Klan LS&RC powstał w listopadzie 2007 roku podczas pierwszego turnieju LAN. Głównym inicjatorem turniejów był Ani, wielbiciel całej serii Quake i FPP, który rozpoczął swoją grę w trzecią część w momencie jej wydania. Większość z nas nie miała wtedy za wiele wspólnego z graniem na multi, choć Internet od dłuższego czasu był czymś oczywistym. Jednak pomysł Aniego, żeby zwieźć całe kompy wraz z instalacjmi pochodnymi w jedno miejsce, był na tyle "ekstremalny i dziwny", że z ciekawością postanowiliśmy spróbować. Początki były oczywiście trudne - dwóch informatyków w składzie, te same wersje systemów, kilometry kabla, wymiany sieciówek, a i tak stabilnej sieci - brak... W końcu jednak się udało i graliśmy całą noc. Po pierwszym turnieju była tylko jedna ogólna myśl - "Jeszcze raz!". Wrażenia z zabawy przerosły nasze oczekiwania, więc spotkania Q3 stały się normą. Z turnieju na turniej wizerunek naszego teamu (klanu) stawał się coraz bardziej wyraźny, doszło kilka osób, kilka innych dołączało się do nas kiedy mogli. Powstało logo mojej produkcji, a aby usprawnić "komunikację i logistykę", zrobiliśmy sobie stronę internetową (niestety nie jest dostępna publicznie).
Zaczęliśmy grać na różnych trybach gry, różnych patchach i przeróżnych modach. Co dziwne okazało się jednak, że po zakończeniu (naturalnego) okresu poszukiwań, powróciliśmy do podstawowej wersji gry, która w pełni wystarczała do rozgrywek LANowych i to do wersji z wydania gry (tak! - należymy do tej nie licznej grupy osób, która gra jeszcze na 1.11 :]). Jedyne czego nam brakowało to większa personalizacja, również wizualna. Ja na co dzień zajmuję się grafiką, więc napomknąłem Aniemu o kilku moich pomysłach na wygląd niektórych rzeczy. Okazało się, że gra jest rewelacyjna również pod względem aplikacji samej w sobie i że sprawa jest bardzo prosta - Ani, który kiedyś eksperymentował z tematem, zaznajomił mnie ze sposobem składowania w Q3 grafiki i kilku innych rzeczach, a dalej już poszło lawinowo...
Zacząłem od HUD-a, ikonek broni i powerupów - wszystko zostało zmienione, stało się to swego czasu moim i kolegów hobby. Dla niektórych nasz HUD może jest zbyt kolorowy, ale ustawienia uproszczenia ikonek okazały się wygodniejsze dla większości graczy. Na tym się jednak nie skończyło. Wymieniłem całość grafiki w całym menu na inną i w wyższej rozdzielczości, później bawiłem się z czcionką w całej grze, również w konsoli - ta którą teraz używamy, wydaje nam się czytelniejsza. Ponieważ cała nasza grupa jest zagorzałymi fanami Star Wars (lol :]) cała stylistyka naszego Q3 poszła w końcu w tym kierunku. Kolejnym krokiem były więc postacie. Oczywiście większość używanych modeli znaleźliśmy przeczesując Internet w poszukiwaniu różnych form nawiązujących do SW. Ale eksperymentowaliśmy również sami, chociażby ze skinami, mojej produkcji są np. skiny Luke Skywalkera (Tim) i Generała Greviousa (Klesk). Nie są one może jakieś bardzo profesjonalne, ale oglądając później screeny z turniejów mieliśmy sporo radochy... :]
Co do samych turniejów, to ich struktura zawsze wygląda podobnie - sparingi DM na początek, dla rozgrzewki, a później zazwyczaj CTF na naszej ulubionej mapie "The Vast and Furious" (a dokładnie q3wcp23 z "wpaka"). Poza tym chętnie gramy dm1, dm8, 13gate (CTF na dm1 - gorąco polecamy! :]), deadsimple, zih_roof i inne, również podstawowe. Mapy wyszukujemy śledząc chociażby serwis
http://lvlworld.com/. Zorganizowaliśmy sobie również turniej w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czyli rywalizacja typu DM pomiędzy poszczególnymi zawodnikami. Nie jesteśmy może jakimiś super graczami (przecież nie o to tu chodzi), ale rozgrywka była bardzo ciekawa i wyrównana.
I pomimo faktu, że gramy przez net również w inne gry poza serią (chociażby COD4 czy BF2142) czy z serii (Q4, ETQW), wiemy, że idea spotkań LAN przy Q3 nie znudzi się nam nigdy i będziemy ją kontynuować pomimo wszystkich obowiązków, pracy, "wsparcia" żon (;]), a często i dzieci (które oczywiście już powoli wdrażamy w Q3...). Tym samym faktem chcemy przekazać wszystkim jeszcze jedną bardzo ważną rzecz: król Quake III Arena żyje... i ma się bardzo dobrze! :]
Nasz (stały) skład:
Dr Greenthomb - najstarszy gracz, multi zaczynał już na Q1 i sieciach opartych o kable oraz porty szeregowe
Luke Starkiler - najlepszy obrońca bazy, ciężko przewidzieć jego strategię obrony
Baver - jeśli pójdzie zrobić "capture the flag" to masz gwarancję, że flaga trafi na Twoją część mapy, nasze wsparcie Hardware IT
Znosajuchalajnen / FR_FreeHands - zawsze najbardziej spóźniony, ale najbardziej wytrzymały gracz - potrafi jednym dobrym strzałem zaskoczyć każdego
Zigi - nasz najświeższy gracz, lecz wieloletnie doświadczenie ze "Sniper" przekłada się bardzo dobrze na umiejętności obsługi railguna
Darth Gianni - dopiero opanowywuje "ciemną stronę mocy", ale już umie unikać większości pocisków
Ani - ojciec turniejów i opiekun Hard&Software IT, nasz czołowy gracz, szkoda, że został później Vaderem...
CzłowiekBiwak - czyli ja - nickname dostałem po otrzymaniu oczywiście "nie słusznej" opinii, że jestem "wieloletni CAMPER i obozowicz..." :]
Całość popełnił:
CzlowiekBiwak przy wsparciu Aniego
I nieco obrazków:








Zaczęliśmy grać na różnych trybach gry, różnych patchach i przeróżnych modach. Co dziwne okazało się jednak, że po zakończeniu (naturalnego) okresu poszukiwań, powróciliśmy do podstawowej wersji gry, która w pełni wystarczała do rozgrywek LANowych i to do wersji z wydania gry (tak! - należymy do tej nie licznej grupy osób, która gra jeszcze na 1.11 :]). Jedyne czego nam brakowało to większa personalizacja, również wizualna. Ja na co dzień zajmuję się grafiką, więc napomknąłem Aniemu o kilku moich pomysłach na wygląd niektórych rzeczy. Okazało się, że gra jest rewelacyjna również pod względem aplikacji samej w sobie i że sprawa jest bardzo prosta - Ani, który kiedyś eksperymentował z tematem, zaznajomił mnie ze sposobem składowania w Q3 grafiki i kilku innych rzeczach, a dalej już poszło lawinowo...
Zacząłem od HUD-a, ikonek broni i powerupów - wszystko zostało zmienione, stało się to swego czasu moim i kolegów hobby. Dla niektórych nasz HUD może jest zbyt kolorowy, ale ustawienia uproszczenia ikonek okazały się wygodniejsze dla większości graczy. Na tym się jednak nie skończyło. Wymieniłem całość grafiki w całym menu na inną i w wyższej rozdzielczości, później bawiłem się z czcionką w całej grze, również w konsoli - ta którą teraz używamy, wydaje nam się czytelniejsza. Ponieważ cała nasza grupa jest zagorzałymi fanami Star Wars (lol :]) cała stylistyka naszego Q3 poszła w końcu w tym kierunku. Kolejnym krokiem były więc postacie. Oczywiście większość używanych modeli znaleźliśmy przeczesując Internet w poszukiwaniu różnych form nawiązujących do SW. Ale eksperymentowaliśmy również sami, chociażby ze skinami, mojej produkcji są np. skiny Luke Skywalkera (Tim) i Generała Greviousa (Klesk). Nie są one może jakieś bardzo profesjonalne, ale oglądając później screeny z turniejów mieliśmy sporo radochy... :]
Co do samych turniejów, to ich struktura zawsze wygląda podobnie - sparingi DM na początek, dla rozgrzewki, a później zazwyczaj CTF na naszej ulubionej mapie "The Vast and Furious" (a dokładnie q3wcp23 z "wpaka"). Poza tym chętnie gramy dm1, dm8, 13gate (CTF na dm1 - gorąco polecamy! :]), deadsimple, zih_roof i inne, również podstawowe. Mapy wyszukujemy śledząc chociażby serwis
http://lvlworld.com/. Zorganizowaliśmy sobie również turniej w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czyli rywalizacja typu DM pomiędzy poszczególnymi zawodnikami. Nie jesteśmy może jakimiś super graczami (przecież nie o to tu chodzi), ale rozgrywka była bardzo ciekawa i wyrównana.
I pomimo faktu, że gramy przez net również w inne gry poza serią (chociażby COD4 czy BF2142) czy z serii (Q4, ETQW), wiemy, że idea spotkań LAN przy Q3 nie znudzi się nam nigdy i będziemy ją kontynuować pomimo wszystkich obowiązków, pracy, "wsparcia" żon (;]), a często i dzieci (które oczywiście już powoli wdrażamy w Q3...). Tym samym faktem chcemy przekazać wszystkim jeszcze jedną bardzo ważną rzecz: król Quake III Arena żyje... i ma się bardzo dobrze! :]
Nasz (stały) skład:
Dr Greenthomb - najstarszy gracz, multi zaczynał już na Q1 i sieciach opartych o kable oraz porty szeregowe
Luke Starkiler - najlepszy obrońca bazy, ciężko przewidzieć jego strategię obrony
Baver - jeśli pójdzie zrobić "capture the flag" to masz gwarancję, że flaga trafi na Twoją część mapy, nasze wsparcie Hardware IT
Znosajuchalajnen / FR_FreeHands - zawsze najbardziej spóźniony, ale najbardziej wytrzymały gracz - potrafi jednym dobrym strzałem zaskoczyć każdego
Zigi - nasz najświeższy gracz, lecz wieloletnie doświadczenie ze "Sniper" przekłada się bardzo dobrze na umiejętności obsługi railguna
Darth Gianni - dopiero opanowywuje "ciemną stronę mocy", ale już umie unikać większości pocisków
Ani - ojciec turniejów i opiekun Hard&Software IT, nasz czołowy gracz, szkoda, że został później Vaderem...
CzłowiekBiwak - czyli ja - nickname dostałem po otrzymaniu oczywiście "nie słusznej" opinii, że jestem "wieloletni CAMPER i obozowicz..." :]
Całość popełnił:
CzlowiekBiwak przy wsparciu Aniego
I nieco obrazków:








nergal | 2009-12-15 02:49:50
hehe co to :D
mocna faza:P
#753431
haslo | 2009-12-26 19:23:17
Dziendobry ja chcę dołączyć do białej strony i mieć waszego paka i na serwer bo nigdy na 1.11 tych map nie widziałem proszę plx.
#753531
Zaloguj się by dodać komentarz.