ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Terrain

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-25 13:00:25

Czyli ta dziwna textura kryjaca sie pod przykrywka common, czy jak to szlo ;-).
Szukajac w archiwum natrafilem na pos Lukina (chyba?), iz nie warto bawic sie w ten sposob, ale... ja mimo wszystko chcem :E. Z wygenerowaniem terenu juz nie taki straszny problem bedzie, jednak jak to otexturowac? Odpalilem wiec Team Arene - mapa overdose, swietny przyklad. Ladne texturki, wszystko miod. Tylko jak taki efekt osiagnac?
Zdekompilowalem wiec mape i posrawdzalem co nieco, pokopiowalem i takie tam ;-). Zgralem textury i shadery - jednak kupa (wtf?). Moze ktos ma jakies doswiadczenie w tej dziedzinie? Bo mnie naszlo na taka mape :f. Zajmelo by to 'troche' czasu, ale mozliwe, ze kiedys bym to skonczyl ;}.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-04-25 17:14:39

Jak chcesz zrobić ładnego terraina, to oprócz takiego np. GenSurfa, możesz kombinować w innych programach 3D - MilkShape3D, GMax, 3DStudio, Maya czy co tam jeszcze chcesz :D.

A jakiś czas temu pojawił się taki bajerek jak Clone Shading, jest w którymś z tematów link, musisz poszukać. Może Ci się przydać.

Hmm... co pominąłem?

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-25 17:21:27

Ano jest jeszcze www.planetquake.com/simland/pages/articles/phongshading1.htmPhong Shading Wygląda super i wystarczy zrobić scripta.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-25 20:33:04

Wrrr :p... ale ja juz mam teren gotowy, nalozona na to \'textura\' [i]terrain[/i] z [i]common[/i] no i ... co dalej? Widzial w ogole ktos ta mape overdose z Team Areny? Jak nie to moge dac screena :E. Ja chcem tam takie texturki, tylko ni cholery mi nie dziala, jak poustawiam sobie to samo w key\'sach :<. Shadery i textury skopiowalem przeto... :-\.
Na tej mapie wlasnie (z TA) po zdekompilowaniu widac jak na dloni, ze tylko kilka rzeczy ustawionych i kozacki to efekt daje w grze... chyba cos niewyraznie tlumacze dzis [27]

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-25 21:19:57

To daj screena...może wtedy coś się wyjaśni.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 08:51:47

Ok :D. Jakies czerstwe te screeny wychodza, pewnie przez te sterowniki :-\...
www.q3arena.gry.wp.pl/ptc/temp/r1.jpgScreen #1

www.q3arena.gry.wp.pl/ptc/temp/r2.jpgScreen #2

ddnbsp

Od: 2003-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-27 15:49:15

trza zrobic tak:

(ctrl+c, ctrl+v z mojej mapki)
[code]

// entity 0

{

\"vertexremapshader2\" \"textures/damn3/terrain_0to1;textures/damn3/terrain.vertex\"

\"vertexremapshader1\" \"textures/damn3/terrain_1;textures/damn3/terrain.vertex\"

\"vertexremapshader0\" \"textures/damn3/terrain_0;textures/damn3/terrain.vertex\"

\"message\" \"simply the worst\"

\"classname\" \"worldspawn\"

[...]

[/code]
a to shader do terraina (kazda mapka musi miec swoje!!)
[code]

textures/damn3/terrain_0 <- jedna warstwa...

{

surfaceparm nolightmap

q3map_novertexshadows

q3map_forcesunlight

{

map textures/terrain/mountain_m09.jpg

rgbGen vertex

tcmod scale 0.500 0.500

}

}
textures/damn3/terrain_1 <-druga warstwa...

{

surfaceparm nolightmap

q3map_novertexshadows

q3map_forcesunlight

{

map textures/terrain/mxsnow1.jpg

rgbGen vertex

tcmod scale 0.500 0.500

}

}
textures/damn3/terrain_0to1 <- przemieszane warstwy

{

surfaceparm nolightmap

q3map_novertexshadows

q3map_forcesunlight

{

map textures/terrain/mountain_m09.jpg

rgbGen vertex

alphaGen vertex

tcmod scale 0.500 0.500

}

{

map textures/terrain/mxsnow1.jpg

rgbGen vertex

alphaGen vertex

tcmod scale 0.500 0.500

blendFunc GL_SRC_ALPHA GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA

}

}
textures/damn3/terrain.vertex

{

surfaceparm nolightmap

q3map_novertexshadows

q3map_forcesunlight

{

map textures/terrain/mountain_m09.jpg

rgbGen vertex

tcmod scale 0.500 0.500

}

}

[/code]
warstwy sa to po prostu inne teksturki na roznych \"wysokosciach\". np na dole trawa, wyzej skaly a na \"szczytach\" snieg.
do widzenia :-) [26]

everytime i want to go, you came in

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-27 17:03:59

Tzn., ze jak to sobie przerobie ([27]) na taki \'styl\' co mi potrzeba to bedzie dzialac? :f
No wszystko spoko, tylko dlaczego te shadery, ktore mam z TA nia chca mi dzialac, skoro dopisalem wczesniej co trzeba? :| Od nowa trza je pisac, poprawiac, czy cu? :/

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-28 14:45:56

No ja nadal chce takie kozackie gory i nadal sie z tym mecze. Bez rezultatow. Co prawda Damn po czesci podal odpowiedz (i chwala mu za to), ale taki efekt mnie nie zadowoala. Mam shadery z TA, sprawdzilem ta mape, gdy ja oddzielnie przenioslem do baseq3 - tam o dziwo dziala na tym samym shaderku, wiec nie mam pojecia w czym problem. Wlepilem co trzeba w plik map i nadal bez efektow - wogole nie widze nic, ni ma gor, tylko niebo.
Odpowiadaliscie juz nie na takie prostacie pytania, to chyba mozecie i na to? Gdzie wszyscy spece poszli? :<
BTW: Ten przyklad terrademo.bsp w katalogu maps z TA tez mi nie odpowiada - po jego zastosotwaniu otrzymalem trasznie \'pociety\' (jakbym na kazdego brusha strzelil sam texture) teren :|. wtf? czy to ja taki odporny na wiedze jestem, czy co? [6]
ed: rotfl, teraz to nawet to, co przedstawic damn nie dziala, ekhm.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-29 20:50:56

Bede tu pisal, az mnie jakis moderator nie wygoni, tudziez zbanuje :EE...
Szukalem rozwiazania na map-center.com, bo po prostu nie widze zadnych textur po komplacji - ani rozwiazanie damndoga nie dziala, ani kopiowanie shaderow z overdose. Padaczka. Doczytalem sie, ze jeden gosciu mial ten sam problem - rozwiazal go. Zrobilem to samo. Faktycznie - brakowalo jednego wpisu w shaderze common z TA, ktorego to przenioslem do baseq3. Dupa. Nadal nie dziala. Moze cos jeszcze namieszane, czy cu ja mam poczac? :<
[27][3][6][38][24][76]

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-30 00:16:44

Nie jestem do końca pewien czy to właściwy trop, ale teren w Team Arena ma specjalny \"entity\" (chyba func_terrain), czy coś takiego i zwykły Q3 tego nie obsługuje. Żeby zrobić porządny teren pobaw się q3mapem 2 - ma on nowe klucze do shaderów, które pozwalają bawić się terenem do woli (można np. rozstawiać losowo modele, np. drzewka i źdźbła trawy lub nakładać kilka wartsw tekstur na siebie). O ile mnie pamięć nie myli trzeba było jeszcze coś dopisać do worldspawna. Tu jest przykładowa mapka (ale to z jakiejś starej wersji q3mapa, potem chyba doszły nowe funkcje - w każdym bądź razie wygląda to fajnie): www.shaderlab.com/q3map2/samples/slterra.zip

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-30 20:02:53

Trawka, efekty, spoko, tylko, zeby to jeszcze chcialo w ogole dzialac [27]
Wstawiam wszystko jak trzeba i co trzeba - ni chodzi. Przyklad terrademoq3 tez nie. Kod damndoga - tez nie. Shadery z mpterra1 (w q3 dziala :o) - nie. Padaczka. O co moze chodzic?
Trace juz wiare, ze moge rozwiazac ten problem....

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-30 23:25:48

Witaj w klubie misiu [35]

lukin pomożesz mi ?

NOT MY PRESIDENT !

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-01 07:00:31

Parodia z tym radiantem D: Reinstalowałem nawet te dziadostwo, próbowałem różnych wersji q3map2, przerabiałem shadery, nadal nic. Gdzie coś przeoczyłem? Prawa Muprhy\'ego się sprawdzają...
Najgorsze jest to, że także gugle przeleciałem - wszędzie gdzie udało mi się natknąć na problem z niewidzialnym terenem wskazywano na brak klucza q3map_terrain w common.shader, no ale do cholery to tam jest gdzie trzeba, nawet robiłem dodatkowego paka, by był ładowany na końcu (parodia) D:.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-01 21:39:14

nie chce nabijac, ale nie jest to moze jakis parametr, dopisywany przy kompilacji? Shader, to co damndog pisal, jakis klucz w worldspawn, i ta kompilacja..

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-08 12:47:32

Bede wdzieczny za jakiekolwiek pomysly ;o. Gugulem to juz zygam, delikatnie mowiac, przejrzalem chyba wszystkie tutory i readmy jakie mozna i nadal nic. Przeciez to jest jakis absurd (!!).
Chyba trzeba bedzie obmyslec pomysl na jakas inna mape :|.
ed: zabierzcie ten obrazek, bo mi forum rozwala :b.
Znowu probowalem sie z tym terenem uporac, bez rezultatow. Sprawdzilem i przesortowalem wszystkie shadery, dekompilowalem chyba kazda mozliwa mape zwaireajaca terrain wlasnie - nic :|. Jeszcze raz przejrzalem map-center i rzucilem sie na google - nic x2.
Ehhh... tak mialem ochote sprobowac cos skleic w tym klimacie i chyba sie skonczy na tym :|. Stracilem nadzieje, na rozwiazanie mojego problemu...

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-13 11:19:33

Hmm... nie mam innego pomyslu, jeszcze kilka pomyslow desperata :b.
Czy ktos moglby zrobic jakiegos malego bsp z terenem wlasnie, nie musi tam byc nic wielkiego, tyle by tylko ten zakichany terrain dzialal. Wtedy chcialbym miec u siebie bsp i plik map. Jesli u tego kogos bedzie dzialalo wszystko, a u mnie nie wtedy bedzie mozna szukac przyczyny - czy to podczas kompilacji, czy cus innego (gdy np. bsp bedzie dzialal, a po skompilowaniu pliku map juz nie). Troche zamotalem, ale wiecie - desperat :D.
Zrobi ktos i wysle mi te dwa pliki po uprzednim sprawdzeniu czy toto dzialac bedzie? Kiedys sie doplace :D.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-06-17 11:06:12

chyba niema chetnych :]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-06-18 09:55:16

Juz mi damn wyslal, thx :*. Co prawda i tak mnie za ten czas kórfica brala to znalazlem sobie pomysl na inna mape z trzech textur :b. Nie wiem jak to bedzie, ale sprobowac zawsze mozna, strzeli kto tu klozeta, bo zostawiam ten nieszczesny terrain w spokoju, za jakis dluzszy czas moze sie jeszcze pobawie.
Danke wszystkim, ktorzy pomogli, pomoc chcieli, a takze dla naszej szanownej publicznosci :F.