Widzę, że wywołałem drobnego offtopa... Recenzję trzeba umieć przedstawić.
Pooglądam sobie kompoty trwające i byłe:
cec28 by amt|nL-s0t3k_ - porządna produkcja. Główny mankament: brak tekstur. Wygląd lickowaty, raczej bez błędów. Do mety nie doszedłem [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)
cec29 by uN-DeaD!LeXuS - Mogę się uczepić jedynie czasem za ciemnej podłogi (trudno wyłapać krawędź) czy czasem dziwnie dobranej tekstury, co widoczne jest jednak z bliska i nie psuje efektu -> wbrew pozorom jest to dobry wybór. Taki drobny paradoks. Ktoś planuje start? demon, wiem, że nie możesz, ale ktoś inny?
cjscomp020_3 by [cJs]TOL - rany. Widać, że autor opanował brushwork, ale olał zajęcia z teksturowania, estetyki i oświetlenia. Totalnie. Kontynuując metaforę studiów: wylaliby na zbity pysk, bo dobre zaliczenie jednego przedmiotu nie usprawiedliwia. Ach, no tak, jest jeszcze gameplay. Jeśli dobrze obejrzałem, to jest tutaj dużo dróg do wyboru. Jak oceniacie? I czemu taka cisza w kompotowym temacie? Oczywiście proszę o odpowiedź tam!
cjs_vs_bg_nh by GT-3oHT - bardzo dobry lick, poza pierwszym i ostatnim pomieszczeniem, gdzie jest poprawny (ze względu na duże monotonne płaszczyzny i oświetlenie). Częste prześwietlenia, szczególnie na początku (objawiają się rażącą bielą podłogi i ścian). Po raz kolejny trudno mi ocenić gameplay, ale parę mi nie znanych dotychczas tricków sugeruje, że nie jest źle.
rdfcomp047 by p900*X4me1eoH - kolejna bardzo ładnie wykonana mapa. Są tylko dwa zgrzyty: gryząca żółć (racja, kwestia gustu) i za dużo fpsożernych praktyk.
Jestem pozytywnie zaskoczony poziomem dzisiejszych map. Szczególnie LeXuS poprawił mój humor. Jak się jeszcze dowiem, że grywalne... Hohoho.
Tak się składa, że to były same kompoty. Przypadkowa seria? Przecież sam pamiętam niedawne narzekania na poziom wykonania.
Popatrzmy zatem na "niekompoty":
benztourney1 by (unknown) - już chciałem powiedzieć, że autor powinien się jeszcze sporo nauczyć, także krytycyzmu, bo widać, że ma szansę osiągnąć jakiś poziom, a tu nic - ukrył się... W sumie słusznie, nie ma się do czego przyznawać. Gotyk na poziomie trochę niższym od q3dmXX.
O, może sobie poskaczemy? [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
benztourney1.ya-rg[tm.vq3.2]00.09.712(gorat.Poland).dm_68
Mapa kiepska, ale może fastcapowców ruszę... Bijcie dwiema sekundami!
gtm4Pornoman by GT-MiKRoB - ekskrement, którego jedynym celem jest epatowanie pornografią (także w wykonaniu dziecinnie poskładanych brushy). Beznadziejne.
gtm5stairs by GT-MiKRoB - 0 jak wyżej - rzadkie i cuchnące, tyle, że nieletni mogą grać.
GB_SuperConductor by GB - jadowity różofiolet może przeszkadzać, lecz nie tak, jak u 3oHTa. Poprawny lick, dla promodowców tylko. Easter egg jest do "znalezienia".
Dark-Temple by TouLouZ - widać, że ma umiejętności, doświadczenie, ale estetykę zgubił po drodze. Technicznie mapa do wywalenia: niespójna kolorystycznie, monotonne przestrzenie, niewykończone, surowe fragmenty, kiepskie (nierówne, w kolorach nie pasujących do oteksturowania i otoczenia, z plamami) oświetlenie, hall zazbyt FPSożerny (można było to znacząco ograniczyć). Sam projekt (to, co jest związane z gameplayem) się chyba obroni (dużo dróg na kilka poziomów trudności). Widziałem screenshoty w zapowiedziach map na OPC, więc podejrzewam, że hurtownicy buraków cukrowych teraz się tam nieźle mogą obłowić.
FRcup02 by TouLouZ - stary kompot narodowy tego samego autorstwa, co dark-temple. Jest lepiej głównie ze względu na spójne teksturowanie i umiar. Zastrzeżenia dotyczące monotonii, oświetlenia (co prawda jest równe i łagodne, ale nadal są rażące oczy plamy innych kolorów, np. na słupie w centralnej sali) i prymitywizmu niektórych fragmentów konstrukcji (głównie nienaturalnie cienkie ściany) nadal zostają.
Run_Terentiy by [DmP]LeXuS - to ktoś inny? Oby. Trudno uwierzyć. Mapa sprzed roku, więc jak najbardziej możliwe. Totalny brak tekstur, jedynie na początku trochę się zachowało i świadczą o tym, że wygląd jest skromny, ale i zachowujący pewne normy estetyczne, czego jednak dalej nie sposób ocenić.
Po drugiej partii mam mieszane uczucia: większość map do odrzucenia, czyli sytuacja jest skrajnie odmienna od poprzedniej. Cieszy ewolucja LeXuSa, choć nie rozumiem, jak wypłynęła RunTerentiy. 3oHT niech weźmie dzie... MiKRoBa przypilnuje, bo psuje opinię klanowych mapperów.
Teraz pałeczka po waszej stronie - pora ocenić gameplay i podać czasy, o co proszę. Oczywiście tylko tam, gdzie warto ;-)
Edit: doszło parę postów, jak pisałem. Dema i opinie! ronski, dziękuję za uzupełnienie opinii o część dotyczącą grywalności, teraz proszę o wypowiedzi resztę.