ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Pomysl na "cos" nowego

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-31 13:15:13

El00p playaz...Ostatnio do glowy ostatnio pare fajnych ideas i pisze tu zeby sie nimi z wami podzielic i uslyszec wasze zdanie..wiec
1.Czy istnieje mozliwosc zrobienia "inteligentnej" mapy?? Chodzi mi o cos takiego ze mapa jest "ruchoma".Czyli np nigdy do konca nie mozemy byc pewni gdzie przeniesie nas portal...albo jaka bron sie pojawi w danym miejscu itp...moze nawet zeby mapa zmieniala swoja konstrukcje...weim ze brzmi to troche glupio..ale jezeli daloby sie takie cos stworzyc..to moze warto by poeksperymentowac??
Spojrzmy na to z innej strony...grajac na "dotychczasowych" mapach gracze dobrze wiedza gdzie co prowadzi i gdzie co jest..co jest niezbedne do kontrolowania mapy...a gdyby tak nie wiedziec??Zmuszalo by to do wiekszej czujnosci...gracze musieli by byc przygotowani na rozne niespodzianki itp...
Nie wiem czy cos mogloby z tego wyjsc..ale pomyslcie troche i podzielcie sie opiniami.
2.Drugim pomyslem byla trick-duel mapa...czyli normalna 1v1 mapka z pewnymi bajerkami-np po ra trzeba voba zrobic itp...oczywiscie trzeba by taka mape bardzo dokladnie zaplanowac i przemyslec wszystko...Chodzi mi glownie o to aby nie kolidowalo to z normalnym gameplayem...
Dam moze taki przyklad:rl na dm6...skok-wyzerowanie predkosci przy scianie...OB i rail przez milimetrowa szpare np...myslalem glownie tu o tym aby na mapie mozna bylo bez problemu osiagac predkosci 700-800 ups...no moze te 800 to przesada...ale wiecie o co mi chodzi...myslalem rownierz nad zastosowaniem powierzchni slick...przyklad:ztn-rail..stoimy przy rg..na gl czai sie koles...i tuz przy scianie mala powierzchnia slick..prostokatna..dluga i waska...wchodzimy na nia...rozped i szybki wylot na mh...kolesiowi bylo by trudniej trafic tym rg zalomy..no ogolnie takie rozwiazania..po prostu zwykla mapa 1vs1 z proma dodatkami ktore urozmaica i moze troche utrudnia gre-trzeba bedzie sie bardziej starac po prostu:]

Co o tym sadzicie????Jestem bardzo ciekaw waszych opinii!!

^ ^

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2006-12-31 13:31:22

1 - Wszysto zależało by od farta ;]
2 - Można by było zrobić mapki na których sposób poruszania się odgrywałby dużą rolę (bardziej wymagające skoki po itemy etc) . Jesli chodzi o predkość gry to od tego jest promode ;)

^^

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-31 17:03:50

hmm nie wiem czy da się zrobić ten losowy teleport ale na pewno da się zrobić losowe bronie oraz mape która zmienia konstrukcje wystarczy pobawić się trigerami odpowiednio "oscriptować" i jestem pewien taką mapke da się zrobić
co do drugieo punktu to podzielam zdanie kos’a

Ale wydaje mi się że to niezły pomysł zrobić taką mapkę na której ruchy przeciwnika i twoje nie były by łatwe do przewidzenia

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-31 22:47:52

heh natchniony intrem z q3 wpadlem na jeszcze jeden szalony pomysl:o...tak jak w intrze sarge tak ludzie na mapie..nagle sa teleportowani zupelnie w inne miejsce..troche kosmiczne i wogole poryte..ale to takie moje fantasy aritstic przemyslenia:]:]:]

^ ^

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-12-31 23:06:46

Ale masz na myśli nagłe teleportowanie w losowo wybrane miejsce?
Bo jeśli tak to nawet wiem jak to zrobić. Pod warunkiem oczywiście, że jest możliwe ustawienie jednemu trigerowi kilku target_teleport.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-01-04 23:48:07

Losowy teleport? Hmm...
Niewidoczny i losowy teleport jest chyba dość prosty. To przecież trigger, i zdaje się, ze można go poruszać. Nie wiem tylko, czy nie będzie to zbyt wk... itp.
A cel teleportu też można i to chyba na dwa sposoby. Pierwszy trochę okrężną drogą.
Otóż w miejscu docelowym dajemy dwa triggery-teleporty, które się poruszają cyklicznie. Tzn. w trzech sekwencjach - najpierw pusto, potem pierwszy trigger, drugi i znowu pusto. Te dwa kolejne triggery przenoszą gracza w inne miejsce. Po prostu raz gracz trafia w puste miejsce a innym razem w kolejny teleport.
A drugi sposób jest prostszy. Trigger teleportera zrobić malutki i nasadzić ich w miejscu teleportera kilka. Każdy będzie prowadził w inne miejsce. Można je porozmieszczać na różnych wysokościach co jeszcze bardziej wzmocni efekt losowania.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-01-04 23:56:56

To byłoby bez sensu, gracze ciągle gubiliby się i mecz zamykałby się w paru fragach. Tak samo przedmioty, co by było, gdyby po jednej "stronie" mapy pojawiły by się nagle RA+MH+RG+RL ? a po drugiej 4xammo do machineguna?

Quake 3 Maps: Lets go retro! | discord

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-01-05 00:01:13

Może zamiast gadać od rzeczy, zrobilibyście jakieś ciekawe, grywalne mapki? :P

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-01-05 06:47:19

fudge off, esé

Mam nawet świeży pomysł ;) Wróciłem do q3.

Quake 3 Maps: Lets go retro! | discord

parasite

Gravatar

Od: 2007-02-03

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-03 11:10:42

Witam, to moj pierwszy post na tym forum i w serwisie. Czytajac pierwszego posta wpadlem na dosyc
’nieoryginalny’ pomysl zrobienia mapy. Mianowicie chodzi o film "Cube" ;] Zabieram sie do roboty!
Nie do konca wiem jak rozwiazac wszystkie problemy zwiazane z czyms takim ale postaram sie.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-02-03 21:38:13

Były już takie pomysły i mapy w przeszłości.

Ludzie, apeluję do Was, opanujcie się! Uczcie się robiąc normalne mapy, a nie bawcie się w tworzenie gadżetów. Zróbcie coś ładnego i grywalnego. Tylko tyle i aż tyle.

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-04 13:26:06

hmmm zaprzecze swojemu pierwszemu postowi i powiem:Dade...true true

^ ^

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2007-02-05 20:37:40

Nie zaprzeczasz, gdyż początkujący nie powinien brać się za eksperymenty, ale zaawansowany - tak, jak najbardziej. Choćby dlatego, że będzie w stanie stwierdzić, czy nadaje się do publikacji.
BTW dAde :) Się zastanawiałem, co masz do Dadaizmu ;-)

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

DT|Metiu

Od: 2007-01-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 11:25:07

gdyby te pomysly wypalily to by bylo normalnie Cool , Odjazd , EXTRA !!!

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 15:36:03

Sluchajcie a da się zrobić coś takiego jak np. mapa ciągle (ale bardzo wolno) obracająca się względem swojej poziomej osi? To mogłoby być dosyć ciekawe...

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 17:02:55

nie qmam za bardzo demon o co ci lazi..sprezycuj dokladnie..jestes na mapie..i co sie dzieje??..oczywiscie myslisz o defragu prawda??:>:D

^ ^

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 23:10:35

Chodzi o to, że ty sobie biegasz a mapa obraca się bardzo wolno (względem poziomej osi - bo względem pionowej to bezsens), dzięki czemu co jakiś czas ściany i sufit stają się podłogą :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

Julek

Od: 2006-09-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 23:25:22

Wg mnie najlepszy pomysł to ten z teleportami i mam zamiar go wykorzystać
zresztą wyobraź sobie jak mapka obróci się o 45 stopni to w tedy powinieneś się poruszać w samych rogach ale mogę się mylić bo nie wiem czy da się pod takim kątem w q3 biegać

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-02-13 23:35:15

Julku w q3 nie ma sposobu ktorym nie mozna byloby sie poruszac:D:D..dlatego wlasnie kocham ta giere..fizyke i defraga i wogole wszystko :o

A moze jeszcze lepiej..lecisz lecisz..i dup!..i @#$% i nie ma mapy:D..a ty gdzies nie wiadomo gdzie:D

EDIT: mozna by zrobisz jeszcze mape obracajoca sie wzgledem wszystkich osi ...to jusz wogole..taki..zakrencony harquuore;)

uueee...daremne mam pomysly:/...mam wene..chyba zainstaluje GTK bo mialem mape wydac do df-a i jakos nie wyszlo...hm hm hm

^ ^

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-02-14 15:48:42

>
> BTW dAde :) Się zastanawiałem, co masz do Dadaizmu ;-)
>

dAde-izmu raczej ;d

Quake 3 Maps: Lets go retro! | discord

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-02-14 15:54:56

Nic. A wybór nicka nie był w żaden sposób związany z tym - bądź co bądź ciekawym w założeniu - nurtem.

Podtrzymuję swoje zdanie - zabierzcie się za robienie map, a nie dyskutujecie o niczym.