ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Przeciwnicy w Quake 4

nie, 10 grudzień 2006 15:47:35 | Autor: MisieX
Oto krótka charakterystyka przeciwników, których zdarzy Ci się spotkać, podczas przechodzenia trybu single-player.




Berserker
Berserker
Stwór ten atakuje zadając ciosy potężnymi, mechanicznymi łapami. Berserker nie posiada dłoni - ktoś musi karmić to biedaczysko. Zamiast "łap" ma jednak dość sprawne narzędzia do zadawania bólu: obracający się szpikulec i ciężką, metalową buławę. Czasem wbija te narzędzia w glebę powodując lokalne trzęsięnia ziemi połączone z wyładowaniami elektrycznymi, potrafi też wycelować takie "wyładowanie" bezpośrednio w nas. Na pewno do tego osobnika trzeba mieć odpowiedni dystans - przy bliższym kontakcie traci wiele ze swojego uroku, a nawet potrafi być brutalny ;)



Życie: 300
Atak ciałem: 30
Atak buławą: 30-40
Atak ostrzem: 30-60
Atak z wyskoku: 40
Atak energetyczny: 5-30

Taktyka:
Trzymać się z daleka. Berserker porusza się dość szybko dlatego w walce z nim najlepiej sprawdzają się bronie typu "instant hit" i "rapid fire", w dodatku jest stosunkowo wytrzymały. Idealnie sprawdza się ShotGun. Na większą grupę doskonałym wyborem będzie RL lub GL. W miarę możliwości celuj w głowę - da Ci to 2x większy DMG.


Gladiator



GladiatorPotężna maszyna z bardzo niebezpiecznym narzędziem mordu, a mianowicie z RailGunem. Oczywiście Gladiator używa tego oręża w walce na większe odległości, w "zwarciu" zdradza talent do robótek ręcznych waląc bohaterskich żołnierzy wielkim toporem po głowie. Potrafi też zaskoczyć serią z HyperBlastera. Na domiar złego jest dosyć mocny w defensywie - nie dość, że posiada coś na kształt tarczy energetycznej, to nawet bez niej jest dość wytrzymały. Jakby tego mało Gladiator zawsze chodzi w towarzystwie kilku mniejszych Stroggów.




Życie: 550
DMG Blastera: 5
DMG RailGuna: 40
Atak w zwarciu: 35

Taktyka:
Zanim Gladiator wystrzeli z RailGuna, musi się naładować - objawia się to dużą pomarańczową kulą w okolicach lufy ;) Ten ułamek sekundy przed wystrzałem to nasza chwila prawdy - strzelamy delikwentowi w buźkę lub okolice pasa (odsłonięte ciało - 2x większy DMG), najlepiej z RailGuna, i chowamy się za węgłem. Podobnie ma się sprawa gdy Gladiator strzela z HyperBlastera - przed oddaniem serii Gladiator nachyla się co zajmuje mu kilka setnych części sekundy - o kilka za dużo. Niestety bydlę jest mocne i trzeba ten trick powtórzyć kilka razy. Jak ktoś nie ma tyle cierpliwości może wykonać plan B: NailGun (przenika jego tarczę energetyczną), atak frontalny i chodzenie slalomem. Jak dobrze pójdzie Gladiator padnie zanim do niego dobiegniemy, jak pójdzie gorzej to trzeba będzie jeszcze pobawić się w muszkietera robiąc uniki przed ciosem z topora. Oczywiście z bliska lepszy od NailGuna jest ShotGun. Jest jeszcze sprawa tarczy - teoretycznie najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zajście Gladiatora od tyłu i niehonorowe strzelanie w plecy. W praktyce jest z tym więcej zachodu niż z unikaniem RailGuna. Łatwiej zmarnować trochę amunicji i przebić się przez tarczę od frontu. Trzeba uważać z HyperBlasterem - ta wersja, w której pociski odbijają się od ścian jest szczególnie niebezpieczna, bowiem tarcza Gladiatora odbija te pociski równie skutecznie jak ściana. Łatwo o przypadkowe samobójstwo. Co do towarzystwa, które zawsze pałęta się z Gladiatorem - najczęściej nie są to jakieś silne jednostki, można ich spławić paroma granatami.





Gunner


GunnerFajny gość - strzela z NailGuna i z Granatnika i teoretycznie jest groźny. W praktyce to frajer i jeden z łatwiejszych przeciwników w "Quake'u 4". Może gdyby występował w większych ilościach byłby z nim problem. W walce jeden-na-jeden nie powinien nam zrobić krzywdy.

Życie: 300
DMG Nailguna: 5
DMG Granatnika: 60
Splash DMG Granatnika: 80
Promień Splash DMG: 200
Atak w zwarciu: 20

Taktyka:
Trzeba uważać, żeby nie wdepnąć w wyrzucony przez gadzinę granat (można go zniszczyć w powietrzu) i w tym samym czasie samemu postrzelać granatami. Dziewięciu na dziesięciu graczy robi to lepiej niż Gunner ;) Gdyby przyszło mu do głowy użyć NailGuna chowamy się za rogiem i stamtąd sypiemy znów granatami - wykorzystując dość długie pauzy na przeładowanie broni Gunnera. Dla urozmaicenia można postraszyć shotgunem.




Iron Maiden

Iron Maiden

Nareszcie jakaś kobieta w towarzystwie. Czy aby na pewno kobieta? Z całym szacunkiem należnym damie trudno jednak to coś nazwać kobietą. Płeć piękna? Zdecydowanie: piękne to to nie jest. Za to bardzo niebezpieczne - a to już cecha bliższa kobietom. Wyrzutnia rakiet "żelaznej dziewicy" rozpali każdego faceta. W trosce o własne zdrowie lepiej jednak nie poddawać się jej urokowi. Skoro mowa o kobiecych cechach Iron Maiden - dziewucha potrafi się teleportować. Pojawia się i znika, a człowiek musi potem się kurować.




Życie: 400
DMG Rakiety: 30
Spalsh DMG Rakiery: 30
Promień Splash DMG Rakiety: 100
Okrzyk Banshee: 5
Atak ostrzem: 30

Taktyka:
Dużo ruchu - to najlepsza recepta na zachowanie zdrowia przy tak wymagającej kobiecie. Biegając i chowając się za elementami otoczenia unikamy rakiet i niwelujemy szansę na to, że zaskoczy nas teleportacja Iron Maiden np. za naszymi plecami. W międzyczasie częstujemy damę z HyperBlastera bądź z NailGuna. Aha, nie strzelamy w purpurową kieckę panienki bo to i tak nic nie daje. Za wszelką cenę należy unikać krótkiego dystansu - paraliżujący okrzyk Banshee + wysoki DMG jej ostrza stanowią zabójczą kombinację.


Scientist
ScientistSzalony doktorek. Kolejny z "latających stroggów". Bardziej wkurzający niż zabójczy - łatwo go zabić o ile unika się jego ataków.

Życie: 150
Atak igłą: 20
Atak w zwarciu: 5
Atak trującym granatem: 10
Atak piłą: 5
DMG trucizny: 1 na sekundę





Taktyka: Unikaj zwarcia, na krótki dystans najlepszy jest ShotGun, na średnim i długim dystansie świetnie sprawdzą się NailGun, HyperBlaster i RailGun. Unikaj trujących granatów - mimo że nie zadają dużo obrażeń, to utrudniają celowanie.


Light Tank
Light TankRodzeństwo Tank i Tank Commander to prawdziwe skurczybyki. W "Quake 2" trzeba było się mocno napracować, żeby załatwić jedną sztukę tej maszyny. W "Q4" Tank jakby schudł i zmarkotniał. Czyżby jakaś choroba, albo zła dieta? Może wręcz przeciwnie: chłopaki zrzucili zbędne kilogramy - są teraz sprawniejsi i jeszcze bardziej zabójczy. Życzę im zdrowia, ale jednak wolałbym, żeby to była ta pierwsza opcja. Uzbrojony w miotacz płomieni strzelający zarówno ciągłym ogniem jak i skondensowanymi pociskami oraz coś w stylu kolczastej obrotowej buławy.


Życie: 750
DMG Płomienia: 10
Splash DMG Płomienia: 2
Promień Splash DMG Płomienia: 50
DMG Kuli Ognia: 50
Splash DMG Kuli Ognia: 30
Promień Splash DMG Kuli Ognia: 150
Atak w zwarciu: 30-65

Taktyka: W średnim i krótkim dystansie można zniszczyć jego miotacz płomieni. Zacznie wtedy bezmyślnie za nami biegać ze swoją "kolczastą zabawką" - wystarczy uciekać tyłem wokół jakiejś kolumny i nawalać czym się da. Na długim dystansie świetnie nada się RL lub GL. Póki nie zniszczysz miotacza, za wszelką cenę unikaj zbyt bliskiej obecności tego monstrum.


Hovertank
 Heavy HovertankTen okaz jest bardzo interesujący - lewituje nad ziemią w czymś a'la wózek inwalidzki, ale w bardzo "wybajerzonej" wersji - jakieś płaskorzeźby, silnik odrzutowy, chyba nawet ma w tym czymś sprzęt "car audio". Tylko jakoś z oczu mu krzywo patrzy. Chyba nie jest pokojowo nastawiony do otoczenia. Na domiar złego dysponuje dość dużą armatą i sporym zapasem amunicji. Kto wie - może te automaty służą tylko do robienia prania, a odrzucający wyraz twarzy to po prostu robota słabego wizażysty? Dość łatwo unika naszych rakiet oraz innych ataków z długiego dystansu (nie licząc broni typu "instant hit"). Sam atakuje samonaprowadzającymi się rakietami oraz pociskami plazmy. Występuje w wersji "Heavy" i "Light".

Życie: 800 (Light) / 1200 (Heavy)
DMG Rakiety: 50 / 100
Splash DMG Rakiety: 50 / 50
Promień Splash DMG Rakiety: 25 / 400
DMG Blastera: 10 / 25
Atak w zwarciu: 35 / 65

Taktyka: Możesz spróbować stać tuż obok lub nawet pod nim - strzelaj z broni typu "rapid fire" - będzie nim pomiatało po okolicy jednocześnie zadając obrażenia. Możesz również próbować ataku RailGunem z dużej odległości, nie strzelaj z daleka RL, HyperBlasterem czy Nailgunem bez naprowadzania, gdyż Hovertank z łatwością uniknie pocisków, a Ty tylko stracisz amunicję. Jego rakiety można zniszczyć strzelając do nich m.in. z MG.


Sentry
SentryFlayer, czyli po polsku frajer. Lata razem z kumplami, strzela z blastera, wygląda głupio: "kadłubek" z zamontowanym nocnikiem. Porusza się dość szybko, dzięki czemu z łatwością unika naszych ataków z dużego dystansu, zwłaszcza RL.



Życie: 100
DMG Blastera: 32
Atak Kamikadze: 80



Taktyka: Stań pod nim lub biegaj dookoła niego i strzelaj z broni typu "rapid fire" - będzie nim pomiatało po pomieszczeniu i zadawało obrażenia jednocześnie. Możesz również spróbować ShotGuna. Na długi dystans skuteczny będzie jedynie RailGun. Celuj w głowę (1.25x damage) lub "nocnik" (2x damage).


Harvester
HarvesterJeden z mini-bossów.

Bardzo duży mechaniczny pająk. Stroggowie nie oszczędzali na lakierze dla tej zabawki - to chyba czerwień Ferrari. Wygląda soczyście, a na dodatek seksownie wymachuje mackami i chyba nawet strzela. Łał!Osobiście zamiast czerwieni wolałbym jednak kolor granatowy, albo "wiśnia metalik" - mniej rzuca się w oczy panom policjantom (przy okazji: chwała wszystkim dzielnym). Niebezpieczny zarówno w bliskim jak i dalekim dystansie.





Życie: 5000
Atak macką: 100
DMG Rakiety: 400
Splash DMG Rakiety: 300
Promień Splash DMG Rakiety: 550

Taktyka: Unikaj zbyt bliskiego dystansu (macki) i zbyt dalekiego (samonaprowadzające się rakiety). Celuj w głowę i łączenia na nogach. Rakiety można zniszczyć strzelając m.in. z MG.


Grunt

GruntWygląda brzydko i niefajnie, jak zabawka dla dzieci sprzed dwudziestu lat. Występuje również w wersji z zielonymi oczyma, dość często pojawiał się w zwiastunie. Atakuje "z doskoku" drapiąc pazurami. Czasem zdarzy mu się strzelić z broni na ramieniu. Podsumowując w jednym zdaniu: gość jest po prostu żałosny. Może w grze zdradza jakieś pozytywne cechy, ale niestety decyduje pierwsze wrażenie. "Lajf is brutal".

Życie: 150
DMG Karabinku: 4-40
Atak z doskoku: 40
Atak w zwarciu: 20

Taktyka: Wystarczy utrzymywać rozsądnie duży dystans, a shotgun załatwi resztę. Pomocne mogą być również bronie typu "rapid fire".


Tactical Transfer

Tactical TransferBliżej niezidentyfikowany osobnik. Dzierży w łapach Shotguna, MachineGuna, HyperBlastera lub RailGuna. Łazi po korytarzach jako obstawa Gladiatora albo Berserkera i na dodatek wszędzie zabiera ze sobą kumpli, którzy noszą tak samo tandetne pomarańczowe spodnie, są łysi i nawet z twarzy wyglądają identycznie (to chyba jakaś stroggowska sekta). Założę się, że w pojedynkę to raczej kiepski zawodnik. Nie lubimy takich - zaleca się szybką eliminację.





Życie: 125
Atak w zwarciu: 15
DMG ShotGuna: 40
DMG MachineGuna: 24
DMG HyperBlastera: 50
DMG RailGuna: 50

Taktyka: Chowaj się za czym tylko się da, staraj się utrzymywać długi dystans, ponieważ wtedy trudniej mu Cię trafić. Do eksterminacji najlepiej nadają się bronie typu "Rapid Fire", na krótkim dystansie ShotGun, na długim RailGun, większe grupy atakuj RL i GL. Celuj w głowę - zapewni Ci to 2x damage.


Strogg Marine

Strogg MarineKolejny niekulturalny element, który nie raczył się przedstawić. Wygląda na to, że to jakiś mięczak - wszędzie go pełno, zawsze z obstawą, ale wyraz twarzy jakiś taki niewyraźny. W dodatku ktoś mu zabrał adidasy bo łazi w sandałach. Widać, że się chłopak stara: nosi modne koszule bez rękawów, bywa na siłowni, zmienia kolory ciuchów (widziany w czerwieni i w czerni), ale to za mało, żeby zdobyć naszą sympatię. Ten karabin maszynowy to po prostu nie jego styl. Czasem dzierży również Shotguna lub HyperBlastera. Gorsza wersja Tactical Transferu.


Życie: 80
Atak w zwarciu: 10
DMG Shotguna: 30
DMG MachineGuna: 24
DMG HyperBlastera: 6

Taktyka: Chowaj się za czym tylko się da, staraj się utrzymywać długi dystans, ponieważ wtedy trudniej mu Cię trafić. Do eksterminacji najlepiej nadają się bronie typu "Rapid Fire", na krótkim dystansie ShotGun, na długim RailGun, większe grupy atakuj RL i GL. Celuj w głowę - zapewni Ci to 2x damage.


Stream Protector

Stream ProtectorKolejny z mini-bossów. Jednooki stwór poruszający się przy pomocy sześciu odnóży. Nosi modny, biały pancerz, strzela fajerwerkami - można z nim chodzić na imprezy. Niestety gorzej z charakterem - wygląda na luzaka pewnego siebie, ale to pozer. Strzela plazmą i samonaprowadzającymi się rakietami. W zwarciu potrafi nieźle przykopać.







Życie: 1000
Atak w zwarciu: 30
DMG Plazmy: 25
DMG Rakiety: 100
Splash DMG Rakiety: 20
Promień Splash DMG Rakiety: 75

Taktyka: Spróbuj wykorzystać jego tendencję do kucania podczas strzelania. Nie podchodź zbyt blisko, bo oberwiesz nogą, ale też nie uciekaj, bo namierzy Cię jego rakieta. Najlepiej chować się za ścianą/filarem (ochrona przed rakietami) i co jakiś czas nawalać - najlepiej brońmi typu "Rapid Fire" i RL. GL prosto pod jego nogi też nie jest złym pomysłem. Za wszelką cenę staraj się celować w głowę - da Ci to 2x damage.


Teleporter Dropper
Teleporter DropperLudzie schodzą na psy, Stroggowie zeszli już dawno. W "Quake'u 2" był taki nieprzyjemny osobnik, wabił się Parasite - wygląda na to, że w "Q4" powróci ze zdwojoną siłą. Już w "Q2" piesek ten potrafił być bardzo natarczywy wysysając z nas siły witalne swoim językiem, ale teraz będzie jeszcze groźniejszy. Co prawda języka już nie wystawi bo jakiś okrutnik zakneblował mu pysk, ale w zamian przymocował do grzbietu owego zwierza jakiś karabin. Jest to jeden z najgroźniejszych przeciwników w grze, ponieważ teleportuje koło siebie innych stroggów!



Życie: 500
Spawn DMG: 24-32
DMG działka: 3
Atak w zwarciu: 20

Taktyka: Za wszelką cenę najpierw zabij jego, dopiero potem innych stroggów, nawet tych, których on przywołuje. Unikaj zwarcia i nawalaj czym się da, jednocześnie go okrążając.


Zombie
Nieudany efekt stroggyfikacji ludzi. Powolna i łatwa do zabicia kreatura. W najgorszym przypadku uzbrojona w ShotGuna. Często po strzale w okolice pasa "rozczłonkowuje" się, przy czym górna połowa nadal stara się nas dopaść :) Zombiakowi zdarza się zaatakować toksycznymi wymiocinami...

Życie: 49-70
Toksyczne Wymiociny: 2-200
Kałuża Wymiocin: 5-100
Atak w zwarciu: 10

Taktyka: Zazwyczaj jeden celny strzał z ShotGuna wystarczy, jednak nie odwracaj się od zwłok plecami, nie upewniwszy się, że "górna połowa" nie próbuje Cię nadal dopaść.




Wyświetleń: 6899

Brak komentarzy.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53