ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Zmiany w fizyce i systemie respawnów?

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-05-07 03:54:47

Witam.

Niby grałem długo w Q3, ale też i dawno, a defragowcem nie byłem, więc niuanse fizyki to nie była moja dziedzina.
Wiem, że w QL zaszły jakieś zmiany w fizyce względem vq3. Palce w tym maczał chyba niejaki Arqon. Wiem, że nie ma overbounców. Ale co dokładnej zmieniono, że budzi to takie emocje i narzekania u niektórych? Efektywny zakres kąta dla maksymalnego przyspieszenia w strafe'ie? Cholera, nie wiem.

Druga sprawa - parę dobrych razy przewinęło mi się stwierdzenie o zmianach w systemie respawnów. Czy chodzi o respawn broni, i 5-cio sekundowy resp w duelu/TDM, czy może też respawn graczy po śmierci na bardziej losowy? Przeczytałem gdzieś, że w QL trudniej jest masakrować kogoś zabijając go na respawnie - czy o to chodzi, że trudniej przewidzieć, gdzie pojawi się przeciwnik?

bfr_aka_pablonzo

Od: 2002-12-17

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-05-07 09:21:40

Co do fizyki to po ostatnich update trochę się upodobniła do pm, są np. double-jumpy czy tele-jumpy. Ogólnie fizyka jest fajnie rozwinięta, to nadal vq3 ale jeśli masz movement skill to możesz pobiegać trochę szybciej.

Co do respów - jest to ustawione tak, że np na ztn nie możesz lać gościa po respach(teoretycznie) jak to było za czasów q3.

hakuna

Gravatar

Od: 2011-03-25

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-05-07 10:57:25

PawUloN napisał:
> czy o to chodzi, że trudniej przewidzieć, gdzie pojawi się przeciwnik?
...jak kogos zabijesz to nie zrespi sie kolo ciebie tylko na drugim koncu mapy

floreq

Od: 2010-08-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-05-07 12:49:54

Cytat z posta - autor: hakuna
> PawUloN napisał:
>
>
>
> > czy o to chodzi, że trudniej przewidzieć, gdzie pojawi się przeciwnik?
>
>
>
> ...jak kogos zabijesz to nie zrespi sie kolo ciebie tylko na drugim koncu mapy

niby tak ale gowno prawda, poprostu respi sie nie kolo ciebie a w losowym punkcie ktory jest w miare daleko od ciebie, tak czy siak z granatnika na ztn mozesz dalej lupac spawnfragi ale watpie zeby ci sie zdazylo zaliczyc wiecej niz 2 na raz

mieszkam w piwnicy

Garbol

Od: 2004-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-05-07 13:36:10

co do ztnki to nadal mozna zlapac pare spawnfragow w ciagu 10 min.. jest pare kluczowych miejsc. standardowo granatnik stajesz na granacie i koles respi sie na sg. mozna tez stac na mh i koles respi sie na rl czy rg. tak samo mozna stac na sg i respi sie na gl czy rl

Garbol

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-05-07 14:14:48

Ktoś może to dokładnie opisać?

Pamiętam, że kiedyś było tak, że 60% najbliższych nmy'ego respanów w linii prostej zostało wyłączanych, a przeciwnik pojawiał się w pozostałych 40%. System bardzo podobny do tego z Quake'a 4. Czyli generalnie trzeba było się oddalać z niektórych miejsc, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia danych respów. Ktoś potwierdzi albo zaprzeczy (najlepiej z jakimś dobrym potwierdzeniem) czy to się zmieniło?

W Quake'u 3 resp zależał nie od pozycji przeciwnika, a od miejsca, w którym dany gracz zginął - dlatego możliwe było mocniejsze łupienie na respach; zdarzało się często, że respiło się bezpośrednio przed kimś, kto jest uzbrojony po zęby i po prostu czekał w dobrym miejscu.

floreq

Od: 2010-08-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-05-07 17:41:02

nvc chyba opisywal to w ajkims filmiku, np na dm6 nie zlapiemy spawna stojac na mh i spamujac na schody, trzeba sie jak najbardziej oddalic, najlepiej do samego jumppada zeby zwiekszyc prawdopodobienstwo ze enemy sie tam zrespi

mieszkam w piwnicy

PawUloN

Od: 2007-08-21

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2011-05-09 22:51:13

Chodzi mi też np. o uzasadnienie takich postów jak np. DOOMer'a (cytat z pamięci, nie będę szukał teraz, post sprzed ok. roku): "fizyka w QL przypomina chodzenie w betonowych butach w porównaniu z vQ3". W sumie trochę mnie to zainteresowało.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2011-05-10 11:09:46

PawUloN napisał:
> Chodzi mi też np. o uzasadnienie takich postów jak np. DOOMer'a (cytat z pamięci, nie będę szukał teraz, post sprzed ok. roku): "fizyka w QL przypomina chodzenie w betonowych butach w porównaniu z vQ3". W sumie trochę mnie to zainteresowało.
Coś takiego można bardziej powiedzieć o CPMA.vq3 niż o QL. W szczególności po ułatwieniu skoków i przyśpieszeniu trochę fizyki.

floreq

Od: 2010-08-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2011-05-10 16:57:11

jak dla mnie fizyka z vq3 i "vql" to jeden @#$% ;o

mieszkam w piwnicy