ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Konsola Quake 3

nie, 10 grudzień 2006 15:26:00 | Autor: Chaos
K O N S O L A

Konsola w Q3 to bardzo potężne narzędzie. Dzięki niemu można zdziałać bardzo
wiele od zwiększenia liczby fps-ów poprzez dostosowanie wyglądu HUD-a (szereg
dodatkowych opcji znajduje się w OSP) aż to zwiększenia swojej skuteczności
w grze (odpowiednie dostosowanie grafiki. .. widoczność itd.). Starym wyjadaczom
może się nie przyda tak bardzo to co tu spróbuje przekazać ale może wiem coś
czego oni nie wiedzą. Większość będę opierał na swoim własnym konfigu.

 
Że konsole wywołuje się klawiszem "~" chyba nie muszę nikomu tłumaczyć (no
chyba ze ktoś se zbindował gdzie indziej .. ale po co :P ). Najważniejsze jest
to ze nie musimy pisać wszystkiego sami po wciśnięciu klawisza TAB konsola wyświetli
wszystkie komendy zaczynające się na ciąg znaków jaki podaliśmy (lub dokończy
ją całą jeżeli jest to jedyna komenda rozpoczynająca się na dane znaki). Wpisując
komendy w menu nie musimy dodawać "/" przed komendą jednak w czasie gry należy
to uczynić. Poniżej postaram się opisać wam najbardziej przydatne komendy wszystkich
nie będę podawał (zainteresowanych odsyłam do strony prowadzonej przez Commandera
Keena
dużo tam dobrego ale po angielsku). Poza tym z mojej
stronki
możecie ściągnąć sobie mój pack w którym jest mój konfig
i zobaczyć jak to u mnie wygląda.











------ vQ3 ------

1. Poruszanie się

2. Mysz

3. Bronie

4. Bindy

5. Komendy

6. Hud i Grafika

7. Dźwięk

8. Xywy


---- Skrypty ----
Porcyjka skryptów







PORUSZANIE SIĘ:

+forward - do przodu

+back - do tyłu

+moveleft - strafe w lewo

+moveright - strafe w prawo

+jump - podskok

+movedown - kucnięcie [prędkość poruszania się w kucaniu 80 ups, przy
czym standardowa prędkość biegu to 320, gdy kucamy naszych kroków nie słuchać
(w cpma nie ma wcale odgłosów chodzenia)]

+speed - chodzenie (prędkość chodzenia 160, tak samo jak w przypadku
kucania nie słuchać kroków)

cl_run 1 - włącza ciągłe bieganie (always run) [czy ktoś w ogóle gra z
tym wyłączonym ?? :) ]


każdy bardziej spostrzegawczy zauważył ze poruszając się w Q3 nasz celownik
lekko się "buja" osobiście uważam to za wadę w końcu to przeszkadza w celowaniu.
Efekt ten wyłączymy wpisując:

cg_bobup 0

cg_bobpitch 0

cg_bobroll 0

cg_runroll 0

cg_runpitch 0


MYSZ:

+attack – strzelamy :) [dałem to tu bo chyba każdy strzela klawiszem
myszy]

cl_freelook 1 – wł. swobodne rozglądanie się myszą

sensitivity X – czułość myszy

cl_mouseAccel X – akceleracja myszy tzn. im szybciej ruszymy gryzoniem
tym mocniej się obrócimy

m_pitch X – komenda zmienia tak jakby czułość mysz tylko w górę i w dół
standardowo 0.022 [ja używam np. 0.015]. Im mniejsza liczba tym większa czułość,
wartość z minusem daje invert.

m_yaw X - to samo co wyżej ale tylko na boki



BRONIE

Można by powiedzieć ze nie ma o czym pisać, ale można zmienić dla każdej
broni celownik, określić czy bron ma być pokazywana czy nie itd. W moim konfigu
wygląda to mniej więcej tak:


 


bind c "weapon 1;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 0" //piła

bind f "weapon 2;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 25" //machinegun

bind e "weapon 3;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 4;cg_crosshairSize 45" //shotgun

bind 3 "weapon 4;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 5;cg_crosshairSize 40" //granatnik

bind q "weapon 5;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 22" //rakieta

bind r "weapon 6;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairSize 20" //spawara

bind SPACE "weapon 7;cg_drawgun 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //rail

bind SHIFT "weapon 8;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 40" //plasma

bind 4 "weapon 9;cg_drawgun 0;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairSize 20" //BFG



gdzie:

weapon X – która broń

cg_drawgun 1 – bron jest widoczna ( z 0 niewidoczna, 2 widoczna ale bez
animacji [chyba tylko na Osp])

cg_drawCrosshair X – wł. rysowanie celownika i pozwala na wybranie rodzaju
celownika

cg_crosshairSize X – rozmiar celownika

niektórzy dodają jeszcze do każdej broni inny kąt widzenia cg_fov X (standardowo
90) lub zmieniają czułość myszy (sensitivity). Ale osobiście uważam to
za przesadę :)



Jeśli chodzi o bronie to należałoby wspomnieć jeszcze o paru komendach

cg_railTrailTime X – jak długo ma być widoczny ślad po railu [1500 daje
1,5 sekund czyli tyle ile rail się przeładowuje]

cg_noProjectileTrail 0 – wył. dym za rakietą [pomocne jak ma się słaby
sprzęt], zwiększa widoczność

cg_trueLightning X – określa jak bardzo promień LG “trzęsie się” gdy
nim poruszamy

cg_oldPlasma 0 – nowy efekt plazmy [od PR 1.30 bodajże ale polecam dać
wartość 1bo więcej wtedy widać]

cg_oldRocket 0 – nowy efekt dymu z rakiety

cg_oldRail 0 – nowy efekt raila [spirala wokół promienia]

r_railSegmentLength X – szerokość segmentu raila

r_railCoreWidth X – szerokość jądra raila

r_railWidth X - szerokość smugi po railu


BINDY:

Aby zbindować coć w konfigu używamy:

bind [klawisz] [komenda] - podstawowa komenda do bindów należy podać
co i pod jaki klawisz chce się zbindować

jeśli chcemy przypisywać wartość komendom to przydaje się wiedzieć, że:

set [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość [tylko w configu
w konsoli nie trzeba pisać set]

seta [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość i dopisuje ją
w q3config.cfg.

sets [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość, komenda i jej
wartość będzie widoczna w serverinfo

setu [zmienna] [wartość] - przypisuje komendzie wartość ,komendy i jej wartość będzie widoczna w clientinfo



bindlist - wyświetla aktualnie zbindowane przyciski

+button2 - użycie itemu

+button3 - taunt

messagemode - wysyłanie textów w czasie gry do wszystkich [również say]

messagemode2 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do graczy z tego samego
[naszego] teamu; [również say_team]

messagemode3 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do przeciwnika będącego
na celowniku; [również tell_target]

messagemode4 - wysyłanie textów w czasie gry tylko do gracza, który ostatnio
nas trafił [również tell_attacker]

+scores - wyświetla wyniki

unbind [klawisz] - zdejmuje bind z danego klawisza

unbindall - czyści wszystkie bindy [warto umieścić sobie na początku
własnego configa]

callvote [obiekt głosowania] - rozpoczyna głosowanie

vote yes / vote no - wyrażamy swoją opinie w głosowaniu

weapnext - zmiana broni na następną dostępną [lepiej mieć każdą na osobnym
klawiszu ale jak kto woli]

weapprev - jak wyżej tylko na poprzednią broń

+zoom - wł. zoom

cg_zoomfov X - określa do jakiego fov ma zoomowac komenda +zoom
[standardowo 22.5 polecam około 50 chyba ze ktoś perfidnie lubi kampować ;)
]


KOMENDY:

centerview - centruje nasz kąt widzenia w pionie i w poziomie

clear - czyści konsole [alt + L zdaje się załatwiać sprawę równie skutecznie]

cmdlist - wyświetla listę komend

cvarlist - wyświetla listę zmiennych

cvar_restart - przywraca wszystkim zmiennym standardowe wartości

imagelist - wyświetla listę obrazków [ textur] załadowanych w danej chwili

in_restart - restartuje całego quake'a

kill - samobójstwo ... buhahahha ... wbrew pozorom przydatne o czym przekonali
się nie jedni którzy grali ze mną (i nie tylko ze mną) na dm17, gdy spadasz
już w otchłań to wciśnij kill, będziesz miał pewność, że przeciwnik nie zarobi
fraga [niektórzy dają rade cię wtedy zestrzelić railem lub machinegunem]

localservers - wyszukuje serwery lokalne

meminfo - wyświetla statystyki pamięci

skinlist - lista załadowanych skinów.

soundlist - lista załadowanych dźwięków

version - wersja gry

modelist - wyświetla dostępne dla komendy r_mode rozdzielczości ekranu

path - wyświetla listę załadowanych packów i katalog q3

quit - wychodzi do systemu [chciałem napisać do windy ale niektórzy grają
na linuchu ... znam takich :> , szybszym sposobem jest wciśnięcie konsoli
naciśnięcie Q potem TAB i ENTER :)]

disconnect - rozłącza się od serwera

connect [IP/nazwa] - dołącza się do wybranego serwa

screenshot - ściąga screenshota w formacie *.tga

screenshotJPEG - to co wyżej, tylko że w formacie *.jpg



HUD I GRAFIKA:

cg_lagometer 0 –
wył. lagometr

cg_drawAttacker 0 – wył. pokazywanie kto ostatni nas zaatakował

cg_drawAmmoWarning 0 – wył. ostrzeżenie o kończącej się amunicji

cg_draw3dIcons 0 – wył. 3D w ikonach HUD-a – amunicji, zbroi, itd [robią
się bitmapowe]

cg_drawIcons 0 – całkowicie wył. rysowanie ikon w Hud-zie

cg_drawFPS 1 – podaje na ekranie ile nasz komp ciągnie fps-ów [klatek
na sekundę]

cg_drawTimer 1 – pokazuje czas gry

cg_drawStatus 0 – wył całkowicie rysowanie statusu [zdrowie, zbroja,
ammo itd.]

cg_draw2D 0 – wył rysowanie elementów 2D [widać tylko 3D, na ekranie
nie ma żadnych bitmap HUD-a]

cg_simpleItems 1 – wł. “proste” modele broni i itemów w grze [np. zamiast
rakietnicy leży ikona rakiety]

cg_fov X- określa kąt widzenia

model X – określa model jakim chcemy grać

headmodel X– pozwala wybrać model głowy z innego modelu

cg_forceModel 1 – wszyscy gracze mają ten sam model co my [przyspiesza
grę]

scr_conspeed X – prędkość “opadania” konsoli [99 natychmiastowo otwiera
i zamyka]

com_hunkMegs X – ilość pamięci jaką Q3 przydzieli sobie na textury

com_soundMegs X – ilość pamięci przydzielona na dźwięk

cg_gibs 0 – wył. fontanny krwi przy fragach [może zwalniać na słabych
kompach]

com_blood 0 – całkowicie wył. krew

cg_brassTime X– czas jaki na podłodze leżą łuski itp.

cg_marks 0 – wył. ślady na ścianach

cg_shadows X – zmienia cienie [0-brak, 1-standardowe, 2-szczegółowe,
3-dodaje cień postaci]

r_fastsky 1 – wył. rysowanie nieba [Nie widać też przez teleporty L
]

r_vertexLight 0 – wł. oświetlenie Vertex

r_detailtextures 0 – wył. szczegółowe textury

r_picmip X – rozmycie textur [0-szczegółowe, 9 najbardziej rozmyte

r_dynamiclight 0 – wył. dynamiczne światła

r_mode X – rozdzielczość [3 = 640x480]

r_texturebits X – ilość kolorów textur [0,16,24,32]

r_colorbits X - ilość kolorów [0,16,24,32]

r_depthbits X – głębia kolorów [0,16,24]

r_texturemode "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" – filtrowanie trilinearne

r_ext_compressed_textures 1 – wł. kompresje textur [na kartach S3 Savage,
GeForce, i innych nowszych]

r_ext_multitexture 0 – wył. multitexturing

r_subdivisions X – określa okrągłość krzywych

r_overbrightbits X – trudno określić trza poeksperymentować w sumie jakby
zmienia jasność itemów na mapie

r_mapoverbrightbits X – tak samo jak wyżej tylko ścian [ogólnie mapy]

r_gamma X – rozjaśnia ekran

r_intensity X – zwiększa intensywność kolorów [powinno się używać tej
komendy zamiast r_gamma gdyż gamma sama w sobie powoduje ze kolory stają
się bardziej matowe]

vid_restart - restart enginu graficznego [konieczny po wpisaniu niektórych
komend]


DŹWIĘK:

s_initsound X - wył. uruchomianie dźwięków [nie ma żadnych dźwieków]

s_khz X - jakość [dokładniej częstotliwość] dźwięków w grze [11,22]

s_musicvolume X - głośność muzy.

s_volume X - głośność odgłosów z gry

s_doppler 0 - wył. efekt lecących blisko rakiet i ich mijania się w locie
[nie wyłączyłbym za nic ... supermegafuckingcool]

snd_restart - restart enginu dźwiękowego [jeśli jesteśmy na mapie ona
tesh zostanie zrestartowana]


XYWY:

Q3 w przeciwieństwie do innych gier ma bardzo fajne opcje jeśli chodzi o tworzenie
sobie xywek. Każdy wie [ a jak nie wie to sie własnie dowiedził], że kolorki
uzyskuje sie przez użycie ^ i odpowiedniej litery cyfry od 0 do 7. Czyli:

^0 - czarny

^1 - czerwony

^2 - zielony

^3 - żółty

^4 - niebieski

^5 - fioletowy

^6 - jasny niebieski

^7 - biały

Z tym ^0 to jest tak, ze niby jest to kolor czarny ale tylko w textach pisanych
do innych. Niestety w Vq3 nie mozna sobie tak łatwo zrobic czarnego nicka. trzeba
zakombinowac i zrobic ^^0, wtedy bedzie kolor czarny ale niestety z ^ z przodu
[np /name ^^0CHAOS da w efekcie xywe ^CHAOS
]. Na OSP nie ma problemu z czarnym nickiem.





OSP



Ok. Częsc opisu znajdujaca sie u góry powinna wystarczyc ludziom grającym na
czystym Q3. Reszta mojego opisu będzie przeznaczona dla uzytkowników OSP (a
że w CPMA zaaplikowane jest OSP to i dla nich również, nie będe się zajmował
komendami które isnieją tylko na CPMA ponieważ nie gram na CPMA i nie badałem
czy sa tam jakies nowe komendy), a więc:



cg_* - general client-side - czyli opcje klienta

ch_* - sprawy związane z hudem

cf_* - sprawy zwiazane z czcionkami


COS JESZCZE O XYWACH I TEXCIE

^B i ^b - text miga

^F - text jest widoczny tylko w pierwszej połowie sekundy

^f - text jest widoczny tylko w 2 połowie sekundy

^N - resetuje ^B, ^F, ^f

^Xrrggbb - pozwala zdefiniowac kolor przypomocy wartosci rgb (np. ^XFFFF00
to żółty, ^X000000 to czarny)



BINDOWANIE TEXTÓW

#A - Armor [zbroja]. Podaje ilosc armora ("a" poda wartosc
w kolorze odpowiedim do wartosci armora)

#C - Corpse [zwłoki]. Lokacje w której sie nam zmarło :) (np: say_team
"Biegnij do #C skosili mnie tam")

#D - Damaged by [uszkodzony przez]. Ostatni gracz który nas trafił (np:
say_team "#D jest napakowany jak swinia i robi masakre")

#F - nearest Friend [najbliższy przyjacie]. Podaje wiadomosc do najblizszego
członka teamu.

#H - Health [życie] Podaje ilość życia ("h" poda wartosc w
kolorze odpowiedim do wartosci zycia)

#I - Item [najblizsza dostępna broń]. Pokazuje najblizszy dostepny item.
Nalezy widziec środek itemu a nie tylko kawałek, wymaga takz patrzenia w kierunku
itemu gdy to mówimy.(np: say_team "Wolny item #I")

#K - ammopacK [najblizszy dostepny pack amunicji] tak jak w przypadku
i ale mówi o amunicji

#L - Location [lokacja]. Wprowadza nowe nazewnictwo lokacji (od nazw
itemow na mapie)

#M - aMmo wanted [potrzebna amunicja]. Podaje liste broni które mamy
bez amunicji albo prawie bez amunicji (od 0 do 5 pocisków) np: say_team "Potrzebuje
pilnie #M"

#P - last item Picked up [ostatnio podniesiony item] - podaje ostatnio
podniesiony item

#R - health/aRmor [najblizsza dostępna zbroaj lub zycie]. Tak jak #I
tylko e dotyczy tylko życia i zbroi

#T - Target [cel]. Gracz którego sotatnio trafiliśmy (np: say_team "#T
jest słaby wykończyć go"

#U - powerUps [dopałki]. Podaje lsite dopałek które posiadamy.

#W - current Weapon held [aktualnie trzymana bron]. Podaje skrócona nazwe
broni którą aktualnie trzymamy.


KOMENDY KLIENTA

currenttime - podaje aktualną godzine

menu - pozwala na ustawienie wielu róznych ustawien na OSP. By go uzywac
potrzeba zbindowac sobie następujące klawisze.

- menu - włącza menu

- weapprev i weapnext przewija menu w góre i w dół

- menuleft i menuright wybranie lub w niektórym menusach zwiększanie
lub zmiejszanie wartosci


GŁOWNE OPCJE

cg_altGrenades <0|1> (default = 0 - skin granatu z baseq3 ) - włacza
model granatu jak na CPMA

cg_altLightning <0|1> (default = 0 - nowy skin dla promienia LG)
oryginalny skin LG taki jak był na poczatku Q

cg_altPlasma <0|1> (default = 0 - skin plasmy z baseq3 ) w łacza
nowy (ładniejszy chyba :) skin dla pocików plasmy

cg_ammoCheck <0|1> (default = 0 - wyłączenie) wył. mozliwosc przełaczeni
sie na bron bez ammunicji

cg_autoAction [bitmask] (default = 0) wykonuje okresloną akcje

1 - zapisuje statystyki z meczu do pliku textowego osp_root/stats/data/nazwalogu.txt

2 - robi shota po zakonczeniu każdej walki

4 - nagrywa demka z walk (wymaga g_warmup = 0)

8 - zrzuca statystyki broni twojej drużyny

16 - zrzuca statyskyki wszystkich graczy

cg_Customloc <0|1> (Default = 0) uzywa innycg informacji o lokacjach
( z plików znajdujących się w locs/.cfg

cg_drawCrosshairNames <0|1|2> (default = 1) pokazuje imoiona graczy

0 - nie pokazuje wogóle

1 - pokazuje imiona graczy będących "na celowniku"

2 - tylko graczy z teamu

cg_enableOSPHUD <0|1> (default = 1) wlacza Hud z OSP

cg_enemyColors (default = 0000 = biały) okresla kolory modelu
przeciwnika jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)

R = kolor raila

H = kolor głowy

S = kolor górnej czesci ciała

L = kolor nóg

można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z

cg_enemyModel X (default = "") - okresla model dla przeciwników
... po prostu wszyscy wygladaja tak samo ale my wygladamy jak chcemy :)

cg_followkiller <0|1> (default = 0) automatycznie przełacza sie
na zabójce gracza z którego amery ogladaliśmy walk

cg_followpowerup <0|1> (default = 0) automatyczne podążanie za
posiadaczem danego powerupa (np flagi)

cg_forceColors <0|1> (default = 0) zmienia wszystkich graczy z
twojego teamu na twój kolor (jesli uzywamy skinu pm)

cg_lagometer <0|1|2> (default = 1 - dolny prawy róg) rysuje nam
wykresu dotyczace połączenia

0 - wył.

1 - dolny prawy róg

2 - górny prawy róg

cg_MaxlocationWidth (default = 16) okresla najwiekszą
długosc nazwy lokacji (w grach teamowych)

cg_nochatbeep <0|1> (default = 0) wył. dzwiek przychodzacej wiadomości

cg_nomip [bitmask] (default = 0) pozwal zmienic picmip na 1 dla niektórych
efektów nawet jesli uzywamy niskiego r_picmip

1 - promien LG

2 - kulki z PG

4 - wybych RL

8 - wybych GL

16 - efekt kul

32 - promien RG

64 - pocisku BFG

128 - slady krwi

256 - wszelkie obłoczki dymu

jesli uzywasz decalsów (sladów po broniach) to one też zmienią picmip

cg_NoMOTDDisplayDuringDemo <0|1> (default = 0)

0 - zawsze wyswietla MOTD w czasie dema

1 - nie wyswietal MOTD w czsie dema

cg_oldCTFSounds <0|1> (default = 0 - uzywa nowych odglosów) pozwala
uzywac starych odglosów z CTF-a

cg_oldPlasma <0|1> (default = 1) nowy efekt dla plasmy (takie
małe kulki rozpryskują się)

cg_oldRail <0|1> (default = 1) dodaje spiralke do promienia po
railu (kolor spiralki color2 )

cg_oversampleMouse <0|1> - (default = 0) uzywa innego samplingu
myszy (niby takiego jak na pmove 1 nawet gdy na serwie pmove jest wyłaczony)

cg_q3compScoreboard <0|1> (default = 0) plansza wyników

0 - standardowa plansza wyników

1 - plansza wyników Q3comp (tylko dla TDM, CTF i CA)

cg_scoreTransparency <0.0 - 1.0> (default = 1.0 - full bright)
przezroczystość wyników (im mniejsz liczba tym bardziej przezroczyste)

cg_statscrolltime X(default = 0.15) okresla czas w sekundach jak długo
ma sie wysuwac i chowac okienko z statystykami

cg_swapSkins <0|1> (default = 0) odwraca kolory druzyn (informacje
serwera i komentator nadal bedzie sie posługiwał normalnymi)

cg_teamRails <0|1> (default = 0) zmienia kolor raila dla naszego
teamu

0 - kazdy ma jaki miał

1 - każdy ma taki kolro jak drużyna w której jest

2 - uzywa koloru pobranego z color1 dla naszej drużyny i z cg_enemycolors
dla przeciwnika

cg_truelightning <0.0 - 1.0> (default = 0.0) "udaje"
laga przy promieiu LG ... przy wartosci 0 trzyma sie sztywno celnika

cg_useScreenShotJPEG <0|1> (default = 0) pozwala zmienic format
screenshotów na *.jpg (zamiast *.tga)

0 - *.tga (TARGA)

1 - *.jpg

color1 (default = 0000 = biały) okresla kolor naszego modelu
jesli uzywamy modelu PM (np keel/pm)

R = kolor raila

H = kolor głowy

S = kolor górnej czesci ciała

L = kolor nóg

można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z

color2 X (default = 0) kolor spiralki od raila (jesli jest cg_oldRail
0)

można uzywac "kolorów" o 0 do 9 i od a do z

pmove_fixed <0|1> (default = 1 - enabled) włacza Enhanced client
sampling ... a czym się to objawia wiemy dobrze :)) dalej się skacze i nie trzeba
ograniczac klatek


USTAWIENIA HUD-a

(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):




ch_3waveFont <0|1> (default = 0) przełącza używanie czcionki 3Wave
dla wszystkich elementów (teamoverlay, plansza wyników)

ch_ColorLocations <0|1> (default = 1) zmienia kolor lokacji na
czerwony lub niebieski jeśli w texcie znajduje sie słowo "red" lub
"blue" znajduje sie w lokacji

ch_CrosshairColor (default = biały) pozwala na zmiane
koloru celnika (ch_crosshaircolor 0xRRGGBB albo X)

X- >: white, black, red, green, blue, yellow, magenta, cyan, lub grey

0xRRGGBB -> wartość okreslona według RGB

jesli używasz cg_crosshairHealth to funkcja ta nadpisuje ch_crosshairColor
i nie bedzie koloru

ch_CrosshairNamesLeft <0|1> (default = 0) rysuje imiona po lefej
zara nad hudem

ch_drawSpeed <0-2> (default = 0) wyświetla prędkosc w UPS-ach
(units per second)

0 - bez prędkości

1 - prawy górny róg pod FPS-ami

2 - mała przezroczysta czcionka nad celnikiem

ch_drawFlagNames <0-5> (default = 0) podawanie xywy "nosiciela"
:) flagi

0 - standartowe

1 - podaje xywe (ale bez ikon)

2 - podaje xywe razem z ikoną

3 - podaje xywe (ale bez ikon) w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)

4 - podaje xywe razem z ikoną w dolnym prawym rogu (tylko na statusbarach Q3comp)

ch_FilterLocationsTeamchat <0|1> (default = 1) wyrzuca z teamchatu
nazwy lokacji

ch_Obituaries <0|1> (default = 1) cenzurka :)

ch_Pickupitem <0|1> (default = 1) rysuje iconke i nazwy przedmiotów
podniesionych

ch_StatusbarFormat <0|1> (default = 10) wygląd Huda

0 - standartowy

1 - OSP default tylko ammo, ikona broni, zycie, flaga (dla ctf) i armor sa podane.
cf_statusbar zmienia rozmiar czcionki

2 - tak jak 1, ale podaje czy jest ammo do każdej broni

3 - tak jak 1, ale podaje ammo do broni w liczbach

4 - hud CPM styl 0 (ja na vq3)

5 - wskażniki zdrowia i armora z CPM

6 - CPM styl 3

7 - CPM styl 4

8 - CPM styl 5

9 - Q3Comp styl 1

10 - Q3Comp styl 2

11 - Q3Comp styl 3

12 - Q3Comp styl 4

ch_TeamBackground <0|1> (default = 0) wyswietla na hudzie pasek
koloru teamu

ch_TeamchatOnly <0|1> (default = 0) pokazuje teamchat na dole
z lewej strony

ch_TeamCrosshairHealth <0|1> (default = 1) podaje zycie i armor
członków teamu pod celnikiem

ch_Teamoverlay (default = "p12n h/aw l") okresla
pola podawane przy informacji o członku teamu

pola:

p - iconki powerupów

12n - xywa gracza

h - zdrowie gracza

a - armor gracza

w - ikona broni

l - lokacja

ch_Weaponswitch <0-9> (default = 2) wyswietlanie menu przy zmianie
broni

wartości

0 - standartowe

1 - tak jak 0, tylko na stałe

2 - pionowe po prawej stronie huda

3 - tak jak 2, tylko na stałe

4 - pionowe po lewej stronie huda

5 - tak jak 2, tylko na stałe i podaje ammo dla każdej broni obok

6 - styl CPM (lewy)

7 - styl CPM (prawy)

8 - styl CPM (dolny)

9 - wogóle nie wyswietla


CZCIONKI

(wymagają cg_enableOSPHUD ustawionego na 1):



cf_AmmoStatusbar (default = 8x8) rozmiar czcionki dla amunicji
na ch_statusbarFormat 2 i3.

cf_CrosshairNames (default = 16x16) rozmiar xyw na celniku

cf_Following  (default = 12x12) rozmiar "Following"

cf_Fragmsg (default = 16x16) rozmiar informacji "you fragged"
[bogu dzięki ze wkoncu ktos na to wpadł przecie to zasłaniało pól ekerana ;) ]

cf_Scores (default = 16x16) rozmiar czcionki wyników meczu
[tych w dolnym prawym rogu]

cf_Pickupstring (default = 16x16) rozmiar czcionki podnoszonego
itemu

cf_Statusbar (default = 48x48) skaluje statusbar jesli jest
ustawione ch_statusbarFormat is 1.

cf_Teamchat (default = 6x16) rozmiar czcionki dla teamchatu

cf_TeamCrosshairHealth (default = 12x12) rozmiar informacji
crosshairhealth

cf_Teamoverlay
(default = 7x17) rozmiar czcionki dla huda teamowego

cf_Vote (default = 12x12) rozmiar powiadomienia głosowania

cf_WeaponName (default = 12x12) rozmiar nazwy broni jesli ch_weaponswitch
1.

cf_WeaponSwitch (default = 32x32) rozmiar ikon i czcionki
przy zmianie broni

PRZYDATNE INFORMACJE:



jeśli na serwerze właczony jest hak (hook) to

bind [klawisz] +button5

naciskając i trzymając [klawisz] (np mouse3) wystrzelony zostanie hak i przyciągnie
cie do obiektu. Aby puścic hak pusc [klawisz]


jeśli na serwie jest włączone upuszczanie itemów o w grach TDM i CTF mozna
upuści komus item przy pomocy

drop

nazwy itemów:


sg (Shotgun)

gl (Grenade Launcher)

rl (Rocket Launcher)

lg (Lightning Gun)

rg (Railgun)

pg (Plasma Gun)

bullets (ilość: 50)

shells (ilość: 10)

grenades (ilość: 5)

rockets (ilość: 5)

lightning (ilość: 80)

slugs (ilość: 10)

cells (ilość: 30)



można ewentulanie upuścic flage używając

drop flag


OGÓLNIE DOSTĘPNE KOMENDY:



autorecord - nagrywa demko z automatycznymi nazwami

autoscreenshot - robisz screenshota z automatycznymi nazwami

 +button5 -włącza grapling hook

credits - fajne intro ... przdstawia twórców OSP

currenttime - wyświetla aktualną godzine

followpowerup - włacza pogon za powerupem (jesli kamera jest w trybie
chase-cam)

help - po prostu pomoc :) [aż dziw ze w q3 na F! jest vote yes :)]

motd - wyświetla MOTD

players - lista graczy i ich dane .. przydatne w przypadku komend typu
kick ban itp

ref - zostajemy sedzia .. popuarnie zwanym refem :)

settings - pokazuje aktualne ustawienia serwere. Zielony oznacza default
a czerwony zmiony na inny

speconly - jeśli włoczone przy grze 1v1 wszysscy oczekujący nie zostają
tylko spectami nie mogą sie dołaczyc do gry

stats [gracz] - pokazuje staystyki broni, przy podanym ID gracza pokazuje
statystyki innego gracza, lub jeśli jesteśmy w trybie FOLLOWING to poakzuje
gracza z którego pova patrzymy

statsall - zrzuca statsy wszystkich graczy

statsblue/statsred - zrzuca statystyki dla druzyny red albo blue

team s - przechodzi w specta

bottomshots - wyswietla staystyki najgoryszch strzalow można dodac MG,
SG, GL, RL, LG, RG, PG, BFG wtedy wyswietli statystyki dla okreslonej broni


topshots - to samo co wyżej tylko najlepsze strzaly

+wstats - wyświetla aktualne statystyki


komendy przy włączonym g_doWarmup 1

ready - określa gotowośc do gry

notready - określa brak gotowości do gry

time - wzięcie "czasu" dla team'u

pause - pauzuje i odpauzowywyuje gre (admin only)






KOMENDY TEAMOWE (g_gametype = 3, 4, lub 5)


captains - podaje kapitanów obu drużyn

coach
- przełacza na trenera (coach'a)

coachdecline
- zakańcza bycie trenerem

coachinvite - zaprasza gracza do bycia trenerem teamu

coachkick
- usuwa uprzednio zaproszonego trenera z teamu

joincode [hasło]
podaje kod do dołączenia sie do drużyny
lock
- zamyka drużyne

scores
- poakzuje wyniki

time
- wzięcie "czasu"

timein
- cos jak unpause :)

timeout
- a to cos jak pause :)

unlock
- otwiera zamknięty team

komendy kapitana druzyny

invite
- zaprasza gracza do dołaczenia do drużyny

remove
- usuwa gracza z teamu kapitana

resign [gracz]
- rezygnacja z bycia kapitanem. Opcjonalnie mozna podac
ID gracza który ma zostac nowym kapitanem

specinvite - zaprasza gracza do bycia spectaroterem druzyny

speclock
- zamyka druzyne przed spectami

teamready - zgłasza stan gotowości całej drużyny


KOMENDY SEDZIĘGO
bycie sędzią ułatwia zmiane ustawien i jest nieocenione przy serwerach dedykowanych
lub zarzadzania serwami stojącymi w gdzies na necie .. wielki plus w OSP :)



ref - działa jak callvote z
tym ze natychmiastowo

r_abort - przerywa metch rozgrywajacy się w danej chwili (głównie do
CA)

r_allcaptain - daje wszytkich aktywnym graczom ograniczone prawa capitana

r_allready - daj wszsytkim status ready

r_ban - wykopywuje i banuje danego gracza na serwerze

r_help - wyświetla lliste komend [taką jak tu :) ]

r_kick - wykopywuje gracza z serwera

r_lock - zamya obydwie drużyny (nikt sie nie może dołaczyć; alias: lock)

r_lockblue - zamyka niebieską drużyne

r_lockred - zamyka czerwoną drużynę

r_map - ładuje wybraną mape

r_mutespecs - wycisza/daje głos spectom

r_pause - pauzuje/odpauzowywuje mecz (alias: pause)

r_promote - daje graczowi prawa kapitana

r_putblue - wrzuca określonego gracza do niebieskich

r_putred - wrzuca określonego gracza do czerwonych

r_remove - usuwa określonego gracza z teamu

r_restart - restartuje dana mape

r_speclock - zamyka obydwie druzyny przed spectami

r_speclockblue - zamyka niebieskich przed spectami

r_speclockred - zamyka czerwonych przed spectami

r_specunlock - wyłacza zamykania dla spectów w obu drużyn

r_specunlockblue - otwiera niebieskich przed spectami

r_specunlockred - otwiera czerwonych przed spectami

r_unlock - otwiera obie drużyny aby więcej graczy sie mogło dołaczyć

r_unlockblue - otwiera niebieskich

r_unlockred - otwieta czerwonych

Wiekszość z tych opcji dostepnych jest w funkcji callvote. Opcje z parametrami
0=wył. 1=wł.



KOMENDY I PARAMETRY GŁOSOWANIA (CALLVOTE)


Aby w czasie gry uzyskac spis komend do głosowania wystarczy napisac
callvote


Aby dowiedziec jakiej wartości jest parametr danej komendy wystarczy napisać
callvote  bez żadnego parametru, np: aby dowiedziecsie czy na serwerze włączony jest
quad piszemy
callvote quad


Lista wszystkich parametrów głosowania:



Główne parametry:

altgraphics <0|1> - możliwość używania dodatkowych (innych) efektów
dla plasmy i ligthingGun'a

dropitems <0|1> - możliwość wyrzucania przedniotów

instagib <0|1> - włącza INSTAGIB :) (rail zadaje 400 damage'u)

fallingdamage <0|1> - określa czy upadki z wysokości mają zadawać
obrażenia czy nie

fastrail <0|1> - rail zmienia sie na iną broń z opóźnieniem 1000ms
(opcja 1) a nie 1500 ms (opcja 0)

hook <0|1> - uruchamia mozliwość używania haku

kick - próba wurzucenia gracza z serwera

lgcooldown <0|1> - zmiana z LightninGuna na inną broń trwa 0 ms
(opca 0) lub 200 ms (opcja 1)

map - zmiana mapy

map_restart - restart obecnej mapy

mg_damage - ustala damage dla MachinGuna (od 1 do 10)

mg_startammo - ustala ilość amunicji dla MachinGuna (od
0 do 500)

mutespecs <0|1> - określa czy gracze mają słyszec spectów czy też
nie
nextmap - ładuje następną mape

osphud <0|1> - określa możliwośc używania cg_enableOSPHUD.

overtime <0|1|2|3> - ustala tryb dla Overtime (dogrywki) :

0 - Sudden Death (pierwszy frag decyduje)

1 - Sudden Death-Timed Overtime (sudden death po X rundach)

2 - No Overtime (walak może sięskończyc remisem)

3 - Tie-Timed overtime (remis po X rundach)

pmove <0|1|2> - określa fizyke gry:

0 - pmove enhancements disabled

1 - id-based pmove enhancements

0 - Improved pmove enhancements

promode <0|1> - włacza promode

referee - wybiera spośród graczy sędziego

reload <100-5000> - określa przeładowanie raila (w ms) w trybie
INSTAGIB

respawn - określa czas automatycznego respawnu

set1v1 [mapname] - 1 vs 1

setca [mapname] - Clan Arena

setctf [mapname] - CTF

settdm [mapname] - TDM

thrufloors <0|1> - splash damage przechodzi przez podłogi i cieńkie
sciany (ID default) [tak jak na RA3]
 unreferee - zabiera graczowi możliwości sędziego

cl/capturelimit - zmienia capturelimit

fl/fraglimit - zmienia fraglimit

rl/roundlimit - zmienia ilośc rund (tylko w Clan Arena)

tl/timelimit - zmienia limit czasu


Wszystkie tryby oprócz Clan Arena
(wył./wł itemów)

bfg <0|1> - BFG

bsuit <0|1> - BattleSuit

invis <0|1> - Invisibility

medkit <0|1> - MedKit

quad <0|1> - Quad Damage

regen <0|1> - Regeneration

teleporter <0|1> - Teleporter


Tylko dla trybu Clan Arena

armordamage <0|1> - określa czy zbroja spada przy zadawanych przez
siebie obrażeniach

startrespawn <0|1> - określa czy gracze są respawnowani na poczatku
rundy

warmupfire <0|1> - określa czy można strzelac podczas rozgrzewki


Tylko dla Trybu TDM
allcaptain <0|1> - daje wszystik mozłiwości kapitana

teamdamage <0|1> określa czy zadajemy obrażenia członkom teamu


Skrypty
(małe cudeńka chaosu :)


Skrypty poniżej zaciągnełem ze swojego configa .... napewno jeszcze są inne
ciekawe ale te podaje przykładowo. Troche sie tym czasem bawię ale bez przesady.
Jeśli macie jakieś pytania to piszcie. Aha jeszcze jedna ciekawostka w packu
OSP znajdują się skrypty będące timerami itemów. Timer na Ra nazywawa sie "diehard_ra.cfg"
aby go uruchomic wystarczy napsiac exec diehard_ra.cfg, potem na numpadzie
wklepac czas wzięcia ra i skrypt sam policzy czas pojawienia sie następnej zbroi
i poda go jako say_team można przypomniec czas naciskając LeftArrow.
Skrypt ten jest bardzo prosty i podałem go przykladowo. Jest wiele prostych
skryptów. Zapodaje niżej pore moich których sam używam. Każdy z małym opisem
i na czerwono podaje co trzeba zbindowac pod klawisz lub napisać w konsoli.
Mam nadzieje ze se poradzicie.


Proste skrypty takie jak te ułatwiają życie
set test "timedemo 1;demo four"

vstr test

- uruchamia tryb timedemo i odpala mi demiko do testu


set cpma "ch_crosshairColor 5;hudstyle 0;ref promode 0;wait 50;ref thrufloors
1;wait 50;ref fallingdamage 0"

vstr cpma

- gdy gram w RA3/Cpma to zmienia mi sie kolor celownika (zamiana koloru
5 i 6 między osp i cpma) a ja lubie taki jasny niebieski :). Pozatym odrazu
wyłacza mi promode włacza damge przez podłogi i wyłacza falling damage.


set uvmnick "name ^7[^1UVM^7]^1C^7haos"

vstr uvmnick

set oldnick "name ^4-=[^1CH^b^1@^n^10S^4]=-"

vstr oldnick


- szybka zmiana nicków. przydatne jak sie ma kilka a nei chce sie marnować miejsca
na klawie


set vr5 "r_picmip 5;vid_restart"

vstr vr5


set vr0 "r_picmip 0;vid_restart"

vstr vr0


- gram na picmipie 5 ale czasem cche zobaczy jak nowa mapka wyglada na normalnych
detalach wystarczy vstr vr0 i mam odrazu restart
grafy i nowy picmip


set vert "r_vertexLight 1;r_gamma 1.2;r_intensity 1.4;r_mapoverbrightbits
1.5"

vstr vert

set light "r_vertexLight 0;r_gamma 1.2;r_intensity 1.3;r_mapoverbrightbits
2"
vstr light

- standardowo gram na lightmap ale na niektórych mapach wole vertex (np: t4)
to mi pozwala szybko robic zmiane. W tym przypadku vid_restart robimy sobie
sami :)


set t2 map q3tourney2

vstr t2


set t4 "vstr vert;map q3tourney4"

vstr t4

- a to małe zbawienie. Mozna se skrócic czas wpisywania mapy. Po co klepac map
q3tourn.... blah lepiej vstr t2 i już szybciej :). Przy okazji zmienia mi sie
oswietlenie na vertex przy użyciu poprzedniego skryptu.



Cos lepsiejszego

set tabico vstr tab1

set tab1 "+scores;cg_drawicons 1;currenttime;set tabico vstr tab2"

set tab2 "-scores;cg_drawicons 0;set tabico vstr tab1"

vstr tabico

- jako ze mam cg_drawicons 0 to przy scores nie widze ikon, mam wiec takie cudo
... ( i jeszcze godzine mi podaje na OSP :)


set zoom_0 "cg_zoomfov 55; sensitivity 5.5;echo ;echo ^1-=Max. ^1Zoomed=-;echo
;set zoom_in vstr zoom_0;set zoom_out vstr zoom_1"

set zoom_1 "cg_zoomfov 85; sensitivity 8.5;echo ;echo ^3-=Medium ^3Zoom=-;echo
;set zoom_in vstr zoom_0;set zoom_out vstr zoom_2"

set zoom_2 "cg_zoomfov 110;sensitivity 10; echo ;echo ^2-=Normal ^2View=-;echo
;set zoom_in vstr zoom_1;set zoom_out vstr zoom_2"

set zoom +zoom

vstr zoom_2

vstr zoom_in
(najlepiej na wheelup)

vstr zoom_out
(najlepiej na wheeldown)

vstr zoom


- genialny 2 stopniowy zoom. Jeżeli bedziecie uzywac tylko tego skryptu to musicie
na kazdą broń dotakowo zbindowac
vstr zoom. Moje sensy musicie zastąpic swoimi fov'y
też można zmienic. I mozecie wyrzucic echo jak was denerwują komunikaty.


set rail_zoom "vstr rail_zoomOFF"

set rail_zoomON "-zoom;+zoom;vstr zoom_1;set rail_zoom vstr rail_zoomOFF"

set rail_zoomOFF "+zoom;vstr zoom_2;set rail_zoom vstr rail_zoomON"

set no_zoom "+zoom;vstr zoom_2;set rail_zoom vstr rail_zoomOFF"

vstr rail_zoom
(na guzik na którym mamy raila)

vstr no_zoom
(na pozostałe bronie)

- rozszeżenie powyższego skryptu. ponowne naciśnięcie przycisku raila daje sredni
zoomik ... genialne przy railowaniu ... :) mnie rail wzrózł o 15 % po wymysleniu
tego skryptu.


set rail0 "color1 0; set rrail vstr rail1"

set rail1 "color1 1; set rrail vstr rail2"

set rail2 "color1 2; set rrail vstr rail3"

set rail3 "color1 3; set rrail vstr rail4"

set rail4 "color1 4; set rrail vstr rail5"

set rail5 "color1 5; set rrail vstr rail6"

set rail6 "color1 6; set rrail vstr rail0"

set rrail vstr rail0

vstr rrail
(dodac do przycisku na którym macie
+attack)

- taki bajerek co by rail strzelał za każdym razem innym kolorem. Działa tylko
na OSP i czystym q3. Na Cpma trza se zmienic color1 na color i
też styka.


set rjump "cl_pitchspeed 9999;+lookdown;wait;+moveup;+attack;wait; -attack;-moveup;-lookdown;
cl_pitchspeed 140; centerview"

vstr rjump

- rocketjump ... ale bardzo wadliwy .. skacze tylko na wysokośc do odbijania
sie od scian i skakania na odległość sie nie nadaje

set modcol vstr m-red

set m-red "cg_enemycolors 2aaa; set modcol vstr m-green;echo ^3Modele:
^1RED"

set m-green "cg_enemycolors 2a22; set modcol vstr m-wg; echo ^3Modele:
^2GREEN"

set m-wg "cg_enemycolors 2az2; set modcol vstr m-ry; echo ^3Modele: ^7WHITE-^2GREEN"

set m-ry "cg_enemycolors 2aa3; set modcol vstr m-rb; echo ^3Modele: ^1RED^7-^3YELLOW"

set m-rb "cg_enemycolors 2aa4; set modcol vstr m-red; echo ^3Modele: ^1RED^7-^4BLUE"

vstr modcol


- zmienia kolore enemymodelu on-the-fly ... (pozdro dla Mateo .. cieszę się, że się podobało :)


set crosscol vstr c-red

set c-red "ch_crosshaircolor 1;
set crosscol vstr c-green; echo ^3Celnik
^1RED"

set c-green "ch_crosshaircolor 2;
set crosscol vstr c-yellow;echo ^3Celnik
^2GREEN"

set c-yellow "ch_crosshaircolor 3; set crosscol vstr c-blue; echo ^3Celnik
^3YELLOW"

set c-blue "ch_crosshaircolor 4; set crosscol vstr c-bblue; echo ^3Celnik
^4BLUE"

set c-bblue "ch_crosshaircolor 5; set crosscol vstr c-violet;echo ^3Celnik
^6VIOLET"

set c-violet "ch_crosshaircolor 6; set crosscol vstr c-white; echo ^3Celnik
^5BRIGHT_BLUE"

set c-white "ch_crosshaircolor 7; set crosscol vstr c-black; echo ^3Celnik
^7WHITE"

set c-black "ch_crosshaircolor 8; set crosscol vstr c-red; echo ^3Celnik
^8BLACK"

vstr crosscol


- zmienia kolory celowników na jeden z 8 standartowych ... trzeba pamiętać, że
w cpma jest zamieniony kolor 5 i 6 w stosunku do OSP ...


set vdn vstr vol05

set vup vstr vol05

set vol00 "set s_volume 0.0;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol01;echo
Volume |==========^7(Cisza)"

set vol01 "set s_volume 0.1;set vdn vstr vol00;set vup vstr vol02;echo
Volume =|=========^3MIN"

set vol02 "set s_volume 0.2;set vdn vstr vol01;set vup vstr vol03;echo
Volume ==|========"

set vol03 "set s_volume 0.3;set vdn vstr vol02;set vup vstr vol04;echo
Volume ===|======="

set vol04 "set s_volume 0.4;set vdn vstr vol03;set vup vstr vol05;echo
Volume ====|======"

set vol05 "set s_volume 0.5;set vdn vstr vol04;set vup vstr vol06;echo
Volume =====|====="

set vol06 "set s_volume 0.6;set vdn vstr vol05;set vup vstr vol07;echo
Volume ======|===="

set vol07 "set s_volume 0.7;set vdn vstr vol06;set vup vstr vol08;echo
Volume =======|==="

set vol08 "set s_volume 0.8;set vdn vstr vol07;set vup vstr vol09;echo
Volume ========|=="

set vol09 "set s_volume 0.9;set vdn vstr vol08;set vup vstr vol10;echo
Volume =========|="

set vol10 "set s_volume 1.0;set vdn vstr vol09;set vup vstr vol10;echo
Volume ==========|^1MAX"

vstr vup (głośniej)

vstr vdn (ciszej)

- kontrola głosności dzwięku (nie muzyki)


set maxFPS vstr fps82

set fps82 "set com_maxFPS 82;set maxFPS vstr fps75;echo ^3maxFPS ->
82 ^4h"

set fps75 "set com_maxFPS 75;set maxFPS vstr fps82;echo ^3maxFPS ->
75 ^1c"

vstr maxFPS


- zmiana com_maxfps


Texty na jednym guziku

set smile vstr sm1

set sm1 "say ^3=^5);+button3;wait;-button3;set smile vstr sm2"

set sm2 "say ^1=^3D;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm3"

set sm3 "say ^3=];+button3;wait;-button3;set smile vstr sm4"

set sm4 "say ^3Ha^1Ha^7Ha ;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm5"

set sm5 "say ^7=^1>;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm6"

set sm6 "say ^3:^1D;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm7"

set sm7 "say^1b^7u^1h^74^1h^74^1h^74^1h^74;+button3;wait;-button3;set
smile vstr sm8"

set sm8 "say ^2:^7>;+button3;wait;-button3;set smile vstr sm1"

vstr smile


- po co usmiechac sie zawsze tak samo :) mozna przecie smiac sie co raz inaczej


A tu mała prywata :) skrypcik klanowy. Umieście sobie to w konfigu i zbindujcie
sobie vstr uvmspam. Potem przytzymajcie ten guzik
i zatkajcie uszka :) ... woila ...


set uvmspam vstr uvmspam0

set uvmspam0 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^1U;
set uvmspam vstr uvmspam1"

set uvmspam1 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7U^1M;
set uvmspam vstr uvmspam2"

set uvmspam2 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UM^1B;
set uvmspam vstr uvmspam3"

set uvmspam3 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMB^1R;
set uvmspam vstr uvmspam4"

set uvmspam4 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBR^1A;
set uvmspam vstr uvmspam5"

set uvmspam5 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
^1V; set uvmspam vstr uvmspam6"

set uvmspam6 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
V^1I; set uvmspam vstr uvmspam7"

set uvmspam7 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VI^1S; set uvmspam vstr uvmspam8"

set uvmspam8 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS ^1M; set uvmspam vstr uvmspam9"

set uvmspam9 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS M^1O; set uvmspam vstr uvmspam10"

set uvmspam10 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MO^1R; set uvmspam vstr uvmspam11"

set uvmspam11 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MOR^1B; set uvmspam vstr uvmspam12"

set uvmspam12 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MORB^1U; set uvmspam vstr uvmspam13"

set uvmspam13 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MORBU^1S; set uvmspam vstr uvmspam14"

set uvmspam14 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MORB^1U; set uvmspam vstr uvmspam15"

set uvmspam15 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MOR^1B; set uvmspam vstr uvmspam16"

set uvmspam16 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS MO^1R; set uvmspam vstr uvmspam17"

set uvmspam17 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS M^1O; set uvmspam vstr uvmspam18"

set uvmspam18 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VIS ^1M; set uvmspam vstr uvmspam19"

set uvmspam19 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
VI^1S; set uvmspam vstr uvmspam20"

set uvmspam20 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
V^1I; set uvmspam vstr uvmspam21"

set uvmspam21 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBRA
^1V; set uvmspam vstr uvmspam22"

set uvmspam22 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UMBR^1A;
set uvmspam vstr uvmspam23"

set uvmspam23 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7UM^1B;
set uvmspam vstr uvmspam24"

set uvmspam24 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^7U^1M;
set uvmspam vstr uvmspam25"

set uvmspam25 "say www.uvm-clan.prv.pl;say ^7-------------------;say ^1U;
set uvmspam vstr uvmspam1"



 

Wyświetleń: 36143

Brak komentarzy.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

Pokaż więcej »

Gracze

  1. _Vh - 325 pkt
  2. Czarna_Bakłażana - 125 pkt
  3. yac - 47 pkt
  4. Requiem - 28 pkt
  5. ZenoPopo - 9 pkt
  6. tofu - 7 pkt
  7. bfr_aka_pablonzo -1 - 5 pkt
  8. kaboom -1 - 4 pkt
  9. Xsi -1 - 4 pkt
  10. liha - 4 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 170718 / 176461
  • Trafień / strzałów: 101332428 / 334124146
  • Fragów / zgonów: 5166665 / 4461858

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 19