ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

WTF ?!

b4lagaN

Od: 2007-04-12

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2012-07-27 22:14:29

Coollio przechodzi na emeryturę, koniec zotaca, ql zostaje jeśli nie zabity to ciężko ranny przez wyłączenie vote'owania i uczynienie z najpopularniejszych aren map premium. Czarny tydzień dla kwaka, przepowiednie Majów zaczynają się sprawdzać...

Doszli tam pewnie do wniosku, że skoro zachęcić nowych graczy jest niemożliwością, to trzeba wyciągnąć więcej kasy od tej garstki maniaków, która i tak gra czyli zmusić ich do kupienia kont pro. Dobitnie potwierdza tę tezę zrobienie z bloodruna mapy płatnej - to była po prostu mapa na której najczęściej grano i w jakiejś przebiegłej inaczej głowie zrodził się mega chytry plan zakładający, że ilość ludzi grających tę mapę w trybie premium będzie taki sam jak wcześniej :] Jednak "geniusz", który to wymyślił nie przewidział jednej prostej rzeczy - wielu graczy, którzy obecnie płacą za premium, po zobaczeniu takiej lipy i pustek na serwach, oleją tę grę całkiem i mając do wyboru płatny bloodrun na którym nie ma z kim grać vs kupno innej nowej, fajnej gry, wybiorą to drugie. Sam się do takich zaliczam, do tej pory płaciłem bo był to niewielki wydatek, ale jeśli produkt jest szitem to nawet parę bagsów nie ma sensu na niego wtapiać. Tak, że finał pewnie będzie taki, że zmaleje ilość graczy a tym samym wpływy z reklam i jednocześnie wpływy z premium jak sądzę też spadną :]

Mam wrażenie, że w id zatrudnił się ten sam wybitny marketingowiec, który wymyślił akcję promocyjną w shellu. Może kojarzycie? Chodziło o to żeby ludzie wymyślili sami hasło reklamowe za co miały być jakieś nagrody. No i ludzie wymyślali na potęgę :) Jednak hasła niespecjalnie przyjemne dla shella bo jadące ostro po nich jako bezdusznym korpo niszczącym przyrodę w imię jak największych zysków. Kilka najbardziej epickich przykładów: www.sickchirpse.com/2012/07/19/shell-major-pr-fail-win/ Poziom głupoty ostatniego patcha id jest zbliżony do głupoty tego konkursu shella.

Niestety pomysły jakie przedstawił Maniek nie są w stanie uratować rentowności tej gry. Żeby zarabiać na gadżetach, to trzeba mieć konkretną bazę graczy a nie jakąś garstkę weteranów. Jak Ci odpisał ktoś na esreality, ludzie którym szkoda wydać parę $ na premium miesięcznie nie wydadzą paru $ na jakieś modele czy inne duperelki.

Błąd imho został popełniony dawno temu, gdy zdecydowano się na model premium i płatne mapy. Początkowe założenia marketingowe QL były bardzo dobre - zróbmy coś co jest łatwo dostępne, samo się instaluje, nic nie trzeba konfigurować i kombinować żeby zacząć grać, wystarczy przeglądarka. Swoją drogą osadzenie takiej gry w przeglądarce jest samo w sobie wyczynem technicznym, ale mniejsza z tym. Jednocześnie niech to nie zniechęci konserwatystów grających w tę grę wiele lat, dajmy im to samo w odświeżonej wersji. Podobnie zrobił Blizzard ze Starcraftem, sc2 to taki sc1 w wersji deluxe. Następnie nagłośnijmy to odpowiednio mocno i wykorzystajmy znajomość marki "Quake", no bo kto nie słyszał o tym tytule, prawie każdy grający w fpsy kiedyś klikał chociaż trochę w którąś część. No i początek był nawet udany, w porównaniu do zdychającego Q3 graczy było sporo. Łatwość instalacji i sporo nowych grajków sprawiało, że każdy mógł znaleźć jakiegoś fajtera na swoim poziomie. To razem wzięte było bardzo dobrą zaliczką na starcie nowego tytułu. Niestety, ta zaliczka nie została należycie wykorzystana a potencjał marketingowy tej gry spartolony :] Przy takim modelu, imho id powinno bazować głównie na zyskach z reklam i robieniu wszystkiego żeby tylko zwiększyć bazę graczy a tym samym zachęcić kolejnych reklamodawców. Dopiero mając odpowiednio dużą ilość graczy wśród których znalazłaby się wystarczająca ilość gotowych wydać kasę, można było pokusić się o płatny content, ale w żadnym wypadku mapy czy cokolwiek co wchodzi w skład, nazwijmy to minimum zapewniającego grywalność na poziomie potrzebnym do zatrzymania gracza na dłużej. Mogłyby to być właśnie jakieś gadżeciki o jakich pisał Maniek i inne cukierki.

Teraz to chyba jest już za późno na cokolwiek, ciężko reanimować trupa. Parę osób, które bez tego nie mogą żyć pewnie będzie ciupało nadal, może z ich kasy na konta pro zbierze się na pensje dla kilku developerów podtrzymujących grę przy życiu, ale to chyba wszystko co id jest w stanie po takich błędach w tym momencie z ql wycisnąć.

szlovak

Gravatar

Od: 2009-08-14

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2012-07-27 23:04:21

masz racje. Ja odniosłem wrażenie jeszcze, że staff ID wpadł w samouwielbienie, jacy to oni nie są zajebiści. Tylko że wszyscy mają gdzieś to że gra chodzi w przeglądarce, z resztą z czego wynika cała masa problemów, ot sztuka dla sztuki. Są tacy mądrzy, że nawet nie było dyskusji na forum z nikim, ewentualnie na techniczne problemy. Przecież oni wywalili do kosza całe forum jak gra była w becie!!!! Czyli mają nas w wielkim poważaniu. Ale trudno, nie będzie kłeja to będzie co innego, pewnie dla mnie to będzie Warsow

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-07-27 23:21:14

Damn, jaki dobry post b4lagaN.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-07-28 01:23:59

Pewnie by to nie uratowało gry, ale obecnie gry rezygnują z kont premium na rzecz właśnie duperelek, dlatego, że z jakiegoś powodu o podłożu pewnie psychologicznym, lepiej się to sprzedaje. Poza tym skoro nie działa model premium, to logicznym posunięciem jest spróbowanie czegoś innego. No tak mi się wydaje na mój chłopski rozum :)

Mnie szkoda QL głównie z powodu tego, że lubię sobie pooglądać turniej od czasu do czasu. No ale są też inne gry, może Painkiller wróci na trochę, albo ten Reborn :)

daxio

Od: 2010-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-07-28 09:43:12

@QW_player

dzisiaj wieczorem wychodzi 0.7 (1.0) wersja wSw

trailer

ma auth(log-in) system + stats system + awardy i takie duperele

przykład:

mój profil

tutaj quakenet (od irca) organizuje jakas tam akcje promocyjna blablal kto zainteresowany czytac

http://www.quakenet.org/news/257-warsow-10-launch-event

zachecam do gry wszystkich :P

PS: usuneli weak ammo wiec jest juz tylko jeden rodzaj amunicji

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2012-07-28 10:05:46

Już mi się podoba :D Dawno temu w początkach istnienia tej gry chwilę w nią grałem. A jak tam w wSw z kodem sieciowym? Na pingu 80 da się grać w miarę normalnie?

daxio

Od: 2010-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-07-28 10:08:12

jest dobrze, zdarza mi sie grac na 85 pingu i nie narzekam =)

są też octagonowe hitboxy, cały changelog od poprzedniej wersji:

http://www.warsow.net/forum/thread/14845/1

attyla7

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-07-28 11:05:14

A dużo tam osob gra? Bo kiedys z ciekawosci sciagnalem i gra może i fajna ale ludzi bardzo mało. Chodzi mi o to że kiedy nie wejde na server z duelem nie czekam dlugo na rywala

daxio

Od: 2010-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-07-28 11:16:24

ja bez problemu sobie znajduje ludzi do gry, najwiecej oczywiscie popoludniu/wieczorem

duzo osob zostalo w 0.62 bo narazie byly wersje beta 0.7(0.7=1.0) aczkolwiek jak dzisiaj wydjzie to nie powinnio byc problemu tym bardziej :P

warsow, #warsow.pickup (druzynowe) @ quakenet jakby serio serio nikt nie dolaczal

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2012-07-28 13:00:42

Warsow jest swietny, kod sieciowy tez duzo lepszy niz w QL-u. Jakos tak sie gra to tak jak na LANie. Gdyby nie spieprzyli moim zdaniem modeli i dzwiekow to gra by sie o niebo lepiej przyjela.

EDIT: uuu daxio, Lasergun Use: 61%. To nie zacheca :). Znaczy ze jednak bron jest zle zbalansowana.

daxio

Od: 2010-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-07-28 13:13:13

staty sa zle zrobione poki co, liczy oddane strzały a jak wiadomo LG wystrzeliwuje wiecej pociskow niz EB(rail) czy rakieta dlatego tez taki rezultat (:

ps: fajnie byłoby gdyby ktos mogl skrobnac newsa na strone glowna, pisalem do Vh ale nie odpowiada (:

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2012-07-28 15:04:04

daxio napisał:
> PS: usuneli weak ammo wiec jest juz tylko jeden rodzaj amunicji
no fajnie ze w koncu po tylu latach :D

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

p4stOr

Od: 2009-01-24

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-07-29 00:43:03

są wgl jakieś turnieje w warsowa ? jak wygląda scena tej gry ?

QUAKE III ARENA

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2012-07-29 00:44:05

To, co Maniek zaproponował, zwyczajnie wywołałoby jeszcze większą falę hejtu, niż teraz:

"No jak to? Brightskiny zawsze były, a teraz muszę za to zapłacić?! WTF LOL?!"

"On wygrał, bo miał tekstury lepsze (tutaj niepochlebna opinia o jego matce)"

"Dlaczego nie da się zmienić kolorów? Miałem taki fajny nick!! Aaaa, @#$%ę to!"
Poza tym, ewentualny nowy gracz, nawet jakby sobie kupił te ozdobniki, to niczego to nie zmieni.

Dalej będzie sfrustrowany średnim czasem życia na mapie coś koło 2 sekund.

Wtedy nowy gracz wkurwi się jeszcze bardziej, bo przecież wydał kasę, myśląc, że coś to da... a tu jak go jechali, tak jadą dalej :)
Prawda jest taka, że jeszcze się taki nie narodził, coby wszystkim dogodził.

Moim zdaniem, jedynym wyjściem jest upublicznienie kodu serwera, tak żeby community mogło bezproblemowo i legalnie stawiać własne.

Wtedy QL po prostu przestanie generować straty dla ID, a gawiedź będzie happy... przez jakiś czas.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

attyla7

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-07-29 00:55:46

w sc2 są prosi i nooby i hula więc Blizzard dogodził :P

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2012-07-29 03:38:14

Dlatego, że w SC2 jest lepszy matchmaking i można znaleźć przeciwnika na podobnym poziomie, bez ryzyka dostania ostrego wpierdol.

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2012-07-30 23:00:28

Z mojego FFA-owego, punktu widzenia, te zmiany akurat są spoko. Wyleciały ewidentnie kretyńskie mapy, których wręcz nienawidziłem.

Ale podkreślam - to tylko mój spaczony punkt widzenia :)

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

batmann

Gravatar

Od: 2011-03-18

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2012-08-04 15:17:47

wbijam na ca a tu @#$% trzeba grać na dm14
dobre zmiany dali