ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Scinanie zakretow?

puzoN

Gravatar

Od: 2006-04-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 20:42:07

Ok, na poczatek usprawiedliwie sie, czemu nie uzywalem opcji searcha: pytanie, ktore chce zadac jest zbyt chaotyczne i zawieszone miedzy podstawowymi a zaawansowanymi technikami w defragu.

Gram w JK3 opartym na silniku i w duzej mierze fizyce Q3. Czasami strafe’ujac zdaza mi sie niejako "sciac" zakret, mowiac scislej strejfuje przez kant, ktory tworza dwie sciany. Efektem tego jest dziwny motyw: kamera w pewnien sposob zatrzymuje moja postac na ulamek sekundy, po ktorym jednak mnie puszcza dalej. Bug (?) ten pomaga strafe’owac w dosc nietypowych miejscach.

I teraz samo pytanie: czy owe scinanie ma jakas nazwe, czy ktos ma namiar na jakikolwiek poradnik tlumaczacy, co to jest i jak tego uzywac?

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 21:20:24

Siedzę już w defragu 2 lata, ale za cholerę nie wiem o co Ci chodzi :D. Może wallbug? W q3 jest takie coś, że czasami ściana ’łapie’ gracza i po kilkusekundowym ’trzymaniu’ puszcza go dając mu kosmiczne przyspieszenie... Kurde, naprawdę nie wiem o co chodzi tu? :(

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

-KruK-

Od: 2002-12-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 22:18:49

PuzoN, to o czym piszesz to tzw ’zaczepka’ o sciane.
Mozna uwazac to za fart, ale jak wiadomo - pozory czesto myla. Przy odpowiednim wyczuciu predkosci jest to dosyc latwe do wykonania.
A calosc polega na tym , ze ... Podczas bieganiny nalezy upasc na ziemie tuz przed sciana. Ale zrobic to w taki sposob, aby nie uderzyc w nia glowa, lecz barkiem : PPP Chodzi o to, aby kat pomiedzy trajektora lotu : DD a sciana nie byl za duzy. Naturalnie trzeba otrzec sie o sam kraniec murku.

Domyslam sie ze chodzi ci o fizyke vq3, ale chyba w tym wypadku nie ma wiekszych roznic miedzy vanilla a promodem.

Demon: nie wiedziales o czym mowa , poniewaz twoim zdaniem jestes w defragu z bieganiem na bakier - PODOBNO hyhy : )

see the light behind an open door

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-04-14 22:18:58

O.. to widze kolega z IRCa. No to juz chyba odpowiedzialem na to pytanie.

Chodzi o tzw. skimm`y, gdzie buchajac w naroznik sciany zeslizgujemy sie po nim strafujac dalej. Bardzo czesto stosowane w FC, czasami pomocne w mapach df na movement.
Ed. O Kruk widze ladnie wyjasnij na czym to cacko polega..

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

-KruK-

Od: 2002-12-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 22:22:16

cacko z fastcapow, racja rAko :)

see the light behind an open door

puzoN

Gravatar

Od: 2006-04-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 23:22:12

ok dzieki wszystkim za pomoc

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-14 23:34:16

Aha, to o to chodziło :) W sumie w czasie biegu chyba nie ma aż takiego wielkiego znaczenia, ale wykonanie tego tricku na demie czy to defragowym czy fastcapsowym wygląda bardzo profesjonalnie i daje uczucie jakby gracz znał się na rzeczy (pff, akurat :D). No nic, zagadka wyjaśniona, a ja kajam się przed Krukovem i przepraszam go, że jestem lamerem :) Sorry Kruk :)

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2006-04-15 13:21:23

Tak zwany wallskimming - Kruk juz opisal na czym to polega... Pare jednostek przed sciana trzeba upasc, skoczyc - tak abys tylko kawalkiem modelu sie zaczepil o sciane - wtedy wyrzuci cie z wieksza predkoscia i troche zmienia kat lotu.
Obejrzyj demo XB na q3w4 - prawie ze idealnie wykonane skimy.

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-15 15:15:29

to są skimmy

trzeba wykonać skok zaraz przed rogiem i trzymać forward+strafe w danym kierunku (tak jak chcesz ściąć zakręt)

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-15 15:48:31

Ofkoz trick ten można wykonywać nie tylko ocierając się ’bokiem’ o ścianę, ale np. nogami :P. Mój ulubiony przykład to bieg na mapie metaxa_funkyrun (którą można pobrać np. stąd: http://h3km3k.ath.cx/~jumpmaps/

metaxa_funkyrun[df.vq3]00.06.112(demon0r.POLAND).dm_68

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-04-15 15:59:57

Nogami.. czyli cos w podobie do pdm01_pea_impostor tia? 

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-15 16:23:46

Tak, z tym, że na mapie pea na górze każdej takiej ’hamującej na moment przeszkody’ jest jeszcze ’mini rampa’, która pozwala wywalić model wysoko w powietrze :D. Ale grunt, że mapa pdm01_pea wykorzystuje skimming nogami :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-15 16:26:46

skimming nogami określa się mianem rampowania ;)

rono

Od: 2005-05-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-04-15 16:45:01

Kompendium wiedzy defraggowej :D naukowcy widze pracuja ;)

MF, Tato !

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-04-15 17:41:19

A kiedys sie po prostu skakalo... xD

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-19 16:36:13

vic napisał:

>
> trzeba wykonać skok zaraz przed rogiem i trzymać forward+strafe w danym kierunku
>
rownie dobrze mozna nic nie trzymac ;P

na dwoje babka wróżyła

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-19 17:50:09

równie dobrze można walnąć o ścianę i nici z skimma [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

FREESTYLE

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-20 15:10:19

a jak tam faketOr ze skimami w q4 ? ;>

na dwoje babka wróżyła

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-20 16:27:08

nima!
jakby kto chciał - screen z tego co robię

FREESTYLE

rono

Od: 2005-05-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-04-20 17:41:41

:) mmmm... a jest w q4 wogole defrag? jako taki? tzn. mod. Czy sa poprostu mapki i naparzacie?

Czekam z niecierpliwoscia na twoje nowe prodakszyn, cos nowego w koncu ;)

MF, Tato !

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-20 17:42:46

No ładnie to wygląda, tylko... to już nie to samo co q3 :D. Q3 4ever! :)

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-20 18:53:10

defraga nie ma, jednak jest mały modzik dający goda oraz wszystko! poza tym jest także mod do fc - gdzie jest stoper ;-)
wiesz demon... z tymi quake`ami jest tak - grałem w każdego, trickowałem na q2, q3 oraz teraz q4; fakt że q3 jest najlepszy nie zmienia faktu że platformy q2 oraz q4 mają swój oryginalny klimat trickjumpingu!!!

FREESTYLE

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2006-04-20 20:04:02

Ale ja temu nie zaprzeczam :). Sam ostatnio jarałem się małym ’dodatkiem’ do q2 zwanym ’quake 2 done quick’, czyli cały q2 przebiegnięty w 21 minut :o. To samo było z q1. Po prostu rozwalająca sprawa: kolesie odbijają się rakietami od ścian, przeciwników, robią sobie 2xRJ pod ostrzałem jak gdyby nigdy nic, po prostu świetna rzecz. Zresztą fajnie można strafować i napitalać w beczki z benzyną granatami i lotać po całej planszy w q2 :D. Ale trickjumping w q3 jest unikalny: bounce, 2 fizyki, jasne zasady i system tricków, dopracowane mody, dedykowane pod wszystkie tryby gry mapy, itd. Może do q4 ktoś niedługo też zrobi defraga i takie takie, ale imo to już nie będzie to samo. To tyle ode mnie :)

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher