WĄTEK POŚWIĘCONY PAMIĘCI QUAKE 3 KTÓRY UMARŁ , I KTÓREGO ZASTĄPIŁ QUAKELIVE
Oddajmy hołd 12 letniemu Q3
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
WĄTEK POŚWIĘCONY PAMIĘCI QUAKE 3 KTÓRY UMARŁ , I KTÓREGO ZASTĄPIŁ QUAKELIVE
Oddajmy hołd 12 letniemu Q3
Huh, przyznam, że brakowało nam głosu rozsądku. Dzięki.
Единый, могучий Советский Союз!
Dziś sam jestem dziadkiem...
Clan arena też poległa?
Apropo Quake 3, czytam sobie właśnie fajny artykuł: http://www.ra.is/unlagged/faq.html
Muszę powiedzieć, że jestem trochę w szoku, bo jest tam napisane, że w Quake'u 3 hitboxy się nie obracały wraz z ruchem gracza (zawsze pozostawały obrócone tak samo względem mapy), sprawiało to, że pod niektórymi kątami (względem mapy) było łatwiej trafić niż pod innymi (i to nawet sporo łatwiej). To dosyć ważne dla gameplayu, a jakoś nigdy nigdzie przez tyle lat o tym nie przeczytałem. Wie ktoś coś na ten temat?
Ciekawe. W sumie się wcześniej już zastanawiałem nad tym, jako że hitboxy były prostopadłościanami, to gdyby dwóch graczy stanęło obok siebie i zaczęli się obracać, byłaby kolizja.
PawUloN napisał:
> Ciekawe. W sumie się wcześniej już zastanawiałem nad tym, jako że hitboxy były prostopadłościanami, to gdyby dwóch graczy stanęło obok siebie i zaczęli się obracać, byłaby kolizja.
Tak jak teraz o tym wspomniałeś, to sobie skojarzyłem, że przecież w QuakeLive też hitboxy do kolizji pomiędzy graczami a mapą są prostopadłościanami. Hitboxy do kolizji z pociskami są walcem. Kolizja gracz-gracz też może na sześcianach jest robiona. Tylko pytanie czy one się kręcą razem z graczem.
To też chyba powinno być widoczne przy ocieraniu się o niezaokrąglony róg mapy, lub podejście do takiego roga i obrócenie się.
Nie mogą się obracać.
Gdy stoimy tuż przy ścianie i zaczniemy się obracać, to obracający się hitbox powinien zwiększyć naszą odległość od ściany, ale tak się nie dzieje. Z kolei gdy podejdziemy do ściany, która nie jest do poprzedniej ani równoległa, ani prostopadła, to nasza odległość od niej jest większa. Za pierwszym razem jest to odległość 16 (cały hitbox ma 32 o ile pamiętam?) a w drugim 22,6.
Sprawdź to na dm6 - na MH stań prostopadle tuż przy dużej ścianie i spójrz w dół, zmierz odległość kursora od ściany. Potem zrób to samo na tej mniejszej, ukośniej. Z tego wynika, że bez względu na to w którą stronę patrzymy, nasz hitbox jest zawsze ustawiony w jednej osi. Przynajmniej tak jest w Q3.
To by też nasuwało większą powierzchnię hitboxu, gdy strzelamy do niego wzdłuż przekątnych. Ale nie mam jak tego sprawdzić.
W QuakeLive i tak do strzałów jest hitbox w kształcie walca, więc tutaj nic to nie da.
Jestem ciekaw jakie teraz w Qlive są parametry broni, są gdzieś wypisane? Pozmieniali coś ostatnio? W plikach nie chce mi się grzebać i ich szukać :)
r3v.DOOMer napisał:
> Nie mogą się obracać.
>
> Gdy stoimy tuż przy ścianie i zaczniemy się obracać, to obracający się hitbox powinien zwiększyć naszą odległość od ściany, ale tak się nie dzieje. Z kolei gdy podejdziemy do ściany, która nie jest do poprzedniej ani równoległa, ani prostopadła, to nasza odległość od niej jest większa. Za pierwszym razem jest to odległość 16 (cały hitbox ma 32 o ile pamiętam?) a w drugim 22,6.
>
> Sprawdź to na dm6 - na MH stań prostopadle tuż przy dużej ścianie i spójrz w dół, zmierz odległość kursora od ściany. Potem zrób to samo na tej mniejszej, ukośniej. Z tego wynika, że bez względu na to w którą stronę patrzymy, nasz hitbox jest zawsze ustawiony w jednej osi. Przynajmniej tak jest w Q3.
>
> To by też nasuwało większą powierzchnię hitboxu, gdy strzelamy do niego wzdłuż przekątnych. Ale nie mam jak tego sprawdzić.
A jak ściana ma clip? Który w grze jest niewidoczny? =) Sporo ścian ma clipy i nie można na nich np. robić plasma climbów. Zwróć na to uwagę.
Lepiej mieć Parkinsona i trochę powylewać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
Clipy wyjaśniałyby tylko różne odległości od ściany. W przypadku obrotu hitboxa, który w Q3 jest przecież o kwadratowym przekroju, odległość też powinna się zmieniać, a tak nie jest.
Zresztą można to sprawdzić robiąc mały pokój w radiancie bez clipów - kilka ścian pod różnymi kątami.
w excessiveplus hitboxy mają kształt walca jak i jest magiczna zmienna xp_solids 1/0 dzięki której można wskakiwać lub zawadzić o najmniejsze wypustki na mapach.
A co to dokładnie są te clipy?
Są to textury, które maja na celu blokowanie poszczególnych rzeczy. Jest player clip, weapon clip i chyba jeszcze 2 rodzaje. Player clip blokuje gracza, weapon clip pociski. Tekstury te są niewidoczne w grze.
Lepiej mieć Parkinsona i trochę powylewać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
A mają za zadanie (player clip) uniemożliwić graczowi wskakiwania w miejsca do tego nieprzewidziane przez autora mapy, albo ułatwić mu poruszanie się np. wzdłuż ściany, która jest bardzo kanciasta, np. przez wystające cegły:)
i dokladnie to 'wylacza' sie przez xp_solids 0 w excessiveplus. mozna skoczyc komus na bron lub na celge w scianie ;) ostatecznie wyskoczyc poza mape :P
KeilSpooky napisał:
> To co pozostało nam czekać na Q5, który prawdopodobnie nie wyjdzie ?!?
No ale po co, przecież Quake 3 ma się dobrze, a dodatkowo działa w przeglądarce. Wprawdzie zmienili nazwę na QuakeLive, ale to nadal ten sam dobry Quake :)
Tak, tylko że nawet fajnego turnieju nie można obejrzeć no chyba że 3 razy w roki (DH x2, QC). Chociaż nie wiadomo jak długo, pewnie w tym roku coś odpadnie :(. Dobrze że chociaż komuś ze sceny chce się jeszcze, coś w tm temacie robić.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem.
ID teraz ogłosiło Doom 3 BFG Edition, więc raczej chwilowo nie zajmują się Q. Zresztą... nie chciałbym, żeby ten Q5 wyszedł, i tak grałaby w to tylko garstka osób.
Jak Rage był failem, to tutaj, oj...
Nick w QL- RazorBMW_PL
just play 4 fun!
KeilSpooky napisał:
> Tak, tylko że nawet fajnego turnieju nie można obejrzeć no chyba że 3 razy w roki (DH x2, QC). Chociaż nie wiadomo jak długo, pewnie w tym roku coś odpadnie :(. Dobrze że chociaż komuś ze sceny chce się jeszcze, coś w tm temacie robić.
Ten tekst jest aktualny od 5 albo i więcej lat :)
lama1 napisał:
> ID teraz ogłosiło Doom 3 BFG Edition(...)
Odgrzewany kotlet z kilkoma nowymi ziemniakami (nowe misje). Tak czy inaczej to raczej sygnał, że na tapecie mają D4 i chcą chyba trochę podgrzać atmosferę. Chociaż kto ich tam wie, informacji skąpią niemal tak samo jak Valve:)