Cytat z posta - autor: [Vymmiatacz](%E2%80%99?id=users&details=2030%E2%80%99)
>
> Cytat z posta - autor: [siemien](%E2%80%99?id=users&details=14990%E2%80%99)
> >
> > siema ludziska. gram w q3 i ostatnio sciagnełem ET. zauwazylem ze gry sa stworzone na tym samym silniku. chcialbym stworzyc gre podobna do q3. czy to jest mozliwe i jakim sposobem?? ostatnio powstala gra WarSow na zmodyfikowanym silniku q2. wyglada miło. Chcialbym stworzyc sobie taka gre. Do uzytku wlasnego i kilku kumpli. jak to zrobic?? prosze o pomoc.
> >
>
>
>
>
>
>
> Nie dasz rady. To jest zbyt skomplikowane i potwornie czasochłonne. Gier nie robi się tak jak obsługuje Windows: klikasz tylko Next, Next, i na końcu Finish...
>
Igree.
Kiedys id software udostepnilo kod zrodlowy q3. Jest on w cpp, bardzo zawily i ciapke skaplikowany. Napisanie takiego moda, gry 3d to bardzo ciezka robota. Wszysciutko musisz sam zaplanowac, zaimplementowac tak zeby dzialalo. Sa to tysiace linijek kodu + grafika + efekty dzwiekowe. Mozesz na tym stracic pare michow a nawet lat - zalezy jakie jest twoje tempo logicznego, tworczego myslenia no i jakie sa twoje umijetnosci programistyczne. Takim uniwersalnym jezykiem programowania jest wpomniany c++
Jezeli bys napisal konsolowego snejka czy nawet sapera to i tak radosc, ze zrobiles to sam byla by ta sama co w przypadku stworzenia drugiego klejka, choc w pojedynke jest to praktycznie niemozliwe.
Powodzenia, najpierw poczytaj troche na ten temat na google = skarbnica wiedzy, bo jak narazie zrobiles dosc noobowski topic, po ktorym mozna wywnioskowac, ze z tej dziedziny jestes raczej na bakier man :)
Wygrzebalem z plyty q3 source -> ssaj