Siemka jak sie robi teleporty w q4Radniancie ? podobno jak w doomie tyle że jest info_player_teleport - czy doś w tym stylu - mi nie działa... plz hlp
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Wstaw na mapę model teleportu. Następnię z tekstury TRIGGER (z katalogu common) zrób blok, który powinien się znaleźć "w modelu" w miejscu teleportacji. Następnie kliknij prawym klawiszem myszy w oknie edycji i z menu wybierz MISC->MISC_TELEPORT_DEST. Pojawi się pomarańczowy blok z białą strzałką, która wskazuje kierunek wyjścia z teleportu. Zaznacz ten blok i wciśnij N, aby ten kierunek zmienić. Odznacz wszystko, zaznacz TRIGGER, potem MISC_TELEPORT_DEST i wciśnij kombinację CTRL+K, żeby połączyć te dwa bloki. Teleport już działa.
Quad zapłać wielki człowieku :D - zaraz stestuje czy działa...
EDIT:
.. i nie działa, bo... nie mam tego obiektu na liście: MISC->MISC_TELEPORT_DEST chyba że coś źle robie - prosze o screeny lub coś - ze4lot@op.pl
Wyciągnij sobie z pak002.pk4 standardowe mapki do mp i skopiuj teleporter z którejś z nich.
Aby wstawic model teleportu... Robisz normalny brush. Dowonly rozmiar.
Jak jest zaznaczony wciskasz na widoku 2d prawy klawisz myszy. Wybierasz func, potem przewijasz i szukasz func_static.
W okienku inspectors wciskasz Model. Wybierasz base->models->mapobjects->multiplayer->teleporter.lwo
Odznacz. Model jest.
Aby to to teleportowalo...
Wstaw blok pokryty texuta common/trigrelay (w inspector->media ->textures wybierz common, tam wybierz trigger. W inspector ->Textures wybierz trigrelay).
Jak masz zaznaczony brush... Prawym klawiszem na widoku 2d. Wybierz tam trigger->trigger multiple. Odznacz calosc.
Wstaw na mape info_player_teleport (prawy przycisk myszy na widoku 2d -> info -> info_player_teleport).
Zaznacz kolejno trigger, pozniej info_player_teleport.
Wcisnij ctrl+K. Texture trigger wstaw w miejscu, gdzie znajduje sie teleport.
Doomer - to juz niestety nie dziala w q4... Inne itemy, jednak zasada dzialania ta sama.
No właśnie, późno dzisiaj wstałem, trochę wczorajszy i zrozumiałem, że chodzi o zwykłego radianta:/ Sorki za zamieszanie.
A teraz możecie mi wytlumaczyc jak zrobić żeby moj ’multi trigger’ oprocz tego że teleportuje wygladał jak odchłań (odchłań - dymek/mgła przez którą nic nie widać - tzn podłogi - jak da sie zielony kolor to wygląda jak smród z wysypiska lub kanałów ściekowych... ;))? Dla jasności robie sobie mape z strafejump kładkami (to znaczy bedzie pokoj dosyć długi z tym, ale też bedą inne opcje rozrywki ;)....) no i pod kładkami chce mieć tą zakitraną odchłań =].
Dodaj func_fx w miejscu gdzie masz ten trigger.
> "classname" "func_fx"
>
>
> "fx" "effects/smoke/slowsmoke_128.fx"
>
>
> "angle" "-1"
>
>
> "start_on" "1"
>
>
> "loop" "1"
Liste efektow znajdziesz w pak001.pk4
NecrosiS napisał:
>
> > "classname" "func_fx"
> >
> > "fx" "effects/smoke/slowsmoke_128.fx"
> >
> > "angle" "-1"
> >
> > "start_on" "1"
> >
> > "loop" "1"
>
>
>
>
Eeek, a gdzie shadery? [](//htmlarea/images/smiles/8.gif) Kwa, to ja zostaję przy Q3!
Edit: i rzecz jasna nie będę się wciskał tutaj.
gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...
ns04! :)
Pawuja nabijacza na pal!
Rzecz polega na tym ze obok tego triggera musisz miec co co bedzie ci emitowalo ten dymek/mgłę.
Musisz wstawic func_fx na mapie z odpowidnimi kluczami (co to są klucze ? - maposfera )
Klucz fx to sciezka do pliku jaki ma byc wykonany (pliku *.fx)
angle to kąt
loop mowi czy ma byc zapętlone czy nie.
start_on czy ma emitowac efekt zaraz po starcie mapy.
_brightness , _color, _alpha zmieniaja jasnosc, kolor i przezroczystosc efektu.
W grze jest tez pozostalosc z dooma czyli func_emiiter ktory sluzyl tam do emisji Cząsteczek. Wybieralo sie je tam wsrod modeli. Tutaj (czyli w q4) nie wiem jak to zrobic :D
Jesli chcesz zrobic mgłę (taką gestą) to musisz dodać na mapie światlo :
Robisz brusha o rozmiarach mgły.
Klikasz PM i wybierasz light. Zrobi się swiatelko o rozmiarach tego brusha.
Nastepnie majac zaznaczone to swiatlo wciskasz J - pojawi sie okienko z własciwosciami tego swiatla.
Tam trzeba wybrac kolor mgly i z rozwijanej listy "lights/fog**" , gdzie ** to dalsza nazwa mgly.
Potem tylko Zastosuj (apply) i koniec.
Gorat pliczki fx to są shadery . np:
> *
>
>
> effect effects/ambient/red_beam_right
>
>
> {
>
>
> size 69
>
>
>
>
> spawner "unnamed0"
>
>
> {
>
>
> count 1,1
>
>
> constant
>
>
>
>
> line
>
>
> {
>
>
> duration 1,1
>
>
> blend add
>
>
> material "gfx/effects/energy_sparks/red_beam"
>
>
>
>
> start
>
>
> {
>
>
> size { point 0.25 }
>
>
> fade { point 0.75 }
>
>
> offset { point 3.5,13.5,2 }
>
>
> length { point 54,0,0 }
>
>
> }
>
>
> }
>
>
> }
>
>
> }*
W ogole to zapraszam na Maposfęrę
OK działa, ale nie o to mi chodziło - ściągnijcie sobie może mape ’APA Strafeschool’ z www.quake4game.de i zobaczcie na efekt pod kładkami. Takie coś chce uzyskać, probowałem to skopiować z orginału ;P ale coś mi nie wychodzi...
Jest takie cos...
Wstawiasz w light i piszesz parametry:
key : value
texture : light/fog_generic // to odpowiada tu za efekt.
color : ustalasz sobie kolor mgly, w przypadku tej apa strafes jest 0.82 0.97 0
falloff : 1
nodiffuse : 1
nospecular : 1
noshadows : 1
lightradius : 3125 255 60
nodynamicshadows : 1
detailevel : 10
Tak wygladaja wlasciwosci tej mgly
z podanej przez ciebie mapki. Wstaw to na swoja i tyle.
Można też zaznaczyć światło, nacisnąć "J" i poustawiać te parametry wygodniej. Detaillevel lepiej ustalić na 8 albo 9.
Pierwszy tutek q4 : Maposfera :]
Prubowal ktos loftowac jakoś nurbsy w q4 ?
Wiem że sluzą one standardowo do prowadzenia kamery ale nie moge uwierzyc w to ze kable na mapach q4/d3 powstały zwyczajnie przez bendowanie cylindrow. Poki mi ktos z Raven lub id nie powie ze tak bylo to nie uwierze :D
Nawiasem... mógłby ktoś zrobić CFG/Moda w którym ma sie nieśmiertelność oraz nieskończoność amunicji ale bez wszystkich broni!. Bronie będzie sie zbierać z bonusem... 999 ammo albo ulmited. Kumacie? ;)
Z góry THX
EDIT:
macie tu linka do mojej pierwszej w życiu mapy zrobionej w radiancie przeznaczoną do treningu tricków w Quake4 - oczywicha to jeszcze nawet nie jest beta lecz alfą można ją już nazwać: trick_z4t_1a
clzowieku..po co ci od razu mod??
net_allowcheats 1
god
undying - cos jak god..tlyko ze doznajesz obrazen..ale zawsze zostanie ci te 1 hp:D
a na unlimited ammo to nie wiem...wpisz se give all i jusz;)
^ ^
z tego co pamiętam to "god" w q4 działa ale tylko w singlu a nie w mp
Ze4loT - ja stworzyłem takiego "moda"; zapraszam na gg
FREESTYLE
W MP tez, ale trzeba dopisac na serwerze net_allowcheats 1.
Quake 3 Maps: Lets go retro! | discord