ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Czym jest Generations Arena ?

czw, 27 luty 2003 17:02:52 | Autor: bryan

Czym jest Generations Arena? Wielu graczy spieralo sie , ktora gra jest lepsza, w ktorej sa lepiej wywazone bronie , na ktorej scenie jest wyzszy poziom. Mod ten pozwala to jednoznacznie ocenic. Mamydo wyboru piec klas postaci: Earth Soldiers, Doom Warriors, Slipgaters, Strogg Troopers, Arena Gladiators - czyli odpowiednio klasy z kolejnych gier ID - Wolfenstein3D, DoomI/II, oraz kolejnych czesci quake'a. Wszystkie te klasy spotykaja sie na jednej arenie posiadajac specyficzne dla swojego "swiata" bronie , fizyke oraz ustawienia gry. Na poczatku wydaje sie to dziwne , po kilku minutach zaczyna zapewnia doskonala zabawe. Mod nalezy do typu "total conversions" i jak na przedsiemwziecie na taka skale (bo poza klasa Arena Gladiators(vq3) nie pozostaje w nim nic z tradycyjnego q3) jest bardzo dobrze opracowany. Aktualna wersja -0.99b - dawno nie byla juz uaktualniana. Jest kilka bugow w animacji modeli broni (a raczej w jej braku) dla AXE'a i shotgunow z q1 , czy RL'a z q2 - w zabawie to jednak nie przeszkadza absolutnie w niczym. Osobiscie uwazam modele Nailgunow i Chainsawa za male dziela sztuki :) Od strony dzwiekowej mod jest doskonale opracowany - dostajemy pelna game dzwiekow doslownie zywcem powyciaganych z archiwalnych pakow! Do dyspozycji dostajemy rowniez sporo leveli z poszczegolnych gier - i tak zaczynajac od pierwszych leveli dooma , poprzez mapy DeathMatchowe z q1 (dm1-dm6) oraz q2 , a na mapach z q3 (co oczywiste) skonczywszy. Areny sa naprawde swietnie dopracowane i w porownaniu do orginalow zazwyczaj nie widac zadnych roznic poza hiresowymi teksturami. Oczywiscie w pliku Readme mozemy przeczytac dosyc obszerny opis fabuly dla poszczegolnych postaci, a raczej ktrotkie notki o wydarzeniach ich dotyczacych w poszczegolnych grach. Tyle tytulem wstepu - czas przedstawic arsenal ktory dostaniemy dla kazdej "generacji". Zaczne od najdawniejszych czasow , wiec na pierwszy ogien pojdzie klasa "Earth Soldiers"

Knife - czyli zwykly noz bojowy - odpowiednik gauntleta , jest nim jednak nieco trudniej trafic.

German Luger - podobnie jak noz posiadamy go na starcie - potrafi byc bardzo skuteczny , ale oddaje pojedyncze strzaly

Mashine Gun - Karabin - damage od kuli taki sam jak Luger , ale strzela calkiem szybko

Gatling Gun - Vulcan ,ckm , obrotowka , czy jak by tego nie nazwac - bardzo mocna bron - pruje kilka razy szybciej niz zwykly karabin, rownie szybko jednak wciaga amunicje ;)

Mortar Launcher - Skrzyzowanie granatnika i wyrzutni rakiet - granaty leca bardzo szybko ,ale dziala na nie grawitacja wiec trzeba je wyrzucac pod odpowiednim kontem - po zetknieciu z czymkolwiek wybuchaja.

Flamethrower - Miotacz ognia - jesli widzieliscie Quake3Beta bedziecie wiedzieli skad wzial sie model. Bron naprawde poteznatrzeba jednak uwazac zeby samemu sie nie podpalic - uzywanie jej wprowadza spore zamieszanie na mapie ;)

Sniper Rifle - karabin snajperski - przypomina nieco z wygladu psg-1 - jeden strzal - jeden trup ;)

Hand Grenades - najzwyklejsze w swiecie granaty - wyciagamy zafleczke i po 3 sekundach nastepuje wybuch niezaleznie od tego czy pozbedziemy sie go z reki , czy tez nie.

Dual Gatling Guns - jeden ckm za malo ? czemu nie wziac 2 ;) Amunicja schodzi w zawrotnym tempie a przeciwnik nie ma szans na ucieczke - minusem jest spory rozrzut. 

Tak przedstawialoby sie uzbrojenie tej klasy - gra nia nie jest latwa - dopiero zdobyczne bronie przewyzszaja znacznie sila inne klasy - startowe sa raczej slabe. Chronologicznie kolejni powinni byc "Doom Warriors" - czas wiec na ich arsenal , ktory jest nieco mniejszy , ale nie mniej zabojczy.

Fist - gole piesci ... a w zasadzie nie gole bo kastetem calkiem ciekawej konstrukcji :)

Chainsaw - pila lancuchowa - model to po prostu arcydzielo - dzialanie rowniez. Nie odbija przeciwnika tak jak gauntlet wiec mozna sie do niego po prostu przykleic i poprzycinac conieco.

Pistol - odpowiednik Lugera - powolny , pojedyncze strzaly , mozna jednak cos w ostatecznosci zdzialac.

Shotgun, Combat Shotgun - BoomSticks - strzelby odpowiednio z jedna i dwiema lufami - pierwszym wiele sie nie zdziala , drugi natomiast "golego" przeciwnika zdejmuje kompletem kul.

Chaingun - Kolejna wersja CKM'u - tym razem wolniejsza , co nie znaczy ze slabsza - ma jednak maly rozstrzal i wymaga precyzyjniejszego celowania.

Rocket Launcher - potezna i bardzo szybkostrzelna bron , ale male ilosci amunicji sa dostepne na mapach.

Plasma Rifle - bron bardzo zblizona do plasma guna z q3 , ale nieco silniejsza.

BFG9k - pierwsza wersja "Big Freakin' Gun'a" - sieje smierc i zniszczenie , ale jest niesamowicie wolna ;)

Ogolnie gra ta rasa jest bardzo przyjemna - zadajemy spore obrazenia a dosyc mocne bronie (shotguny) sa dostepne w kilku miejscach na kazdej mapie, jednak movement jest dosyc toporny ... tak jak w orginale. Teraz przeniesiemy sie w mniej zamierzchle czasy - pora na Quake1 ! Wielu z nas spedzilo sporo czasu nad ta czescia trylogii , wiec opis bedzie tylko formalnym przypomnieniem.

Axe - zakrwawiony topor bojowy - nic dodac nic ujac - z okrzykiem na ustach rzucamy sie w tlum po kilka skalpow :)

Shotgun - mamy go w lapce zaraz po rozpoczeciu gry - bardzo szybkostrzelny i calkiem silny 

Double Barrel Shotgun - dwururka - niewiele wolniejsza od jej okrojonej wersji , ale duzo silniejsza - dwa celne strzaly zdejma przeciwnika.

Nailgun, Super Nailgun - karabiny strzelajace gwozdziami - pierwszy jak zwykle slabszy - posiada dwie lufy , drugi to oborotowka.

Rocket Launcher, Grenade Launcher - korzsytaja ze wspolnej amunicji - RL w q1 bardzo szybki , wielki splash ... strzal zabija golego przeciwnika na miejscu.

ThunderBolt - najsilniejsza chyba poza BFG bron we wszystkich czesciach Quake'a - ogromna sila , skompa ilosc amunicji. Uzyty pod woda zabija wszystkich plywakow wlacznie z wlascicielem ;-).

Moim skromnym zdaniem Slipgaters to najsilniejsza rasa. Najpotezniejsze bronie , nie zchodzacy do 100 pancerz ani health (M) - przepakowanego gracze tej klasy bardzo trudno zabic. Kolejna , i zarazem ostatnia klasa ktora opisze beda "Strogg Troppers" - czyli quake2. Startujemy majac w reku
Blaster'a (bardzo wolny i slaby pistolet - w zasadzie zabawka) oraz MashineGuna - odpowiada on mniej wiecej parametrami temu z q3.
Shotgun to kolejna zabawka , ale jego mocniejsza wersja - Super Shotgun- jest naprawde smiercionosnym narzedziem. Ma niewielki rozstrzal w stosunku do sg z q3 i niewiele mniejsza niz on sile.
Chaingun to kolejny CKM - tym razem dosyc niewygodny - pozera amunicje w szalenczym tempie , ale zeby zaczal strzelac musi sie chwile pokrecic - to samo tyczy sie przerwania ognia. Uzywanie go w zwarciu to pewna smierc.
Odpowiednikiem naszego PlasmaGuna jest HyperBlaster - posiada te same
wady co Chaingun , ale strzela nieco wolniej silniejszymi ladunkami.Bronmi bardziej nam bliskimi wydadza sie
Rocket Launcher (nieziemsko powolny) i Greneade Launcher (rowniez bardzo wolny), a dodatkowo dostepne sa granaty reczne. Q2 to rowniez pierwsza czesc w ktorej pojawil sie
RailGun - nieco mocniejszy niz w q3. Mamy tutaj rowniez kolejna wersje BFG - tym razem 10k. Bron rownie wolna i potezna jak jej wczesniejszy model - wysyla w kierunku przeciwnika zielona kule plaszmy. Klasa bardzo przyjemna do grania , chociaz niektorym moze wydac sie nieco anemiczna (zwlaszcza przeciwnikom q2 :)). 

Klase Arena Warriors pomija z jasnych wzgledow ;) Oczywiscie po dosyc szczegolowym opisie typow uzbrojenia czas na slowko o samych modelach - wiekszosc z nich jest dobrze dopracowana (poza bugami w animacji o ktorych wspominalem na wstepie). Tekstury kul , amunicji , wybuchow sa zaczerpniete z pierwowzorow - gwarantuje to swietny klimat. Na zakonczenie pozostawilem sobie sprawe PowerUpow, ktorych modele i dzialanie rowniez zostaly dostosowane do klas. Oczywiscie powerup znajduje sie w jednym miejscu (powiedzmy quad) , ale kazdy typ gracza widzi go jako odpowiedni do swojej postaci. Artefakty wystepujace dla wszystkich klas to: Invulnerablility (nietykalnosc - dla klasy Arena Gladiators po prostu BattleSuit :)), Quad Damage - z odpowiednim quadfactorem dla klas, oraz Invisibility - czyli niewidzialnosc - rowniez zachowujaca sie odpowiednio. Dla tej z q1 oczywisice odpowiednim stwierdzeniem bedzie "skad tu sie wziely te oczy ? so fo jezd? :)" Wystepuje tez kilka "specjalnych" dodatkow ktorych dzialanie rozni sie diametralnie dla kazdej rasy , np. PentagramOfProtection dla q1 (666 hp, niesmiertelnosc) czy Berserker dla Doom'a.
Ponizej kilka screenow ,ktore mam nadzieje zacheca to obejrzenia tego moda.



http://www.planetquake.com/wirehead/generations/

Wyświetleń: 3148

Lcl | 2003-02-27 23:49:26

fajny art moze trohe przykrutki ale napisany z jajem i w fajnym klimacie totesz niewim czemu taka niska locena =
ja tam dam 4
=]
greetz

viltZz | 2003-02-28 14:54:56

generations ownuje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i rail z q2 po prostu wgniata przeciwnika!:D

BrickBazooka | 2003-03-10 13:09:15

sorry, nie na temat ale sprawdzam edycje komentarzy
No teraz po edycji :)

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53