ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Wczytywanie mapek do 3dmaxa

MisieX

Od: 2003-01-04

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-06-04 15:19:36

Potrzebuję wczytać mapkę quake 3 (praktycznie dowolną) do 3d maxa. Jakim programem wyeksportować plik .map lub .bsp do jakiegoś formatu, który obsługuje 3dmax? (3ds, fbx, ...)

Najlepiej, jakby udało się wczytac całą mapę, ale sama geometria też będzie ok.

Prosiłbym o łopatologiczną intrukcję obsługi, krok po kroku...
Druga prosba przy okazji, to wskazanie jakiegos fajnego podziemnego/zamknietego levelu - ogólnie chodzi mi o jakies kortarze, pomieszczenia itd... byle nie było skyboxa i voida, najlepiej jakas realistyczna a nie futurystyczna.
Z góry dzieki za wszelka pomoc.

BTW. Dlaczego firefox nie wpuszcza mnie na maposfere bo mówi, ze rzuca exploitami itd???

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-06-04 15:31:22

Kiedyś też coś takiego próbowałem zrobić (zrezygnowałem) i został mi ten adres. Co prawda chodzi o inną grę, ale też bsp. Poszukaj tam głębiej, może ktoś to rozwijał.

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-06-04 15:58:46

Takie 3 sposoby:
1. Odpalic mapę radiantem 1.5, plugins -> brushexport2 -> eksport do obj, zaimportowac w maxie
2. Przekonwerować mapę q3map2: parametr -format ase, potem importować w maxie (ase chyba domyslnie nie importuje, obj tak)
3. Odpalić mapę w q4/d3 radiancie, selection -> export cośtam to obj -> import w maxie. ten sposób imo działa najlepiej, nie odwraca ścian, skala poprawna, nawet krzywe eksportuje.
Tak wczytasz bez problemu geometrię, z materiałami nigdy nie kombinowałem, bo nie były mi potrzebne.
Na LEMie ktoś ostatnio wrzycał jakieś narzędzie do modeli i konwersji... aktualnie forum padło :p