ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

roznica

przydupas

Gravatar

Od: 2005-09-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-12-05 11:04:37

jaka jest roznica miedzy 1.31 a 1.32 wiem ze mala ale prosze abyscie mi powiedzieli:)

k3m

Od: 2002-09-30

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-12-05 15:35:55

copy / paste (rvg.prv.pl)
* Point Release 1.31

Okazał się być najwięcej w historii granym PR - datowany na 11.12.2001. Naprawiał dziurę o nazwie ’developer 1 cvar cheat hack’ i poprawiał dedicated server pod linuxem. Jak zwykle niekompatybilny w dół, ale tylko jeśli chodzi o dema (też nie do końca, bo w rzeczywostości dema były zgodne - wystarczyło zamienić rozszerzenie). Wszystkie mody działały poprawnie na linii 1.27-1.32, choć nie zawsze było to wygodne i czasem wiązało się z problemami.

Wydany bardzo niespodziewanie, już w momencie kiedy 1.30 zdobył sobie stabilną pozycję. O dziwo jednak przestawienie z 1.30 trwało bardzo krótko - niemal momentalnie wszystkie serwery zostały zaktualizowane, podobnie postępowali też gracze. 1.31 był jedynym oficjalnym PR’em, na którym przez pełne 10 miesięcy rozgrywano turnieje, ligi i stawiano serwery internetowe (wpłynęło na to również długo oczekiwane osp 1.0).

PR ten miał ten sam błąd co seria 1.27 - nie pokazywał dem w menu Demos. Naprawia to osp, ale sytuacja taka rodziła pytanie o następny PR poprawiający ten błąd. Jednak nie to okazało się przyczyną wydania jeszcze bardziej sensacyjnego PR’a 1.32 - ostatnie miesiące funkcjonowania 1.31 stały się koszmarem z powodu lawiny zbotów, z których najbardziej znanym i najbardziej niebezpiecznym stał się OGC (Online Game Cheat). Niemal na każdym serwerze można było spotkać cheaterów, co praktycznie zdezorganizowało wszelkie oficjalne rozgrywki, zwłaszcza online i prowadziło do różnych sporów i oskarżeń. Było to zagrożenie na o wiele większą skalę niż za czasów 1.17. Gracze i admini zaczęli żądać rozwiązania tej sytuacji przez id, w przeciwnym razie gra mogła umrzeć śmiercią tragiczną. Na szczęście id wyszło na przeciw graczom i 29 lipca 2002 Robert Duffy potwierdził dotychczasowe plotki zapowiedając światu że będzie nowy PR z wbudowanym PunkBusterem - samoaktualizującym się systemem detekcji cheatów. Wszyscy odetchnęli z ulgą i czekali na nowego PR.

Z tych właśnie przyczyn 1.31 miał bardzo wyraźnie określone granice - pojawił się nagle, zrobił oszałamiającą karierę i odszedł w ciągu jednego dnia.
* Point Release 1.32

Sensacyjnie wydany PR (bo prawie po 3 latach od wyjścia 1.11), ale w odpowiedzi na sytuację na scenie. Stało się to 7 października 2002. Najważniejsza i oczekiwana zmiana to system wykrywania zbotów o nazwie Punkbuster. Pośrednią konsekwencją tego było przywrócenie autoryzacji klienta na podstawie jego cdkeya. Autoryzacja ta w poprzednich wersjach była "cicho" usunięta, czyli można było grać bez cdkeya. Obecnie nie jest to możliwe (chyba że serwer wyłączył sv_strictauth, ale to mija się z celem). PR ten wprowadził dość wiele poprawek z których na uwagę zasługuje kilka:
* Zakończone problemy z niekompatybilnością dem - 1.32 obsługuje dm_66, dm_67 i dm_68
* Mousewheel działa w konsoli
* Usunięta zakładka Mplayer Servers
* Możliwość użycia cudzysłowu w rcon
* Górny limit cl_maxpackets 125
* Sv_lanforce 1 - ustawia automatycznie maksymalny rate dla gier LAN
* Sv_strictauth 1 - decyduje o autoryzacji na podstawie cdkeya, która jest elementem systemu Punkbustera
* Naprawiony bug z niewidzialnymi graczami
* Inne poprawki

Zaakceptowanie 1.32 było natychmiastowe - zakończył on kilkumiesięczną epokę zbotów i umożliwił powrót do normalnej gry, choć nie obyło się bez problemów z cdkeyem.
Reszta znajduje się tutaj.

Quia nmnr Rx