Czym jest Generations Arena? Wielu graczy spieralo sie , ktora gra jest lepsza, w ktorej sa lepiej wywazone bronie , na ktorej scenie jest wyzszy poziom. Mod ten pozwala to jednoznacznie ocenic. Mamydo wyboru piec klas postaci: Earth Soldiers, Doom Warriors, Slipgaters, Strogg Troopers, Arena Gladiators - czyli odpowiednio klasy z kolejnych gier ID - Wolfenstein3D, DoomI/II, oraz kolejnych czesci quake'a. Wszystkie te klasy spotykaja sie na jednej arenie posiadajac specyficzne dla swojego "swiata" bronie , fizyke oraz ustawienia gry. Na poczatku wydaje sie to dziwne , po kilku minutach zaczyna zapewnia doskonala zabawe. Mod nalezy do typu "total conversions" i jak na przedsiemwziecie na taka skale (bo poza klasa Arena Gladiators(vq3) nie pozostaje w nim nic z tradycyjnego q3) jest bardzo dobrze opracowany. Aktualna wersja -0.99b - dawno nie byla juz uaktualniana. Jest kilka bugow w animacji modeli broni (a raczej w jej braku) dla AXE'a i shotgunow z q1 , czy RL'a z q2 - w zabawie to jednak nie przeszkadza absolutnie w niczym. Osobiscie uwazam modele Nailgunow i Chainsawa za male dziela sztuki :) Od strony dzwiekowej mod jest doskonale opracowany - dostajemy pelna game dzwiekow doslownie zywcem powyciaganych z archiwalnych pakow! Do dyspozycji dostajemy rowniez sporo leveli z poszczegolnych gier - i tak zaczynajac od pierwszych leveli dooma , poprzez mapy DeathMatchowe z q1 (dm1-dm6) oraz q2 , a na mapach z q3 (co oczywiste) skonczywszy. Areny sa naprawde swietnie dopracowane i w porownaniu do orginalow zazwyczaj nie widac zadnych roznic poza hiresowymi teksturami. Oczywiscie w pliku Readme mozemy przeczytac dosyc obszerny opis fabuly dla poszczegolnych postaci, a raczej ktrotkie notki o wydarzeniach ich dotyczacych w poszczegolnych grach. Tyle tytulem wstepu - czas przedstawic arsenal ktory dostaniemy dla kazdej "generacji". Zaczne od najdawniejszych czasow , wiec na pierwszy ogien pojdzie klasa "Earth Soldiers"
Knife - czyli zwykly noz bojowy - odpowiednik gauntleta , jest nim jednak nieco trudniej trafic.
German Luger - podobnie jak noz posiadamy go na starcie - potrafi byc bardzo skuteczny , ale oddaje pojedyncze strzaly
Mashine Gun - Karabin - damage od kuli taki sam jak Luger , ale strzela calkiem szybko
Gatling Gun - Vulcan ,ckm , obrotowka , czy jak by tego nie nazwac - bardzo mocna bron - pruje kilka razy szybciej niz zwykly karabin, rownie szybko jednak wciaga amunicje ;)
Mortar Launcher - Skrzyzowanie granatnika i wyrzutni rakiet - granaty leca bardzo szybko ,ale dziala na nie grawitacja wiec trzeba je wyrzucac pod odpowiednim kontem - po zetknieciu z czymkolwiek wybuchaja.
Flamethrower - Miotacz ognia - jesli widzieliscie Quake3Beta bedziecie wiedzieli skad wzial sie model. Bron naprawde poteznatrzeba jednak uwazac zeby samemu sie nie podpalic - uzywanie jej wprowadza spore zamieszanie na mapie ;)
Sniper Rifle - karabin snajperski - przypomina nieco z wygladu psg-1 - jeden strzal - jeden trup ;)
Hand Grenades - najzwyklejsze w swiecie granaty - wyciagamy zafleczke i po 3 sekundach nastepuje wybuch niezaleznie od tego czy pozbedziemy sie go z reki , czy tez nie.
Dual Gatling Guns - jeden ckm za malo ? czemu nie wziac 2 ;) Amunicja schodzi w zawrotnym tempie a przeciwnik nie ma szans na ucieczke - minusem jest spory rozrzut.
Tak przedstawialoby sie uzbrojenie tej klasy - gra nia nie jest latwa - dopiero zdobyczne bronie przewyzszaja znacznie sila inne klasy - startowe sa raczej slabe. Chronologicznie kolejni powinni byc "Doom Warriors" - czas wiec na ich arsenal , ktory jest nieco mniejszy , ale nie mniej zabojczy.
Fist - gole piesci ... a w zasadzie nie gole bo kastetem calkiem ciekawej konstrukcji :)
Chainsaw - pila lancuchowa - model to po prostu arcydzielo - dzialanie rowniez. Nie odbija przeciwnika tak jak gauntlet wiec mozna sie do niego po prostu przykleic i poprzycinac conieco.
Pistol - odpowiednik Lugera - powolny , pojedyncze strzaly , mozna jednak cos w ostatecznosci zdzialac.
Shotgun, Combat Shotgun - BoomSticks - strzelby odpowiednio z jedna i dwiema lufami - pierwszym wiele sie nie zdziala , drugi natomiast "golego" przeciwnika zdejmuje kompletem kul.
Chaingun - Kolejna wersja CKM'u - tym razem wolniejsza , co nie znaczy ze slabsza - ma jednak maly rozstrzal i wymaga precyzyjniejszego celowania.
Rocket Launcher - potezna i bardzo szybkostrzelna bron , ale male ilosci amunicji sa dostepne na mapach.
Plasma Rifle - bron bardzo zblizona do plasma guna z q3 , ale nieco silniejsza.
BFG9k - pierwsza wersja "Big Freakin' Gun'a" - sieje smierc i zniszczenie , ale jest niesamowicie wolna ;)
Ogolnie gra ta rasa jest bardzo przyjemna - zadajemy spore obrazenia a dosyc mocne bronie (shotguny) sa dostepne w kilku miejscach na kazdej mapie, jednak movement jest dosyc toporny ... tak jak w orginale. Teraz przeniesiemy sie w mniej zamierzchle czasy - pora na Quake1 ! Wielu z nas spedzilo sporo czasu nad ta czescia trylogii , wiec opis bedzie tylko formalnym przypomnieniem.
Axe - zakrwawiony topor bojowy - nic dodac nic ujac - z okrzykiem na ustach rzucamy sie w tlum po kilka skalpow :)
Shotgun - mamy go w lapce zaraz po rozpoczeciu gry - bardzo szybkostrzelny i calkiem silny
Double Barrel Shotgun - dwururka - niewiele wolniejsza od jej okrojonej wersji , ale duzo silniejsza - dwa celne strzaly zdejma przeciwnika.
Nailgun, Super Nailgun - karabiny strzelajace gwozdziami - pierwszy jak zwykle slabszy - posiada dwie lufy , drugi to oborotowka.
Rocket Launcher, Grenade Launcher - korzsytaja ze wspolnej amunicji - RL w q1 bardzo szybki , wielki splash ... strzal zabija golego przeciwnika na miejscu.
ThunderBolt - najsilniejsza chyba poza BFG bron we wszystkich czesciach Quake'a - ogromna sila , skompa ilosc amunicji. Uzyty pod woda zabija wszystkich plywakow wlacznie z wlascicielem ;-).
Moim skromnym zdaniem Slipgaters to najsilniejsza rasa. Najpotezniejsze bronie , nie zchodzacy do 100 pancerz ani health (M) - przepakowanego gracze tej klasy bardzo trudno zabic. Kolejna , i zarazem ostatnia klasa ktora opisze beda "Strogg Troppers" - czyli quake2. Startujemy majac w reku
Blaster'a (bardzo wolny i slaby pistolet - w zasadzie zabawka) oraz MashineGuna - odpowiada on mniej wiecej parametrami temu z q3.
Shotgun to kolejna zabawka , ale jego mocniejsza wersja - Super Shotgun- jest naprawde smiercionosnym narzedziem. Ma niewielki rozstrzal w stosunku do sg z q3 i niewiele mniejsza niz on sile.
Chaingun to kolejny CKM - tym razem dosyc niewygodny - pozera amunicje w szalenczym tempie , ale zeby zaczal strzelac musi sie chwile pokrecic - to samo tyczy sie przerwania ognia. Uzywanie go w zwarciu to pewna smierc.
Odpowiednikiem naszego PlasmaGuna jest HyperBlaster - posiada te same
wady co Chaingun , ale strzela nieco wolniej silniejszymi ladunkami.Bronmi bardziej nam bliskimi wydadza sie
Rocket Launcher (nieziemsko powolny) i Greneade Launcher (rowniez bardzo wolny), a dodatkowo dostepne sa granaty reczne. Q2 to rowniez pierwsza czesc w ktorej pojawil sie
RailGun - nieco mocniejszy niz w q3. Mamy tutaj rowniez kolejna wersje BFG - tym razem 10k. Bron rownie wolna i potezna jak jej wczesniejszy model - wysyla w kierunku przeciwnika zielona kule plaszmy. Klasa bardzo przyjemna do grania , chociaz niektorym moze wydac sie nieco anemiczna (zwlaszcza przeciwnikom q2 :)).
Klase Arena Warriors pomija z jasnych wzgledow ;) Oczywiscie po dosyc szczegolowym opisie typow uzbrojenia czas na slowko o samych modelach - wiekszosc z nich jest dobrze dopracowana (poza bugami w animacji o ktorych wspominalem na wstepie). Tekstury kul , amunicji , wybuchow sa zaczerpniete z pierwowzorow - gwarantuje to swietny klimat. Na zakonczenie pozostawilem sobie sprawe PowerUpow, ktorych modele i dzialanie rowniez zostaly dostosowane do klas. Oczywiscie powerup znajduje sie w jednym miejscu (powiedzmy quad) , ale kazdy typ gracza widzi go jako odpowiedni do swojej postaci. Artefakty wystepujace dla wszystkich klas to: Invulnerablility (nietykalnosc - dla klasy Arena Gladiators po prostu BattleSuit :)), Quad Damage - z odpowiednim quadfactorem dla klas, oraz Invisibility - czyli niewidzialnosc - rowniez zachowujaca sie odpowiednio. Dla tej z q1 oczywisice odpowiednim stwierdzeniem bedzie "skad tu sie wziely te oczy ? so fo jezd? :)" Wystepuje tez kilka "specjalnych" dodatkow ktorych dzialanie rozni sie diametralnie dla kazdej rasy , np. PentagramOfProtection dla q1 (666 hp, niesmiertelnosc) czy Berserker dla Doom'a.
Ponizej kilka screenow ,ktore mam nadzieje zacheca to obejrzenia tego moda.
Lcl | 2003-02-27 23:49:26
fajny art moze trohe przykrutki ale napisany z jajem i w fajnym klimacie totesz niewim czemu taka niska locena =
ja tam dam 4
=]
greetz
#635346
viltZz | 2003-02-28 14:54:56
generations ownuje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i rail z q2 po prostu wgniata przeciwnika!:D
#635386
BrickBazooka | 2003-03-10 13:09:15
sorry, nie na temat ale sprawdzam edycje komentarzy
No teraz po edycji :)
#636423
Zaloguj się by dodać komentarz.