ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Pomoc QUAKE LIVE i ESL (TOTALNY ŻÓŁTODZIÓB)

neo_pl92

Gravatar

Od: 2010-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-05-09 03:46:15

Witam,

Do tej pory grałem tylko w CS 1.6, kiedyś pamiętam jak pogrywałem z kolegami w Q3 na kafejkach. Jednak zdecydowałem się pograć troszkę w QL, ostatnio pogrywam sobie na FFA i wcale źle mi nie idzie, jednak wiem, że to nie ten sam poziom co np. liga "ESL", dlatego chcę zacząć grać własnie tzw. ESLA. Widzę, że jednym z graczy, który jest tu na forum, a na ESL top1 jest bloodpa1nt. Dlatego prosiłbym właśnie o pomoc kogoś kto jest obeznany z QL w lidze ESL. Robiąc CFG do QL korzystałem z CONFIG GENERATORA by Yamanaka, oto CFG:

[code]//[--Config generated by Unofficial Quakelive Config Generator--]

//[--Player Settings--]
set clan ""
set name "mouse"
set ui_clantagpos "1"
set sex "male"
set cg_forcemodel "1"
set model "anarki"
set cg_forceteammodel "anarki/red"
set cg_drawfriend "0"
set cg_forceenemymodel "keel/bright"

//[--General Settings--]
set com_allowconsole "1"
set cg_drawfps "1"
set com_maxfps "125"
set cg_drawtimer "1"
set cg_leveltimerdirection "1"
set cg_lagometer "1"
set cg_kickscale "0"
set cg_bob "0"
set cg_fov "95"
set cg_zoomfov "20"
set cg_newweaponbar "1"

//[--Rail Settings--]
set r_railwidth "12"
set r_railcorewidth "6"
set r_railsegmentlength "6"
set cg_railtrailtime "250"
set color1 "4"
set color2 "1"
set cg_oldrail "1"

//[--Hud Settings--]
set ui_bigfont "0.3"
set ui_smallfont "0.18"
set cg_drawcrosshairnames "1"
set cg_crosshairhealth "0"
set cg_crosshaircolor "7"
set cg_drawstatus "1"

//[--Video Settings--]
set r_fullscreen "1"
set r_dynamiclight "0"
set r_shadows "0"
set r_enablepostprocess "0"
set r_picmip "10"
set r_gamma "1"
set r_fullbright "1"
set r_overbrightbits "0"
set r_mapoverbrightbits "2"
set r_vertexlight "1"
set r_fastsky "1"
set r_mode "12"
set r_displayrefresh "75"
set cg_draw3dicons "0"
set cg_simpleitems "0"
set cg_marks "0"
set cg_noprojectiletrail "0"
vid_restart

//[--Sound Settings--]
set s_volume "0.8"
set s_musicvolume "0.6"

//[--Weapon Settings--]
set cg_drawgun "1"
set cg_autoswitch "0"
set cg_switchonempty "1"
set cg_brasstime "0"
set cg_truelightning "1"

//[--Mouse Settings--]
set cl_mouseaccel "0"
set sensitivity "1.6"

//[--Network Settings--]
set rate "25000"
set cl_maxpackets "125"
set cg_smoothclients "1"
set cg_autoaction "3"

//[--Keybinds--]
bind escape "togglemenu"
bind ' "toggleconsole"
bind tab "+scores"
bind f1 "vote yes"
bind f2 "vote no"
bind f3 "readyup"

//[--Demo record on/off toggle--]
set demoon "record; set nextdemo vstr demooff"
set demooff "stoprecord; set nextdemo vstr demoon"
set nextdemo "vstr demoon"
bind f4 "vstr nextdemo"

bind f11 "screenshotjpeg"
bind w "+forward"
bind s "+back"
bind a "+moveleft"
bind d "+moveright"
bind mouse1 "+attack"
bind mouse2 "+zoom"
bind space "+moveup"
bind ctrl "+movedown"
bind shift "+speed"
bind 1 "weapon 1"
bind 2 "weapon 2"
bind 3 "weapon 3"
bind 4 "weapon 4"
bind 5 "weapon 5"
bind 8 "weapon 6"
bind 7 "weapon 7"
bind 6 "weapon 8"
bind 9 "weapon 10"
bind 0 "weapon 11"
bind - "weapon 12"
bind = "weapon 13"

//[--Saybinds--]
bind y "messagemode"
bind u "messagemode2"
[/code]

Wybierałem ustawienie PRO GAMER w celu odseparowania/kontrastowania przeciwnika od mapy, jednak zmieniają się wtedy tekstury na takie jakby całkiem płaskie, tzn bez krzywizn kolorów (jeśli ktoś chce to tutaj daję link do programu : home.hccnet.nl/jur.buijs/Quakelive_Config_Generator_Beta_1.6.1.zip jak już ściągniecie to wybieracie progamer i tam na dole Preview i wtedy zobaczycie o jakie tekstury mi chodzi. Chciałbym tylko, żeby ktoś mi powiedział czy mogę grać na tym CFG w ESL.

Pragnę też się przywitać ze wszystkimi użytkownikami tego forum, mam nadzieję, że doświadczeni gracze nie zlinczują mnie za taki temat ;p. Mam też pytanie czy moglibyście coś doradzić żółtodziobowi ? Od czego zacząć, co gdzie i jak ćwiczyć ITP. Troszkę w to umiem grać, ale ten skill nie jest aż taki super wysoki. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny

Z góry dzięki.

_Vh

Od: 2003-05-21

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 09:06:01

Musisz wiedzieć, że zmiana picmipa (czyli m.in. wygładzenie tesktur) nie wpływa na to, że nagle pojawiają się prześwity przez całą mapę, czy bugi dające lepszą widoczność. Zwyczajowo w Quake'u 3 ograniczało się zmienną r_picmip do 5, ale regulaminie laddera takowej zmiennej nie ma uwzględnionej, są jedynie te:

rate = "25000"

cg_autoaction = "3"

cg_smoothclients = "1"

cl_maxpackets = "63/125"

Ponadto, polecam przejrzeć kilka meczów, gdzie ludzie wrzucają screeny z wynikami i zobaczysz, że podobnie mają taką, khem, dziwną grafikę.
A propo treningu, nie chciałbym bym niedobry, ale tematów było sporo :).

Musisz sobie przyswoić takie zagadnienia jak:

-timing - bieganie po mapie tak, żeby w odpowiedniej chwili zjawiać się w odpowiednim miejscu i zbierać odpowiedni item (zbroja, MH, power-up),

-movement - jest całkiem przyjemny tutorial w Practice, polecam ogarnąć takie sztuczki jak strafe, rocket jumpy i plasmaclimbing. Na youtube jest tysiąc filmików o tym, co należy robić, więc powinieneś sobie poradzić.

Zaglądaj na główną stronę (quake.net.pl) albo na kanał irc (quakelive.pl), najłatwiej uzyskać odpowiedź na proste pytania (ale w ograniczonej ilości :P), może uda Ci się natknąć na relację live z turnieju, gdzie będziesz mógł obejrzeć stream i posłuchać komentarza - to bardzo istotna sprawa. Na przykład w poniedziałek będzie kolejna tura eliminacji ESWC i jeśli się wszystko powiedzie, to znów będzie stream.

I oglądaj demka.

Единый, могучий Советский Союз!

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 11:38:01

_Vh napisał:
> I oglądaj demka.
Ogladaj też swoje demka i spróbój zobaczyć gdzie robisz błedy. Musisz też starać się wyczuć jaka pozycja na mapie daje ci przewagę np: strzelasz z góry a przeciwnik nie ma gdzie uciec itp

Powodzenia.

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-05-09 11:42:03

Dokladnie tak jak Vh pisze. Tylko uwazaj zeby woda sodowa nie uderzyla ci do glowy po wynikach z FFA, bo tam jest raczej marny poziom i jak zaczniesz grac 1v1 z normalnymi graczami to zaczniesz dostawac po 30 do -1 i szybko zrezygnujesz z tej gry. Trzeba stopniowo zmieniac poziom przeciwnikow, ale zeby byc swiadomym jak inni graja najlepiej obejrzec jakies streamy, demka lub pospectowac na serwerach. Powodzenia.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 11:56:55

AL|EN napisał:
> _Vh napisał:
>
>
> > I oglądaj demka.
>
>
> Ogladaj też swoje demka i spróbój zobaczyć gdzie robisz błedy. Musisz też starać się wyczuć jaka pozycja na mapie daje ci przewagę np: strzelasz z góry a przeciwnik nie ma gdzie uciec itp
>
> Powodzenia.
Na razie niech ogląda przede wszystkim demka dobrych graczy, żeby potem zapamiętywać poszczególne zagrania i próbować je samemu zastosować. Swoje demka ogląda się z reguły na wyższym poziomie, kiedy zna się już na grze bardzo dobrze i przystępuje się raczej do eliminowania błędów niż robienia postępów. A jemu właśnie potrzeba przede wszystkim postępów :)

No i racja - dzisiaj o 21:00 gra nasza reprezentacja z Francją i holysh1t robi transmisję, jutro od 22:00 na pewno będę robił stream z elimek do ESWC. Jak chcesz, to zminimalizuj sobie irca tak, żebyś widział go jednocześnie ze streamem i właź na kanały takie jak #quakelive.pl, #eswc.pl.quakelive. Interakcja ze społecznością czyni grę dużo przyjemniejszą :)

No i nie bój się pytać - na forum nie gryziemy :D

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 12:02:10

Pozycja > timing i movement.
Spytajcie raphy :D

mises.org / marksdailyapple.com

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 13:24:27

Pozycja w duelu w 99% wynika z:

a) tego jakie przedmioty mają się następne pojawić (czyli poniekąd timing)

b) pozycji lub przewidywanej przeciwnika przeciwnika

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-05-09 13:26:39

Quake śmierdzi. :(

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-05-09 13:49:10

Mav’ napisał:_
> Pozycja w duelu w 99% wynika z:
>
> a) tego jakie przedmioty mają się następne pojawić (czyli poniekąd timing)
>
> b) pozycji lub przewidywanej przeciwnika przeciwnika
Zgodze się z b). Akurat zbytnie dbanie o zbieranie itemów może nas czasem pozbawić pozycji. Wielu zawodników gra duele dość tdmowo (pozycja + zadawanie dmg > itemy) i dają radę (np. fooki, a na niższym poziomie furi).

mises.org / marksdailyapple.com

_2501_

Od: 2010-05-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-05-09 14:22:23

Kiedyś bawiłem się tym programem, ale "niestety" częste aktualizacje QL szybko sprawiły, że ten program stracił na aktualności. Brakuje w nim kilku komend. Podam Ci je tutaj. Może się przydadzą a może nie, ja osobiście uważam je za użyteczne.

cg_enemyHeadColor // kolor głowy przeciwnika; wartość: 0xRRGGBBAA
cg_enemyLowerColor// nogi przeciwnika; wartość:0xRRGGBBAA
cg_enemyUpperColor // od pasa w góre aż do głowy:);wartość: 0xRRGGBBAA
i tutaj masz małe wyjaśnienie: R to czerwień, G zieleń, B niebieski, A niedziała:). Ustawiasz sobie kolory wpisując odpowiednią wartość. Tutaj masz palete kolorów z podanym kodem kliknij tutaj I np. #00FF00 wpisujesz już jako 0x00FF0000 i masz zielone robociki. Analogicznie zamiast "enemy' jak wstawisz "team" to ustawiasz dla swojej drużyny
cg_deadBodyDarken "1" //jeżeli masz ustawione (a masz), że przeciwnik ma model xx/bright to zwłoki zmieniają kolor
cg_deadBodyColor //tą komendą ustalasz jaki kolor będą miały zwłoki, domyślnie jest "0x101010FF"
cg_lightningStyle // odpowiada za wygląd prądu z lg, wartości komendy od 1 do 4
cg_crosshairHitStyle // komenda odpowiedzialna za "zachowanie" celownika przy trafieniu, np. zmiana koloru czy wielkości na jakiś czas.
cg_weaponColor_grenade //kolor twoich granatów, też 0xRRGGBBAA
cg_forceEnemyWeaponColor "1" // zmienia Ci kolor raila i granatów przeciwnika na taki jak masz ustawiony w cg_enemyheadcolor
cg_forceTeamWeaponColor "1" //to samo tylko dla twojej drużyny
cg_hitBeep //dźwięk przy trafieniu przeciwnika bodajże od 1 do 3
cg_drawItemPickups // pokazuje dokładny czas zebrania przedmiotu, (może być pomocne przy timingu)

Wędruj sam jeden, jakby słoń po lesie, nie czyniąc zła, niewiele pragnień mając

suuut3K

Gravatar

Od: 2008-03-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-05-09 19:37:14

Cytat z posta - autor: vyjec
> cg_lightningStyle // odpowiada za wygląd prądu z lg, wartości komendy od 1 do 4

ee... eee... synek... ta komenda jest od 1 do 5 a nie do 4 :D 5 to zajebiste LGshaft o ile gra się na +zoomie :P Bo jest picmipowy i cienki :D JOŁ

Mateuss

Od: 2003-01-04

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2010-06-04 16:22:41

Heh. Ja też nie wiem OCB. Mianowicie siadam sobie do kumpa wpisuje adres QL, szybka instalka, wybór serwera, Play i ...

Now właśnie czarny ekran kilka żółtych linijek które twierdzą że na forum na pewno uzyskam odpowiedź ^^ co i jak?

jak już bedę grał jak Slaweq,

to będę chciał grać jak mof!!!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-06-04 16:25:54

Pewnie na forum QL, nie orgowym :P

=)

Mateuss

Od: 2003-01-04

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2010-06-04 16:27:55

Hahaha :ASD

Ale tu chyba też dostanę odpowiedź albo chociaż link do tematu twierdzącego o podobnym problemie :P

jak już bedę grał jak Slaweq,

to będę chciał grać jak mof!!!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-06-04 16:29:26

No ale najlepiej to by jednak było jakbyś dał skrina z errorem.

=)

Mateuss

Od: 2003-01-04

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2010-06-04 16:31:55

** GLW_CreateWindow: could not register window class

Please report the the problem you encountered on the Quake Live forums.

You must reload the web page to make this display go away.

I to właśnie mi się pojawia a po ponownym załadowaniu strony nic się już nie pojawia tylko czarny ekran i wsio v.v

jak już bedę grał jak Slaweq,

to będę chciał grać jak mof!!!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-06-04 16:46:41

No a może to problem z rodziałką? Spróbuj na stronce ustawić se tam np. 640x480 dla gry i okna i później już z gry się baw w większą.

=)