ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Problemy z przyłączeniem sie do gry ...

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 07:18:41

Więc tak :
Kumpel ma Neo 512 ( Serwer na Linuxie ) Jego komp jest podłączony do serwera przez Switch i przez Hub ( mają połączone kilka sąsiednich domków )
Ja mam słabsze Neo i kiedy ja postawie serwer Q3 to on nie może sie dołączyć do gry i odwrotnie . Kiedy on postawi serwer to ja nie moge sie z nim połączyć ...
Jeżeli ja postawie serwer Q3 to kumpel który ma neta z kablówki może spokojnie ze mną grać , a także ten kumpel który ma Neo 512 może spokojnie podłączyć się do serwera postawionego przez kumpla który ma neta z kablówki ( Autocom ) ...
Czemu kumpel może grać na serwerze postawionym przez kumpla który ma neta z Autocomu , a na moim serwerze nie może grać ??? Prosze o pomoc ...

d4rq000z

Od: 2002-03-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-05-19 08:40:20

Witaj volvo.

Otoz:P jezeli twoj kumpel jest polaczony do netu przez switcha lub huba to zapewne z jednego adresu ip korzysta kilku uzytkownikow, wiec twoj kumpel jest tzw. \"za Natem\". Czyli nikt nie moze dolaczac sie do jego serva ani wysylac bezposrednio do niego plikow. Twoj kumpel musi sobie ustawic forwarding dla portow. Wiaze sie to z wpisaniem w przegladarce ip routera i ustawienie tego. Niestety nie napisze ci jak to zrobic bo nigdy nie mialem neostrady i nie wiem jak w przypadku neo+ sie to ustawia. Druga sprawa, jezeli ty postawisz server na neo+ (i nieuzywasz zadnych swithow itd..) to twoj kumpel powinien sie do ciebie dolaczyc. Podejrzewam ze moze nie umie sie polaczyc. Spisz sobie swoj tymczasowy adres ip i podaj mu na gg zeby wpisal w konsoli /connect twoj_adres_ip . Powinno zadzialac! gl:P
edit: jest jeszcze jedna mozliwosc, jezeli korzystasz z win xp to musisz wylaczyc firewalla wbudowanego w xp!

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 13:51:01
  1. temat powinien być w dziale hardware/software

  2. jak się nie może podłączyć, to robi tak:
    w konslolce wpisuje:

/clear

łączy się z Twoim serwerem (czy z kim tam nie może się połączyć)

jak już go waywali (albo jak baardzo długo nie będzie się mógł połączyć)

/condump nazwa_pliku

w katalogu z q3 ma plik o nazwie jaką podał. tu go dajesz, to będziemy wiedzieć o co chodzi. jasne? jak o wal na gg (nr w profilu)

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 17:51:33

> Witaj volvo.
>
> Druga sprawa, jezeli ty postawisz server na neo+ (i nieuzywasz zadnych swithow itd..) to twoj kumpel powinien sie do ciebie dolaczyc. Podejrzewam ze moze nie umie sie polaczyc. Spisz sobie swoj tymczasowy adres ip i podaj mu na gg zeby wpisal w konsoli /connect twoj_adres_ip . Powinno zadzialac! gl:P
>
>
> edit: jest jeszcze jedna mozliwosc, jezeli korzystasz z win xp to musisz wylaczyc firewalla wbudowanego w xp!

Właśnie najlepsze jest to , że podaje mu ip , on wpisuje /connect xxxxx i mu sie nie chce połączyć .... Z innymi serwerami się łączy bez problemów ....

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-19 18:28:30

podajesz mu ip , a port ? bo samo /connect ip probuje polaczenia na port domyslny , czyli 27960 ? czy moze uzywasz firewalla ?

odi profanum vulgus et arceo

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-19 18:39:20

Zmienne ip nie ma wiekszego znaczenia. Podaje sie poprostu aktualne ip i tyle.

Problem dotyczy raczej tego o czym wspomnial d4rQu.

Jest jedeno neo+ , tzw. podzielnone tymi hubami/switchami. I jedno ip z tego samego momentu przypisane jest kilku kompom. Kazdy z nich posiada jeden adres (zmieniajacy sie) zewnetrzny (wszystkie ten sam) i kazdy osobny adres wewnetrzny (192.160.x.x, kazdy ma inny). Jeden komp jest tak zwanym serwerem, ktory daje przekazuje pakiety z zewnatrz do tych innych kompow. Na nim nalezy ustawic forwarding portow - z tego ip zewnetrznego pakiety maja byc przekierowane na przykladowo twoj komp.

Jak komp udostepniajacy lacze stoi na linuxie, do konfiga iptables, niech ktos napisze tak w tym:
iptables -t nat -A PREROUTING -i $ZEWN_IF -p TCP \

-d $ZEWN_IP --dport $27960 -j DNAT --to $WEW_IP:$27960

iptables -A FORWARD -i $ZEWN_IF -o $WEW_IF -p TCP \

-d $WEW_IP --sport $27960 -j ACCEPT
Zamiast zew_ip i wew_ip wstawic wlasciwe liczby. Przekierowuje to port 27960 - ktory jest domyslny dla q3 sv. Widocznie jego komp nie jest tak zwanym serwerem ktory udostepnia lacze.

Swoje ip sprawdzaszprzykladowo w ustawieniach karty sieciowej.

Tak neich zrobi ten twoj kumpel, ktory ma dzielone lacze.

On moze sie spokojnie podlaczyc do serwera postawionego przez osobe posiadajaca zewnetrzne lacze (twoj kumpel z kablowki moze byc administratorem, lub byc po forwardowaniu). Z dzielonego lacza, bez zew. ip mozna sie podlaczyc wszedzie - ale nie mozna stawiac serwerow. Z pojedynczego, jak ty na swoim kompie masz zew. ip - mozesz i stawiac sv i grac na sv na necie.
Jak ty masz tez dzielone neo+ - musisz zrobic tak samo. Jak masz sam, na jeden komp (nikt ci nie udostepnia lacza) to nie powinno byc problemu.

Jak masz sam - zobacz czy podales aktualne ip (w neo jest zmienne), porty, i wszystko jest ustawione poprawnie przy serwerze q3 - czy napewno stoi)

Niewiem jak ci to dokladniej wyjasnic, tak to funkcjonuje. Z kazda \'siecia\', gdzie jest wiecej niz jeden komp, a tylko jeden ma wyjscie na swiat i udostepnia je innym tak jest. Czy to lan, czy kablowka czy wlasnie neo+...

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 18:47:32

Więc tak :

Nie mam firewalla , mam Windowsa 98 SE , portu mu nie podaje bo stawiam serwer na domyślnym ( na innym tez prubowalismy i jest to samo )
Rozumiem , dlaczego ja nie moge sie do jego serwera dołączyć , ale nie rozumiem dlaczego on nie może sie dołączyć do mojego serwera ( mam słabsze neo+ prosto do mojeego kompa - bez żadnych swithy ani hubów , nie dzielone ) ??
Zawsze pokazuje mu sie Awaiting Snapshot , a ja widze go na planszy i wyświetla ping 999 . Przed chwilą próbowaliśmy jeszcze raz , i go połączyło , ale nie mógł sie ruszać ( ping 999 ) Inny kumpel na moim serwerze mam ping max 60 ...

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 18:58:20

\connect 83.29.27.6

Resolving update.quake3arena.com

update.quake3arena.com resolved to 192.246.40.56:27951

83.29.27.6 resolved to 83.29.27.6:27960

----- FS_Startup -----

Current search path:

E:\q3/instaunlagged

E:\q3\baseq3\pak7.pk3 (4 files)

E:\q3\baseq3\pak6.pk3 (64 files)

E:\q3\baseq3\pak5.pk3 (7 files)

E:\q3\baseq3\pak4.pk3 (272 files)

E:\q3\baseq3\pak3.pk3 (4 files)

E:\q3\baseq3\pak2.pk3 (148 files)

E:\q3\baseq3\pak1.pk3 (26 files)

E:\q3\baseq3\pak0.pk3 (3539 files)

E:\q3\baseq3\map_cpmctf2.pk3 (57 files)

E:\q3\baseq3\map_cpmctf1.pk3 (45 files)

E:\q3\baseq3\map_cpma3.pk3 (10 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm9.pk3 (10 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm8.pk3 (13 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm7.pk3 (15 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm6.pk3 (41 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm5.pk3 (7 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm4.pk3 (7 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm3a.pk3 (79 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm3.pk3 (28 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm25.pk3 (59 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm24.pk3 (44 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm23.pk3 (91 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm22.pk3 (60 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm21.pk3 (93 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm20.pk3 (82 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm2.pk3 (14 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm1a.pk3 (57 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm19.pk3 (58 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm18.pk3 (77 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm17.pk3 (71 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm16.pk3 (34 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm15.pk3 (28 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm14.pk3 (86 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm13.pk3 (72 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm12.pk3 (20 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm11.pk3 (15 files)

E:\q3\baseq3\map_cpm10.pk3 (16 files)

E:\q3/baseq3

10706 files in pk3 files

RE_Shutdown( 0 )

Hunk_Clear: reset the hunk ok

----- R_Init -----
GL_VENDOR: ATI Technologies Inc.

GL_RENDERER: RADEON 8500 DDR x86/MMX/3DNow!/SSE

GL_VERSION: 1.3.4273 WinXP Release

GL_EXTENSIONS: GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add

GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-19 19:02:28

No wiec, po jego stronie nie zadziala. Po twojej - to nie jest wina lacza samego w sobie - bo sam widzisz - polaczylo go - inaczej by nie wszedl wogole.

Przyczyny? Zle skonfigurowany firewall u ciebie oraz u niego, badz zle komendy sieciowe u niego. Podaj mu te komendy, na neo+ powinny byc odpowiednie:

/rate 25000

/cl_maxpackets 60

/snaps 40 (tyle ile ustawiles sv_fps serwerowi)

Ty sprawdz jeszcze czy nie ma nic ustawione w firewallu, ze nikt sie nie moze podlaczyc (odblokuj calkowicie porty 27960). Powinno pomoc. Lagowac moze tez jak masz slaby komp, ale to nie jest takie zawieszenie sie, tylko wysoki ping.

Jesli on nie ma problemow z wejsciem na inne serwery na necie - to jest cos u ciebie. Sproboj chwilowo wylaczyc ten firewall - i swtedy postawic sv. Jak nic nie da... Problemy z netem, cos przeszkadza, laguje ci lacze, albo z kompem/systemem. Ewentualnie po jego stronie te komendy, ale to by nie mogl sie polaczyc nigdzie...
[b]Edit[/b] - teraz doczytalam ze innych ci laczy... To cos u niego. Niech sprawdzi czy polaczy sie na inny serwer - jakiegos miba, toye, czy takie tam. Jak nie polaczy sie - niech skonfiguruje ten firewall... Calkowite odblokowanie 27960-27969 To zapewne to jest przyczyna - badz serwer (ten ktory udostepnia mu lacze) gubi pakiety, tak, ze nie dochodza gdzie powinny... Moze i tam cos musi zostac skonfigurowane...
[b]Edit2[/b] - log ktory dales nic mi nie mowi. Nie ma w nim bledow... 999 i awaiting snapshot q3 odbiera jako zwykly lag. Nie jako blad. Poprostu klient laczyacy sie na serwer ma laga, i nie docieraja do niego snapshoty wysylane przez serwer (jak jest awaiting snapshot, oczekiwanie na snapshot), a na serwer nie docieraja jego pakiety (to jest jak juz odebral niby ten snapshot i sie polaczyl do gry) i ma ten ping 999.

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 19:25:12

Troche dziwne , że zarówno ja , jak i on możemy grać bez problemów na innych serwerach , tylko nie na naszych .... Przed chwilą inny kumpel postawił serwer i graliśmy bez problemów na jego serwerze we trzech ....

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-19 19:33:13

Probolem z firewallem, ktory uniemozliwia odbierania pakietow przesytalnych przez innych. Cos na przeszkodzie stoi u ciebie... :/ Wylacz tego firewalla przy stawianiu sv i sproboj ponownie postawic ten serwer. Ty u niego za nic nie pograsz (bez forwardowania portow w jego sieci) on u ciebie moze, ale wlasnie... Cos stoi na przeszkoddzie, a pakiety nie dochodza.

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 19:49:34

Tylko , że ja nie instalowałem żadnego Firewalla ....

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-19 20:07:50

Ehh... jak ja czytam... :///

To neo+ co masz (pisales slabsze) to 128/64? (Czy juz zmienili na 320/128?)

Na 128 teoretycznie da sie postawic aby nie lagowalo, ale staly wyzszy ping bedzie. Niewiem chwilowo, jakos dziwna sytuacja. Jest cos na przeszkodzie, na twoim kompie, co blokuje ci porty q3, ktore uniemozliwia odbieranie pakietow od laczacego sie. Sama nie mam juz ppomyslow... Nie przeczytalam ze nie masz firewalla... Samo z siebie sie blokowac nie moze. W systemie skonfigurowane normalnie. Looknij jeszcze jakims antyvirem, moze cos ci blokuje... Ale takto juz pojecia nie mam :/

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-19 20:14:29

Neo już mam przyspieszone , a serwer stać na tym może bo wiele razy gram z kumplem , który ma neta z kablówki. Jego ping na moim serwerze to max 60 ....

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-20 00:56:03

ja wysiadam. w logu nic nie ma, bo q3 nic nie widzi może niech jakiś moderator przeniesie temat do hardware/software, tam się po prostu poczeka na interwencję Yaboll\'a i będzie po problemie (przynajmniej zazwyczaj tak jest)

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-20 05:45:22

> /rate 25000
>
> /cl_maxpackets 60
>
> /snaps 40 (tyle ile ustawiles sv_fps serwerowi)

Co zmieniają te komendy ??? Wczoraj nie miałem czasu się z tym bawić , ale dzisiaj sprubuje to pozmieniać i może coś zadziała . Ja defaultowo miałem ustawione tak :

/rate 25000

/cl_maxpackets 30

/snaps 20

/sv_fps 20
Czy kumpel który sie do mnie dołącza też musi mieć to poustawiane ???

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-20 12:50:57

Nie sadze aby to cos zmienilo. Ma lag, bo poprsotu nie moze odebrac informacji od serwera. Zawiesza sie, nie laczy, nie moze nic odebrac bezposrednio. Cos stoi na przeszkodzie, i niesadze ze to ma wiele z tymi komendami. Jakby byly niepoprawne, to wszedlby, ale poprostu by go lagowalo, pingby skakal, gra mogla by przycinac.

rate ilosc bajtow przeyslanych w ciagu sekundy.

cl_maxpackets - Komenda ta określa liczbę pakietów wysyłanych na serwer, im słabsze łącze tym jej wartość powinna być niższa. Zakres wartości wynosi 15-100. (100 tylko na lan)

snaps - Liczba stanów gry, snapshotów otrzymywanych przez klienta od serwera. Aby zapewnić prawidłową synchronizację najlepiej aby była równa wartości sv_fps serwera.

corvus, bez interwencji Bricka nie przeniesie sie tematu. A nie ma sensu pisac do niego z jednym tematem... ehh..

volvo95

Gravatar

Od: 2004-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-21 22:09:30

Niech któryś z moderatorów przeniesie ten temat do Hardware / Software ....

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-21 22:45:42

Czy ja juz pisalam ze nie ma takiej mozliwosci? A nie bedziemy sciagac administratora dla jednego tematu. O ile dobrze widze napisane jest wyzej.