ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Problem z łukiem

T0T0

Gravatar

Od: 2005-09-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-09-26 20:04:38

Mam nastepujący problem chcę zrobić takie fajne okienko jak na pro-q3dm6 koło RA. I teraz robie łuk(krzywą) potem daje CTRL + t ( tworzy to nową krzywą w podanej odległości od pierwszej) następnie wpoisuje Amount , zaznaczam seams ( która odpowiada za wypełnienie miejsca między tymi dwoma krzywymi i ma na celu stworzyc z nich jednolity "blok") i własnie problem bo ten "blok" nie jest jak jednolita bryła bryła. NIe mozna og zaznaczyc jednym kilknięciem u mnie zaznacza 1 z jego scian a nie cały a u kolesia cały w czym problem ??

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-09-26 20:27:39

Nie mogles pisac w tamtym temacie, skoro ten tez dotyczy krzywej? Eh.

Takie cos masz na mysli?

To sciagnij to i wstaw na mapke.

A wracajac do tego... Tego nie robisz napewno przez ctrl+t ... Dwie krzywe (bevel) - odpowiednie dlugosci ... W tej chwili nie pamietam, 64x64 chyba mialy miec - wysokosc i dlugosc ... szerokosc bez znaczenia.
Pozniej shift+c -> pojawia sie takie ... obramowania do tej krzywej, wbudowywujesz to w sciane. Te kawalki co zostaly po shift+c - texturujesz odpowiednio ... I meczysz sie z dopasowaniem do tego textur - ctrl+N - shift+s - przesuwasz, dopasowywujesz.. aby bylo dobrze... Zaraz podrzuce jakies przyklady jak znajde.

Edit:

trzymaj - gotowe, te luki jak przy mostku od raila i te na wprost RA - z pro-q3dm6.

T0T0

Gravatar

Od: 2005-09-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-09-27 17:05:09

Własnie nie chodzi mi o te łuki to akurat jest proste. Odpal pro-q3dm6 idz po raila i popatrz na wprost widzisz tą okiennice na wprost na ścianie gdzie u dołu jest RA. Dokładnie to chodzi mi o to jak zrobić takie obramowanie identyczne jak na pro-q3dm6 bo radniant robi takie samo tylko składa ono sie z paru kawałków na 1 takli łuk . Inaczej masz przed soba pro-q3dm6.map odpalasz GTk-Radiant i zaznaczasz sobie tą jedną połowe tego łuku tego okna i to jest jakby 1 bryła wykrzywiona jak łuk i jak zrobić takie coś?

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-09-27 17:33:14

Tutorial dotyczących krzywych.
Mam nadzieje ze sie przyda :F

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-09-28 18:42:55

Malo ten tutorial wyjasnia, tylko sama teorie - opis funkcji, nic zas nie ma o tym - jak to tworzyc - takie bardziej praktyczne sprawy ... Pzyklady, przyklady przedewszystkim... Tu tylko jeden przypadek byl wyjasniony :/

well ... Stworz blok wysokosci jakiej ma byc mniejwiecej twoje okienko - dla przykladu ... 16x16x256. Wejdz w menu curve -> more cylinders -> square cylinder ...

Zrobilo ci sie takie cos, z czego jest wykonane okienko - tylko wyprostowane...
Twoim zadaniem teraz bedzie to odpowiednio wyedytowac ,aby nabralo to takiego ksztaltu, jaki chcesz miec.
W tym celu najlatwiej teraz... Jak masz to to zaznaczone - wejdz ponownie w menu curve - wstaw sobie 2 rows (curve -> insert -> insert 2 rows).
Otrzymasz cos takiego:
Nadal jak masz zaznaczone, wcisnij V...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Najtrudniejsza rzecz to tak poprzesuwac te punkty, ktore sie pojawily (vertexty), aby nabralo to takiego ksztaltu, jak chesz.
Pierwsze od gory przesun tak:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Jak widac, krzywa zbliza sie do tego, co chcesz osiagnac ... Nie odznaczaj - teraz kolej na edycje kolejnych punktow - ta druga linia od gory (przesuwajac sie, staraj sie zachowac taka sama odleglosc miedzy kazdym punktem, w ten sposob krzywa bedzie tak samo gruba w kazdym miejscu):

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ostatnie, srodkowe (trzecie od gory) - lekko pochyl, aby jeszcze wysmuklic troche te krzywa .. Taki ladniejszy ksztalt nabierze jak przesuniesz kazdy punkt o jakas jedna kratke w prawo (w tym przypadku).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Jedna polowke juz masz... Teraz aby bylo to okienko ... Wylacz edycje vertextow (2xesc) - zaznacz krzywa ... Wcisnij spacje - co spowoduje skopiowanie - odwroc ja - lustrzane odbicie wg osi x w tym przypadku.
Zlacz je, dorob parapet ...

Teraz textura - w przypadku dm6 byla to textures/gothic_door/archpart9 - ta tez sobie wybierz - naloz ja na krzywa. Uzywajac ctrl+N - ustaw tak, aby dopasowala sie do krzywej (na jednej polowce wymagane bedzie odwrocenie o 180 stopni ... Zaznacz krzywa wcisnij shift+s - tam, przy rorate ... 4x strzalke przy tym - spowoduje obrot o tyle wlasnie stopni) - shift+kursory - ustaw to to jak chcesz...

Dorob parapet, zabudowe (ze zwyklych brushy mozesz, pare ukosnych, nie ma sensu znow meczyc sie z krzywymi, parapet i tyle..

Oczywiscie mozesz eksperymentowac z wlasnymi wymiarami, wlasne odleglosci itd - to tylko tak mniejwiecej jak osiagnac taki typ krzywej jak na dm6 - dosc prostym sposobem.

przyklad

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-09-29 09:52:09

Zbyt przesadne prowadzenie za ręke moze okazac sie nie zdrowe.

Powoli (bardzo powoli :P) staram sie odchodzić od krzywych na rzecz brushy i modeli. Czesciej brushy gdyz silnik q3 nie wytrzymuje duzej ilosci tych drugich. (zwlaszcza gdy miją one byc solid)

W tym luku tylko czerwone, szyby i texturka na obramowaniu podlogi z siatka to patche reszta to brushe.
Zajmuje to troche wiecej czasu no ale geomertia jest lepsza.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Zwykly model tez dluzej sie robi ale patchami nie da rady czegos takiego zrobic :D

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Nie da sie z nich totalnie zrezygnowac ale mozna w wielu przypadkach je zastapić ;]

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-08 17:45:07

Mam dwa problemy.

  1. Łuk - robię BEVEL, potem THICKEN i mam ładnego trima na łuku. Ale ta sama tekstura na prostej (jeden brush) jest oświetlona zewnętrznym światłem a na tym łukowatym trimie już nie. O co biega?

  2. Mam na mapie brusha, który na dwóch ścianach ma caulk (tył i dół), reszta normalna tekstura. I czasem się zdarza, że ten brush jest "przepuszczalny". Tzn. można przez niego przejść. Te same opcje kompilacji i raz jest błąd, raz nie ma. Hę?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-08 18:47:25

Co do drugiego - Na wszelki wypadek zawsze wstawiaj jeszcze clipy w takim przypadku. Takze niektore textury z transparent robia problemy z tym. Surfaceparm nonsolid robi swoje.

ToTo

Od: 2004-02-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-21 11:23:30

jakiś fejk się pojawił na orgu :D

26.08.2004- Data przyjecia na rekruta do 150watt :)