ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

przerobienie shadera

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-22 20:23:37

Chodzi mi o shader do nastepujacego modelu:
http://worms.webd.pl/zz.rar jest to srebrny visor (gorre)
Chcialbym zeby wszystko na nim bylo srebrne oporcz tych miejsc w ktorych w domyslnym gorre migaly te pomaranczowe plomienie. Niestety mimo usilnych prob nie udalo mi sie przerobic tego shadera. Uzyskalem tylko mimowolnie efekt w ktorym caly gorre jest pokryty tymi plomieniami i po nastepnej zmianie szklany gorre z plomieniami w srodku (nawet niezle to wyglada)
Wiem ze cos takiego musi byc mozliwe patrzac na ten !!skin!! plasmy:
http://worms.webd.pl/z_plasma.pk3 Caly skin jest srebrny oprocz tego niebieskiego miejsca

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-22 21:29:01

Taki ma byc? ? Czy tego efektu szkla tez sie pozbyc?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Czy moze taki?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Duzo sie da z tym jeszcze zrobic, tylko musze wiedziec o jaki konkretnie efekt ci chodzi.

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-22 21:46:59

O wielkie dzieki dokladnie o to mi chodzilo. A czy istnieje jakis sposob zeby czesc skinu pozsotala normalna np w zwyklym visorze ta jego maska a reszta srebrna?
Teraz mam baze wiec sprobuje sobie pozniej ponakladac ta swiecaca teksture plasmy np
Qrna ja mialem to na pierwszym miejscu i ni dzialalo. Tez wpadlem na to zeby pogrzebac w models.shader
       {
                map textures/sfx/firegorre.tga
                blendFunc GL_ONE GL_ZERO
                tcmod scroll 0 1
                tcMod turb 0 .25 0 1.6
                tcmod scale 4 4
                rgbGen identity
            } 

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-22 21:51:03

No problem.
Co do kolejnego problemu... Headmodel? Hmm, nie wiem, jest napewno taka mozliwosc - musialabym pokombinowac troche.

Wiekszosc efektow dot. szkla/ognia/tego srebrnego na visorze uzyskujesz edytujac te pogrubiona nizej linie:

models/players/visor/gorre
{

{
map textures/sfx/firegorre.tga
blendFunc GL_ONE GL_ZERO
tcmod scroll 0 1
tcMod turb 0 .25 0 1.6
tcmod scale 4 4
rgbGen identity
}

{
map models/players/visor/gorre.tga
blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA
rgbGen lightingDiffuse
}
{
map textures/effects/tinfx.tga
tcGen environment

blendFunc GL_ONE GL_ONE
tcMod scroll 0.05 0
}
}

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-22 21:56:53

Niekoniecznie chodzi mi o glowe. Powiedzmy ze mam Red Uriel i chce zeby te jego czerwone wdzianko bylo widoczne a reszta srebrna.

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-22 21:58:28

To chyba najlepszym sposobem byloby rozdzielenie ciala i ubranka - ubranie zostawic, a na cialo nalozyc podbny jak wyzej shader i potem polaczyc, aby na tym bylo widoczne ubranko.

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-22 22:08:43

Dobra powiedzmy na tym przykladzie srebrnego rl. Jest tam tga z tym czarnym rl na ktory naklada sie srebrny shader i tga z uwidocznionymi jedynie tymi pomaranczowymi czesciami. Trzeba sie na tym wzorowac :)
http://worms.webd.pl/z_rl.pk3

...so far, ... so good, ...so what?

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 08:33:50

http://worms.webd.pl/zz-uriel-silver.pk3 Do tego doszedlem jak do tej pory. Niby na skrzydlach i twarzy widac troche tego srebrnego ale na nogach wogole. Probowalem tez z czarnym zamiast bialego i to samo.

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 14:20:31

hf...

zz-uriel-silver

Shader tutaj tylko w jednym miejscu wystarczylo zmienic...
Ale to nie byl problem... I bez tej zmiany powinno byc .. dobrze. Zapomniales poprostu o przezroczystosci zamiast tego bialego na texturach oznaczonych przez ciebie numerkiem 2. Na szare, to ciemne wtedy, nakladalo sie jeszcze biale, i efekt ... jaki byl.

screen

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 15:50:59

No wielkie dzieki znowu, co ja bym bez Ciebie zrobil :)
Hmm a jak zmienic zeby czarne tez "blendowalo"? :)

...so far, ... so good, ...so what?

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 16:13:32

Moglabys jeszcz raz to sprawdzic bo u mnie wyglada to tak:
http://worms.webd.pl/q.jpg
Aha i nie calkiem rozumiem ta przezroczystosc. Chodzi o to ze ma byc tak jak na iconach skinow? Ze to co jest czarne w grze (menu) staje sie przezroczyste? Wiec jak mam zapisywac to w photoshopie? Nie bardzo rozumiem pozniewaz np w .gif lub .png widac ze cos jest przezroczyste (ale dziwne zdanie mi wyszlo)

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 16:22:10

Hmm, u mnie dziala dobrze... Sprawdze jeszcze na czystym q3... A co do blednowania czarnego? Masz na mysli to przy skrzydlach np. ?
Na czystej, bez zadnych pakow kopii q3 tez dziala..

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-23 16:23:33

Tak Sprawdze tez na czystym q3
Dobra sprawdzilem na drugim q3 i dziala, sorry moj blad.

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-23 16:34:54

Odnosnie skrzydelek...
Sproboj ten shader:

models/players/uriel/silver_uriel
{
{
map textures/effects/tinfx.tga
tcGen environment
blendFunc gl_one gl_one
tcMod scroll 0.05 0
}
{
map models/players/uriel/silver_uriel_w.tga

blendFunc gl_one gl_src_alpha
}
{
map textures/effects/tinfx.tga
tcGen environment

blendFunc gl_dst_alpha gl_src_one
tcMod scroll 0.05 0
}
}

Efekty mozesz edytowac kombinujac tymi wyzej pogrubionymi wartosciami...

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 13:18:42

Mam pytanie jeszcze jedno jak nalozyc shader taki jak jest na tamtym visorze na odpowiednie miejsce na ciele. Na tym visorze jest np na piersi i nogach a gdybym chcial zeby w innym miejscu byl? 

...so far, ... so good, ...so what?

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 13:21:45

Do tej pory zrobilem tego visora (z Twoja pomoca oczywisice), dooma, crash, sarge’a, slash i bikera. Wszystkie oprocz 2 ostatnich maja na sobie shadery, poniewaz jesli nakaladam na nie shader to tylko na cala postac.

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-24 13:32:25

Miejsce ustalasz glownie poprzez przezroczystosc.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Teraz wiesz o co chodzi? W miejscu, gdzie jest przezroczystosc - przeswituje shader ognia. Jakby tego nie bylo, za nic nie nalozyl bys mu tego ognia tylko w tych miejscach. Albo bys musial na caly, albo wcale, albo wymieszac ogien ze srebrnym...
Jak przeniesc, aby shader innego efektu byl widoczny w innym miejscu musisz mu zrobic przezroczystosc - i wtedy shader jak jest, sam bedzie mu sie nakladal.

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 14:17:26

Juz rozumiem o co chodzi myli mnie tylko ta przezroczystoc w tga. W png i gif przynajmniej przezroczystosc to przezroczystosc. A jak zapisywac to tutaj? W photoshopie wycinam te elementy ktore chce miec przezroczyste i zapisuje w tga?

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-24 14:33:24

Hmm, ano - musi byc tga, jpg nie obsluguje tego... Wycinasz/ew robisz pol przezroczyste czy jakie chcesz - i zapisujesz jako normalny tga, 32 bitowy - powinno dzialac.

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 14:50:31

oka dziala znowu dziekuje :) nie poradzilbym sobie sam a teraz t juz przynajmniej podstawy mam sciagnelem sobie tutorial o shaderach i mysle ze teraz sobie poradze

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-24 15:05:24

No problem. :>
Z mappers stuff -> tools mozesz jeszcze sciagnac q3ase, shader editor... Tez jest pomocny, przy naucze przynajmniej. Latwo sie tym robi bo po pierwsze masz podglad, a dobierac mozesz na wyczucie.

Btw. Mialabym taka mala prosbe, abys pomogl mi przy samych texturach do paru broni... Mialbys moze chwile? Raczej nie wiele przerobek, na szaro glownie, ale ja to troche nie tego jesli chodzi o programy grafiki 2d... Z shaderami i reszta sobie poradze..

jabol

Od: 2004-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 15:15:12

mam pytanie co dana komenda zmiena w shaderach, skad wiemy jaki polysk uzyskac i samemu zrobic 1 np obrazy tga musza byc koniecznei zmienione zeby shader mogl zdzialac , to mnei interesuje, kazdy model a inne shadery np tankjr inne niz keel i jak zrobic tak zeby dzialalo :) np swiecacy razacy kolor pomaranczowy

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-24 15:27:50

Mhm, sporo tlumaczyc...
Shadery to takie skrypty, okreslaja dokladnie wlasciwosci danej textury, jak chcesz uzyskac jakis efekt... Wszystkie animacje, swiecenia, zanikania, to wlasnie shader...
Za polysk najczesciej odpowiada nalozenie na dana texture, efektu, jakiegos z texture/effects - np. envmapdim.jpg - sprawi, ze w miejscach gdzie jest cos przezroczystego na modelu, pojawi sie srebrno-szary polysk, np. nalozenie envmapblue.jpg sprawi ze bedzie niebieski polysk (textury sprawdzasz w pak0/textures/effects).
Do tego
blendFunc blend

Z czego wazne jest to blendfunc... Tym ustalasz rodzaj wyswietlanai tego efektu ... Czy ma byc pod tym przezroczystym, czy obejmowac cala texture czy co.. Efektow do wyboru masz sporo ... add, blend, custom - z custom mozesz jeszcze sobie dowolnie konfigurowac...

Jak masz jakis ruchomy efekt to efekty ustalasz glownie tym:
tcmod scale .5 .5
tcmod scroll 9 0.3

Z czego pierwsze to rozciagniecie (.5 w pionie, .5 w poziomie) tej textury efektu, a droga to szybkosc poruszania sie w pionie/poziomie.

Aby modelowi jakiemu kolwiek dac pomaranczowe swiecenie...
Najlatwiej nalozyc wtedy jakis efekt swiecenia, np. sfx/firegorre.tga - bedzie wtedy taki ognisty, albo effect/envmapgold.tga - wtedy tylko taki pomaranczowy polysk uzyskasz...
Do tego blendfunc add - nalozy na caly model.
Jak chesz jeszcze bardziej razacy, edytujesz textury efektu... Nie kombinowalam, ale chyba modelowi ot tak nie przypisze sie swiecenia..

Z tego mozna sie sporo nauczyc, jednak nie wszystko sie przydaje do edycji modeli... Sporo tu takich bardziej zaawansowanych rzeczy, przydanych np. tylko mapperom przy bardziej zaawansowanych kombinacjach.

EDIT: Zreszta na taki b. jaskrawy model jest prostszy sposob, wystarczy wyedytowac glowna tetxure, dac jej b. mocny jaskrawy efekt i na to taki shader polysku wystarczy, bez kombinacji ze swiatlem itd.

Th3rioN

Od: 2004-07-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-24 19:05:13

Szakal nie ma problemu przynajmniej tak sie moge odwdzieczyc moje gg 1617018 (prawie caly czas jestem niewidoczny) Jak cos to zostaw link do texturek i powiedz co i jak i ja to zrobie.

...so far, ... so good, ...so what?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-24 19:15:39

Ok, dodalam cie do listy... Ja to znow praktycznie nie uzywam gg, no ale jak cos to wyslalam msg, zapisz numer...

Jesli chodzi o te bronie... na wzor tych, bez tego chromecostam.tga, wystarczy je pokopiowac, same takie szare szkielety pozostalych... Te co prostsze to moze zrobie jakos sama, grayscale ... heh, dzieki i tak.
Jak potrzebujesz jakiejs pomocy z shaderami/ czyms dot. tego to pisz.