ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Zrobienie animowanej textury

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-29 16:00:59

Kolejny problem z riandem , zrobiłem texture pzrezroczystą z gifa i zapisywałem jak ojpg a potem tga , i co niewchdoziło nawed do wczytywania ale co tam ... m itu chodzi naprzykłąd o animowaną spadajacą wodę albo o jakiś prąd na textuże cyz coś , jak to wykonać?? wiem tylk o,że potem coś trzeba wpisać w pliku shader ale jak wogule wykonać animowaną texture?jeśli zrobie ją nie tak to shadery mi nic niepomogą:(

Powiedzmy chcem zrobić animowaną wodę ale niewiem jak ob gify niedizałają a shader m inic neida bo tzreba coś zrobic w textuże , zabardzo neiwiem jak to opisać ale powiem to

! ! ! ! HELP ME ! ! ! !

Z gury Thank you![21]

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-29 16:30:07

Sciagnij q3ase - www.bpeers.com/software/q3ase/.

Popatrz na gotowe shaderki, i na przykladzie tego... edytuj, ucz sie.

Jak nicn ie opiszesz to my tu cie nie rozumiemy. Gifa nie wstawisz, bo q3 obsluguje tylko tga i jpgi. Wiec za pomoca shadera musisz je laczyc.

Zreszta nikt nie bedzie pisal za ciebie. Musisz sie nauczyc.

www.shaderlab.com/q3map2/shader_manual/ - polecam.
Zreszta wyzej masz temat - textury, shadere i modele - nie mogles tam umiescic tego..?

I pisze sie radiant i z g[b]ó[/b]ry.

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-08-29 17:48:41

spadajaca woda - (deszcz?) - textura \"rain\" nie bawilem sie nia nigdy wiec niewiem jak to wyglada ;] ale napewno taka jest ;p

co do shaderow mozna tesh notatnikiem otworzyc gotowe shadery i poprzerabiac je na wlasne potrzeby :d
= Trening Czyni Mistrza ;DDD =

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-29 18:36:10

> [...] Jak nic nie opiszesz to my tu cie nie rozumiemy [...]

Ze zrozumieniem TAKIEGO tekstu to chyba każdy miałby problem...
A co do tematu... Wypakuj z pack0.pk3 (lub obojętnie jakiego custom texture pack\'a), znajdź teksturę która ci pasi i sprawdź jak jest zrobiona (część animowanych tekstur używa kilku plików .jpg lub .tga a za ich łączenie odpowiedzialny jest shader) i zacznij prace nad nową teksturą na jej podstawie... To samo tyczy się tekstur świateł, mgły, wody i skybox\'a.

To chyba najlepszy sposób... przeżyć to na własnej skórze ;]
ps.Napisz do pajacyka, niech ci ufundują słownik ;P

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-29 19:39:35

Thank you!

Podrabianie textur ... heh , to tak jak keidys na mapie shw_100b sie ucyzłęm robić mape (ale nikt jej niemiał na swoim kompie bo to były testy).Dziekuje![8]

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-08-29 23:44:12

I jeszcze jedno - jeśli chcesz mieć tekstury z przeźroczystością, to one MUSZĄ być w formacie TGA. Ale uwaga! Jest parę rodzajów tego formatu. Aby była przeźroczystość, plik TGA musi być plikiem 32bitowym, inaczej mówiąc musi mieć kanał alpha. Zwyczajne TGA są 24 bitowe. Photoshop może skonwertować dowolny plik na TGA 32bitowe... ale edycja takiego pliku to już jest bardziej złożone zagadnienie, najlepiej poczytać help w samym Photoszopie.

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-30 09:39:56

No nie do końca - przezroczystości można uzyskiwać w q3 na kilka sposobów, można tga (ciekawostka - zapis do tga w PH obsługiwany jest wtyczką \"targa.8bi\" - i lepiej się sprawuje plugin z PH5.0 - wystarczy podmienić, zapisuje kanał alfa przy 24bitach...) można innym plikiem określić które obszary są przezroczyste, czasem to wynika z shadera (flary)

Animacja -> Qase - zobacz też jak animowane są płomienie i efekty wybuchów np rakiet - sądzę że chodziło ci o taki rodzaj animacji bo zacząłeś od gifa

Proszę pisać po POLSKU [49]

NOT MY PRESIDENT !

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 13:30:59

Photoshop ? A może być \"Paint Shop Pro 7\" ?[22]

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 14:44:48

24-bitowe tga z kanałem alpha? To w takim razie chyba mają mniej kolorów? Z tego co wiem 32-bitowe tga to 24-bitowa paleta + 8 bitów na alfę.
P.S. Można takie pliki zrobić w Paint Shop Pro.