ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Pytania totally newba

Falfas

Gravatar

Od: 2007-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-05 19:22:50

A wiec tak:

1 Mamy z kolega neostrade. Czy mozemy grac ze soba za pomoca opcji create game w zakladce multiplayer, czy tylko poprzez serwery?

2 Pomimo zastosowania sie do rady briana (chyba), tzn wklejenia folderu osp rownolegle z base3q, moj quak nie widzi tego moda (mod cpma widzi). Mam najnowszego patcha.

3 Kiedy jestem na modzie cpma, i probuje wejsc na jakis z serwerow, pisze ze nie mam mapki (albo os w tym stylu), pomimo ze sciagnalem map packa (ok 117Mb) i nie wiem, gdzie jeszcze inne mapki sciagnac

4 Nie wiem gdzie wklejic sciagniete ze stronki pliki z modelami oraz skinami (sciagam folder models w ktorym sa dane siagnietego modelu, ale w moim folderze z quakiem nie ma zadnego foldeu models, a wklejenie go tam nic nie daje. to samo z folderem scripts

5 Czy model jakiego uzywam jest widziany przez mojego przeciwnika, ktory go nie sciagnal?

Prosze o pomoc ;)

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-05 19:38:07

zobacz: link
5. Jezeli Twoj kolega nie ma modelu na dysku, to nie widzi go.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-05 20:40:29
  1. Jeżeli mieszkacie w mieście, gdzie są routery tepsy, macie neo z wysyłem przynajmniej 256 kBps to możecie spróbować. Pamiętajcie o otwarciu portu 27960 na firewallu. Następnie osoba, która zakłada serwer podaje koledze swoje aktualne IP, który łączy sie za pomocą komendy /connect IP (bo podejrzewam, że portu nie będziecie zmieniac z defaultowego). Mimo wszystko jednakwarunki do gry mogą okazać się nienajlepsze, więc polecam korzystać z publicznych serwerów gry.
  2. Katalogi z modami wkleja się do głównego folderu gry. Sprawdź, czy nie masz folderu w folderze, bo wtedy Ci nie wykryje.
  3. A czy masz pełne CPMA? Czy zassałeś tylko upgrade 1.40, które warzy 8MB? Ta wersja jest przeznaczona do updatowania, czyli musisz zassać najpierw wcześniejszą, pełną wersję moda, która waży około 80 MB. (dlatego tak dużo, bo była z częścią mapek, jakie wyszły na tamtą chwilę).
  4. Zassane pliki (mapy, modele, skiny itp.) wrzucasz luzem do baseq3. Jeżeli nie działają tak, to znaczy, że zostały przygotowane niepoprawnie (drzewo skompresowanych katalogów w pliku się nie zgadza).
  5. Jeżeli go nie zassał to go nie widzi. Chyba, że serwer jest odpalony z dodatkową komendą sv_pure 0, a osoba łącząca ma włączoną opcję cl_allowdownload 1. Wtedy wszystkie niestandardowe pliki, używane aktualnie przez serwer zostaną pobrane przez klienta bezpośredni z servera.

Polecam lekturę Biblii Mańka (linka podaje w swoim poście), oraz działu ABC gry w śieci.

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-05 20:41:17

1)tak

2)bryan’a / widocznie masz podfoldery jakies

3)trzeba sciagnac cpma mappack (opisane w odpowiednim dziale na stronie)

4)do baseq3

5)nie

odi profanum vulgus et arceo

den

Gravatar

Od: 2003-06-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-05 21:08:10

RauL ® napisał:

>
> 3. A czy masz pełne CPMA? Czy zassałeś tylko upgrade 1.40, które warzy 8MB? Ta wersja jest przeznaczona do updatowania, czyli musisz zassać najpierw wcześniejszą, pełną wersję moda, która waży około 80 MB. (dlatego tak dużo, bo była z częścią mapek, jakie wyszły na tamtą chwilę).
>
RauL źle mówisz, pełna wersja CPMA 1.40 (bez map) waży własnie ok 8MB, nie jest to żaden upgrade. Dla clienta tyle w zupełności wystarczy, żeby grać na standardowych mapach.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-05 21:18:53

Przyznam się, że nie testowałem. podpierałem się tylko tym co wyczytałem no i to "Download 1.40 upgrade" w takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd w tym miejscu.

Falfas

Gravatar

Od: 2007-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-06 17:10:37

Dziekuje wam bardzo ;).

Mam jednak jeszcze 1 pytanko:

Czy moglibyscie mi polecic jakis serwer Q3 1v1, do ktorego nie wymagany jest zaden mod, a jedynie patch (najlepiej jakas standardowa mapa), lub nawet bez niego? Przegladalem sewery umieszczone na stronie, ale za kazdym razem brakowalo albo mapy, albo czegos jeszcze innego ;/

I czy zeby moc uzywac nowego modelu, musze miec najnowszy patch?

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-06 18:59:25

odi profanum vulgus et arceo

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-06 19:17:43

przeanalizuj w dziale, do którego link podaje Bry wyzej tematyke programu All Seeing Eye. Nie wyobrazam sobie Q3 + multi bez tego programu.

Falfas

Gravatar

Od: 2007-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-06 21:26:26

Eee sluchajcie przy instalacji All Seeing Eye’a wyskakuje mi blad: Unable to verify file authentiity. You can still press Install if you’re feeling crazy. Kilkakrotnie probowalem od nowa ale ciagle to samo ;/

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-06 21:31:18

no skoro pisze "You can still press install" to wcisnij "Install" :) Mozesz tez sprobowac sciagnac GameSpy (www.gamespy.com)

odi profanum vulgus et arceo

Falfas

Gravatar

Od: 2007-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-01-07 17:17:19

Zastosowałem się do rad Biblii [M]aniek’a i doszedlem do momentu, gdzie ściagam osp v1.03a (ze strony), rozpakowywuje go w katalogu q3 i..... moj quak nie widzi moda. Mam juz zainstalowanego patcha. Co robic??

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-01-08 09:16:29

upewnij sie ze masz osp katalogu /quake3(czy jak tam masz nazwany)/osp i w osp są już pliki, plus pare katalogów. bo moglo sie zdarzyc tak, ze rozpakowales "katalog do katalogu". nastepnie upewnij sie, czy patch sie poprawnie zainstalowal poprzez otwarcie konsoli w grze. w jej prawym, dolnym rogu powinna widniec wersja 1.32. jezeli wszystko jest tak jak opisałem, nie ma mozliwosci, aby w menu mods nie bylo osp...