Ostatnio zauważyłem cos takiego dosłownie masakra [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)[](//htmlarea/images/smiles/12.gif)
Quake 3 w rozdzielczości 10240 na 3072 pikseli. Osiągnięcie tak
wysokich parametrów pracy w grze wymagało zastosowania 12 serwerów
pracujących z systemem Linux i specjalnym oprogramowaniem pozwalającym
rozdzielić zadania związane z renderingiem wysokorozdzielczego obrazu
między wszystkie połączone ze sobą komputery.
Za prezentacje obrazu odpowiadały w wynalazku amerykańskich
specjalistów 24 ciekłokrystaliczne wyświetlacze (dwa ekrany na serwer)
połączone w jeden wielki ekran zawinięty przed użytkownikiem.
Interesujące, że mimo potężnego sprzętu zastosowanego podczas
eksperymentu, Quake 3 działając w rozdzielczości ponad 31 mln pikseli
zaoferował bawiącym się szybkość około 15-30 klatek wyświetlanych w
każdej sekundzie. Poniżej fotografie rozwiązania.
Źródło z: