ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

q3 i linux

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-23 13:07:46

Wiem, że ten temat już był, ale nie mogę sobie z tym poradzić. Chodzi o to, że jak uruchamiam q3 pod linuksem to wypisuje mi w terminalu, że nie może załadować pliku default.cfg .

Próbowałem instalować q3 jeszcze 3 razy ( kopiując plik pak0.pk3 z partycji windows'owskiej, z płytki (mam oryginała) i robiąc dowiązanie z partycji win - za każdym razem to samo ).

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-23 18:45:42

Tylko, na windowsie mi działa, a na linuksie nie. Szukam pliku default.cfg, ale nigdzie nie znajduję go [2][2][2]

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-23 22:33:09

a czy przypadkiem to nie jest restricted demo mode? i szuka default.cfg w /demoq3 zamiast /baseq3?

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-24 08:38:06

> Tylko, na windowsie mi działa, a na linuksie nie. Szukam pliku default.cfg, ale nigdzie nie znajduję go [2][2][2]

bo plik default.cfg znajduje sie w pliku pak0.pk3. jesli wywala ci taki blad,

to znaczy ze plik jest zle przegrany.
zrob tak:

md5sum sciezka_do_pliku_pak0.pk3_na_plytce

md5sum sciezka_do_pliku_pak0.pk3_na_dysku
jak dostaniesz dwa rozne wyniki, to masz na bank uszkodzony plik.

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-24 15:10:41

co do tego co napisał damndog:

nie wiem, ale gdy próbuje uruchomić q3 pokazuje mi tak:
[lukasz@user quake3]$ ./quake3

Q3 1.32b linux-i386 Nov 14 2002

----- FS_Startup -----

Current search path:

/home/lukasz/.q3a/baseq3

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak8.pk3 (9 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)

/usr/local/games/quake3/baseq3

./quake3.x86/baseq3

534 files in pk3 files
Running in restricted demo mode.
----- FS_Startup -----

Current search path:

/home/lukasz/.q3a/demota

/usr/local/games/quake3/demota

./quake3.x86/demota

534 files in pk3 files

----- CL_Shutdown -----

----- CL_Shutdown -----

Sys_Error: Couldn\'t load default.cfg

a co dotego co napisał FAQ:
[lukasz@user quake3]$ md5sum /home/lukasz/Documents/q3a/pak0.pk3

1197ca3df1e65f3c380f8abc10ca43bf /home/lukasz/Documents/q3a/pak0.pk3

[lukasz@user quake3]$ md5sum /mnt/cdrom/Quake3/baseq3/pak0.pk3

1197ca3df1e65f3c380f8abc10ca43bf /mnt/cdrom/Quake3/baseq3/pak0.pk3

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-11-25 01:45:04

skoro checksumy sie zgadzaja to plik nie jest uszkodzony , a problem z default.cfg byl juz kilkukrotnie poruszany, poszukaj wiec tematu z nim zwiazanego (o ile pamietam byl na glownym forum quake3)

odi profanum vulgus et arceo

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-26 00:35:06

> co do tego co napisał damndog:
>
> nie wiem, ale gdy próbuje uruchomić q3 pokazuje mi tak:
>
>
> [lukasz@user quake3]$ ./quake3
>
> Q3 1.32b linux-i386 Nov 14 2002
>
> ----- FS_Startup -----
>
> Current search path:
>
> /home/lukasz/.q3a/baseq3
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak8.pk3 (9 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
>
> /usr/local/games/quake3/baseq3
>
> ./quake3.x86/baseq3

a gdzie pak0.pk3 ?
> [lukasz@user quake3]$ md5sum /home/lukasz/Documents/q3a/pak0.pk3
>
> 1197ca3df1e65f3c380f8abc10ca43bf /home/lukasz/Documents/q3a/pak0.pk3
>
> [lukasz@user quake3]$ md5sum /mnt/cdrom/Quake3/baseq3/pak0.pk3
>
> 1197ca3df1e65f3c380f8abc10ca43bf /mnt/cdrom/Quake3/baseq3/pak0.pk3

zrob symlinka:

/usr/local/games/quake3/baseq3/pak0.pk3 -> /home/lukasz/Documents/q3a/pak0.pk3

i odpal q3 ponownie.

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-29 16:10:23

Ok, już jest pak0.pk3 [1]

Ale niestety, przy uruchamianu w terminalu pokazał się napis, że nie ma q3config.cfg i autoexec.cfg [2] ten pierwszy, to skopiowałem z partycji windowsowskiej, ale skąd wziąść autoexec.cfg ?

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-04 13:58:27

Może mógłby ktoś mi opisać jak on sam instalował quake3 na linuksie? Byłbym bardzo wdzięczny ( albo na forum, albo pisząc mail\'a na luka52@poczta.onet.pl ). Bo nadal nie umiem sobie poradzić :(

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-04 19:47:35

no instalacja na linuksie sprowadza sie jedynie do skopiowania pak0 i uruchomienia pr132. nie wiem co mozna zrobic zle :P autoexec moze byc pusty, ale on nie jest obowiazkowy bo ja go nie mam wcale :D

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-05 18:01:15

No cóż, jak widać mogą być problemy, niestety :( Ale dobra. Więc wykasowałem q3 i zainstalowałem jeszcze raz o tak:

  • utworzyłem katalog : /home/lukasz/q3a

  • skopiowałem tam instalkę i dowiązałem pak0

  • uruchomiłem instalkę :P

  • q3 zainstalował się w /home/lukasz/q3a

  • dowiązałem pak0 do /home/lukasz/q3a/baseq3

  • tam też skopiowałem q3config

  • tam też utworzyłem pusty plik o nazwie autuexec.cfg
    i to tyle z instalację
    uruchamianie:

cd /home/lukasz/q3a && ./quake3
i pokazuje mi się tylko czarny ekran
więc co jest źle?

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-06 12:22:04
  • wlacz konsole

  • przejdz do katalogu z q3

  • wpisz ./quake3.x86

  • kombinacja alt+ctrl+ szary+/- przelacz rozdzielczosc

  • zabij q3

  • zobacz co wypisal w konsoli.

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-07 12:23:32

Oto, co jest w konsoli po uruchomieniu quake3:
[lukasz@user q3a]$ ./quake3

Q3 1.32b linux-i386 Nov 14 2002

----- FS_Startup -----

Current search path:

/home/lukasz/.q3a/baseq3

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak8.pk3 (9 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak7.pk3 (4 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak6.pk3 (64 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak5.pk3 (7 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak4.pk3 (272 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak3.pk3 (4 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak2.pk3 (148 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak1.pk3 (26 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)

/home/lukasz/q3a/baseq3

./quake3.x86/baseq3

4073 files in pk3 files

execing default.cfg

execing q3config.cfg

execing autoexec.cfg

Hunk_Clear: reset the hunk ok
------- Input Initialization -------

Joystick is not active.

----- Client Initialization -----

----- Initializing Renderer ----

----- Client Initialization Complete -----

----- R_Init -----

...loading opengl32: QGL_Init: Can\'t load opengl32 from /etc/ld.so.conf or current dir: /home/lukasz/q3a/opengl32: cannot open shared object file: No such file or directory

failed

...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display

...setting mode 6: 1024 768

Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2

XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized

XFree86-VidModeExtension Activated at 1024x768

Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.

GL_RENDERER: GeForce FX 5600/AGP/SSE/3DNOW!

Initializing OpenGL extensions

...ignoring GL_S3_s3tc

...using GL_EXT_texture_env_add

...using GL_ARB_multitexture

...using GL_EXT_compiled_vertex_array

XF86 Gamma extension initialized
GL_VENDOR: NVIDIA Corporation

GL_RENDERER: GeForce FX 5600/AGP/SSE/3DNOW!

GL_VERSION: 1.4.0 NVIDIA 44.96

GL_EXTENSIONS: GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_shadow GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_HP_occlusion_test GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NVX_ycrcb GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow

GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096

GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4
PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)

MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A

GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits

CPU:

rendering primitives: single glDrawElements

texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR

picmip: 0

texture bits: 32

multitexture: enabled

compiled vertex arrays: enabled

texenv add: enabled

compressed textures: disabled

Forcing glFinish

Initializing Shaders

...loading \'scripts/lightningnew.shader\'

...loading \'scripts/explode1.shader\'

...loading \'scripts/gfx.shader\'

...loading \'scripts/tim.shader\'

...loading \'scripts/base.shader\'

...loading \'scripts/base_button.shader\'

...loading \'scripts/base_floor.shader\'

...loading \'scripts/base_light.shader\'

...loading \'scripts/base_object.shader\'

...loading \'scripts/base_support.shader\'

...loading \'scripts/base_trim.shader\'

...loading \'scripts/base_wall.shader\'

...loading \'scripts/common.shader\'

...loading \'scripts/ctf.shader\'

...loading \'scripts/eerie.shader\'

...loading \'scripts/gothic_block.shader\'

...loading \'scripts/gothic_floor.shader\'

...loading \'scripts/gothic_light.shader\'

...loading \'scripts/gothic_trim.shader\'

...loading \'scripts/gothic_wall.shader\'

...loading \'scripts/hell.shader\'

...loading \'scripts/liquid.shader\'

...loading \'scripts/menu.shader\'

...loading \'scripts/models.shader\'

...loading \'scripts/organics.shader\'

...loading \'scripts/sfx.shader\'

...loading \'scripts/shrine.shader\'

...loading \'scripts/skin.shader\'

...loading \'scripts/sky.shader\'

...loading \'scripts/test.shader\'

----- finished R_Init -----
------- sound initialization -------

Received signal 15, exiting...

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-07 17:19:02

> Oto, co jest w konsoli po uruchomieniu quake3:
>
> (...)
>
> ------- sound initialization -------
>
> Received signal 15, exiting...

no widzisz i tu go boli, nie mogl zainicjalizowac dzwieku,

a sygnal 15 to => TERM(inate) 15 exit
no to teraz kolejne pytania:

  • czy poza q3 dziala ci dzwiek ?

  • czy uzywasz jakiegos miksera (arts/esd) ?

  • jaka masz karte ?

  • przez co odtwarzasz dzwiek ? (kernel+oss, czy alsa)

  • jaki masz kernel ?

  • z konta roota wydaj polecenie [b]lsof |grep dsp[/b] i wklej tu wyniki.
    aaaa i jeszcze zerknij tu => q3arena.gry.wp.pl/?id=36#q3-play

co prawda lekko przestarzale linki, ale idea pozostaje bez zmian.

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-09 15:24:16

więc będe odpowiadał po kolei:
-tak, choć czasem są problemy ( zamiast dźwięku tak jakby \'charczy\')

-raczej nie

-karta muzyczna zintegrowana na płycie głównej ( Realtek ALC650 (AC-Link))

-alsa

-2.4.22-10mdk

  • artsd 3354 lukasz 8u CHR 14,3 1466 /dev/sound/dsp

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-09 21:43:27

> więc będe odpowiadał po kolei:
>
> (...)
>
> -alsa
>
> (...)
>
> - artsd 3354 lukasz 8u CHR 14,3 1466 /dev/sound/dsp

/dev/dsp jest linkiem do /dev/sound/dsp

jesli przypadkiem wisi ci mikser arts na urzadzeniu, to masz 3 wyjscia:

1). pkill artsd zeby zwolnic /dev/dsp i odpalic Q3.

2). powiesic artsa na innym urzadzeniu (np. /dev/adsp) i odplaic Q3.

3). przestawic Q3 tak zeby korzystal z innego urzadzenia (Q-konsola: /snd_device, /snd_restart)

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***

bfr_aka_pablonzo

Od: 2002-12-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-10 23:05:56

u mnie jest cos takiego :
------- sound initialization -------

Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ

trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)

/dev/dsp: Input/output error

Could not mmap /dev/dsp

ma ktos jakies pomysly ? ;o

lukasz

Gravatar

Od: 2003-11-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-11 19:01:18

Ok, narazie działa bez dźwięku :), będe próbował coś dalej z tym robić :)