W pelni rozumiem graczy i sama idee. Ale akurat przyklady, ktore podales to bardziej jednak skoki naprzod, gdy ścinanie grafy w grach raczej kojarzy sie z krokiem do tylu.

Jesli chodzi o przyszlosc Quake, to imo QL to troche nieudany twór razem z systemem platnosci, ktory jest tak naprawde nieco drogawy porownujac do innych tytulow. Nie gralem PQL ale naczytalem sie jaka to kupa. Imo gra potrzebuje wydania na nowo, z innym systemem (sama gra potrzebuje chyba easy i pro mode ;p ). Valve zdaje sie miec dobry pomysl na competitive gry (nawet jesli uwazam, ze CS to przereklamowany tytul)

I zdaje sie, ze QL jest gorszy od vq3 a pql od cpma. Wiec, jakos to jednak quake zmienilo.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-28 08:13:29

hmm... takie pytanie o jump po red armor na aerowalk/cpm22, zwyczajny skok najpierw w miejsce gdzie lightning gun i później po RA. W QL jest to latwiejsze do zrobienia czy mnie się tylko wydaje?

Czy wtorek - czwartek, wieczorkiem będzie ktoś miał czas poswiecic go noobkowi? ;] Ale pewien jeszcze nie jestem ;]

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-28 10:44:46

> W QL jest to latwiejsze do zrobienia czy mnie się tylko wydaje?

Strafe do tamtego miejsca jest tak banalny że nie sposób stwierdzić czy w QL jest łatwiejszy.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-28 11:34:02

No wlasnie w QL mi wchodzil latwo, a w cpma gorzej i zastanawiam się czy nie mam cos nasrane w configu, bo czasem mam fps dropy i może dlatego.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-28 12:19:46

cpm22 ma inną architekturę i ta półka z RA jest dużo głębiej jeśli porównujemy mapy, a nie fizykę. Na promodzie skok powinien być raczej łatwiejszy na tej samej mapie.

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-28 12:45:21

W QL w ogóle nie trzeba strafe, żebym tam wskoczyć, można zrobić to zwykłym circle jumpem. Z kolei w promodzie zauważyłem, że są dwie wersje huba i różnią się odległością tych półek z armorem. Nie wiem czy dobrze pamiętam, bo niewiele grałem na cpm.

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-28 16:29:21

Tak. Przyklad tutaj w 30 sekundzie:

youtu.be/bP9pW66Wulw?t=30s

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-10-29 09:55:32

@Mariano: No tak jak napisał aiken, cpma22 ma półkę głębiej niż hub3aeroq3. Na cpma22 z promodem można się tam wjebać robiąc doublejumpa ze schodów w tył. Na hubaeroq3 przy vq3 skacze sie tak jak w ql jednym circlem.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-10-29 21:22:13

El-Mo

Od: 2002-06-04

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2013-10-31 20:46:28

Practice, practice, practice, ... To tylko i wyłącznie kwestia treningu bo pod cpma ten skok można wykonać 1 circlem.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-11-02 02:23:20

pewnie tak ;p

btw. ktos mi pomoze ustawic sensitivity? W sumie to chodziloby mi z akceleracja, myslalem by sprobowac mimo, ze nigdy nie gralem w nic z accel.

Obecnie:
Razer Deathadder 3G , 1800 dpi, 1000 Hz
Razer Goliathus Speed (zmiana z Qpad CT)
accel 0
sensitivity 1,2 i wychodzi mi okolo 30 cm do pelnego obrotu

do accel jest kilka opcji, jakies senscapy, accelpower, offsety, kompletnie nie wiem co to ;p

W sumie myslalem nad zmiana myszy na G400 ale nie wiem czy jest sens ;p poza tym bardziej podobaja mnie sie zowie, ale drogawe ;p

vfj

Od: 2012-12-25

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-11-02 12:24:40

www.regurge.at/ql/Lorfa/
tu masz wszystko opisane ;D

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-11-02 22:55:33

dzieki, tego mi brakowalo, ale cholera duzo tych opcji ;p

a ja chce miec mozliwosc by w miare szybko moc sie obrocic przy w miare low sensitivity, ale cos chyba wyglowkuje :P