ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Nowa woda

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-17 22:29:07

Ja mam pewien pomysł, bo wiem, że chcecie wspólnie zrobić mapę (najlepiej) grywalną i wizualnie ładną. Dlatego też mam pewien pomysł, czy aby nie użyć jednak trochę wody - ale nie takiej zwykłej... lepszej :D

Jej lepszość miałaby polegać na tym, że zamiast zwykłej półprzezroczystej tekstury, przesuwanej w którymś kierunku i rozciąganej, można by użyć... animacji powierzchni wody, już tłumaczę o co biega: Chodzi o to, by taka animacja udawała powierzchnię wody, w której odbija się światło od jakiegoś tam źródła światła. Zresztą popatrzcie na taki shader:
textures/ciecze/animacja

{

   qer_editorimage textures/ciecze/animacja.jpg

   surfaceparm trans

   surfaceparm water

   surfaceparm nonsolid

   cull none

   deformVertexes wave 64 sin .1 .5 0 .5

   {

   animMap 20 textures/ciecze/untitled001.tga textures/ciecze/untitled002.tga textures/ciecze/untitled003.tga textures/ciecze/untitled004.tga textures/ciecze/untitled005.tga

   blendFunc GL_ONE GL_ONE

   rgbGen wave square 0 1 0.0 2

   }

   {

   animMap 20 textures/ciecze/untitled006.tga textures/ciecze/untitled007.tga textures/ciecze/untitled008.tga textures/ciecze/untitled009.tga textures/ciecze/untitled010.tga

   blendFunc GL_ONE GL_ONE

   rgbGen wave square 0 1 0.5 2

   }

   {

   map $lightmap

   blendFunc GL_dst_color GL_zero

   rgbgen identity

   }

}
Działa on tak, że w pierwszej fazie wyświetlane są teksturki 1-5, a w drugiej 2-10, ale z tego co wiem, to animMap może obsłużyć do 8 klatek, więc po 2 fazy, więc 16 klatek zapętlonej animacji jest.

I teraz w jakiś sposób trzeba przygotować 16 klatek animacji (plików TGA) które przedstawiają właśnie wodę, która ma refleksy świetlne na powierzchni. Ja osobiście nie wiem jak to zrobić, ale podejrzewam, że w odpowiednim programie graficznym dałoby radę coś takiego zrobić.

Nowe enginy gier liczą takie bajery jak odbicia w wodzie w czasie rzeczywistym, ale w grze z 2000 roku taki efekt odbicia należałoby zasymulować, i skorzystać z gotowych, uniwersalnych tekstur symulujących odbicie światła.

Z tego co wiem, nikt na taki pomysł nie wpadł wcześniej, jeśli chodzi o q3.

Co wy na to?

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-18 01:42:34

No eghem... robiłem takie cóś - textury zrenderowałem w maxie - wodę (gęstą siatkę) odkształcałem noisem którego niestety nie można zapętlić i tu jest problem bo efekt "skacze". Poza tym objętość tych 16 textur - jak dla mnie to nawet 256x256 było za mało....
Można też wrzucić w q3 to samo, tzn shader który dzieli brusha na siatkę a jej werteksy są poruszane w górę i w doł wavem, na to wszystko wrzuca się odbicie środowiskowe i teoretycznie powinno być dobrze, ale.... nie jest bo fale biegną tylko w jednym kierunku i są zbyt identyczne, poza tym odbicie srodowiskowe zmienia się wraz ze zmianą pozycji obserwatora - i woda jakby przyśpiesza kiedy się ruszamy i zwalnia kiedy stoimy
Mam rozgrzebaną taką "wodną" mapkę - oddam w dobre ręce[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-18 13:49:48

To zapodaj ją tutaj, przecież nie musisz dawać źródła, tylko gotową mapę do uruchomienia w grze.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-21 00:59:10

Gotowe to to niejest... - jeden duży pokój ze sporym basenem i kilka korytarzy, koło pięciu shaderów wody i jakieś 8MB textur - wszystkie 512x512, zlepię do kupy i gdzieś tu wkleję linka

Zrobisz coś z tym?

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-21 20:11:10

Mnie tam na korytarzach specjalnie nie zależy, interesi mnie tylko przetestowanie/ulepszenie wody. Ja myślę, że jednak da się to ulepszyć, może te env-mapy dałoby się jednak sensownie wykorzystać... poeksperymentowałbym

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**