[img]hairdresser.republika.pl/1dm6_sektory_maly.jpg[/img]
Jak zawsze zacznijmy od podziału mapy na sektory. Mapa jest mała, mimo to wydzieliłem aż 5 sektorów moim zdaniem istotnych dla przebiegu rozgrywki.
Niebieski sektor znajduje się przy żółtej zbroi. W jego dziedzinie znajdują się: SG, PG + YA. Jeżeli chcesz zapobiec utracie dużej ilości fragów będąc w obronie to musisz dosłownie kampować na te dwie bronie i żółtą. SG i PG same w sobie są świetnymi gunami i jestem pewien, że dobrze użyte wystarczają do odbicia Raila czy LG. Dodatkowo team powinien trzymać się razem w obronie, nie rozdzielać się, tylko tak będą mogli zdjąć napakowanego przeciwnika robiącego rekonesans w otoczeniu YA.
Czerwonym sektorem na dm6 jest Red Armor wraz z kładką prowadzącą do rakiety. Posiadanie czerwonego armora pozwoli nam zdobyć RL\'a i skutecznie zlockować mapę.
Przy podziale na sektory zaznaczyłem więc Rakietę jako sektor zielony, czyli najważniejszy obok czerwonego, bez którego zarówno odbicie czerwonej zbroi jak i późniejsze kontrolowanie mapy będzie b. trudne. Obydwa te przedmioty są niezmiernie ważne na dm6. Mając samego armora nie zdziałamy wiele, mając jedynie rakietę bez armora też nie dużo pogramy, natomiast posiadając armora + rakietę zasiejemy młodzieżową rozpierduchę. W związku z tym nasze pole przemieszczania się (gdy kontrolujemy mapę) będzie prowadziło od reda do rakiety i spowrotem.
Rakieta gra tutaj bardzo ważną rolę. Jej pilnowanie bądź nie często przesądza o wyniku meczu. Przy odbijaniu mapy sprawa też nie wygląda inaczej, nie ma możliwości skutecznego i trwałego przejęcia czerwonej zbroi bez wcześniejszego odbicia rakiety i późniejszego (po zebraniu RA) systematycznego pilnowaniu jej.
Kolejnym pomocniczym sektorem o mniejszej wadze jest żółty, gdzie znajduje się LG. Lightning Gun ma nieco mniejsze znaczenie od Rakiety, nie mniej jednak jest to ważna broń zarówno przy próbach odbicia mapy jak i mocniejszego jej kontrolowania.
Pomarańczowy sektor to Railgun. Broń sama w sobie nie jest kluczową, ale bywa świetnym dodatkiem w każdej z formacji. Jeżeli przeciwnik kontroluje RA+RL to mamy z deczka przesrane. Wtedy za wszelką cenę staramy się wyjść z niebieskiego sektora najpierw zgarniając Raila potem LG, wtedy dopiero jesteśmy gotowi zaatakować skutecznie RL, a następnie przejąć RA i zacząć kontrolować mapę.
[b]FORMACJA OBRONA[/b]
[img]hairdresser.republika.pl/2dm6_obrona1_maly.jpg[/img]
[white]Grupa I -Biali + Czarny- (YA+SG+PG):[/color]
Najprościej rzecz ujmując w formacji Obrona biali mają za zadanie trzymać żółtą zbroję oraz SG, a pomaga im w tym czarny, który kampuje PG.
Ta trójka tworzy jedną grupę (pomimo innych kolorów, które wynikają z późniejszych zadań). Muszą oni trzymać się razem tak żeby nawzajem być w kontakcie wzrokowym. Dzięki temu mogą nawzajem się osłaniać i razem ostrzeliwać przeciwnika, który będzie chciał podkraść nam YA.
Gracz, który wziął PG, może wejść po schodkach na kładkę i stamtąd w linii prostej ostrzeliwać wyjście od reda + rl\'a. Inni też mogą to robić ale dopiero jak zbiorą broń, bo wchodzenie tam z machinegunem nie ma większego sensu.
Dobrze też by było, żeby po straceniu fraga szybko wracać na pozycję i spokojnie czekać/kampować na broń nawet jeżeli miałoby to zając całe 30sek.
Grupa II -Drugi czarni- (Rail):
Pomaga przy PG pierwszemu czarnemu.
Jednocześnie ma za zadanie zdobyć Railguna, więc jeżeli tylko nadarzy się okazja wykorzystuje ją i kampuje RG.
W formacji Obrona nie ostrzeliwuje on z daleka czerwonej zbroi za to ostrzeliwuje kładkę nad YA i osłania grupę pierwszą. Ostrzeliwać czerwoną będzie on dopiero w następnych formacjach (o tym później).
[b]FORMACJA ODBIJANIE[/b]
[green]Faza 1 odbijania - Odbijanie rakiety.[/color]
[img]hairdresser.republika.pl/3dm6_odbijanie1_f1_maly.jpg[/img]
[white]Grupa I -Biali- (Kładka+YA):[/color]
Dwóch białych, jeden ma SSG drugi YA.
Ten z SSG wchodzi na kładkę i wraz z czarnym (PG) atakują rakietę i starają się ją przejąć. Jeżeli nie jest to możliwe to cierpliwie czekają na odpowiednią okazję i nie pchają się do rakiety na siłę, bo to nic nie daje poza stratą fragów. Lepiej wyczekać na odpowiednią chwilę, albo jak nie można odbić to cofnąć się znowu do obrony, wziąć spokojnie apteczki, pomóc kolegom przy zebraniu broni i wtedy spowrotem spróbować odbijania. Na tym to polega. Jeżeli coś się nie udaje to spokojnie przeczekać albo wrócić do poprzedniej formacji, a potem spróbować jeszcze raz.
Drugi biały gracz zostaje bezpośrednio przy YA+PG i ma za zadanie zbierać obydwa te itemy, oraz dawać znać kolegom, że są one do wzięcia. Oczywiście biały, stojący nad nim na kładce powinien cały czas o nim pamiętać i w razie potrzeby schodzić na dół, pomóc, a także zebrać żółtą zbroję, po czym powinien powrócić na kładkę i ponowić ataki na RL wraz z czarnym graczem.
Grupa II -Czarni- (Kładka+Rail):
Tak samo jak w poprzedniej formacji gracz na railgunie w pierwszej fazie odbijania pomaga ostrzeliwać RL\'a. Jeżeli ktoś zmusi railguna do ucieczki z pomarańczowego sektora to przyłącza się on do pozostałych w sektorze niebieskim i razem z nimi wchodzi na kładkę by ostrzeliwać RL\'a.
Czarny przy PG, po wzięciu PlasmaGuna wchodzi na kładkę i wraz z białym próbują odbić RL\'a. W razie kłopotów wraca on na swoją pozycję wyjściową (PG) i po uzupełnieniu broni i armora (jeden biały cały czas kontroluje YA) wraca na kładkę ponawiając ataki na RL\'a.
[green]Faza 2 odbijania - Rakieta jest odbita[/color]
[img]hairdresser.republika.pl/4dm6_odbijanie1_f2_maly.jpg[/img]
[white]Grupa I -Biały + Czarny- (Rakieta):[/color]
Udało się przejąć rakietę. Czarny zostaje bezpośrednio na RL, kampuje rakietę i ostrzeliwuje wejście od RA.
Biały natomiast stoi trochę dalej na kładce. Jego zadania to: Ostrzeliwanie wyjścia od RA do RL; Pomaganie koledze przy rakiecie, tak aby nie dopuścić do utracenia jej; Pomoc z góry koledze stojacemu na dole przy YA po czym szybki powrót spowrotem na górę.
Ogólnie biały krąży na kładce i pomaga temu przy rakiecie oraz temu na dole, zbiera przy okazji itemy, które się pojawią.
Grupa II -Drugi biały + Drugi czarny- (YA+Railgun):
Railgun przechodzi na miejsce, z którego zaczyna bezpośrednio ostrzeliwać RA. To cale jego zadanie. Oczywiście podbiera też kolejne pojawiające się RG, albo oddaje kolegom. W razie problemów Railgun powinien szybko uciec w okolice YA, gdzie są PG oraz biały pilnujący cały czas YA+PG.
Drugi biały cały czas kontroluje/kampuje YA+PG.
[b]FORMACJA ATAK [/b]
[img]hairdresser.republika.pl/5dm6_atak1_maly.jpg[/img]
Grupa I -Czarni-:
Czarny stojący poprzednio na RL przemieszcza się na kładkę i jeżeli jest szansa to atakuje reda, jeżeli nie ma to wraca do pilnowania RL.
Railgun nadal wykonuje to samo co poprzednio, czyli ostrzeliwuje RA od railguna.
[white]Grupa II -Biali-:[/color]
Biały stojący poprzednio na kładce atakuje sektor żółty i po wzięciu LG atakuje RA.
Drugi biały przechodzi z dołu od YA+PG do sektora zielonego i zajmuje RL. Teraz on pilnuje rakiety i tam pozostaje nie dopuszczając do niej przeciwnika.
Notka ogólna:Oczywiście jeżeli atak się nie powiódł to następuje szybki powrót do Obrony i powtórne powtórzenie całej zabawy. Chociaż zmiana formacji jak wszystko inne też zależy od sytuacji. Równie dobrze można zacząć od razu od następnego ataku jeżeli zrespawnujemy się przy dobrych broniach, nie ma wtedy na co czekać i pomijamy Obronę biorąc się od razu za Odbijanie i Atakowanie. Czasami mamy też takie respawny, że jesteśmy od razu na czerwonym sektorze i możemy bez zbędnych ceregieli przejść do formacji Kontrolowanie.
[b]FORMACJA KONTROLOWANIE[/b]
[img]hairdresser.republika.pl/6dm6_kontrolowanie1_maly.jpg[/img]
Grupa I -Czarni- (RA<->LG + RG<->LG):
Po przeprowadzeniu udanego ataku na sektor czerwony przejmujemy go i zbieramy RA.
Czarny na RA zbiera czerwoną, a po wzięciu jej schodzi do żółtego sektora, gdzie zbiera LG oraz nabija fragi na respawnach tam się znajdujących (jest ich dużo). Jednocześnie nie dopuszcza przeciwników do wzięcia LG. Po 20 sekundach wraca na RA by zebrać następną lub przypilnować dla kolegów.
Drugi czarny nadal obstawia sektor pomarańczowy. Będzie mu już teraz dużo ciężej, więc w razie śmierci bądź problemów zajmuje on pozycje w sektorze żółtym pilnując LG, i pomagając przy RA. Czyli jego zadaniem jest utrzymanie RG tak długo jak się da, a przy problemach zajęcie żółtego sektora + pomoc kolegom z czerwonego.
[white]Grupa II -Biali- (RA<->Kładka + RL):[/color]
Pierwszy biały cały czas obstawia rakietę. Nie rusza się z niej na krok.
Drugi biały znajduje się w sektorze czerwonym. Gdy jest brana czerwona zbroja, to Czarny po wzięciu RA schodzi do żółtego sektora natomiast on (Biały z RA) w tym czasie biegnie na kładkę.
Tam ostrzeliwuje przeciwnika z góry do YA, nabija fragi na respawnach oraz pomaga koledze przy rakiecie. Po 20 sekundach wraca do RA.
[b]FORMACJA QUADSETUP[/b]
[img]hairdresser.republika.pl/7dm6_quadsetup1_maly.jpg[/img]
Grupa I -Czarni- (Na dole przy Quadzie):
Formacja QuadSetup jest stosowana do przejęcia Quada, gdy to nasza drużyna kontroluje mapę (ma w posiadaniu s. czerwony). To my jesteśmy dopakowani i atakujemy Quada.
Czarni schodzą z RA<->LG + RG<->LG na dół i zajmują miejsca bezpośrednio na dole przy Quadzie.
Grupa II -Biali- (Nad Quadem):
Jeden biały stoi na Rakiecie i ostrzeliwuje wszystko z góry (ten co trzyma RL\'a)
Drugi natomiast jest nad Quadem i tam kontroluje to co się dzieje na \"średnim\" poziomie.
[b]FORMACJA QUADOBRONA[/b]
(czyli atak na Quada w wykonaniu teamu który znajduje się w formacji obronnej)
[img]hairdresser.republika.pl/8dm6_quadobrona1_maly.jpg[/img]
Formacja QuadObrona ma miejsce, gdy jesteśmy w Obronie i chcemy z tej gorszej pozycji (jesteśmy słabsi od przeciwnika trzymającego mapę) zaatakować pozycję Quada.
Grupa I -Czarni- (Średni poziom):
Obydwaj czarni zajmują miejsca na \"średnim poziomie\", nad quadem. Jeden czarny schodzi od Railguna na dół i railem ostrzeliwuje cały obszar w około, ale nie schodzi na dół!
Drugi czarny z PG idzie także nad Quada i nie schodzi na dół!
Obydwaj kontrolują to co się dzieje nad quadem i z góry czyszczą quada.
[white]Grupa II -Biali- (Ostrzeliwanie z wejścia od SSG):[/color]
Biali mają za zadanie wejść dołem od SSG do Quada. Jeden z YA, drugi z SSG.
Schodzą do podziemi i ustawiają się w drzwiach do quada, ale nie wchodzą tam. Ostrzeliwują z tych drzwi przeciwnika przy quadzie, a wchodzą dopiero na sekundę przed ukazaniem się Q.
[b]FORMACJA QUADRUN[/b]
[green]Quadrun 1, czyli co robimy z Quadem.[/color]
[img]hairdresser.republika.pl/9dm6_quadrun1_maly.jpg[/img]
Grupa I -Czarni- (Przez LG do RA):
Obydwaj czarni (QuadMan i jego pomocnik) biegną przez sektor żółty do RA, czyli zbierają LG (tam koszą przeciwnika po respawnach).
Potem zbierają RA i ustawiają się do formacji Kontrolowanie.
[white]Grupa II -Biali- (Powrót na pozycje z Kontrolowania):[/color]
Biali także zajmują swoje pozycje z formacji Kontrolowanie.
Jeden ustawia się na rakiecie, a drugi w czerwonym sektorze.
[green]Quadrun 2, czyli wyczyszczenie mapy już po przejęciu RA. [/color]
[img]hairdresser.republika.pl/z10dm6_quadrun2_maly.jpg[/img]
Grupa I -Czarni- (RA->LG->YA->RA):
Quadman robi \"rundkę honorową\" po mapie.
Czyści mapę biegnąc przez od RA przez LG->YA->Kładka->RL-> i górą wraca do czerwonego sektora.
Drugi czarny w tym czasie zajmuje swoją pozycje z formacji kontrolowanie w żółtym sektorze.
[white]Grupa II -Biali- (Pomoc z góry):[/color]
Biali przemieszczają się na kładkę by pomóc quadowi przy YA ostrzeliwując przeciwnika z góry.
Następnie powracają na swoje pozycje wyjściowe z f. KontrolowanieTHAT\'S ALL FOLKS ;-) btw. pisałem to przez ~45 minut, żeby jakoś sensownie było i w miare czytelnie, więc plz przeczytajcie chociaż, a wszelkie pytania/uwagi w odpowiedziach. thx