ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

plz help me[noob nie umie shadera zrobic!]

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 08:34:58

Zakladam ten temat bo za przeproszeniem nikaj ni chuja korwa nie umie znalezc jakis tutkow do shaderow:/...pewnei jak zwykle zle szukam ale..co tam

Zechcialem przerobic medale..zaczalem od impressiva..i na nim skonczylem:o
Mianowicie chce aby cyjanowy kontur samego medalu[wszystko to co nie jest czarne] jakos ladnie wygladalo.Wiec uzylem jakiejs tam texturki z sfx...no i dziala..ladnie sie swieci i wogole..tylko ze mam czarne tlo na nim[wielkosci tga medalu wiadomo] i tu jest wlasnie problem..nie umiem tego zrobic:/..nie wiem co zle robie...probowalem mnoostwa kombinacjii..metlik mam teraz tlyko we lbie:/...tak wyglada ostatnia "wersja" tego medalu
medal_impressive
{
{
map textures/sfx/proto_zzzt.tga
rgbGen identity
tcMod rotate 99
}
{
map menu/medals/medal_impressive_szary.tga
blendfunc gl_dst_color gl_src_color
rgbGen identity
tcGen lightmap
}
}

co robie zle??:o
plz niech ktos mi pomoze..albo naprowadzi na jakis tok myslenia...bede wdzieeczny bardzo.
btw pak robie pod katem movie:]...jak na razie..mioodzio..drobne kosmetyczne zmiany..nie za duzo bajerow..nie za malo..bedzie git.Jak skoncze to wrzuce na ftp moze ktos z tego skorzysta
A jeszzce jedno..myslalem nad dymem z rakiet...i chcialem zrobic plomien zamiast dymka:]...normalny ogien..albo ewentualnie czarne dymsko z jakimis czerwonymi palacymi sie flarami...wykonalne??:>..czy musialbym zajrzec do cgame..czy jakos tak..???bo jak tak to nie chce mi sie w to bawic:]

Z goory THX za pomoc...POZDRO!

^ ^

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 15:16:48

na twoim miejscu poszukalbym jakiegos forum o tworzeniu map itp do q3, bo osoby ktore sie wyznaja w temacie i tu zagladaja mozna policzyc na jednym palcu ;pp

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-10-04 15:39:39

Moze to ci cos pomoze?
www.qeradiant.com/manual/Q3AShader_Manual/index.htm
members.lycos.co.uk/quakeroats/q3map2/shader_manual/ - polecam ci szczegolnie ten...

Pomoglabym ci moze, ale niezbyt wiem jaki efekt chcesz uzyskac. Aby tylko ten cyjanowy kolor mial jakis efekt?
Wydaje mi sie ze musialbys najpierw wyedytowac texture i dac na tym cyjanowym przezroczystosc... I wtedy w miejsce tego gdzie jest przezroczyste wystapilby jakis efekt - i tu w shaderze ustalasz, ze ma byc to tylko w tym przezroczystym... I ustalasz jaki to ma byc ten efekt.
Zreszta zobacze jak to tam sie prezentuje...

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 16:05:58

ooo wlasnie o miedzy innymi o cos takiego mi chodzilo!!..Chce po prostu zeby medal byl wyswietlany normalnie-bez zadnej ramki itp ale zeby nie bylo tego cyjanowego koloru tylko kolor jakies texturki.Jak to bylo??Czarny jest przezroczysty,szary pol przezroczysty a bialy wogole??
Ok ale dzieki Szakalko!Jak zwykle pomoglas:]..Buuziam ciem za to!poczytam sobie tam i moze zalapie wkoncu.Jak tylko ukoncze paczek to dam znac.A z tymi dymami do rakietek...chyba sobie jusz jakos poradze..poszukam ,poczytam..blablabla..ok thx za pomoc!

btw czy wam to forum tesz tak lazi??:/...czas generowania strony: 34.21 sek...mam 1 mbit.Inne stronki smigaja jak nalezy.:/

^ ^

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 16:58:04

tylko 34 sek? ty farciarzu.......

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-10-04 17:11:59

Jeszcze do nauki polecilabym ci program q3ase - moze znasz.. Ale ulatwia cala robote, zamiast pisac wybierasz tylko odpowiednie elementy, do tego masz podglad ... www.bpeers.com/software/q3ase/
Tyle, ze czesto na programie wychodzi ladnie... A pozniej w grze cos sie sypie...
Co do rakiety - tu glownie edycja textur, aby dym przerobic jakos na ogien... Zmiany kolorow i takie tam tez...

Forum? Tak... Wolno i jeszcze gorzej :(

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 17:51:46

Hmm moze tak:
Mam np testurke z czarnym tlem i w srodku jest zalozmy zolty kwadrat.I chce aby zamiast tego zoltego kwadratu byla np obracajaca sie textura textures/effects/envmapyel ..oczywiscie w ksztalcie kwadratu rownierz:]...i teraz problem...w q3 zeby pokazywal sie tylko ten kwadracik a reszta total przezroczysta...jak to zrobic??bo niby w ase widze efekt taki jaki bym chcial..ale w q3 ten czarny kolor jest widoczny i nie jest przezroczysty:/..albo jest przezroczysty tylko ze zamiast tego czarnego mam ta texturke envmapyel,a chce zeby byla widoczna tylko w miejscu kwadratu...help??:/..
Przejrzalem te texty do shaderow co mi podalas...tak powiedzmy w 30 proc jarze o co lazi:o

EDIT:Moj problem chyba lezy w funkcjacj source i destination.Nie czapie za bardzo ci gdzie dawac..co am byc tym zrodlem a co elementem docelowym ,ilu bitowy ma byc tga jak se jakis szczele itp..:/

^ ^

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-04 22:41:38

Hmm wydaje mi się ze stworzenie takiego efektu w q3 jest nie możliwe kiedys tez cos takiego chciałem zrobic ale moze sie myle (oby)
a jezeli jest możliwy to wydaje mie się że musiał byś mieć przynajmniej dwie identyczne textury z lustrzanym odbiciem kanałow alpha ale nawet ta teoria moze byc błedna

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-10-05 12:50:19

Dlaczego mialoby byc niemozliwe?
Na wszystkie elementy graficzne da sie to ustawic... Wszystko teraz to tylko kwestia textury/kanalow alpha i kombinacji blendfunc... Choc nie wiem co jest nie tak, ze w q3ase wychodzi poprawnie, w q3 w ogole nie czyta wspomnianego shadera.

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-05 13:07:43

Szakalko sprobuj w ase zrobic sobie takie cos:
medal_excellent
{
nopicmip
{
clampmap menu/medals/medal_excellent.tga
blendfunc blend
}
{
map textures/effects/redflagmap.tga
blendfunc gl_dst_color gl_one_minus_dst_color
tcMod scroll 2 4
}
}

W ase widac niby tak jakbym chcial zeby wygladalo.Tylko ze w q3 oprocz czachy exelenta jest na okolo czarny kwadrat:/..kwestia teraz pozbycia sie go.Nie wiem juz co dac jako pierwsze-medal czy ta texturke redflagmap...probowalem rozne kombinacje z blendfunc ale ciagle zle wychodzi:/

^ ^

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-10-05 21:31:07

Hmm dziwnie wyglada shader ktory napisales
Ale dla sprostowania masz na mysli zeby texturka redflagmap byla pokazywana na tylko na medalu tak?
bo jesli tak to do tego chyba jeszcze daleka droga ale sproboje pomoc :D może coś wykombinuje

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-02 23:23:59

Tak teraz jestem pewien taki efekt w q3 jest niemożliwy do zrobienia zawsze bedzie widac texturke którą bedziemy chcieli maskowac :/ próbowałem na wiele sposobów :
bawiłem sie kanałami -nic
próbowałem kombinacji kanał alpha + filtr z samej textury -nic
kombinacje screen ,destination ,texture, inverted itd itp. -też nic

ewentualnie mogłem coś jeszcze przeoczyć ale wątpie bo chyba wszystko co było możliwe to sprawdziłem

semp

Od: 2002-02-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-03 10:43:38

Pozdrowienia dla wszystkich Old Schollowych Graczy Quake3 ! Cos mnie zawialo na ta stronke wiec zostawiam po sobie slad. Quake 3 rulz.

be`semp
OLDSCHOOL

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-11-03 10:47:31

>
> Quake 3 rulz.
>

True True :D:D:D