ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Q3 swiatlo i cienie...

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-03 21:11:09

Mam pytanie jak wylaczyc wszelkiego rodzaju oswietlenia w Q3 r_vertexlight to za malo :/ chodzi mi o to aby textury byly calkowicie pozbawione cieni (przebarwien w kierunku ciemniejszego koloru)

Patrz link www.qmpb.friko.pl/inne/greenbox.JPGgreenbox - chce aby wszystko bylo w jednakowym odcieniu zieleni. Da rade cos zrobic?
PS. Trzeba skopiowac linka bo inaczej nie chce sie chyba wlaczyc :/

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-03 22:26:02

hmm, nie wiem czy bedzie to akurat zielony, ale poszukaj na necie tga hooka camping gaza:) tam jest cos takiego ze elementy bardziej oddalone sa bardziej biale, a te ktore sa najblizej sa bardziej czarne:) przydatne tez w robieniu depth of field, a potem wystarczy color replacem bialy na zielony i pobawic sie similarity, zreszta sam wiesz jak to zrobic:)

www.shaolinproductions.org/modules.php?name=News&file=article&sid=43
to moze sie przydac :) a jeszce jedno pytanie tak z ciekawosci:
chciales uzyc tego greenboxa do depth of field?bo nie wierze zeby ktos chcial ogladac jakiegokolwiek fraga w zielonej mapie:P

mises.org / marksdailyapple.com

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-03 23:20:01

Nie, to nie ma nic zwiazanego z TGAhook ani deph of field. To ma byc w zasadzie to samo co podmienienie mapy blackboxem z Defraga, z tym ze zielone i z zachowacnymi wszystkimi scianami (black box to puste pudelko).
Potrzebuje najkrocej mowiac wylaczyc wszelkie ustawione na mapie swiatla. Bo wtedy znikna wszelkie swiatlocienie i normalnie sciany nie beda widoczne.
edit: potrzebuje poprostu ustawic zielony jako przezroczysty kolor w AFX
edit2: www.own-age.com/forum/thread.aspx?id=16121

jrb wrote:

\"what i did instead, as i keyed quite a lot of stuff in iT2, was to create custom textures for the custom maps, and replace all the quake3 textures with pure green, and then captured footage of custom or standard maps, imported it into vegas for chroma keying, or after effects for standard keying/spill suppression. blue, magenta, red, etc should work equally well, it really depends on the action, models being used.\" -tylko ze w poprawnym \"keyowaniu\" przeszkadzaja wlasnie cienie na mapie.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-04 14:51:28

> Patrz link www.qmpb.friko.pl/inne/greenbox.JPGgreenbox - chce aby wszystko bylo w jednakowym odcieniu zieleni. Da rade cos zrobic?

Skompiluj mapę nie ze wszystkimi opcjami oświetlenia tylko jakimśtam fast visem. Sorx, że tak lakonicznie, ale ja to po prostu robię a nie patrzę, jak to się nazywa ;)

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-04 18:48:33

Eh... a skad mam wziasc zrodla do odpowiednich map? Interesuja mnie cpm3, 6+, 6++, pro-q3dm6 i jeszcze pare innych...

PS. a w zamierzeniu tego co chce zrobic... to zrodla wszystkich map Q3DM# i Q3tourney#

szaq

Od: 2003-08-04

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-05 16:11:50

Z tego co rozumiem, chcesz aby pozostały widoczne tylko postacie i itemy namapie. Sposób ot taki jaki mav zastosował. Czyl zrób jakakolwiek mape wielkich rozmiarów sześcian. Daj wszystkie texturki, np niebieskie. Potem w defragu podmień tę mapę wpisując jej np nazwe cpm3. Będziesz miał postacie latające w zawieszonej przesztrzeni - innymi słowy bluebox przygotowany do efektów specjalnych , rodem z hollywood =].

Aforyzm jest ostatnim ogniwem długiego łańcucha myśli.

BF3 Stats

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-05 17:12:42

Nie, nie, nie. Sciany musza zostac tak jak sa. Maja byc jednolicie zielone a to uzyskam jedynie poprzez podmiane textur (jak zrobilem) i wylaczenie swiatla (czego nie zrobilem)

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-05 18:13:23

a gdy zrobisz greenboxa i vertex na 1?:) tylko ze wtedy spawara bedzie jakas dzika:(

mises.org / marksdailyapple.com

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-05 19:48:30

> Mam pytanie jak wylaczyc wszelkiego rodzaju oswietlenia w Q3 r_vertexlight to za malo

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-06 19:32:48

> Nie, nie, nie. Sciany musza zostac tak jak sa.

Ale po co??????? :D

Hakan

Od: 2002-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-08 10:18:36

Po co? Mialem juz wyslac screena z przykladem ale znalazlem wczesniej rozwianie wiec odpowiedz znajdziesz dopiero w filmie :P
PS. Wystarczy ustawic r_mapoverbrightbits na 8-12