Cytat z posta - autor: d4rQu
> Witam,
>
>
>
>
>
> Dla fov 110 mam ustawione sens 0.94, mouseaccel 0.039
>
>
>
>
>
> Potrzebuje porady jakie ustawić sens dla fov 100 i fov 50. Gdzieś na necie była chyba tabelka o ile procent się zmniejsza względem fov. cl_mouseaccel chyba pozostaje bez zmian przy zmianie fov?
>
>
>
>
>
> Jak ktoś znajdzie czas prośba o wytłumaczenie komend:
>
>
> cl_mouseAccelStyle
>
> cl_mouseAccelOffset
>
> cl_mouseSensCap
>
>
>
>
>
> Pozdro,
>
>
> d4rqu
zaczne od końca. accela nie używam więc nie wiem co znacz Offset i czy Style jeszcze jest (były zmiany jakiś czas temu w akceleracji w ql), ale jedno wiem: senscap to jest wartość sensitivity jaką maxymalnie można osiągnąć przy użyciu mouseAccel-a. Tak więc jeżeli masz sens 0.94, włączysz accela i senscapa ustawisz na 0.5 to akceleracja nie będzie miała miejsca. Tyle o mouseAccel
Jeżeli o sensitivity i fov:
Do zooma jest komenda cg_zoomsensitivity. Wartość jej jest traktowana jako procenty. Więc jak masz zooma 90 i zoomsensitivity na 1 to gra automatycznie przelicza sensa żeby był analogiczny do tego co masz na fovie "zwykłym".
Znalazłem też taki wzór do liczenia sensa dla róznych fov-ów:
arctan[ 0.75 * tan( cg_zoomfov / 2 ) ] / arctan[ 0.75 * tan( cg_fov / 2 ) ]
przy czym cg_zoomfov to jest fov na który chcesz przeliczyć sensa a cg_fov to ten z którego bierzesz czułość. Mała wskazówka do obliczeń. FOV jest kątem widzenia więc: tan(gens) 90 stopni nie istnieje możesz zastąpić go 89,9 lub inna bliska 90 wartością. Jeżeli nie wiesz jak lub nie chce Ci się tego liczyć to
użyj tego cacka. I jeszcze coś odnośnie tego jak wpisywać tam liczby: częsty błąd liczby typu 3,14 u nas zapisuje się z przecinkiem tam trzeba użyć kropki 3.14. Jak będzie Ci wychodzić wartość ujemna to zamień ją na dodatnią i powinno być dobrze.
Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłem :)