Jak to zrobic
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Hmmmm....chodzi ci o takjakby niewidzialny mor - textura common - full_clipHa
Ha - bylem szybszy od Szakala!!!!!!!!!!!!!!!!! Yeah brum brum
W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.
a moze chodzilo o shadera ktory jest przezroczysty??
westy sie zastanow czego chcesz i zadawaj precyzyjne pytania.
a prezroczyste textury to:
common/clip - dla ludzikow
common/weapclip - dla ludzikow i pociskow
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Mi się wydaje że chodzi o
common/invisible
PRZEZROCZYSTE umisz czytac :P a nie niewidzialne :P uehehe
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
To może chodzi mu o szkło, wkończu jest przezroczyste a widzialne :PP. Wybierz texturę base_wall/glass01.
A jeśli chodzi ci o clipy, invisible, itd. to napisane jest wyżej.
Hmmm, a gdzie sa ŚLISKIE textury - np. lod czu cus takiego????
W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.
tez bym byl zainteresowany sliskimi texturami:)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Hmm...nie wiem SzakaL dlaczego Ci to nie chodzi, mi dziala wszystko ok...
Pozwoliłem sobie u siebie zobaczyć ową teksturkę slick.
U mnie również działa. Uważam więc że w sytuacjach gdy coś nie chodzi, należy przeinstalować radianta
:)
damndog: clipy przeciez są niewidzialne:P moze chodzi o szyby? :)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
ahaaa - chodzi ci o przezroczyste tekstury typu krat, czy podłogi metalowej? Robisz najpierw blok z tekstury common/nodraw, a potem texturujesz jego jedną (jeżeli ma być to podłoga), lub 4 (jeżeli słup) ściany texturką krat/siatki czy czegoś przezroczystego.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
dobra to ja bardziej szczegulowo opisze:D :
jak dasz nodraw to bedzie mozna przez ta kratke przechodzic jesli nie dasz clipa obok, a jesli dasz zamiast nodraw np. weaponclip to bedzie blokowac gracza i strzaly, jak dasz tylko clip to bedzie mozna przezen strzelac.
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
A jak taka teksture uzyskac znaczy ma byc na czarnym tle czy jakis tam transparent?
znowu ja ci musze tumaczyc.
jak chcesz zrobic swoja kratke to musisz najpier sciagnac sobie q3ase z dzialu mapper stuff, aby zrobic shadera.
tak wyglada przykladowy shader kratki :
textures/base_floor/proto_grate
{
surfaceparm metalsteps
surfaceparm trans // to jest oznaczenie transparent ale nie konieczne
cull disable//widoczna z obydwu stron
nopicmip// nie rozmywa
{
map textures/base_floor/proto_grate.tga
rgbGen identity
depthWrite
alphaFunc GE128
}
{
map $lightmap
blendfunc filter// przezroczystosc warstwy 2
rgbGen identity
tcGen lightmap
depthFunc equal
}
}
jak se nie poradzisz to pisz jeszcze :D
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
sorry ze jeszcze musisz mi tlumaczyc no ale jakos nigdzie o tym nie pisze
ale co/kto pisze?
zadaj konkretne pytanie.
chyba napisze tutoriala o robieniu shaderow :D
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Można to napisać rowniez w notatniku. Otwierasz, piszesz to co ci Damndog wyżej napisał.
> textures/base_floor/proto_grate
>
> {
>
> surfaceparm metalsteps
>
> surfaceparm trans // to jest oznaczenie transparent ale nie konieczne
>
> cull disable//widoczna z obydwu stron
>
> nopicmip// nie rozmywa
>
> {
>
> map textures/base_floor/proto_grate.tga
>
> rgbGen identity
>
> depthWrite
>
> alphaFunc GE128
>
> }
>
> {
>
> map $lightmap
>
> blendfunc filter// przezroczystosc warstwy 2
>
> rgbGen identity
>
> tcGen lightmap
>
> depthFunc equal
>
> }
>
> }
Zapisujesz jako nazwa_pliku.shader. Nagrywasz do kat. baseq3/scripts.
Otwierasz plik scripts/shaderlist.txt, na końcu dopisujesz nazwe skryptu, i zapisujesz.