ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

[FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-05-13 00:23:13

Po latach wracam z nową mapką!

Od dłuższego czasu miałem ochotę coś podłubać w radiancie, aż w końcu w trakcie majówki udało mi się z tym ruszyć i zacząłem robić pierwszą od 16 (jeżeli dobrze liczę) lat całkowicie nową mapę!:D

"Reqapartament" - nazwa robocza - to będzie mapa w stylu mojej "Łazienki" (reqbath) i "Kuchni" (reqkitchen), czyli odzwierciedlenie rzeczywistości. Tym razem w ramach nostalgii postanowiłem odtworzyć swoje stare mieszkanie w formie z lat 2000-2005. Z uwagi na to, że mapa to będzie całe mieszkanie, skala będzie znacznie mniejsza niż ta we wspomnianych wyżej nazwach. Ale za to chcę aby była to mapka na szybkie rozgrywki 1v1, a także będzie dodatkowa wersja pod CTF z mieszkaniem "obok", czyli lustrzane odbicie.

Wrzucam wam screeny z "work in progress", a także filmik z instagrama, gdzie trochę o niej opowiadam :)

Film: Instagram

Ciąg dalszy nastąpi :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2024-05-13 17:31:45

:o

Mieszkanie do 2005? Masz wystarczająco dużo informacji, by dobrze odtworzyć po prawie dwóch dekadach, szczególnie wzory czy kolorystykę?

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

bfr_aka_pablonzo

Od: 2002-12-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2024-05-13 22:28:35

Bardzo ładne mieszkanie :D

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-05-14 11:12:33

Dziękuję :D

Gorat: Tak! Mam masę zdjęć, na których mogę się wzorować, bo od zawsze byłem "foto freakiem" :D

Na przykład:

Do tego mam techniczny plan mieszkania z wymiarami, a szczegółowe wymiary elementów mieszkania mam z opracowania na temat bloków z płyt OWT-67 z książki "Systemy Budownictwa Mieszkaniowego" Eugeniusza Pliszki. Wymiary mebli których nie znam ogarniam sobie analizą zdjęć w Photoshopie, a wymiary mebli z BlackRedWhite mam z ich biura obsługi klienta, bo podesłali mi pdfy z instrukcjami składania :D Przyjąłem skalę, gdzie 1cm w rzeczywistości to 3 jednostki w Radiancie.

Jeżeli chodzi o tekstury rzeczy, które mają wypełnić meble, itp to będę robił po prostu zdjęcia własnym rzeczom, bo do dziś mam np sporo starych kaset VHS, pudełek bigbox, czy płyt audio, jak również retro sprzętu, pism komputerowych, itd :D A jeżeli nie będę miał czegoś, to poszukam na olx/allegro. Mam skatalogowany sprzęt RTV/PC jaki miałem w przeszłości, więc identyfikacja to będzie najmniejszy problem :) Ta mapka to takie trochę sentymentalne wyzwanie :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2024-05-27 12:41:02

Czad, jaka precyzja! Z taką ilością szczegółów to możesz odtworzyć tak realistycznie, że jeszcze tylko VR i możesz sobie zwiedzać jak w Kingsajzie.

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-09-20 19:42:38

Jak skończysz, to właściwie można by z tego zrobić newsa, raz że ich mało, a dwa, że nie każdy tutaj zajrzy. Mój Q3 już zardzewiał doszczętnie, ale taka mapka może być "oliwą" :)

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-09-21 02:47:50

@Vymmiatacz: Haha deal :D Miałem w lato przeprowadzkę i trochę zamieszania "prywatnie", ale na oko mam już jakieś 50% mapy ogarnięte do 1v1/ffa :D Strzelam, że do końca roku już ją skończę :) Wersja CTF/TDM dłużej mi zajmie, bo chcę zrobić to na zasadzie "mieszkania sąsiada" jako lustrzanego odbicia.

I oczywiście jak to u mnie, mapa będzie pełna "sikretów/smaczków z epoki/moich wspomnień" :D

Ps. miło Cię tutaj widzieć :D
Ps2. obrazki są w rozdzielczości 2560, więc jak wkleicie ścieżkę do przeglądarki to będzie pełen rozmiar :)

Update:

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

bfr_aka_pablonzo

Od: 2002-12-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2024-09-21 16:14:21

@Requiem: zajebiście to wygląda :D
niesamowite, że tak stary engine może wypluć tak ładną grafikę :D
ps. pomieszczenia bonusowe są XD

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2024-09-27 09:10:28

Ja bym się raczej zdziwił, że nowsze nie dają sporo lepszych efektów.

Ten Wolfenstein to gdzie zamocowany? W piwnicy?

Piwnica zresztą dziwnie czysta, musisz ją usyfić.

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-09-27 23:55:16

@bfr_aka_pablonzo: Bonusy zawsze :D Dobre jest to, że engine może obsłużyć wysokiej rozdzielczości tekstury, dzięki czemu można samymi teksturami zrobić wiele detali... Bo same jednostki "radianta" niestety są bardzo ograniczone...

Tworząc to cały czas mam vibe lat 2000, tylko żałuję że wtedy nie miałem monitora 2560 :D

@gorat: Na strychu :D Będzie jumppad przed drabinę na ostatnim piętrze i tam jest wolf3d :D

Z piwnicą to jeszcze coś pokombinuję, bo na razie zrobiłem ogólny zarys i teraz po kolei lecę po pomieszczeniach. W tej chwili dopieszczam "salon" :D Ale ziemnioki soooo!

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-05 01:12:40

Wieczorny update mapki :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-05 09:29:20

Siema, pozdro z emerytury! :D
PS.
Mapka w pytke! ;)

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-05 11:38:16

@dAde: Odpalaj radianta mendo :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-14 11:26:37

Tym razem przedstawiam Wam filmowy update mojej mapy :D premiera będzie w pierwszym kwartale 2025 :)

YouTube: reqapartament

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2024-11-18 12:32:08

O kurde aż mi się przypominają mapy z padfiles worldofpadman.net/en/download/padfiles-q3a/

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-18 21:19:15

@Xsi: tak! Nawet grałem ostatnio :D Padowe mapy to było to, co mnie kiedyś zainspirowało do stworzenia "Łazienki" i "Kuchni" :D tylko moje były strasznie przeskalowane i słabo przemyślane do rozgrywki...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-11-29 18:40:04

Andrzejkowy update :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

El-Mo

Od: 2002-06-04

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2024-12-01 11:55:01

A nie macie czegoś w szufladzie do Quake 1? Jakaś mapka do ffa na zbliżające się święta?

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-12-09 17:07:58

O nie, ja niestety nie mam nic do Q1, nigdy nie robiłem map do pierwszej części.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-12-14 13:57:22

Grudniowy update :D

Mam już praktycznie całą mapę poza jednym ostatnim pomieszczeniem - pokojem z kompem :) Mapa będzie dostępna do grania w trybach 1v1, tdm i FFA. Do każdego będzie inny itemplacement i czasy respawnów itemów. W trybach 1v1 i tdm żaden z "sikretów" nie będzie dostępny do eksploracji, tak aby w tych trybach mapa była przeznaczona wyłącznie do dobrej rozgrywki meczowej w otoczeniu wspominek z epoki. W FFA wiadomo - rozpiździel na całego z większością powerupów pochowanych na mapie :d

Ostatnio wracałem pamięcią i w radiancie do starych map i muszę obiektywnie przyznać, że to będzie moja najbardziej dopracowana i przemyślana mapa. Już się nie mogę doczekać aż udostępnię ją Wam wszystkim :D

A koniec zbliża się wielkimi krokami! Dum dum dum!

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

bfr_aka_pablonzo

Od: 2002-12-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2024-12-17 18:22:59

Zajebiście to wygląda. Kawał rewelacyjnej roboty!

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-12-29 01:05:54

@bfr_aka_pablonzo: Dzięki :D Już się nie mogę doczekać końca!

Mam przy okazji świąteczny update:

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2024-12-31 18:40:09

Ze starych czasów coś mi świta w łepetynie, że Q3 miał problemy z naprawdę dużymi mapami, cośtam trzeba było zwiększać, ale i limity mają swoje limity... Normalnie ci ta mapa chodzi, bez żadnych sztuczek? Bo jeśli nie, to takie informacje trzeba będzie zawrzeć w jakimś readme.txt

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

Tom362

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2025-01-01 13:57:22
  1. Tekstury do 1600 x 1600 max. Sprawdzałem :-)
  2. "com_hunkmegs" na 256 lub 512 co najmniej. Ilość przydzielonej pamięci na tekstury (często i w modelach graczy/botów to pomagało, że nie biegali wszyscy jednym modelem). Tylko nie wiadomo czy chodzi o pamięć VRAM na karcie graficznej czy ogólnie RAM, bo różnie to działało, w starym quake3 v1.32. Polecam quake3e LINK, pewnie i w tej kwestii dużo tam dodali. W innym wątku tutaj na stronie ORG napisałem dokładnie co pobierać, bo jest kilka plików.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2025-01-02 13:35:57

@Vymmiatacz: hej! Wbrew pozorom to ta mapa nie jest wcale taka "duża", bo skala jest o wiele mniejsza niż na przykład moja poprzednia "łazienka", czy "kuchnia" :) Chodzi bez żadnych problemów na vq3/osp. Jedyne ale, to trochę dłuższy czas ładowania, bo tekstur jest na prawdę dużo, będę testował to jeszcze na słabszych komputerach i retro kompie z epoki, ale nie powinno być problemów :)

Dla porównania rozmiaru screen z info_player:

@Tom362: na pewno w info o mapie zawrę informację o Quake3e wg Twoich instrukcji, żeby był większy komfort grania i konfiguracji :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook