ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

problem - lan a net

XMATbyQ

Od: 2003-08-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-05-25 01:33:26

Mam taki pewien problem pomiedzy grą na lanie a na necie, ale wszystko napisze odpoczątku jak było.
Otóż miałem (i mam w zasadzie) super q3 zrobiony osp działa wyśmienicie, żadnych problemów z pb ani grafa czy soundem, wszytko jest cacy. Grałem sobie na lanie zboatami (aima ćwiczyć sie da :P) i na necie też wszystko śmigało tak jak trzeba. Niestety pewnego razu przez omyłkę wgrałem osp 0.99n i 0.99i a więc starszą wersję ale właściwie nic się nie zmieniło (przynajmniej tak mi się wydawało). Ściągnołem tylko na nowo pb i ok oraz oczywiście na nowo wpakowałem osp 1.03. Później zmieniłem cfg. Wgrałem stery od myszki logitecha (MouseWare 9.79) i zmieniłem sens oraz accel w q3. I najpierw pograłem kilka gier na lanie. I pierwsze co zauważyłem - nie mogę grać z botami na innych modach jak tylko TDM :o :? [](//htmlarea/images/smiles/8.gif) zdziwiłem się bardzo bo wcześniej bez problemu mogłem grać. No ale dobra to jeszcze nic strasznego to se na TDM pogram. No i gram i czuję, że zupełnie inaczej się poruszam, myślę no tak w końcu inny sens i dotego jeszcze accel więc spox bo w końcu wszytko robie szybciej (podkreślam znacznie szybciej). Przykładowo musiał zmienić sposób wskakiwania z quadki nad ya (proq3dm6) na raila - brać większy dystans aby dalej się wybić, bo po 1 skoku już przeskakiwałem quadkę [](//htmlarea/images/smiles/15.gif) . Następna rzecz bezbrolemów zaczołem przeskakiwać na ra na 2 skoki stylem coollera. No ale myślę accel to accel. Tak z 5 dni pograłem, poćwiczyłem aima i move na lanie no to co trzeba zagrać coś na necie. Wchodzę na serwa gram i zonk. Kompletnie inny movment [](//htmlarea/images/smiles/8.gif)  - tzn. tak jakby nic się nie zmieniło. Ehh cięźko to wytłumaczyć. Bo w ruchach myszki to już po tych 5 dniach się przyzwyczaiłem i nie miałem problemów z aimem ale inny movemnt kompletnie... taki jak był wcześniej [](//htmlarea/images/smiles/8.gif) No lol myśle co jest inna mapa ?? [](//htmlarea/images/smiles/15.gif) Ehh naprawdę movement jakbył wcześniej czyli poprzedni sposób wskakiwania na raila (mniejszy dystans) i już problemy z przeskakiwaniem na ra kolumn...
Czy ktoś może mi powiedzieć co jest grane i jak to zmienić  [](//htmlarea/images/smiles/5.gif) ? Chodzi o 2 kwestie:

1 - możliwość grania z botami na lanie

2 - stworzenie takich samych warunków na lanie jak na necie.
Podejrzewam, że jest to związane z wcześniejszym wgraniem starszej ver ospy i na lanie movment jest jakos zmieniony. Powiem tylko jeszcze ze sprawdzalem pmove na 0 i promode na 0, chyba ze jakies inne jeszcze sa.
zdrav

CZŁOWIEK CZŁOWIEKA CZŁOWIEKIEM CZŁOWIECZY

Siedzę tu z rozdartym sercem, chciałem s_rać, a tylko pierdzę

Siedzę na kiblu, taki los; wys_ram tu meksykański sos. Postawię kloca na pięć cali, chyba mi dupy nie rozwali

Spróbuj wykorzystać naturalne otwory ciała

auroxick

Od: 2002-10-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-05-25 02:08:53

Powiem tak: jak masz osp 1.03a wgranego poprawnie, to sprobuj usunac plik q3config z folderu baseq3 i osp, odpalic ze skrotu swoj cfg i powinienes miec mozliwosc normalnego grania z botami.

A co to movementu na necie to jest on zupelnie inny niz na lanie, ze wzgledu na wieksze opoznienia (zakladajac ze grasz na lanie jako klient). Gdy grasz na lanie jako serwer to nie ma opoznien. Dlatego na necie cie troszke inaczej gra.

Aha sprawdz czy w cfg masz ustawione:

seta sv_fps "40"

seta com_maxfps "125" / "120"

seta snaps "40".

Wiesz, tak na wszelki co by nie bylo. Nie znam sie za bardzo na tym ale cos naskrobalem, kurde siedze i sie ucze z chemii cala noc... :/

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-05-25 11:18:16

Co do botów to radze tak jak poprzednik powywalać wszystkie q3config i jako q3config zażucić jakiś pewny cfg na którym grało ci się normalnie. Co do tych dalekich skoków sprawdź jaką masz wartość parametru "g_speed" tzn uruchom q3 i zobacz w konsoli powinno być 320.

^^

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-05-25 13:45:21

wyskakuje Ci jakiś błąd kiedy chcesz dodać boty? Jeśli nie, to spróbuj cvar "bot_enable 1"
w sprawie movementu - com_maxfps 125/120. Pewnie w swoim cfg masz com_maxfps wyższy, jednak jeśli na serwerze nie ma server_capfps 0 a jeszcze nie widziałem na necie serwera, który by taką komendę miał - com_maxfps będzie zawsze resetowało się na necie właśnie na tą wartość. Tak więc nie ma sensu ustawiać jej w cfg wyżej.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-05-25 17:08:15

W cfg na lan wylacz pmove_fixed (ustaw 0), sv_fps 40, g_synchronousclients 0 - w movemencie nie bedzie roznicy; a samo com_maxfps wielkiego wplywu nie ma.

MisieX

Od: 2003-01-04

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-05-25 19:38:48

To co opisujesz (przeskakiwanie kładki jednym strafem, kolumny na ra na dwa razy itd) to typowy opis fizyki na 1.11 z ops 0.99n (wiem bo pamietam :P), zreszta nadal na 1.11 sa niektore servery z takimi ustawieniami, ale to powinienes zauwazyc bo nawet UPS’y sa wieksze przy samym bieganiu. Musisz usunać pliki od tego osp a jak to nic nie da to reinstal cale q3 :P (cfg swoje zachowaj i spokojnie potem execuj bo to nie w nim wina).

XMATbyQ

Od: 2003-08-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-05-30 16:05:42

Heh wielkie dzieki kos, to byla wina g_speed bylo na 380 ale nie wiem czemu. Thx all za rady.
zdrav

CZŁOWIEK CZŁOWIEKA CZŁOWIEKIEM CZŁOWIECZY

Siedzę tu z rozdartym sercem, chciałem s_rać, a tylko pierdzę

Siedzę na kiblu, taki los; wys_ram tu meksykański sos. Postawię kloca na pięć cali, chyba mi dupy nie rozwali

Spróbuj wykorzystać naturalne otwory ciała