ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Pogorszenie jakości dzwięku :D

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-14 20:47:55

Gram rangerem/blue z głową bonesa. Odgrywa to dla mnie dużą rolę gdyż gram w defraga (ci co graja wiedzą ocb). Chodzi o to, że żaden inny model mi się nie podoba. Natomiast od czasu do czasu potrzebuję zmiany dźwięków postaci. I tu jest problem bo najbardziej lubię rangera natomiast dźwięki od bonesa. Wpadłem na pewien pomysł i rozpakowałem z pak0.pk3 katalog sound/player/bones. Zmieniłem mu nazwę na ranger, zrobiłem pk3 no i działa. Tylko nie tak jak należy. Dźwięk brzmi identycznie jak z winampa - jest w dobrej jakości i jest troszkę podgłośniony. W q3 natomiast dźwięki są troszkę wyciszone i mają gorszą jakość. Najlepsze jest to, że kiedy gram rangerem to dźwięk jest taki jak w winampie, a kiedy ustawię sobie model bonesa jest zupełnie inaczej (chujowiej, i to mi sie poodba) Jak to możliwe skoro to te same pliki??? I teraz pytanie do kogoś zacnego - jak "naprawić" ten bug :D
EDIT:

Tutaj macie próbke dźwięku. Pierwsze 5 skoków jest rangerem, a po przerwie bonesem.

^ ^

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-09-14 21:22:20

Efekt podobny do tego, jaki występuje po mocnym skompresowaniu do mp3. Spróbuj zrobić ponownie zipa z pliku źródłowego, ale przy pakowaniu ustaw kompresję na 0, czyli bez kompresji praktycznie.

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-14 21:27:56

Zrobiłem pk3 tak jak kazałeś bez kompesji. Dalej to samo 

^ ^

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-09-14 21:38:56

Kuźwa...
Rozumiem, że nie zmieniasz w żaden sposób dźwięku źródłowego. A sprawdzałeś w ten sam sposób z innymi dźwiękami?

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-14 22:22:51

Ok to jest dziwne...
Zrobiłem ten sam myk, ale z dźwiękami

tankajr. Nie ma różnicy, ale jest coś przejebanego...mianowicie kiedy

wrzucałem pak do baseq3 zajmował 930kb. Po wyłączeniu q3 zajmuje 1,20

mb
EDIT:
Sory coś mi się yebło. Dźwięki bonesa zajmują 930kb czy jakoś tak..pomieszało mi się. Idę sprawdzić resztę dźwięków
EDIT:
@#$% mać. Wszystkie inne dźwięki działają bez zarzutu. Jedynie jump.wav od bones’a coś się wali. WTF?

^ ^

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-09-15 01:33:26

Dziwne, naprawdę ziwne...
1 - jak wypakujesz dźwięki od bones’a to przy odatwarzaniu jest ok?
2 - spróbuj zmienić w pak0 nazwy dxwięków (zrób konieczenie kopię zapasową paka), ciekawe co wtedy będzie się dzialo...
3 - znowu jestem pijany... nie mam już pomysłów, jutro spróbuję.
4 - zmień model na inny, pozbedziesz się kłopotu

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-15 01:50:31

1 - Pisałem już. Dźwięk po wypakowaniu jest głośniejszy, a w q3 cichszy i trochę "postrzępiony" - i taki właśnie jest standardowo. Jak zrobię pak to słychać identycznie jak w winampie:/ Z resztą przesłuchaj ten wav co wrzuciłem. Ma być ten drugi dźwięk bo on jest prawidłowy
2 - Nie rozumiem. Jeżeli zmienię nazwę któregokolwiek pliku to q3 mi go nie odtworzy. Będzie używał default...właśnie. Spróbuję.
3 - Matko jedyna
4 - Nie ma takiej opcji. Musi być ranger, a dźwięk bones’a.
EDIT:
W ostateczności posłużę się Sony Sound Forge’em i po sprawie :) Ale na razie próbuję to rozwiązać w inny sposób. Ciekawi mnie po prostu dlaczego akurat z tym dźwiękiem się tak dzieje.
Mam prośbę. Wrzuć na uploaded.to plik jump.wav bones’a z twojego pak0

^ ^

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-09-15 09:13:45

Dziwne :) Jaka jest nazwa tego pliku pk3 co go zrobiłeś?

Spróbuj może dokonać zmian bezpośrednio w pliku pak0, winrar pozwala to zrobić nawet bez rozpakowywania zdaje się.
Moje odpowiedzi są dziwne, ale i problem wydaje się dziwny.

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-15 09:30:25

Dobra. Ochujałem normalnie. Odpaliłem sobie dzisiaj osp i ustawiłem model bones...dźwięki są takie jak ja pakowałem!!! To w defragu jest coś nie tak. Nie mam bladego pojęcia jak to się dzieje. Sprawdzałem w pakach q3plus, defraga, ale tam nic nie ma takiego. I najlepsze, że to tylko z tym jednym dźwiękiem tak jest :|||||
Tak czy siak poradziłem już sobie. Zgrałem z defraga ten dźwięk Digital Sound Recorderem i obrobiłem w SSF żeby brzmiał jak należy. Mam to czego chciałem jestem niesamowicie szczęśliwy, ale pozostaje pytanie dlaczego tak się dzieje w defragu.
EDIT:
Najlepszego zapomniałem. Defrag zmienia standardowy dźwięk sound/player/bones/jump1.wav. W pakach defraga nie znalazłem żadnego zastępującego dźwięku. Więc skoro zmienia defaultowy dźwięk...to czemu nie zmienił mojego w paku?? (ten który pakowałem - przecież był identyczny!)

^ ^

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-09-15 17:50:41

Prawdę mówiąc to ja już się zgubiłem i nawet nie do końca udało mi się zrozumieć problem :)

Jedyne co mi przychodzi do głowy to: nazwij swój plik zzzzzzzz.pk3.

fil.IP

Od: 2002-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-09-15 19:47:34

a’ prorpos dzwiekow z q3 tez kiedys grzebalem i mam od paru ladnych lat pliki dzwiekowe w windowsie i jest git ;)
np na oproznianie kosza mam dzwiek rozwalajacych sie flakow z q3 a na start windowsa "computer activated" z q2. na błędy w win i w aplikacjach, na powiadomienie i takie tam mam pliki hit 10, 25, low, high ;)

...suck my disc

...!