ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

pytanie nt sieci i portow

didi

Gravatar

Od: 2003-06-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-06-20 12:32:06

hejka, mam taki problem (czy raczej pytanie)
mieszkam w akademiku, lacze 2mb, na wakacje zostaje kolo 20-30 uzytkownikow (mam nadzieje ze mniej). do tej pory bylo kolo 200, wiec nie moglem sobie pograc w q3 na sieci. na serwerze proxy dla www (z ograniczeniem 7kb/s na uzytkownika) i cbq (wylaczane kolo 1, moze w wakacje wczesniej, wlaczane chyba kolo 6).
czytalem w archiwum, ze piorytety trzeba ustawic na porty 2769*, wypadaloby jeszcze chyba ustawic w cbq udp jako protokol piorytetowy?

kolejna rzecz, to to, ze icmp jest chyba zablokowany - bedzie to mialo jakis wplyw? tego ostatniego nie jestem pewien, bo wprawdze dostaje informacje nt pingu do serwerow, z drugiej strony tracert czy ping z mojego kompa nie przechodzi przez serwer.
jesli ktos (bryan czy yaboll) moglby mi cos poradzic to bede wdzieczny (sorx, jesli przekrecilem xywki)

didi

Gravatar

Od: 2003-06-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-06-20 12:53:59

myslalem tez nad sztywnym wydzieleniem kawalka lacza (pol mega chyba by wystarczylo?), tylko nie wiem czy admin na to pojdzie tak latwo. teraz tak jeszcze pytanie. czy przy sztywnym wydzeileniu lacza, jest ono przypisywane do konkretnych ip (podejrzewam, ze jest taka mozliwosc), czy tez (co preferowane), na lacze to przechodzi sie w momencie uzywania konkretnego protokolu na konkretnym porcie?

log

Od: 2002-08-06

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2003-06-20 13:31:00

pol mega na q3? wystarczy 6kB :-)

Porty to 279x oraz bardzo czesto 10000 20000 30000 i 40000

Paczki z priorytemtem musza byc tcp i udp bo po tyvh chodzi a co do pingu i tracerouta to nie bedzie chodzil własnie przez zablokowane icmp

didi

Gravatar

Od: 2003-06-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-06-20 13:37:34

co do tego pol mega dlatego pytam - jaka jest minimalna wartosc pasma, przy ktorej q3 bedzie ciupac bez zadnych lagow? w to 6kb to nie wierze, yab zreszta pisal gdzies ze przy 2mb empirycznie 20%. zreszta zakladam (a raczej jestem pewien), ze nie tylko ja bede gral :P w koncu sesja juz sie konczy ;)
co do tego icpm to wiem, ze jest zablokowane, ale czy to ma jakis wplyw na gre?
co do tych portow, to to zalezy only od tego, na jakim porcie stoi serwer? pytam sie, bo w cs np. bylo to troszke inaczej rozwiazane (tzn oprocz portu serwera trzeba bylo jeszcze kilka innych portow znice\'owac)