ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Pomoc przy ustawieniu sensitivity

d4rq000z

Od: 2002-03-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2011-07-27 23:58:38

Witam,
Dla fov 110 mam ustawione sens 0.94, mouseaccel 0.039
Potrzebuje porady jakie ustawić sens dla fov 100 i fov 50. Gdzieś na necie była chyba tabelka o ile procent się zmniejsza względem fov. cl_mouseaccel chyba pozostaje bez zmian przy zmianie fov?
Jak ktoś znajdzie czas prośba o wytłumaczenie komend:

cl_mouseAccelStyle

cl_mouseAccelOffset

cl_mouseSensCap
Pozdro,

d4rqu

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-07-28 00:47:54

Cytat z posta - autor: d4rQu
> Witam,
>
>
>  
>
>
> Dla fov 110 mam ustawione sens 0.94, mouseaccel 0.039
>
>
>  
>
>
> Potrzebuje porady jakie ustawić sens dla fov 100 i fov 50. Gdzieś na necie była chyba tabelka o ile procent się zmniejsza względem fov. cl_mouseaccel chyba pozostaje bez zmian przy zmianie fov?
>
>
>  
>
>
> Jak ktoś znajdzie czas prośba o wytłumaczenie komend:
>
>
> cl_mouseAccelStyle
>
> cl_mouseAccelOffset
>
> cl_mouseSensCap
>
>
>  
>
>
> Pozdro,
>
>
> d4rqu

zaczne od końca. accela nie używam więc nie wiem co znacz Offset i czy Style jeszcze jest (były zmiany jakiś czas temu w akceleracji w ql), ale jedno wiem: senscap to jest wartość sensitivity jaką maxymalnie można osiągnąć przy użyciu mouseAccel-a. Tak więc jeżeli masz sens 0.94, włączysz accela i senscapa ustawisz na 0.5 to akceleracja nie będzie miała miejsca. Tyle o mouseAccel

Jeżeli o sensitivity i fov:

Do zooma jest komenda cg_zoomsensitivity. Wartość jej jest traktowana jako procenty. Więc jak masz zooma 90 i zoomsensitivity na 1 to gra automatycznie przelicza sensa żeby był analogiczny do tego co masz na fovie "zwykłym".

Znalazłem też taki wzór do liczenia sensa dla róznych fov-ów:

arctan[ 0.75 * tan( cg_zoomfov / 2 ) ] / arctan[ 0.75 * tan( cg_fov / 2 ) ]

przy czym cg_zoomfov to jest fov na który chcesz przeliczyć sensa a cg_fov to ten z którego bierzesz czułość. Mała wskazówka do obliczeń. FOV jest kątem widzenia więc: tan(gens) 90 stopni nie istnieje możesz zastąpić go 89,9 lub inna bliska 90 wartością. Jeżeli nie wiesz jak lub nie chce Ci się tego liczyć to
użyj tego cacka. I jeszcze coś odnośnie tego jak wpisywać tam liczby: częsty błąd liczby typu 3,14 u nas zapisuje się z przecinkiem tam trzeba użyć kropki 3.14. Jak będzie Ci wychodzić wartość ujemna to zamień ją na dodatnią i powinno być dobrze.

Mam nadzieję, że niczego nie pokręciłem :)

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

d4rq000z

Od: 2002-03-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2011-07-31 22:37:13

Dzięki wielkie. Jednak przy wzorze zapomniałeś dodać początku co czyni go bezsensownym.
Prawidłowy wzór: zoomsens = sens * arctan[ 0.75 * tan[cg_zoomfov/2] ] / arctan[ 0.75 * tan[cg_fov/2] ]
Jutro go przetestuje i zobaczę czy dobrze działa ;-)

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-08-01 11:25:10

wiedzialem, ze cos zapomnialem poprawic, ale nie wiedzialem co:) najwazniejsze, ze sobie poradziles

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

d4rq000z

Od: 2002-03-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2011-08-19 21:02:10

@#$% tam z sensitivity.

Wywaliłem podkładke pod myszkę i odrazu celność znacznie wzrosła.

Także nie polecam podkładek, jedynie blat ;-)