dzitopry :) wrocilem sobie z kolonii i mam piekna ochote zeby napisac tutorial (jesli mozna to tak w ogole nazwac poniewaz bedzie on banalny) ale sporo osob pyta o to :) chodzi mi dokladnie o skonfigurowanie SHINE'a w ten sposob, zeby blyszczal tylko na explozjach z rakiet, granatow itd itp:) ok, so here we go:
wlaczcie sobie AFX'a
zaimportujcie jakis avik (fajnie byloby gdyby byl to jakis wybuch, bo przeciez to on gra pierwszoplanowa role:P)
potem tworzymy sobie nowa kompozycje (COMPOSITION/NEW COMPOSITION)
mozna sobie elegancko ustawic dlugosc, rozdzielczosc i pare innych pierdolek :) jesli chcecie zeby caly wasz avik byl w tej kompozycji musicie sprawdzic ile on trwa, i te wartosc(lub wieksza) wpisac w DURATION
EFFECTS/TRAPCODE/SHINE - zarzucamy efekt na nasz kochany filmik
ok, teraz troszq z ustawieniami SHINA, TRANSFER MODE ustawcie na ADD (wg mnie najjasniejszy), ok, teraz rozwijamy sobie zakladke PRE-PROCESS i ustawiamy THRESHOLD (0>255), tutaj juz trzeba wybrac ile sie chce (w trailerze the pa1nful movie dalem 200 bo akurat tak mi sie podobalo, pokombinujcie z wartosciami i bedzie ladnie)
mozna jeszcze sobie zmienic SOURCE POINT i umiejscowic go tam gdzie wybucha nasza rakietka albo granatka:) jesli to miejsce szybko sie zmienia to juz trzeba sobie pokeyframowac z source pointem zeby caly czas byl w tym miejscu gdzie aktualnie jest nasz wybuch
okej, to chyba tyle, nie jest to trudne:) jesli cos jeszcze bedzie nie jasne to mozna pisac ponizej :) jesli marian albo faketa uznaja ze temat jest przydatny to prosze o przypiecie, a jesli nie - plakac nie bede ;)