Chcemy sobie zrobić serwer na jakiejś niestandardowej mapce. Wchodzimy do menu Quake3 w celu wybrania sobie odpowiedniej areny, a tu zonk, nie ma tej mapki którą byśmy sobie życzyli wybrać. Powstaje w taki sposób problem, który niestety nie każdy potrafi rozwiązać. Zacznijmy od początku. Żeby nasza mapka była w menu, w paku (pak, jest to mapka pod rozszerzeniem .pk3) w katalogu scripts musi być plik nasza_mapka.arena. Żeby "dograć" mapki do menu quake3, możemy skorzystać z dwóch sposobów:
1. Sposób łatwiejszy, ale zdecydowanie wygodniejszy dla graczy z mniejszą znajomością obsługi i struktury Quake3. W tym celu ściągamy sobie (z naszego orga) program o nazwie Addmap. Dzięki temu małemu, bardzo pomocnemu programikowi dodamy niestandardową mapkę do menu :P. Obsługa tego softu jest bardzo prosta więc nie będę jej tutaj opisywał, każdy skapuje o co chodzi.
2. Jeżeli czujemy się na siłach, lub jesteśmy trochę bardziej wtajemniczeni w sprawach quake'owych, możemy pójść drugą drogę i skorzystać z tego sposobu. Od razu powiadamiam, że jest to sposób trudniejszy. Dla pomocy opiszę krok po kroku nasze poczynania. Wszystkie mapki posiadają rozszerzenie pk3 (tzn. pak). To rozszerzenie jest niczym innym jak skompresowanym plikiem zip (stopień kompresji: zero (none)) i zmienionym rozszerzeniem. Takie pliczki możemy otwierać przez programy do kompresji (najlepiej winZip). Otwieramy naszą mapkę w winzipie, ukazują się nam pliki. Całą zawartość rozpakowujemy np.: na pulpit do folderu mapka. Otwieramy co dopiero stworzony katalog. Naszym oczom ukazują się co najmniej kilka katalogów. Włazimy do maps, i zapamiętujemy nazwę naszej mapka (nazwa.bsp). Następnie w katalogu scripts tworzymy plik nazwa_mapki.txt. Oczywiście zamiast mapki wpisujemy nazwę mapki (tą, którą przed chwilą zapamiętaliśmy, która była z bsp). Teraz sedno sprawy, w tym pliku należy wpisać (na przykładzie mapki saiko tourney):
{
map "saiko_tourney1"
longname "Vertigo"
bots "Anarki"
fraglimit 15
type "ffa tourney team"
}
Tłumaczenie: (według linijek)
1. Nawias zaczynający skrypt
2. map - nazwa mapki w postaci pliku nazwa.bsp (plik ten znajdował się we wspomnianym już katalogu maps)
3. logname - nazwa mapki ukazująca się podczas dogrywania
4. bots - boty, które będą na arenie od razu po włączeniu mapki, ksywki/imiona botów wstawiamy po spacji
5. fraglimit - fraglimit :P
6. type - tryb mapki, ffa czy np.: team, wstawiamy po spacji
7. Nawias kończący skrypt
Zapisujemy dany plik oraz zmieniamy mu rozszerzenie na .arena. Nastepnie dzięki pomocy WinZip pakujemy całą zawartość folderu mapka, czyli wszystkie pliki które nam się wcześniej rozpakowały oraz nasz pliczek .arena w katalogu scripts. Wszystko razem pakujemy, stopień kompresji musi być zero (none). Powstałemu plikowi zmieniamy rozszerzenie z .zip na pk3 i wrzucamy do baseq3 w głównym folderze Quake III Arena. Jeżeli wszystko poszło dobrze w menu powinna się ukazać nasza mapka.
*MR.GOD* | 2002-07-04 00:36:45
lol a nie lepiej wejsc w obojetnie jaka mapke i wpisc map xxx gdzie xxx to jest nasz niestandardowa mapka?? :)))) ale sprubuje co ty mowisz zrobic:)) jak by co unc.mr.god@wp.pl
#616333
grzEs | 2002-11-01 19:13:13
oczywiscie, ze tak mozna. Ale przeczytales tytul tego textu. Dogrywanie mapek do menu !!!
#623285
kmieciu | 2003-02-25 08:43:26
no dobrze tylko czemu mi to nie dziala z tymi skryptami a w addmap mi bledy wyskakujom :((( dziala to w ogole na vq3?
#635046
jajs | 2003-06-07 12:55:06
tak...tylko po co sie meczyc jakims beznadziejnym winzipem, zmieniac rozszerzenia, rozpakowywac i pakowac, jak mozna wszystko zrobic totalcommanderem, ktory bez problemu otwiera pk3 (no bo przeciez to zipy) bez zmieniania rozszerzen i pozwala edytowac zawartosc, przepakowujac wszystko sam.
#643876
qubex | 2003-07-14 00:49:38
Postepowalem zgodnie z zaleceniami, krok po kroku, ale za misia nie widac w menu dodatkowych mapek, probowalem na wielu (m.in. quatrix). Wejsc da sie tylko przez konsole. Why ????
#647200
Zaloguj się by dodać komentarz.