ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

q3dade13

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-23 20:42:18

Pozwoliłem sobie na chwilę słabości, własnego widzimisię i narcystycznej obsjesji na temat własnej twórczości :D. Dzięki mojemu nienasyconemu ego założyłem ten oto temat. A teraz na poważnie:

Zapraszam do ściągania mojej najnowszej mapki q3dade13 - Anguis in herba. Jak już może widzieliście mapka osadzona jest w klimacie egipskim. Wszystko przeznaczone do gry 1on1 pod CPMA.

Proszę o komentowanie zwłaszcza itemplacementu, ponieważ jeszcze nigdy, nigdy nie miałem takich problemów, żeby umieścić na mapie wszystkie itemsy. Mam nadzieję, że udało mi się to całkiem nieźle i że mapka się Wam spodoba.

To jeszcze na koniec podam linka :D - www.q3arena.gry.wp.pl/?id=33&akcja=download&idm=132[b]q3dade13[/b], żeby się nie męczyć z powrotem na czystego ORGa.

zablotzky

Od: 2003-05-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-23 21:53:23

sciagam, zagram, zedytuje i napsize refleksje :)
/gram ;)
edit: ojoj zagralem i poszedlem spac :P sorki :) gra sie super, ale nie bede mowic nic o reszcie bo nie znam sie na tym, mapka super :)

scratch aka zablotzky o/

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-25 23:17:06

Nie no ludziska! Napiszcie coś bo aż mi głupio :P.

zablotzky

Od: 2003-05-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-26 10:26:18

odjelo im mowe :) takie cuda sie zadko zdazaja ;) wiec nie moga wydusic slowa z siebie

scratch aka zablotzky o/

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-08-26 11:25:24

Dlaczego zawsze dajecie clipy w najlepszych miejscach dla trickerow? -=|

Wszedzie takie ograniczenie - bleh... zostawcie troche swobody, hehe... zreszta jak sie bedzie pod pm to czasami mozna zaryc w niewidoczny sufit ;o... Ale przejde do mapy - ocenie juz tylko wyglad, gdyz swego czasu mialem manie egyptu, hehe (df rulz ;p).

Textury - czasami (rpzynamniej dla mnie to sie w oczy rzucilo) - za duzo niebieskich trimow zrzuconych w jedno miejsce - no, ale pierwsze wrazenie przecie...

Ogolnei to aldnie wsio wyszlo, ale czasem tak pozbijane wszystko mi sie wydaje - jakby trim na trimie byl (prosze to traktowac jako lekka przenosnie =o)... co za duzo to tez nie zdrowo (chyba :asd)...

Oswietlenie - dzizus... ciemno tu... ustawilem se chyba gamme 1.7 i wtedy juz byl lux =P. Monitor chyba jeszcze nie nawala, bo nie taki stare przecie =P...

No i chyba juz skoncze, bo moze sie myle, ale to tylko moje osobiste odczucia, wiec nie buczec na mnie prosze ;-).

Ogolnie to dobra robota - jeszcze znajde sobie moze kiedys czas to pokozaczym ;) (tylko kiedy ten czas znalezc -=|)...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-26 12:54:13

Mapka rzeczywiscie fajna i ładna ale niewiem co w niej takiego cpma :| ...

Nie zauwarzylem na niej [tylko raz patrzalem ;P] czegokolwiek co mozna by zrobic tylko na ty modzie a nie dalo by sie na innym... Oczywiescie moze sie myle wiec zaraz ide szukac tego cpma w tym q3dade13 :P [pechowa liczba :D]
Ogolem dobra mapka :D

gj dade

zablotzky

Od: 2003-05-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-26 13:26:53

emku chyba ci jednak monitor nawala :P ja gram na gamma 1.1 i jest spoko :)

scratch aka zablotzky o/

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-08-26 13:40:12

> emku chyba ci jednak monitor nawala :P ja gram na gamma 1.1 i jest spoko :)

Nie lotej a mocno - na innych mapach oswietlenie mi swieci jak trzeba (=p), wiec chyba cos w tym jest =o...
NecrosiS - mimo wszystko pod pm jest miejsce na klka skokow =p...

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-26 14:44:13

Ja robię pod ProModa podświadomie :D.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-26 15:18:21

> NecrosiS - mimo wszystko pod pm jest miejsce na klka skokow =p...

Tak ale wynikajom one z farta mappera :P [akurat zrobil to taka nie inaczej] i niewnoszom niczego do gry [nieulatwaijom dostania sie gdzies itd]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-26 16:08:15

No dzięki - fart mappera. Nie słyszałem jeszcze o czymś takim :P.

Prawdą jest to, że gdy robię mapkę, to nie wyliczam odległości, nie szukam wszędzie miejsca, żeby coś dorobić i gotowy kolejny jump. Mapkę robię tak aby było po prostu przyjemniej grać pod CPMA niż pod vq3. I właśnie wszystko to robię jakoś tak bez wcześniejszego zaplanowania. Poza tym w readme (którego nikt nie czyta :P) jest napisane, że platforma nie tylko CPMA, wprawdzie ProModzik jest z wykrzyknikiem :D, ale jest też napisane - \"and others\"... Wiec grajcie na czym wolicie, mi się wydaje, że na CPMA jest lepiej.

A jeśli chodzi o oświetlenie ^M^, to powiem Ci, że już miałem wszystko rozjaśniać gdy stwierdziłem, że może fajniej będzie klimatycznie :D. A gammę mam 1.4.

Może w najbliższym czasię się za nią zabiorę (bo na razie to odpoczywam [wreszcie]) i wydam nową wersję na której nie będziecie zawadzali o sufit w pomieszczeniu z YA :P. Może coś jeszcze wymyślę. Na razie mam trochę rzeczy na głowie, zbliża się Wrzesień (szkoła i nie tylko :>) i w ogóle.

Chyba rozwiałem kilka wątpliwości, więc jeśli macie coś jeszcze to piszcie. Piszcie śmiało, ja chętnie odpiszę...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-27 12:43:32

Hmm widze ze slowo \"fart\" zachamsko zabrznialo .. sor dade :D

Wiesz co mialem na mysli :D [chyba] ...jeszcze raz sor !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-27 12:56:58

Hehe... spoko, spoko. Czy zabrzmiało chamsko? To kwestia gustu, mnie jest ciężko obrazić, więc dla mnie to chamskie nie było.

Heh, nabiłem? PozdrOOfko ;).

[FPP]MaTi

Od: 2002-07-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-27 14:56:37

> Hehe... spoko, spoko. Czy zabrzmiało chamsko? To kwestia gustu, mnie jest ciężko obrazić, więc dla mnie to chamskie nie było.
>
> Heh, nabiłem? PozdrOOfko ;).

fart jak @#$%! skoro piszez ze nie liczysz odleglosci miedzy skokami. na moich projektach kazde 2 kratki (2 cm) to 64 pikseli w w gridnidzie! moj projekt mapy to czysta matematyka i jesli nie robisz tak to albo robisz mapy od niedawna albo robisz juz wszystko na mistrzowsko ze nie potrzebujesz tego... zastanow sie!

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-08-27 15:45:06

Gdybyś wykazał choć odrobinę zainteresowania to byś wiedział, że mapy zacząłem robić jakiś czas temu. Mistrzem też nie jestem :P.

Weź jednak pod uwagę to, że skoro nic nie projektuję, a już wcześniej wychodziły mi mapki pod PM to chyba nie jest do końca fart, nie uważasz?! Wiesz, jak robię mapkę to nie myślę cały czas, że musi to być mapka pod CPMA. Robię tak jak uważam i zawsze wychodzi mi tak jak to widać na moich mapkach. Czy źle czy dobrze sam sobie zdecyduj. Gdybym miał robić mapki only PM, z linijką w ręku i zwracaniem uwagi na każdy możliwy trik to moja \"seria\" nie nazywałaby się q3dadeX tylko pm3dadeX. A dlaczego q3dadeX? Bo to są mapki w moim stylu, że żaden OSP, vq3 czy CPMA, tylko to co ja chcę. A że wychodzą bardziej pod PM to mnie cieszy ponieważ PM gram i bardzo lubię.

Przecież największym fartem jest to, że mapki robię, co nie? No bo fartem kupiłem kompa, zacząłem grać w kwaka, a potem fartem zacząłem mapki robić. A że wychodzą mi nienajgorsze (samokrytyka przede wszystkim!) to też jest fart.

Nie znasz mnie, nie wiesz jak wymyślam mapkę, jak ją robię więc proszę Cię - nie pisz, że to fart.

Myśl jak chcesz, bo to mnie nie obchodzi, ale zanim coś napiszesz, to pomyśl! Ja nigdy nie piszę czegoś na wyczucie, jeśli kogoś nie znam.

Jak już w poprzednim poście wspomniałem - nie zdenerwowałem się, lekko zirytowałem :|.

BTW. - masz jakąś stronkę ze swoimi mapkami?

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-28 00:49:23

> fart jak @#$%! skoro piszez ze nie liczysz odleglosci miedzy skokami. na moich projektach kazde 2 kratki (2 cm) to 64 pikseli w w gridnidzie! moj projekt mapy to czysta matematyka i jesli nie robisz tak to albo robisz mapy od niedawna albo robisz juz wszystko na mistrzowsko ze nie potrzebujesz tego... zastanow sie!

IMHO takie robienie mapek z linijką w ręku jest chore. Promode i sam Q3 to nie tylko skoki, triki, itp. Do pewnego stopnia te wszystkie bajery podnoszą grywalność, ale bez przesady - najważniejszy jest układ pomieszczeń i rozmieszczenie przedmiotów. Triki to taki smaczek, fajnie jest jakiś odkryć - najlepiej jak wymyśli się coś czego nie przewidział autor mapki. Przecież np. taki Jude nie zaplanował na kartce wszystkich skoków po lampach na cpm3. Inny przykład, z Q2. Sławne q2dm1 zostało zaprojektowane kiedy w Quake\'u 2 nie było jeszcze m.in. podwójnych skoków. A potem okazało się, że na tej mapce można wykonać mnóstwo trików. I tak jest moim zdaniem najlepiej, a wymyślanie mapki, na której da się zrobić \"ten skok w tym miejscu, a ten skok w innym\" jest śmieszne...

MsT

Od: 2002-12-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-28 01:46:28

e ble :>
na mapce skacze mi sie dobze .. zmienil bym cos z tymi teleportami (najlepiej zamienil wejscia miejscami [ciekawe czy ktos mnie zrozumie]) gdzie niegdzie oderwal sufit .. a co do rozmieszczenia itemow to nie zastanawialem sie duzo ale napewno cos trzeba zmienic ;p
> ... tak jest moim zdaniem najlepiej, a wymyślanie mapki, na której da się zrobić \"ten skok w tym miejscu, a ten skok w innym\" jest śmieszne...

ja tu mam inne zdanie w mapkach promodowych wazne jest i to bardzo .. zaplanowanie czegos tak aby cos mozna bylo niesamowitego wykonac .... ):>

to ostatnio jest modne i takie mapy sa grywalne ... ;-p

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-28 16:29:20

Pierwszy raz sie z tobom Lukin zgadzam :D ... wspulczuje ci mati jak ty tak wlasnie robisz mapki .. ja np dobrze wiem jakom odleglosc wstawic i jakie majom byc schodki bez linijki i bez obliczen i wstawiam to instynktownie !

Ja na twoim miejscu zaczol bym projektowac domy i inne bajerki .. pokaz im jaki jestes kozok [slawnym projektantom] i jak sie liczy a nie nam :D bo my dobrze wiemy co robimy !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-08-28 16:43:51

hyh... jak sie trikuje to jest to proste, łatwo wstawić na mapke jakis element, gdzie da sie wykonac jakis trik. nie musze odmierzac, wszystko tak na miejwiecej. Jak sie wie ile jednostek maksymalnie mozna przeskoczyc srednim/latwym/trudnym skokiem, to nie trzeba sprawdzac, kombinowac, wszystko samo sie ulozy tak ze bedzie gdzie poskakac. kiedys aby zrobic pady, (tak, zwykle pady) musialam kombinowac kilka godzin z nimi, wysylac testerowi, a teraz praktycznie za pierwszym razem wychodzi, i moge sama przetestowac ich trudnosc. z trikami na mapie jest podobnie. Mozna (nawet przydaloby sie) cos zaplanowac, ale wyliczanie odleglosci, jednostek... to chore... chyba ze ktos wcale sie nie zna na trikach, wtedy to raczej nie ma innego wyjscia jak chce wstawic jakies miejsca do skokow na mapie. ja to robie \' na oko\', i nie ma z tym wiekszych problemow.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-28 16:52:12

Dokladnie :P nic dodac nic ując .... liczenie z linijkom jest chore :D... dobra wiem czepaim sie , wiem ze to byla przenoscnia :D

[FPP]MaTi

Od: 2002-07-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-29 20:19:05

> Pierwszy raz sie z tobom Lukin zgadzam :D ... wspulczuje ci mati jak ty tak wlasnie robisz mapki .. ja np dobrze wiem jakom odleglosc wstawic i jakie majom byc schodki bez linijki i bez obliczen i wstawiam to instynktownie !
>
> Ja na twoim miejscu zaczol bym projektowac domy i inne bajerki .. pokaz im jaki jestes kozok [slawnym projektantom] i jak sie liczy a nie nam :D bo my dobrze wiemy co robimy !

wsiury :P przecierz ja tak nie robie debile :D tu chodzilo o to zeby pognoic babe !!! ehh nikt mnie nie rozumie ale moze i dobrze :D:D:D

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-08-30 17:52:02

> hyh... jak sie trikuje to jest to proste, łatwo wstawić na mapke jakis element, gdzie da sie wykonac jakis trik. nie musze odmierzac, wszystko tak na miejwiecej. Jak sie wie ile jednostek maksymalnie mozna przeskoczyc srednim/latwym/trudnym skokiem, to nie trzeba sprawdzac, kombinowac, wszystko samo sie ulozy tak ze bedzie gdzie poskakac. kiedys aby zrobic pady, (tak, zwykle pady) musialam kombinowac kilka godzin z nimi, wysylac testerowi, a teraz praktycznie za pierwszym razem wychodzi, i moge sama przetestowac ich trudnosc. z trikami na mapie jest podobnie. Mozna (nawet przydaloby sie) cos zaplanowac, ale wyliczanie odleglosci, jednostek... to chore... chyba ze ktos wcale sie nie zna na trikach, wtedy to raczej nie ma innego wyjscia jak chce wstawic jakies miejsca do skokow na mapie. ja to robie \' na oko\', i nie ma z tym wiekszych problemow.

Heh... tu sa wyjatki :P (podobno wyjatek potwierdza regule, ale ja nic nie wiem :x [21])... powiedzmy, ze robie mape run_cheez20 (kto nie wiem co to znaczy slowo [b]cheez[/b] i co to za maper, niech sciagnie kilka map z PTC (szukac w kategorii hardcore ofkoz ;P)) - praktycznie od 1 do 8 jest wszystko zaplanowane idealnie jezeli chodzi o stopien trudnosci - niczym z \'linijka\'... Czasami tez testuje wiele razy jedna rzecz zanim ja ustawie =o. Sa momenty, gdzie trzeba zlapac ta granice - 95-100% mozliwosci gracza... no ale to Defrag =p...
Jeszcze jedno: prosze zaczac zrobic mapy do DF, bo mnie cos wezmie. Dziekuje za uwage

[24]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-08-30 21:56:34

propos trickow i promoda to zerknijcie na necro4 na bc .. its pm only :D trickow jeszcze niewyczajalme [takich ktorych sam nieplanowalme] a tych ktore sam planowalem to jes sporo [glownie doyblejumpy :D] i wsumie tylko z nich sie mapka sklada :D

have fun ...
ps ^M^ gdzie demka !? :DDD

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-08-30 22:40:24

taa, na necro4 jest pelno miejsc do trikow, ja widzialam, ale wykonac nie umiem, w pm to lama jestem.

> Jeszcze jedno: prosze zaczac zrobic mapy do DF, bo mnie cos wezmie. Dziekuje za uwage[24]

eMku, przeciez ja robie mapki do defraga :)

co do runcheezow, w tych mapkach moze i bylo wszystko wymierzane, ale jak sie robi zwykla (nie hardkorowa) mapke to imho jest to zbedne. Do czego sa sprawdzania, i beta testerzy? ;)
btw. Mst, jak tu zajrzysz, potrzebne mi sa odleglosci w jednostkach grid, odleglosci telejumpow, na rozne stopnie trudnosci (ty juz wiesz na co mi to ;)). Moge ci podac komendy do defraga jakimi mozna sprawdzic polozenie teleportu, i miejsca do ktorego sie doskakuje, potem to odjac/dodac (zalezy w ktorym miejscu jest), z tym to juz sobie poradze. Ja tego sama przetestowac, sprawdzic nie moge, bo nieumiem. telejumow wiekszych niz 560ups =/ (nie smiac sie).

Jakie miejwiecej odlegloci mozna przeskoczyc z teleportu majac ok. 550ups, 600ups, 650ups, 700 i wiecej ups.

MsT

Od: 2002-12-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-08-30 22:49:24

zapodaj komedy ... powiedz co i jak :-)