Malo ten tutorial wyjasnia, tylko sama teorie - opis funkcji, nic zas nie ma o tym - jak to tworzyc - takie bardziej praktyczne sprawy ... Pzyklady, przyklady przedewszystkim... Tu tylko jeden przypadek byl wyjasniony :/
well ... Stworz blok wysokosci jakiej ma byc mniejwiecej twoje okienko - dla przykladu ... 16x16x256. Wejdz w menu curve -> more cylinders -> square cylinder ...
Zrobilo ci sie takie cos, z czego jest wykonane okienko - tylko wyprostowane...
Twoim zadaniem teraz bedzie to odpowiednio wyedytowac ,aby nabralo to takiego ksztaltu, jaki chcesz miec.
W tym celu najlatwiej teraz... Jak masz to to zaznaczone - wejdz ponownie w menu curve - wstaw sobie 2 rows (curve -> insert -> insert 2 rows).
Otrzymasz cos takiego:
Nadal jak masz zaznaczone, wcisnij V...

Najtrudniejsza rzecz to tak poprzesuwac te punkty, ktore sie pojawily (vertexty), aby nabralo to takiego ksztaltu, jak chesz.
Pierwsze od gory przesun tak:

Jak widac, krzywa zbliza sie do tego, co chcesz osiagnac ... Nie odznaczaj - teraz kolej na edycje kolejnych punktow - ta druga linia od gory (przesuwajac sie, staraj sie zachowac taka sama odleglosc miedzy kazdym punktem, w ten sposob krzywa bedzie tak samo gruba w kazdym miejscu):

Ostatnie, srodkowe (trzecie od gory) - lekko pochyl, aby jeszcze wysmuklic troche te krzywa .. Taki ladniejszy ksztalt nabierze jak przesuniesz kazdy punkt o jakas jedna kratke w prawo (w tym przypadku).

Jedna polowke juz masz... Teraz aby bylo to okienko ... Wylacz edycje vertextow (2xesc) - zaznacz krzywa ... Wcisnij spacje - co spowoduje skopiowanie - odwroc ja - lustrzane odbicie wg osi x w tym przypadku.
Zlacz je, dorob parapet ...
Teraz textura - w przypadku dm6 byla to textures/gothic_door/archpart9 - ta tez sobie wybierz - naloz ja na krzywa. Uzywajac ctrl+N - ustaw tak, aby dopasowala sie do krzywej (na jednej polowce wymagane bedzie odwrocenie o 180 stopni ... Zaznacz krzywa wcisnij shift+s - tam, przy rorate ... 4x strzalke przy tym - spowoduje obrot o tyle wlasnie stopni) - shift+kursory - ustaw to to jak chcesz...
Dorob parapet, zabudowe (ze zwyklych brushy mozesz, pare ukosnych, nie ma sensu znow meczyc sie z krzywymi, parapet i tyle..
Oczywiscie mozesz eksperymentowac z wlasnymi wymiarami, wlasne odleglosci itd - to tylko tak mniejwiecej jak osiagnac taki typ krzywej jak na dm6 - dosc prostym sposobem.
przyklad