ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

usuwanie bruszów

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-10 23:25:06

ok siema, troche jeszcze niewtajemniczony w radianta no ale pare scian juz umiem postawic i moje pytanie brzmi, mam jakas mapke ktora ma sciany, noi chce sobie jakas sciane wypieprzyc :D i jak to zrobic bo wszelkimi domyslnymi srodkami typu select (nie moge czegos takiego znalesc:D) i delete ,,, nie wychodzi. ktos cos wie? niech cos mowi

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-11 00:20:54

W tutorialu - czytaj klawiszologia.

Zaznaczasz blok za pomoca shift + lewy przycisk myszy na widoku 3d.

Nastepnie wciskasz backspace...

Powinno zniknac...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-04-11 13:07:35

jest kilka mozliwosci zazneczenia brusha ale ten co szkala podal jest najwygodniejszy

jesli masz malutkiego brusha i ni jak nie mozesz nakierowax kamery zeby go zaznaczyc to klikasz alt+shift+prawy myszy w kierunku tego brosha [na widoku 3d] i trzymając te klawisze klikasz kilkakrotnie... powinienes wcelowac za ktoryms razem :P

Jesi to nic nie daje to zrob blok troche od nie go wiekszy tak by ten malutki znalaz sie w nim i wybierasz select insade.
Czasami zdarza sie ze radiant gubi brushe jesli sporo przy nich kombinujesz [skalowanie obracanie takie tam] wtedy pozostaje usunąc delikwenta w notatniku :P
Czytał Lucjan Szołajski

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-11 18:05:50

ok thx sam na to wpadlem:)) mam jeszcze jedno pytanko, skonwertowalem sobie pewną mapke z ra3 ktora na detalach ma taki pustynny klimacik a na moim cfg coz, wszystko jest brazowe dla oczy przyjemne, a po wrzuceniu tego w dekompilacje i spowrotem ma to jakies inne texturki, no trudno, ale na moim cfg jest wszystko tak chamsko biale jakby bylo z milion zrodel swiatla, sek w tym ze nie ma ani jednego! :O wszystkie usunalem, oco chodzi ze na moim cfg jest takie jasne, jesli trzeba dam screena a zczaicie o co chodzi

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-11 18:31:56

Po dekompilacji większość tekstur (99,9% ;P) zmienia swoje położenie i nic na to nie poradzisz. Natomiast, jeżeli na całej mapie jest jasno, znaczy to że albo włączyłeś ambient na jakąś dużą wartoś, albo podczas tworzenia bsp pominołeś light.

Zeby usunąć pierwsze zaznacz jakiś blok na twojej mapie, wciśnij N i skasuj wartość ambient.

Żeby usunąć drugie, podczas wybierania procesu map2bsp wybierz coś z -light i nie przerywaj kompilacji.[16]

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-11 22:44:28

co z tym ambientem bo wg twoich polecen to nie da sie tak zrobic ;/

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-04-11 23:21:57

Dobra od początku...

Zaznacz jakikolwiek blok na planszy(zwykły, służący za ściane, a nie np trigger)

Ambient to jedno ze słów kluczy, które wpisujesz w lini \"key\" w entities menu (dostępne po wciśnięciu \"N\"). Powoduje ono, że cała mapa jest jednolicie oświelona. To jak mocne jest światło określasz poniżej w lini \"value\"

(wpisujesz jakaś tam cyfre)

Narpierw sprawdź czy jest ono (ambient) wykorzystane. W tym celu sprawdź trzecią od góry ramkę. Powinno być tam \"Classname Worldspawn\" i właśnie \"Ambient XXX\".

Jeżeli nie ma to nie przez ambient i pewnie coś się psuje podczas kompilacji.

Jeżeli jest to wciśnij przycisk reset w tym samym oknie(pod value). Zresetuje ci wszystkie słowa klucze i jednocześnie usunie ambient.
No...zrozumiale to napisałem? Jakby co to wal :]

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-11 23:25:40

To prawdopodobnie nie ambient.

Zdekompilowałeś mapę - pierwsze pytanie -

Za pomocą q3map2 - czy bspc, ktore spowodowalo zanik textur?
Jak za pomocą q3map2 - przyzwyczaj się, że po dekompilacji textury wyzeruja sie - tzn. rozciaganie, przesuniecie, bedzie tak jakby wcale go nie bylo.

Swiatlo - czasami poprostu ono sie kasuje - nic nie poradzisz, poza oswietleniem levelu ponownie. Ambient sam sie wpisac nie moze.

A czemu masz jasne - skompilowales bez light zapewne. (bsp only)

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-04-12 10:29:09

Biszlejmut napisal ze usunol wszystkie zrodla swiatla wiec to nie moze byc tego wina. W takim razie najwidoczniej wina kompilacji light. Ale na wszelki wypadek zrob jakies swiatelko , zaznacz je ( shift + LPM) i nacisnij shift+ A, wtedy zaznacza sie wszystkie lighty na mapie, wiec wystarczy wcisnac backspace. Bo byucmoze jakies sie swiatelko zapodzialo, a ja np. mam tak ze po dekompilacji swiatla maja wartosc 10000, a to z pewnoscia nie jest malo.

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-14 22:36:08

z tym swiatlem to chodzi mi o to ze jest kurewsko jasno gdy sie wrzuci komende r_intensity 10, na wielu mapach mozna grac z ta komenda luksusowo, ale walsnie z radianta wychodzi jakas chujoza ze nie da sie grac na tym, moze to wam ułatwi zadanko, albo wysle jakiemus specowi mapke w map i zobaczymy jak skompiluje? tak aby mojego efektu nie bylo

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-14 22:45:33

Podeslij mi - szakal_x@wp.pl - ale zrobie wszystko jak juz bede po konfiguracji systemu.

n4rf

Od: 2003-11-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-14 23:07:27

Jak dla mnie temat bardzo glupi. Ja i pL^b3n mielismy tylko 2 tutki jak sie uczylismy i to wystarczylo. Jak nie wiesz do czego cos sluzy to kombinuj, w ten sposub najszybciej sie nauczysz. Gdybyscie jakis tutek od deski do deski przeczytali porzadnie, to nie bylo by polowy waszych temetow.

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-15 08:03:18

e jednak watpie aby temat r_intensity sie pojawil, szukalem, jakbys i ty poszukal to nie bylo by polowy twojego posta =0