To jeszcze nie weszło w życie więc nie podporządkowujcie sie pod to co jest poniżej :). Na forum daje żebyście mogli powiedzieć co jest wg was nie tak a co może być. Wzorowałem sie w pewnym stopniu na Polish Div. bo tak mi zresztą neo polecił :P Jeste(śmy) otwarci na dobre propozycje więc piszcie puki czasssss....
aha, jeszcze małe edit- to ma być wciąż PLCA tylko w bardziej dopracowanej i rozwiniętej formie. Dlatego nie zaczynajcie tu znowu o vq3 albo o dm6. narta :D
Klany muszą posiadać Clan Leadera, stronę www. CL musi mieć numer gadu-gadu oraz maila.
Zawodnicy zobowiązani są do posiadania wszystkich dostępnych w lidze map oraz wykorzystywanych modyfikacji Q3, są to:
-mapy: 6++, ospca1, ospra3map1, overkill i ospra3map9 (mappack)
-PointRelase 1.32 +PunkBuster
-OSP 1.03
- CL musi zgłosić organizatorom pełny squad przed rozpoczęciem gry w lidze. Nie chodzi o wszystkich będących w ogóle w danym klanie, ale o osoby mające grać mecze ligowe w jego barwach. Na liście mają być o każdym graczu wymienione takie informacje jak:
-nick/nicki (niektórzy oficjalnie grają na paru)
-nicki każdego kto gra z tego samego łącza w innym klanie uczestniczącym w PLCA (ewentualnie- zdarza się np. cafe albo brat)
Każdy nowy gracz klanu musi być zgłoszony minimum 48 godzin przed meczem, w którym ma on grać.
Gracz w PLCA może być zgłoszony tylko do jednego klanu jednocześnie.
Do 1 ligi zaproszono 8 najlepszych klanów pierwszego sezonu PLCA.
Do 2 ligi zaproszono 8 kolejnych klanów wg klasyfikacji PLCA1.
Do 3 ligi przeprowadzono otwarte zapisy. 12 zgłoszonych klanów losowo podzielono na grupy A i B.
Każdy klan ma do rozegrania po jednym spotkaniu ze wszystkimi klanami swojej grupy.
Na rozegranie meczu klany mają tydzień czasu. Kolejność rozgrywania spotkań jest w całości rozpisana przed startem ligi. Dokładne terminy muszą być ustalone i podane organizatorom przez CL bądź vice CL do pierwszego dnia każdej kolejki. Jeżeli klany się nie dogadają to organizatorzy ligi sami ustalają termin obowiązkowy.
Ważne są tylko spotkania na których był obecny sędzia PLCA. Sędziowie muszą być ustaleni i podani na stronie minimum 2 godziny przed meczem.
Wszystkie mecze muszą być rozegrane na serwerach ligowych, chyba że oba klany godzą się grać gdzieś indziej, serwer spełnia wymagania jeśli chodzi o ustawienia oraz mapy, a sędzia PLCA posiada na nim refa.
Termin spotkania może być przełożony pod warunkiem, że godzą się na to oba klany, a proponowany termin nie jest jeszcze zajęty. Przesunięcie należy zgłosić sędziemu danego meczu lub któremuś z organizatorów.
Za każdy rozegrany mecz przyznawane są punkty. Ich łączna ilość jest wskaźnikiem pozycji klanu w lidze:
-wygrana +3 pkt.
-przegrana +1 pkt.
-oddanie walkovera 0 pkt.
Punkty przyznaje się za wygraną meczu, nie mapy, dlatego przegrana 0:2 i 1:2 jest tak samo punktowana.
Każdy klan, który będzie utrudniał prowadzenie ligi może zostać usunięty przez organizatorów, bez zbędnych tłumaczeń.
Podczas trwania meczu każdy klan musi zachować porządek na serwerze (floody i bluzgi są zabronione) i słuchać sędziego. Decyzja sędziego podczas meczu nie jest ostateczna, a kłótnie na serwerze z sędzią mogą tylko doprowadzić do usunięcia klanu, albo pojedynczych graczy z ligi. Jeżeli według klanu sędzia prowadzący spotkanie podjął błędna decyzję, to przedstawiają swoje uwagi organizatorom, aby oni zdecydowali. Ich decyzja będzie ostateczna!
Wszystkie pretensje wygłasza tylko i wyłącznie CL albo vice CL danego klanu i robi to poprzez gg albo maila. Robienie zamieszania na otwartym forum jest zabronione.
Jeśli jakiś zawodnik z danego składu podczas meczu będzie się niestosownie zachowywał, dostaje od sędziego upomnienie, jeśli jednak to nie pomoże zostaje usunięty z serwera, jeśli jednak kick go niczego nie nauczy zostaje usunięty z ligi.
Jeśli w jakimś klanie zostanie wykryty zawodnik, który gra w dwóch składach pod fake nickiem zostaje usunięty z ligi, a klany, w których grał zawodnik tracą możliwość zmiany zawodnika (ma to na celu uniknięcie, by ten zawodnik nie wrócił do innego składu swojego klanu pod kolejnym fake nickiem).
Jeśli jakiś zawodnik wyraża pogardę dla ligi oznacza to ze nie chce dłużej w niej grac i tym samym kończy w niej udział.
Jeśli jakiś klan odda 3 w/o zostaje usunięty z ligi, a na jego miejsce wchodzi klan z rezerwy (tylko w przypadku, jeśli jest to klan z 3 ligi, i nie rozegrał żadnego meczu).
Dostępnych jest pięć map: 6++, ospca1, ospra3map1, overkill i ospra3map9_ca.
Klany wybierają po jednej z nich, przy czym obowiązuje zasada nie grania dwa razy tej samej.
W przypadku remisu klany odrzucają po dwie mapy, z pośród całej piątki dostępnych. Wynik wybranej w ten sposób trzeciej mapy zadecyduje o wyniku całego spotkania.
Mecze grane są systemem 4v4. Dopuszcza się jednak sytuację kiedy w którymś z teamów jest mniej graczy, jednak musi ich być minimum dwóch.
Wszelkie pretensje, decyzje i uwagi na serwerze wygłasza w imieniu całego klanu TYLKO i WYŁĄCZNIE CL.
Nie ma wymogu fair play. Oznacza to, że klany nie muszą się dopasowywać do sytuacji swoich przeciwników, o ile nie wymaga tego sędzia. Tym samym nie zabrania się zabijania piszących, nie wyrównywania teamów, np. 3v3 i 2v2- można grać 4v2. Należy też pamiętać, że \"pokrzywdzone\" klany (np. grające we dwóch na czterech) nie będą ulgowo traktowane przez sędziego. Zabrania się wszelkich wyzwisk, nakazów grania 3v3 itp.
Na serwerze może przebywać po 5 osób z każdego klanu + najwyżej 2 sędziów. Jeśli chodzi o znajdujących się na serwerze przedstawicieli klanów, to nie wymaga się, żeby od początku do końca meczu były to te same osoby. Wymiana następuje kiedy jeden z graczy opuści serwer, a drugi wejdzie na jego miejsce. Nie może to przebiegać w odwrotnej kolejności.
Klany zobowiązane są do wybrania squadu oraz map 15 minut przed meczem. W tym czasie CL bądź Vice CL musi skontaktować się z sędzią danego spotkania. Chodzi o nie spowalnianie przebiegu meczu naradą klanów na serwerze.
Mecz rozpoczyna się najpóźniej 15 minut po wyznaczonej godzinie. Ten czas może być wykorzystany na rozgrzewkę, zciągnięcie mapy itp. Przed kolejnymi mapami nie ma już przerwy, spotkanie po rozpoczęciu ma przebiegać płynnie. Gra na drugiej/trzeciej mapie zaczyna się nawet jeśli któryś z graczy jej nie posiada. Chwilę przerwy przed meczem sędzia może zarządzić jedynie na prośbę dwóch klanów.
Każdy z klanów ma do wykorzystania po 2 timeouty na mapę.
Sędzia jest zobowiązany dać pausę w przypadku sporadycznych lagów graczy, lecz nie w sytuacji stale utrzymującego się wysokiego pingu.
Zmiany w teamach odbywają się podczas przerw między rundami, ich liczba jest nieograniczona.
Walkover może być podyktowany jedynie przez sędziego meczu lub organizatorów. Podstawą do oddania w/o jest każde złamanie zasad, przekroczenie limitu. Prawo to nie działa jednak automatycznie. Sędziowie nie mają obowiązku podyktowania w/o, robią to jedynie kiedy sami uznają to za konieczne, po uprzednim upomnieniu nie trzymającego się regół klanu. Zabrania się wymuszania takiej decyzji przez klany, wywieranie nacisku na sędziego jest surowo zabronione.
promode 1
roundlimit 10
pmove 0
fastrail 1
lgcooldown 0
startrespawn 0
pb_sv_enable
Parametry komend: promode, pmove, fastrail, lgcooldown oraz startrespawn mogą być zmienione na żądanie obu klanów.
Rate: min. 3000, max. 20000
cl_timenudge: min. -20, max. 20
Snaps: min. 20, max. 60
cl_maxpackets: min. 30, max. 100
pb_cl_enable