frag4 napisał:
>
> Niespecjalnie czaję w jaki sposób fakt, że wszyscy mają niemal to samo w confie ma zwiększyć różnicę skilla. Raczej zmniejszy, bo nie będzie możliwe ustawienie gry jak najdokładniej pod siebie.
>
>
>
>
> Uważasz, że gracze zniechęcają się do gry po obejrzeniu configa jakiegoś pro? `o-o grafika jak na atari, @#$% ide oglądać mecz w piłkę nożną’ -- nie róbmy jaj ;)
>
>
>
>
> Nadużycia.. faktycznie. Ale od czego jest pb?
>
ad1. Zwiększy, ponieważ Ci lepsi gracze szybciej i lepiej zaaklimatyzują się z otoczeniem w którym wszystkie bling-bling odciągają Twoją uwagę od NMY’go. Może inaczej, wszystkie zmiany graficzne w cfg’ach mają na celu zmniejszenie liczby detali, dzięki temu łatwiej Ci dostrzec przeciwnika, bo masz mniej fajerwerków graficznych na ekranie. Z kolei dzięki temu łatwiej Ci celować w przeciwnika, łatwiej poruszać się po mapie, etc. Teraz różnica skilla się zwiększy, ponieważ trudniej będzie to wszystko robić a wiadomo, że jeśli coś jest trudniejsze do wykonania, to lepiej podołają temu zadaniu tylko Ci z większym skillem, z kolei "średniacy" będą mieli z tym problemy.
ad2. Tak właśnie mi się wydaje, bo jeśli bym zobaczył CS’a z gl_picmip 5, to miałbym pewnie takie same odczucia jak w przypadku, kiedy pierwszy raz zobaczyłem UT99 ze zwiększonym fovem - ta gra jest po prostu nie fair, jeśli oni umieją takie rzeczy robić a ja nie. Bardzo szczeniackie odczucie (miałem wtedy z 13 lat :P), ALE pamiętaj, że zadaniem CPL, które jako pierwsze wprowadziło te zasady było właśnie takie spopularyzowanie E-Sportu dla jak najszerszej rzeszy graczy, także tych, którzy o competitive gamingu (z zaznaczeniem na competitive) nie mieli jak dotąd zielonego pojęcia. Poza tym, łatwiej dla spectatorów zupełnie zielonych w ogóle w gamingu (już nawet nie w turniejowej jego odmianie), którzy np. pojawili się w Nokia Theatre na Times Square w listopadzie zeszłego roku pojąć co się dzieje w pięknym świecie pełnym półcieni, krzywych i w prze pięknym otoczeniu gdzie wyraźnie widać, że walczą dwaj gladiatorzy zamiast oglądać pokaz kilku kwadratów i nie za bardzo wiedząc co się dzieje kiedy jakaś kulka w niego leci. To ma sens, huh? :)
ad3. W pk nie było pb, żadnej aplikacji (ew. antyczita) ani modów turniejowych, które w jakikolwiek sposób mogły zablokować stosowanie danych komend. W CS’ie afaik jest tak samo (inaczej nie byłoby takich sytuacji jak np. na ECG w tym roku). Chyba tylko pb w q4 daje radę w tej kwestii, ale i tego nie jestem pewien. Nawet jeśli, to jest ogólny przepis do wszystkich gier będących platformą na CPL, WSVG i większości najważniejszych turniejów na świecie, a tam nie gra się w samego q4, tylko też w różne inne tytuły.
Zatkauo kakauo? :)))