ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Rozdzielczość obiektów 2D

gNc

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-08-05 13:11:10

Witam ślicznie,

Mam taki problem z Quakiem, i to nie tylko Quakiem 4 ale i 3, że rozdzielczość obiektów 2D, głównie celownika, jest mniejsza niż gry. Np. w q3 odpalam mapę na rozdzielczości 1280x1024 a celownik jest popikselowany jak na 1024x768 a czasem nawet jak na 640x480!! Taki chamski i brzydki. Cały HUD jest jakby z innej rozdzielczości. To samo tyczy się menu gry. W Quake 4 mimo że jest ustawiony na 1280 to włączenie jakieś mapy jest utrudnione przez to że napisy są tak nie wyraźne że ledwo widać co jest napisane! Koszmar.

Problem się zaczął odkąd wsadziłem do kompa karte HIS Radeon 9550...

Kto kolwiek widział kto kolwiek wie plis help!

EDIT:
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale jak włączałem q4 to mi monitor przez chwile dawał napis coś w stylu: "Brak tego trybu !". Teraz już tego nie pokazuje.

gNc

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-08-06 16:16:18

Już wiem że problem ma jakiś związek z MipMapem i komendą r_textureMode. Po zmianie r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST" na "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" problem częściowo znika. W Q4 image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR". W sterownikach do karty zmiana poziomu jakości mipmapy do maksimum niweluje problem w dużym stopniu chociaż nie wiem czy do końca.

Wygląda na to że sobie odpowiedziałem na pytanie ale jeśli ktoś coś mógłby dodać to byłoby dobrze bo na razie efekt nie jest w pełni zadowalający, np. w q3 "rozdzielczość" mipmapy mogę zwiększyć maksymalnie do 1024x768 nawet przy rozdziałce 1280, w q4 do 800x600. Ale może to kwestia wydajności grafiki...