ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Broń w Quake 4

nie, 10 grudzień 2006 15:25:17 | Autor: MisieX

Arsenał w "Quake'u 4" jest bardzo bogaty. Pojawią się prawie wszystkie giwery z poprzednich części. Wedle zapewnień twórców w "Quake'u 4" będzie można strzlać z każdej bronii dostępnej wcześniej w "Quake'u 3". Broń będzie można ulepszać (w trybie dla pojedynczego gracza) - dzięki temu rozgrywka ma być ciekawsza, a uzbrojenie dostosowane do coraz mocniejszych przeciwników pojawiających się w kolejnych poziomach gry.
Kolejną nowością jest przeładowywanie bronii. Fakt ten został niezbyt entuzjastycznie przyjęty przez fanów "Quake'a", ale wielu graczy preferuje takie, bardziej realistyczne, podejście do tematu. Na szczęście w tybie multiplayer będzie jak na "Kwaka" przystało - czyli bez przerywania ognia na wymianę magazynka.

Innym novum jest działanie teleporterów - w "Q4" transportują one nie tylko gracza, ale również pociski plazmowe, gwoździe, rakiety i granaty.




Dodatkowe oznaczenia kolorystyczne: single player, multiplayer.



Gauntlet


- podstawowa broń w trybie multiplayer
- nie pojawia się w trybie dla pojedynczego gracza

- nie wymaga amunicji

- zadaje obrażenia tylko przy "dotknięciu" przeciwnika.



DMG: 50

Rękawica z piłą tarczową to broń znana z "Quake'a 3". W tamtej grze nie była jednak często używana - obsługa tego typu bronii wymaga sporych umiejętności, a poza tym "Q3" miał błąd, przez który uderzenia Gauntletem często nie zadawały ran oponentom. Według relacji graczy tym razem rękawica działa jak trzeba i potrafi być bardzo skutecznym narzędziem zbrodni.





Blaster



- mały pistolet strzelający pociskami plazmowymi
- podstawowa broń kosmicznych komandosów, z nią rozpoczynamy grę

- siła rażenia bardzo mała
- nieograniczona amunicja

- posiada na stałę zamontowaną latarkę

- nie pojawia się w trybie multiplayer
- w alternatywnym trybie strzelania (przytrzymanie przycisku fire) strzela po naładowaniu większym pociskiem plazmy, zadającym znacznie większe obrażenia (ale niestety znacznie wolniej).

DMG: 50
Splash DMG: 40
Zasięg Splash DMG: 50
Szybkostrzelność: ~6 pocisków na sekundę

Ostatnia deska ratunku gdy skończy się amunicja do innych giwer. Przydatny tylko do rozwalania elementów otoczenia i najsłabszych przeciwników, a także oświetlania ciemnych pomieszczeń.





MachineGun














- karabin maszynowy, standardowe wyposażenie oddziału Nosorożec

- broń typu "instant hit" (pociski od razu trafiają w cel, nie można ich ominąć, nie przelatują przez teleportery)

- niewielka siła rażenia

- posiada wyświetlacz pokazujący ilość amunicji

- posiada możliwość rozbudowy o celownik optyczny

- w trybie multiplayer celownik optyczny dostępny w standardzie

- strzelając z użyciem celownika broń wystrzeliwuje pojedyncze pociski zamiast serii, ale taki strzał zadaje więcej obrażeń niż strzały w normalnym trybie
- w trybie single player obrażenia zależą od tego, czy trafiliśmy w zbroję, czy odkryte ciało
- w trybie single player wyposażony w latarkę

Wielkość magazynka: 40 (łącznie można mieć 260) / 300
DMG: 15 / 7(FFA) 5(TDM)
DMG w ciało: 18 / 7(FFA) 5(TDM)
DMG z zoomem: 20 / 10(FFA) 7(TDM)
DMG z zoomem w ciało: 24 / 10(FFA) 7(TDM)
Szybkostrzelność: 10 pocisków na sekundę


ShotGun














- broń typu "instant hit" (pociski od razu trafiają w cel, nie można ich ominąć, nie przelatują przez teleportery)

- bardzo skuteczna broń w bliskim dystansie

- posiada wyświetlacz pokazujący ilość amunicji

Wielkość magazynka: 8 (łącznie można mieć 42) / 50
DMG: 140 / 110 (11 łusek)
Szybkostrzelność: 1.25 na sekundę

ShotGuny były w każdej z poprzednich części "Wstrząsu". Zawsze była to dość skuteczna broń w walce na małym dystansie (w wersji dwulufowej w "Q1" i w "Q2") - tak samo jest i w "Q4", ale tym razem poprawiono jej skuteczność także z dalszej odległości. Czy to dobrze, czy źle? Z jednej strony tak wzmocniony SG będzie częściej używany, a więc rozgrywki będą bardziej urozmaicone. Z drugiej - gdy wszystkie giwery będa silne mecze nie będą tak ciekawe.


W trybie single player zostaje ulepszony w trakcie gry - typ amunicji zmienia się na magazynkowy, co znacznie przyśpiesza się ładowanie.


NailGun













- wystrzeliwuje gwoździe eksplodujące przy zderzeniu ze ścianą lub przeciwnikiem

- eksplozje gwoździ powodują obrażenia, a jednocześnie podbijają gracza do góry; wykorzystując to można wspinać się po ścianach (jak przy użyciu PG w "Q3") lub podrzucać przeciwników w powietrze, a kiedy Ci są bezwładni - dobić np. Lightning Gunem.

Wielkośc magazynka: 50 (maksymalnie można mieć 250) / 300
DMG: 25 /jeden gwóźdź (zarówno sp jak i mp)
Splash DMG: 1-25 (zarówno sp jak i mp) 
Zasięg Splash DMG: 50 / 75
Szybkostrzelność: 6.25 pocisków na sekundę

NailGun (tzw. gwoździarka lub gwoździownica ;)) to giwera znana z pierwszej częśći "Quake'a". Jej odmiana pojawiła się w dodatku do "Q3" zatytułowanym "Team Arena", ale tam bardziej przypominała Flak Cannona z Unreal Tournament niż broń z "Q1" i "Q4". W "Q3" bliższym odpowiednikiem NG był PlasmaGun.
Gwoździe lecą dość szybko, ale częstotliwość ich wypluwania nie jest oszałamiająca. Takie rozwiązanie powoduje, że NailGun pozostaje silną i niebezpieczną bronią, ale wymaga od gracza pewnej wprawy.


W trybie single player zostaje ulepszony w trakcie gry - gwoździe dostają samonaprowadzanie na wroga, którego wskazujemy specjalnym celownikiem.


Grenade Launcher











- wystrzeliwuje szrapnele odbijające się od ścian i eksplodujące przy zderzeniu z przeciwnikiem

- szrapnele nie eksplodują przy zdeżeniu z graczem, który je wystrzelił

- szrapnele są "podatne na fizykę gry"
- odbijają się od wyskoczni, eksplozje w bliskiej odległości odrzucają je, itp.
- jeżeli granat nie natrafi na przeciwnika w ciągu 3 sec. to wybucha

Wielkość magazynka: 8 (maksymalnie można mieć 42) / 50
DMG: 125 / 100
Splash DMG: 1-200 / 1-100
Zasięg Splash DMG: 250 / 150
Szybkostrzelność: 1.25 pocisków na sekundę

Granaty były dostępne w każdym z "Quake'ów" - te z "Q2" różniły się tym, że można było je wystrzliwać z Grenade Launchera lub rzucać z ręki.


HyperBlaster












Wielkość magazynka: 60 (maksymalnie można mieć 340) / 400
DMG: 14 na pocisk / 175 na sekundę (zarówno w sp jak i mp)
Spalsh DMG: 1-14 (zarówno w sp jak i mp)
Zasięg Splash DMG: 35 (zarówno w sp jak i mp)
Szybkostrzelność: 12.5 pocisków na sekundę

W uproszczeniu jest to bardziej szybkostrzelny Blaster. HB był dostępny w "Q2", w "Quake'u" jego odpowiednikiem był SuperNailGun, a w "Q3" - PlasmaGun. Bardzo silna broń, ale trudna w obsłudze - w związku z tym, że pociski nie lecą z zawrotną prędkością celując trzeba uprzedzać ruchy przeciwnika. Od wyrzutni plazmy z "Q3" różni HyperBlastera brak możliwości wspinania się po ścianach. Tę funkcję odziedziczył NailGun, nad którym HB mą tę przewagę, że pociski wypluwa z większą częstotliwością.


W trybie single player broń zostaje ulepszona w trakcie gry - pociski odbijają się od ścian.


RailGun











Wielkość magazynka: 3 (maksymalnie mozna mieć 40) / 50
DMG: 125 / 100
Szybkostrzelność: 1 na 1.6 sekundy / 1 na 1.5 sekundy

Pierwszy raz pojawił się w "Quake'u 2". Jest to strzelba snajperska - wystrzeliwany przez nią promień energii dziurawi wszystko na swojej drodze aż napotka ścianę. Jednym pociągnięciem za spust można więc ustrzelić kilku przeciwników. W trybie single player możliwośc taka pojawia się dopiero po ulepszeniu broni w trakcie gry.


Rocket Launcher













Wielkośc magazynka: 40 (zarówno sp jak i mp)
DMG: 150 / 100
Splash DMG: 1-150 / 1-100
Zasięg Splash DMG: 180 / 120
Szybkostrzelność: 1.25 pocisków na sekundę

Wyrzutnia rakiet to najbardziej znana broń, niemalże znak rozpoznawczy "Quake'a". W pierwszej części była to zdecydowanie najmocniejsza giwera, w "Q2" zdecydowanie ją osłabiono, a w "Q3" - zbalansowano. Jak to będzie wyglądać w "Q4"? W trybie multiplayer powinna być zbliżona do tego co widzieliśmy w "Kwaku Trzecim", w kampanii dla pojedynczego gracza będzie ciekawiej - dzięki modyfikacjom uzbrojenia zdobywanym w trakcie gry, rakiety będą same naprowadzały się na cel, w dodatku będzie można je wystrzeliwać w pakietach po trzy naraz. Powrócą też "rocket jumpy" czyli podskakiwanie na wystrzelonej pod nogi rakiecie (jedynie w multiplayer).





Lightning Gun













Wielkośc magazynka: 400 (zarówno sp jak i mp)
DMG: 11 na jednostkę / 8 na jednostkę
Szybkostrzelność: 20 jednostek na sekundę

Odpowiednik Thunderbolta ("Q1") i Lightning Guna ("Q3") - broń strzelająca wiązką energii elektrycznej, ma ograniczony zasięg (nie aż tak jak w poprzednich częściach), niezbyt dużą siłę rażenia, ale za to ogromny odrzut. Przeciwnik "złapany" w promień praktycznie nie może się ruszać.


W trybie single player broń zostaje ulepszona w trakcie gry - sama namierza innych przeciwników znajdujących się w pobliżu naszej ofiary i im również zadaje obrażenia.


Dark Matter Gun (DMG)














Wielkośc magazynka: 25 / 20
DMG: 200 (zarówno sp jak i mp)
Splash DMG: 1-50 / 1-100
Zasięg Splash DMG: 150 / 768
Szybkostrzelność: 1 pocisk na 2 sekundy

Spluwa strzelająca anty-materią - wystrzelony pocisk tworzy czarną dziurę, która wchłania wszystko wokół. Następca BFG z Q3.


Napalm Gun


Wielkość magazynka: 20
DMG Pocisku: 80
Splash DMG Pocisku: 80
Promień Splash DMG Pocisku: 180
DMG Resztek pocisku: 5
Splash DMG Resztek pocisku: 5
Promień Splash DMG Resztek pocisku: 100
Szybkostrzelność: 1 pocisk na 0.8 sekundy

Broń dodana w patchu 1.3, występuje jedynie w trybie multi player. Strzela kulami ognia, które po zetknięciu się z jakąkolwiek powierzchnią wybuchają, a następnie płoną jeszcze około 6 sekund. Napalm Gunem można strzelać przez teleporty.
Wyświetleń: 6516

Brak komentarzy.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53