ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Strafowanie moje

-DraconuS-

Od: 2003-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-11 11:12:07

Hi
Tak sobie od roku (ale nie czesto) trickuje, ale widze po waszych demkach, ze robie to troche inaczej* i nadal mam problem ze strefowaniem. Otoz na ten przyklad opc1 przeszedlem moze kilka razy, ale z truuudem. Z kolei czasem sie tak rozpedze, ze przeskakuje 5ty albo 6ty pad i plum !!! :(
*Probowalem dlugo tak jak wy zmieniac strone z kazdym skokiem, ale cos mi to slabo przyspiesza i konczy sie to wczesniej czy pozniej plum. Za to jak po swojemu - systemem 'bananowym', czyli co drugi skok zmiana strony to juz duuzo lepiej i czasem dostaje maksymalnego kopa i tak jak mowilem przeskakuje nawet ktorys pad, ale nie wiem czy to moja konfiguracja jest cos nie tak, ale strasznie topornie to idzie. Btw: ten sposob dodaje jedna trudnosc - mianowicie mozna tez spasc za bardzo na bok jak sie nie uwaza ;)
A co do konfiga to probowalem z pmove_fixed, g_synchrclients, sv_fps, com_maxfps w roznych kombinacjach i nie potrafie tego dobrze ustawic. Albo mi cos skacze/tnie sie, albo ja nie skacze za daleko, albo demka sie nagrywaja tnace... Ech. Moze mi ktos dac porzadne wytlumaczenie (albo link) znaczenia tych komend w stosunku do plynnosci gry i trickowania?

I jeszcze - czy maxfps i cg_pmovefixed to to samo co com_maxfps i pmove_fixed czy pozostalosci ze starych PR?
Anyway thx - i witam wszystkich, bom pierwszy raz na forum ;)

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-04-11 11:26:28

Po pierwsze witam :)...

Po drugie: zabralem sie za pisanie dosc duzego artykulu dotyczacego strafe-jumpingu... nie mam pojecia kiedy go skoncze, ale mam nadzieje, ze sie komus przyda...
Jezeli chodzi o zmiane strafa (\'strony\' jak to opisales) to system \'zmiana co 2 skoki\' nie daje az takiego przyspieszenia, jednak na Opc1 jest chyba najlepsza, gdyz gdy rozpedzasz sie 1 skok = zmiana strafa to wtedy bedziesz przeskakiwal pady, a jak bedziesz probowal chamowac to stracisz zbyt duzo predkosci by przeskoczyc ostatni pad...
Ustawienie configu:

pmove_fized - koniecznie na 1

com_maxfps - przewaznie 125 lub 85 - zalezy od konfuguracji Twojego kompa - metoda prob i bledow sprawdzisz jaka wartosc powoduje u Ciebie najdluzsze skoki...

sv_fps - polecam 120 - 125...

g_synchronousclients (dobrze napisalem :P) - 1 konieczne by nagrac demo... u mnie na w/w ustawieniach dema nie tna, ale jesli masz problemy to po rozpoczeciu record ustaw sobie znowu na 0...
Uff... wiecej bedzie w artykule... nie wiem keidy skoncze, ale postaram sie w ten weekend...

-DraconuS-

Od: 2003-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-11 12:53:29

Mam nadziej, ze artykul wyjdzie zanim sie dobrze naucze wszystkiego o strafach... Byloby git :)

Skoro mowisz, ze system zmian strafe wraz z kazdym skokiem jest wydajniejszy (nie mowiac o hb) to pewnie tak jest, tylko ja na razie lepiej wykonuje \'banany\' ;) Cos robie nie tak, bo przeciez chcialbym tak to robic, zeby musiec hamowac. Zawsze mozna zaczac dalej od krawedzi!

Aktualnie mam w cfg: pomve1, g_synch0, maxfps100, svfps100.

Dosyc duze zamieszanie w mozgu sprawilo demko \'m1tsu teaches sj on opc1\', w ktorym pierwszy komunikat brzmial \'Make sure you have g_synch 1 & sv_fps 1\' ?!?!?! W takiej konfiguracji u mnie nie ma grania tylko \'connection lost!\'... ech...

1|Marko

Od: 2002-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-11 16:27:23

O co chodzi z sv_fps? Pamiętam że na own-age było ograniczenie sv_fps 120. Ja mam deflaut... I wogóle nie wiem do czego służy..

.::Marko::.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-04-11 18:00:04

pmove_fized 1

g_synch [b]1[/b]

maxfps 100

svfps [b]120[/b]

Te dwie pogrubione wartosci popraw... a m1tsu pewnie literowke zrobil ;)... System \'bananow\' jest mniej wydajnieszy - czy widziales kiedykolwiek by ktos skskal black takim sposobem?... Po prostu na opc1 i troche latwiesze pady (np. blue na cos1) nadaje sie on znakomicie...

A artykul jak powiedzilaem - moze w ten weekend, jak sie dobrze przysiade... (znowu nie pogram :///)...

1|Marko

Od: 2002-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-11 18:45:01

No a o co chodzi z sv_fps?

.::Marko::.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-11 22:54:44

sv_fps okresla ile klatek na sekunde ma server (np mapa na ktorej grasz)... niekoniecznie musi ta wartosc wyciagac twoj komp... po prostu wpisujesz 125 i sie nie przejmujesz ;)[yellow]

na dwoje babka wróżyła

1|Marko

Od: 2002-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-12 11:01:18

Aaham to może być lipsko... bo moje demka do own-age mają 25. A jest ograniczenie 125:///////////
HELP!!!!

.::Marko::.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-12 12:44:15

bedziesz musial nagrac od nowa ;P, chyba ze sie zlituja ;)[yellow]

na dwoje babka wróżyła

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2003-04-12 14:52:17

ja proponuje reinstala quaka:D

1|Marko

Od: 2002-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-13 10:24:34

Brb... To nie śmieszne bo jeszcze nie przyjmą na konkurs own-age \"Central Indrustal\"... :|

.::Marko::.

Yacek

Od: 2002-11-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-13 10:37:09

lol. ciekawe jak w filmie sprawdza jak byly nagrywane demka.... no chyba ze jest obowiazek dolaczenia wszystkich demek.... ale nei sadze, sv_fps to nei jest zaden cheat, pozatym w df jest ograniczenie do 140 wiec nie wpiszesz 333 i nie pomastah.ujesz :D
EDIT: \"All trickjumps must be legit and able to be done with pmove_fixed 1 or g_synchronousclients 1 with sv_fps 125.\" - wyciag z regulaminu, jak ktos nie umie angielskiego to przetlumacze : \"wszystkie tricki musza byc prawdziwe i mozliwe do zrobienia z pmove_fixed 1 lub g_synchronousClients1 i sv_fps 125\"

wiec - jednym slowem mozesz zrobic co chcesz, ale to musi byc do zrobienia pod tymi parametrami....

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-13 16:51:40

> lol. ciekawe jak w filmie sprawdza jak byly nagrywane demka.... no chyba ze jest obowiazek dolaczenia wszystkich demek.... ale nei sadze, sv_fps to nei jest zaden cheat, pozatym w df jest ograniczenie do 140 wiec nie wpiszesz 333 i nie pomastah.ujesz :D
>
>
> EDIT: \"All trickjumps must be legit and able to be done with pmove_fixed 1 or g_synchronousclients 1 with sv_fps 125.\" - wyciag z regulaminu, jak ktos nie umie angielskiego to przetlumacze : \"wszystkie tricki musza byc prawdziwe i mozliwe do zrobienia z pmove_fixed 1 lub g_synchronousClients1 i sv_fps 125\"
>
> wiec - jednym slowem mozesz zrobic co chcesz, ale to musi byc do zrobienia pod tymi parametrami....

jest przymus dołączenia wszystkich dem użytych w filmie

FREESTYLE

1|Marko

Od: 2002-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-14 17:23:42

Ok. Bo jush się zestresowałem.Uffff.....:PPPP. A w konfigu jush mam sv_fps 125.

.::Marko::.

Pea_IMPOSTOR

Od: 2003-03-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-14 17:49:47

Ja dopiero dzisiaj zmienilem na 125 w osp bo zmienilem

tylko w defragu.
Na szczescie zadne z moich dem nie będzie w filmie.

-DraconuS-

Od: 2003-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-15 09:48:22

A co z komendami \"maxfps\" i \"cg_pmove_fixed\"?

To to samo co \"com_maxfps\" i \"pmove_fixed\" czy sa to pozostalosci ze starych PR i nie sa w ogole przez q3 brane pod uwage? Ja je nastawiam jednoczesnie na takie same wartosci...

Yacek

Od: 2002-11-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-15 17:01:12

to sa pozostalosci z nocek graczy ktorzy to pisali :PPP po prostu ktos piszac cfg sie machnol i tyle.... rownie dobrze mozesz sobie zrobic komende cg_swiastak_siedzi_i_zawija :)

-DraconuS-

Od: 2003-04-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-22 10:04:03

No moze i tak, ale skad w takim razie sie wziely w konsoli (wpisz max i TAB, albo cg_pm i TAB)?
A co do moich treningow to nadal wychodzi mi najlepiej \'na dwa\' - niebieskie pady na cos1_beta7a przejde, a zwykle albo hb to jakos nie specjalnie mi ida.
btw: Jak sie dostac do czarnych padow inaczej niz przez noclip\'a na cos1_beta7a?!

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-04-22 10:15:00

Do czarnych ianczej nie dojdziesz niz przez noclip.. w 7b sa juz \'odkryte\' (ale i tak wiecie co ja mysle o tej mapie :P)...

Te komedny - no coz.. i tak nic niedaja, moze ID zapomnialo jes uzunac czy cos ;)...

Ale ja naprawde polecam hb... to sie wydaje trudne, jednak:

  • najlepsze przyspieszenie

  • wzglede proste do nauczenia (w porownaniu do zwyklego sj)

Trening, trening, trening... i cos wiecej pozostaje i powiedziec? :(

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2003-04-22 10:24:47

w sumie teoretycznie hb jest lepsze. ale czy np. da sie nim przeskoczyc biale pady?

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-04-22 10:29:11

Pewnie, ze sie da, a czemu by nie?... Niektorzy ludzie potrafia przeskoczyc (znaczy sie \'przeskoczyc\' pada :P) czarne po prawej... No to bez przesady ;).

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-04-24 01:22:18

> Ale ja naprawde polecam hb... to sie wydaje trudne, jednak:
>
> - najlepsze przyspieszenie
>
> - wzglede proste do nauczenia

tak, ale okropnie wyglada, np. na czarnych padach... bo na zielonych to tak fajnie plynnie, a czarne juz takie na chama :///
> w sumie teoretycznie hb jest lepsze. ale czy np. da sie nim przeskoczyc biale pady?

nie lepsze, tylko latwiejsze ;PPP... a co do bialych, to to samo co M + przecierz HB to tez strafa, takze dlaczego mialoby sie nie dac... :)
> Niektorzy ludzie potrafia przeskoczyc (znaczy sie \'przeskoczyc\' pada :P) czarne po prawej... No to bez przesady

i to sie zgadza... to sie zgadza :)))[yellow]

na dwoje babka wróżyła

[SToRM]

Od: 2003-04-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-05-30 10:16:56

Dla wszystkich czarne pady (prawe) są trudne. Ale to tylko pozory. Pierwsze 4 pady są trudne to fakt bo trzeba mieć bdb przyspieszenie, ale reszta to jak lecisz to przelatujesz nad padem i \"plum\". Lewe są trudniejsze. :)

d4widoV

Od: 2003-02-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-05-30 13:58:44

hehe no racja :) mi sie pare razy udalo prawie do konca przejsc prawe bo lewe to by sie za kazydm razme dolatywalo tylko ze te pady sa tak waskie zeino spada sie przy 9 10 11 padzie a co do hb to nie wiem jak to jest bo tego nie umiem :D

Yacek

Od: 2002-11-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-05-30 15:30:10

teoretycznie, to pady red/2 i wszystkie zarne sa takie same, bo jest ta sama odleglosc, a nie wydaje mi sie zeby byl jakis mastah, ktory by musial zwalniac zeby nie poleciec za daleko na ktorys z w/w pad00ff w tych padach chodzi tylko o poczatek, jezeli masz dobry 1 cyrcle i dobrze rozpoczynasz to te wszystkie pady powinny byc takiego samego poziomu trudnosci

ale jestem zmeczony szkola :/

bleeeeee (c) AND